بازدید 2679
۱

کارت بازرگانی برای مرزنشینان صادر شود

کد خبر: ۵۳۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶ 04 October 2015
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس با اشاره به اینکه تولید داخل با ایجاد کارخانه‌های صنعتی در شهرهای مرزی توسعه می یابد، گفت: با اعلام 40 کیلومتر منطقه مرزی کدام مجاری قانونی برای فعالیت مرزنشینان تعریف شده است.

حامد قادرمرزی درگفت وگو با خبرنگار خانه ملت، درخصوص قاچاق کالا در شهرهای مرزی کشور،گفت: چرا به افرادی که مبادلات مرزی انجام می دهند کلمه قاچاقچی به کار می بریم.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فردی که در شهرهای مرزی اقدام به مبادله 10 کیلو چایی و یا 100 قالب صابون می کند با فردی که دست به قاچاق مواد مخدر می زنند ،متفاوت بوده  و نباید واژه قاچاقچی را برای این مرزنشینان به کار برد.

 

قانون باید معیارهای کاری را برای مرزنشینان درنظر بگیرد


قادرمرزی با انتقاد از ممنوع شدن مرزنشینان درفعالیت‌های دامی و کشاورزی در حدود مرزها،افزود: 40 کیلومتر را منطقه مرزی اعلام کردند و به مرزنشینان می گویند حق ورود و خروج،چرای دام، کشاورزی و مرتع داری ندارید.حالا هم می گویند این افراد حق ندارند در تبادلات مرزی سهمی داشته باشند و اگر هم فعالیتی انجام دهند قاچاقچی هستند.

این نماینده مردم درمجلس نهم با بیان قانون باید معیارهای کاری را برای مرزنشینان درنظر بگیرد،یادآورشد: قانون باید تا حدودی به این افراد حق تردد و مبادلات مرزی بدهد،اگر فراتر از قانون عمل کردند متخلف محسوب شوند.


باید به مرز نشینان حق تردد و تجارت کالا داد


عضو کمیسیون عمران درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد:این مطلب که مرز باید دارای امنیت باشد درست بوده، ولی ما که همه مجاری امرار معاش این افراد را گرفتیم و باید یک منبعی برای درآمد زندگی اینها بگذاریم.


کارت بازرگانی با تعریف مشخص برای مرزنشینان صادر شود


قادرمرزی با اشاره به اینکه درمناطق مرزی کشور باید کارت بازرگانی به مرزنشینان داد،اظهارداشت: باید در حد و حدود مشخصی به مرزنشینان کارت بازرگانی داد، دغیر این صورت به کاربردن کلمه قاچاقچی برای این مبادله کنندگان اقتصادی به دور از انصاف است.


تولید داخل با ایجاد کارخانه‌های صنعتی در شهرهای مرزی توسعه می یابد


نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس درپاسخ به اظهارنظر اخیر قائم مقام وزیرصنعت،معدن و تجارت درخصوص میزان 16 میلیارد دلار روزانه  قاچاق کالا در کشور،تصریح کرد: این آمار ارایه شده ازسوی خسرو تاج درست نیست، اگر روزانه 1600 کانتینر کالای قاچاق وارد کشور می شود؛چرا برخورد جدی صورت نمی گیرد و جلوی آنها را نمی گیرند،ماهم معتقدیم باید از تولید داخل حمایت کرد ولی نه به هر قیمتی.


وی افزود:تولید داخل را با ایجاد کارخانجات تولیدی در شهرهای مرزی می توان توسعه داد تا مرزنشینان با فعالیت در کارخانه های مستقر درشهرهای خود دیگرفرصت تبادلات غیررسمی نداشته باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
1
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر