بازدید 3032
۱

کلاهبرداری مامور قلابی به بهانه انتقال دانشجو

کد خبر: ۵۳۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ 07 October 2015
مردی که با جعل عنوان مامورامنیتی و به بهانه جابه‌جایی دانشجو بیش از 370 میلیون تومان کلاهبرداری کرده است، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

به گزارش جام جم، هفته گذشته مرد دندانسازی با حضور در شعبه 10 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران از مردی به اتهام جعل عنوان مامور امنیتی و کلاهبرداری کلان از وی شکایت کرد. شاکی در اظهاراتش گفت: چندی پیش برای ارتقای کارم تصمیم گرفتم در رشته دندانپزشکی ادامه تحصیل بدهم بنابراین در کنکور سراسری شرکت کردم و با رتبه 1000 در دانشگاه شهر دیگری پذیرفته شدم. خیلی تلاش کردم تا شرایط انتقالی خود را به تهران فراهم کنم که بی نتیجه ماند. در جریان رفت و آمد به سازمان سنجش با مردی آشنا شدم. او پس از گفت وگو با من و اطلاع از مشکلی که برایم پیش آمده بود، مدعی شد یک مامور امنیتی بوده و به دلیل ارتباطش با سازمان های مختلف بویژه امور دانشگاه ها، می تواند مقدمات انتقال مرا به تهران فراهم کند.

وی اضافه کرد: این مامور امنیتی کپی مدارکم را گرفت و پس از یک ماه در تماس با من اعلام کرد مشکلم بزودی حل می شود اما باید شش ماه منتظر بمانم و علاوه بر آن باید مبالغی به وی بپردازم. او در این مدت 250 میلیون تومان به بهانه های مختلف از من دریافت کرد و قرار شد هر چه سریع تر مقدمات انتقالم را به دانشگاه جدید فراهم کند. با گذشت این شش ماه دیگر خبری از او نشد و حتی تلفنش نیز خاموش بود. به اداره ای که می گفت کارمند آنجاست رفتم که معلوم شد او کارمند آنجا نبوده و عنوان مامور امنیتی را جعل و از من کلاهبرداری کرده است. تاکنون موفق به یافتن وی نشده ام و از او شکایت دارم. همزمان با تشکیل پرونده قضایی، به دستور بازپرس انصاری تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری متهم فراری ادامه داشت تا این که ماموران به سرنخ هایی مبنی بر این که متهم فراری دو مرد دیگر را به شیوه ای مشابه فریب داده و از آنها کلاهبرداری کرده، دست یافتند.

در این مرحله این دو نفر به پلیس آگاهی فراخوانده شدند و تحقیقات ازآنها انجام شد. یکی از مالباختگان در اظهاراتش گفت: مامور قلابی با دریافت صد میلیون تومان قرار بود مقدمات انتقال مرا به یکی ازدانشگاه های مهندسی در تهران فراهم کند که این کار نشد و او فقط با این ترفند مرا فریب داد و کلاهبرداری کرد. با افزایش شکایت ها، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و جستجوی گسترده پلیس برای شناسایی و دستگیری این کلاهبردار فراری ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
1
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست