بازدید 3009
۳

اعترافات راهزنان مسلح در مشهد

کد خبر: ۵۳۶۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰ 03 October 2015
۷ عضو يک باند راهزني مسلحانه که حدود ۸ ميليارد تومان دلار و ريال سعودي را با شليک گلوله سرقت کرده بودند با تلاش کارآگاهان پليس آگاهي و صدور دستورات ويژه قضايي در چنگ قانون گرفتار شدند و چگونگي دستبرد مسلحانه خود را فاش کردند.

به گزارش خراسان، چند ماه قبل، سرنشين يک دستگاه سمند، کيف حاوي دلار و ريال هاي سعودي را روي صندلي عقب خودرو انداخت و به همراه راننده سمند به سوي مشهد حرکت کرد. او قصد داشت ارزهاي قاچاق را که از طريق مرز زميني کشور همسايه وارد ايران کرده بود به مشهد منتقل کند، اما در بين راه ناگهان خودروي پژويي به آنان نزديک شد و در حالي که جلوي سمند مي پيچيد راننده را مجبور به توقف در حاشيه جاده کرد.

 در همين حال افراد مسلحي که يک پرايد با چند سرنشين نيز آنان را اسکورت مي کرد با شليک گلوله از سلاح کلاشينکف، رعب و وحشتي را در محل ايجاد کردند و با برداشتن کيف حاوي ارزهاي قاچاق از صندلي عقب سمند متواري شدند. با گزارش اين حادثه به دستگاه قضايي با توجه به اهميت ماجرا، دادستان مشهد با صدور دستور ويژه اي، خواستار پي گيري جدي اين پرونده و دستگيري راهزنان مسلح جاده اي شد.

 گزارش خراسان حاکي است: با صدور اين دستور، پرونده دزدان مسلح در شعبه ۲۰۹ دادسراي عمومي و انقلاب مشهد، توسط قاضي حيدري مورد رسيدگي قرار گرفت. قاضي حيدري که سابقه رسيدگي به چندين پرونده سرقت مسلحانه را در کارنامه قضايي خود دارد، از کارآگاهان اداره جنايي پليس آگاهي خراسان رضوي خواست عمليات‌هاي اطلاعاتي و پليسي خود را در شاخه هاي مختلف متمرکز کنند و هر سرنخي از اين ماجرا را با دقت و سرعت در دستور کار قرار دهند.

به همين خاطر گروه ويژه اي از کارآگاهان زبده پليس آگاهي با راهنمايي و نظارت مستقيم سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي (رئيس پليس آگاهي) مأمور رسيدگي به اين پرونده حساس شدند و در چندين عمليات جداگانه با استفاده از رصدهاي اطلاعاتي موفق شدند ۷ تن از افرادي را که احتمال مي رفت در اين سرقت مسلحانه نقش داشته باشند دستگير کنند، اما تحقيقات ويژه پليسي و بازجويي هاي فني از متهمان دستگير شده که زير نظر قاضي شعبه ۲۰۹ دادسراي مشهد انجام شد بيانگر آن بود که متهمان دستگير شده نقشي در راهزني ۸ ميلياردي نداشتند و آنان در حال برنامه ريزي براي ارتکاب جرم ديگري بوده اند بنابراين سرنخ هاي ديگري از اين پرونده مورد بررسي هاي پليسي قرار گرفت تا اين که تحقيقات گسترده و ردزني هاي اطلاعاتي غيرمحسوس، کارآگاهان را به سوي فرد سابقه داري به نام «امير» کشاند که مدتي قبل از زندان آزاد شده بود. با به دست آمدن اين اطلاعات، بلافاصله امير با صدور دستوري از سوي قاضي پرونده دستگير و راز سرقت ۸ ميلياردي فاش شد.

طي تحقيقات کارآگاهان مشخص شد او به همراه فرد ديگري به نام «ح» سرنشين پرايدي بودند که در روز حادثه در کنار خودرو پژو قرار گرفته بود. «ح» نيز که در پي اعترافات امير، در يک اقدام غافلگيرانه به دام افتاد اعتراف کرد: با امير در زندان آشنا شدم. او روزي مرا ديد و شماره تلفن همراهم را گرفت.

وي افزود: پس از آن امير با من تماس گرفت و مدعي شد فردي در کشور همسايه ۵۰۰ ميليون تومان از او کلاهبرداري کرده است و اکنون قصد دارد از آن مرد انتقام بگيرد. براي اين منظور من هم با دوستانم هماهنگ کردم تا هنگامي که آن مرد در جاده تردد مي کند پول هايش را به طور مسلحانه سرقت کنيم. سپس امير براي برادرش موضوع را مطرح کرد و من هم با ۴ نفر ديگر نقشه سرقت مسلحانه را در ميان گذاشتم و بدين ترتيب هنگامي که او سوار بر سمند در جاده حرکت مي کرد، امير آمار مسير او را اطلاع داد و ما با شليک گلوله سرقت را انجام داديم که پس از سرقت ارزهاي خارجي ۲۰۰ ميليون گرفتيم و آن را بين بقيه تقسيم کرديم.

گزارش خراسان حاکي است: با صدور دستورات خاصي از سوي مقام قضايي، تلاش کارآگاهان براي کشف زواياي پنهان اين پرونده و همچنين انجام تحقيقات بيشتر ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
1
1
1
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار