بازدید 10695
۳

دفترچه‌های تامین اجتماعی "سیم‌کارت" می‌شود

رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: حذف دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی و جایگزینی آن با سیم‌کارت در استان یزد به شکل پایلوت آغاز می‌شود و در آینده به ۴۰ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی تسری خواهیم بخشید.
کد خبر: ۵۳۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ 29 September 2015
رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: حذف دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی و جایگزینی آن با سیم‌کارت در استان یزد به شکل پایلوت آغاز می‌شود و در آینده به ۴۰ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی تسری خواهیم بخشید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدتقی نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی با حضور در نمایشگاه تله‌کام 2015 با اشاره به اینکه فاز آزمایشی اجرای سیم‌کارتهای سلامت هوشمند را شروع کرده‌ایم اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح سیم‌کارت جایگزین دفترچه درمانی می‌شود و استفاده از فناوری ارتباطی برای بیمه شده‌ها محقق می‌گردد.

وی عنوان کرد: این راهکار ابتدا به شکل پایلوت در استان یزد اجرا و دفترچه‌‌های درمانی آنها حذف می‌شود و اگر اجرای آن موفقیت‌آمیز باشد در آینده 40 میلیون بیمه شده تامین اجتماعی تحت امر قرار می‌گیرند.

او افزود: در گام اول بیماران خاص تحت پوشش این خدمت قرار گرفته و کنترل هزینه‌های آنها از جمله اقدامات این طرح است. 

رئیس سازمان تامین اجتماعی با اشاره به پرونده الکترونیکی در یک سال و نیم پیش در تامین اجتماعی تحت HIF آغاز شده است، گفت: هزینه‌های دارویی بیماران خاص قالبا 30 درصد کل هزینه‌های دارویی را شامل می‌شود که برای کنترل هزینه‌های آنها این پروژه را تعریف کردم. 

نوربخش اظهار کرد: سالانه 26 میلیارد تومان صرف چاپ دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی می‌شود که می‌توانیم با ارائه این خدمات بر روی سیم‌کارت در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم. 

وی در پایان عنوان کرد: شبکه ارتباطی که برای این طرح در نظر گرفته شده کارکرد آفلاین هم دارد و در موارد اختلاف در شبکه می‌تواند به کار خود ادامه دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۳
چرا باید 40 میلیون بیمه شده تامین اجتماعی برای دریافت خدمات درمانی مجبور به استفاده از یک اپراتور خاص شوند؟
همین الان کارتها خط نمی دهند بهترین جایگزین ، کارت هوشمند شناسایی ملی است
لطفا طرز کارکرد این روش رابیشتر توضیح دهید متشکر
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر