بازدید 4753

خطر «بیوتروریسم» به روایت وزیر اسبق بهداشت

وزیر اسبق بهداشت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران،‌گفت: اگر غذا و دارویمان در اختیار اجانب قرار گیرد بهترین بستر برای اعمال «بیوتروریسم» علیه ملت‌ مان فراهم می‌شود.
کد خبر: ۵۳۷۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 09 October 2015
وزیر اسبق بهداشت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران،‌گفت: اگر غذا و دارویمان در اختیار اجانب قرار گیرد بهترین بستر برای اعمال «بیوتروریسم» علیه ملت‌ مان فراهم می‌شود.

به گزارش فارس،‌ محمدحسن طریقت منفرد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، با موضوع «ضرورت احیا طب اسلامی برای نیازمندی‌های اساسی درمان بشریت»، اظهار داشت: سیاستمداران آمریکایی امروزه به طور شفاف معتقدند که برای سلطه به کشورهای با فرهنگ باید غذا و داروهای آنها را در اختیار بگیرند.

وی افزود: امروز اگر مواظب نباشیم و غذا و دارویمان در اختیار اجانب قرار گیرد بهترین بستر برای اعمال «بیوتروریسم» علیه ملت‌ها فراهم می‌شود.

وزیر اسبق بهداشت با اظهار تأسف از اینکه طب ایرانی اسلامی در کشور «تجردگرایی» محسوب می‌شود، گفت: کشورهای مبتکر طب نوین طب‌های بومی و سنتی کشورهای با فرهنگ را گرفته‌اند و بعضاً‌ تا 98 درصد از آن به عنوان طب مکمل از آن استفاده می‌کنند.

طریقت‌منفرد با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در سال 59 به هند اظهار داشت:‌ ایشان در آن سفر ملاحظه فرمودند که در دانشگا‌ه‌های هند طب قدیم مسلمانان به زبان فارسی تدریس می‌شود بنابر این پس از مراجعه به مسئولان وقت فرمودند تا به طور جدی به دنبال این قضیه باشند ولی به قول ایشان اقدامی صورت نگرفته است. همچنین در سال91، در سخنرانی که در مشهد مقدس داشتند فرمودند انرژی هسته‌ای مال آنها بوده است که آن را گرفته و به خوبی از پس آن برآمدیم. دغدغه قلبی امروز من طب ایرانی اسلامی است، به آن بپردازید.

وزیر اسبق بهداشت ادامه داد:‌ ابتدا اگر سال 92 معاونت طب سنتی در وزارت بهداشت تأسیس شد تا طب ایرانی اسلامی در کشور نهادینه شود و دانشگاه جامع طب سنتی نیز در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و مسئول آن انتخاب شد.

وی افزود: همچنین جلساتی با نظام بیمه‌ای گذاشته شد تا خدمات تائید شده طب سنتی را در تعهد بیمه بیاوریم و از همه مهمتر ضوابط طب سنتی نیز تدوین شد که اگر اشکالی هم داشته باشد می‌توان آن را اصلاح و تکمیل کرد. به نظر می‌رسد اگر ضوابط تدوین شود می‌توان به آن نیز نظارت کرد.

طریقت‌منفرد گفت: در دولت نهم چند دانشکده طب سنتی تأسیس شد و حدود 100 پزشک نیز در این زمینه آموزش داده شده است. این پزشکان برای تحقیق و تدریس در طب ایرانی اسلامی ضروری هستند ولی ادامه این روند به هیچ وجه تشابه و تناسبی با منویات رهبری و تأکید ایشان در توسعه طب ایرانی اسلامی با زمانی که از دست داده‌ایم ندارد. بنابر این به قول حضرت آقا لازم است مردم به میدان بیایند چرا که این توصیه ائمه با آموزش چند صد نفر عملی نیست و باید بستر فرهنگی قبول آن در جامعه گسترش یابد.

وی افزود: مردم باید بدانند که سبک زندگی آنها چگونه باید شکل بگیرد و چگونه باید از توصیه‌های ائمه استفاده کنند. به طور قطع تحقق این مهم به فعالیت گسترده از خانواده‌ها و کل ارکان حاکمیت از طریق فرهنگ‌سازی برنامه‌های علمی و نظارت دقیق به کمک آموزش و پرورش و سایر نهادها میسر است.

وزیر اسبق بهداشت اظهار داشت: در میان مدت هم باید آموزش علمی و عمیق طب ایرانی اسلامی را در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها به طور جدی پیگیری کنیم، زیرا امروز در این مقطعی که استکبار همه قدرت‌ خود را برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران گذاشته است مهمترین اقدام در راستای اقتصاد مقاومتی در بخش سلامت که منجر به حفظ استقلال و کاهش وابستگی هزاران میلیارد صرفه‌جویی و کارآفرینی می‌شود پیگیری‌های منویات رهبری است که دستور اسلام و توصیه معصومین (ع) است.

طریقت منفرد با اشاره به جلسه‌ای که شب گذشته با حضور برخی استادان دانشگاهی داشته‌ است، گفت: یکی از استادان دلسوز و محققان موفق بررسی کرده است که سال گذشته جایزه نوبل سلامت به سه نفر اعطا شده است که 50 درصد آن به دو نفر و 50 درصد دیگر آن به خانمی چینی برای کشف داروی گیاهی که انگل مالاریا را از بین می‌برد اعطا شده است. در این جلسه حکیمی که کنار بنده نشسته بود گفت ما نسل در نسل از این دارو که نام آن «درمنه» است برای دفع انگل مالاریا در کودکان استفاده می‌کنیم.

وی افزود: ما برای آموزش قطره‌ای از دریای بیکران ایرانی اسلامی به دلیل اینکه در کشور حق آموزش نداریم باید به کشورهای دیگر برویم. یکی از حکما به ارمنستان رفته و در آنجا دانشگاه ایرانی اسلامی را راه‌اندازی و از آنها برای ایران نمایندگی گرفته است این دردناک است که نسبت به این ذخیره ارزشمند بی‌توجه باشیم.

وزیر اسبق بهداشت ادامه داد: از مقام معظم رهبری عاجزانه تقاضا می‌کنم با توجه به اینکه سلامت همتراز امنیت است همانطور که ایشان از امنیت کشور جانانه دفاع می‌کنند، با اخم پدرانه به ما کمک کنند تا توصیه‌های ایشان را جدی بگیریم. همچنین از برادر سرافراز می‌خواهم در کنار شبکه سلامتی که دارند همانطور که در لحظات حساس کالاهای مانند چیپس، پفک و برنج وارداتی تبلیغ می‌شوند، مطالبی نیز از طب ایرانی اسلامی مکرراً به ملت شهیدپرور اعلام شود و با تکرار آن زمینه سبک زندگی ایرانی اسلامی را فراهم کنیم.

وی خاطر نشان کرد: از خیرین محترم نیز تقاضا می‌کنم تا با حضور خود دغدغه حضرت آقا را در راستای اقتصاد مقاومتی محقق کنند.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل