بازدید 27266
۸

واکنش وزیرخارجه عربستان به اظهارات روحانی

وزیر خارجه عربستان در ادامه اظهارات خصمانه علیه دولت و ملت ایران اظهار داشت: آخرین کسی که باید ازسلامت حجاج ودموکراسی صحبت کند،رئیس جمهور ایران و ایرانیها هستند.
کد خبر: ۵۳۵۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ 29 September 2015
وزیر خارجه عربستان در ادامه اظهارات خصمانه علیه دولت و ملت ایران اظهار داشت: آخرین کسی که باید ازسلامت حجاج ودموکراسی صحبت کند،رئیس جمهور ایران و ایرانیها هستند.

به گزارش خبرگزاری میزان؛"عادل الجبیر" وزیر خارجه عربستان در واکنش به اظهارات رئیس جمهور کشورمان در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در ادامه اظهارات خصمانه و بی اساس خود عنوان داشت که تهران دلیل اصلی فاجعه جاری در سوریه است.

این در حالی است که طبق اسناد و گزارش های موجود عربستان یکی از حامیان اصلی تروریسم در سوریه است و مقامات سوری نیز بارها به این مسأله اشاره داشته اند.

الجبیر در ادامه اظهارات بی اساس خود انقلابیون یمن را کودتاچی خواند و گفت ایران باید دست از حمایت از آنان بردارد.

 وی بار دیگر ادعای خود را در سرپوش گذاشتن بر بی کفایتی آل سعود در مدیریت مناسک حج و در پاسخ به انتقادهای مقامات ایرانی از این بی کفایتی ها، تکرار کرد و مدعی شد ایران در حال استفاده سیاسی از حادثه منا است.

 رئیس جمهور ایران در اظهارات روز گذشته خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ما آماده‌ایم برای نابودی تروریسم و بسترسازی برای تحولات دموکراتیک در منطقه کمک کنیم و اجازه ندهیم اسلحه به ابزار تحول، بدل شود. ما همان‌گونه که در عراق و افغانستان به استقرار دموکراسی کمک کردیم آماده کمک به دموکراسی در سوریه و نیز یمن هستیم. ما از تداوم قدرت با رأی ملت و نه اسلحه حمایت می‌کنیم. ما از حکومت اکثریت با حفظ حقوق اقلیت دفاع می‌کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: عراق، ‌سوریه و یمن، مدل‌های یکسانِ بحران‌آفرینی از طریق ترور، افراطی‌گری، خشونت، کشتار، تجاوز، و بی‌تفاوتی جامعه جهانی هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۷
انتشار یافته: ۸
وقتی وزیر خارجه عربستان این طوری به ملت و دولت ما بطور واضح توهین میکنه، مقامات ما هم باید با ذکر نام عربستان و آل سعود جوابشو محکمتر بدهند. دیگه باید تعارف رو گذاشت کنار و نباید گفت "برخی از کشورهای همسایه که از تروریستها حمایت میکنند."
مقامات ایران همانطوری که نسبت به رژیم صهیونیستی صراحت کلام دارند، باید نسبت به رژیم آل سعود هم صراحت کلام داشته باشند.
یکی از معجزات اسلام اینه که مکتبی رو که در راس آن قرآن کریم قرار داره (یعنی یک کتاب که نماد شعور و فرهنگ است و در آن انسانها رو مکرر به تفکر و اندیشه دعوت میکنه) از وسط این آدمها به دنیا ارایه میکنه. اینها بعد ۱۴۰۰ سال این هستند که داریم میبینیم. حالا پیغمبر چه خون دلی خورده از دستشون که ۱۴۰۰ سال پیش از این هم که امروز میبینیم بدتر بودن.
حکومت دیکتاتوری سلطنتی افراطی دم از دموکراسی می زند!!!
با سلام خدمت عزيزان تابناك
شما نبايد اظهارات يك موجود خيلي سطح پايين در برابر رئيس جمهوري محترم كشورمان درج كنيد. با اينكار به يك موجود سطح پايين اعتبار داده ايد.
البته هرچندماازنظردموكراسي وپاسخگويي مسئولين دررده هاي آخركشورهاي دنيا هستيم ولي انصافااز سعودی ها بهتريم
الهم العن آل سعود 70 مرتبه بعد از هر نماز تا شايد به آل سقوط تبديل شود.
جدا همه چیزشان عتیقه هست ،مهمان نوازیشان ،دینداریشان ،وزیر امور خارجه شان و نوع حرف زدن وزیر خارجه شان
انسانی که به شرافت و انسانیت پایبند نباشد... کشته شدن چند صد انسان برای او اهمیت ندارد. راست راست راه می رود و دروغ می گوید و از انسان کشی خود دفاع می کند کسی هم نمی تواند بگوید بالای چشمت ابروست.
اگر از این گستاخی عربستانی ها بمیریم، جای تعجب ندارد. چرا مقامات کشور ما یکبار برای همیشه تکلیف خود را با وهابیت جاهل مشخص نمی کنند؟ چیزی که در ایران زیاده، فدایی اهل البیته. بخدا اگه رهبر فرمان بدن، تا آخرین قطره ی خونمون رو فدای آزادی کعبه ی شریف از چنگال این خون آشام ها می کنیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی