بازدید 14749

قتل به خاطر یک نگاه

پرونده قتل به‌دلیل نگاه چشم در چشم‌شدن دو بچه‌محل با گذشت اولیای دم از قصاص بسته شد.
کد خبر: ۵۳۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۰ 18 September 2015
پرونده قتل به‌دلیل نگاه چشم در چشم‌شدن دو بچه‌محل با گذشت اولیای دم از قصاص بسته شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مأموران پلیس چهار سال قبل باخبر شدند مردی در جریان درگیری با بچه‌محلش به قتل رسیده و ضربه مرگبار با پیچ‌گوشتی بر سر او زده شده است. زمانی که تحقیقات آغاز شد متهم مورد بازجویی قرار گرفت. او در پاسخ به سؤالات بازپرس اعلام کرد اتهام قتل را قبول دارد، هرچند در دفاع از خودش این کار را کرده است.

او ماجرا را این‌طور توضیح داد: «صبح روز حادثه بهروز - مقتول- را که در همسایگی ما زندگی می‌کرد، دیدم و به همدیگر نگاه کردیم، بهروز از این مسئله ناراحت شد و به من گفت چه حقی داری به من نگاه کنی. این درگیری با چند حرف رکیک تمام شد. بعدازظهر وقتی داشتم به خانه برمی‌گشتم، دیدم بهروز و دوستانش در کوچه منتظرم هستند. دو نفر دیگر هم که همراه بهروز بودند از کسانی بودند که آنها را می‌شناختم و بچه محل ما محسوب می‌شدند. آنها به حمایت از بهروز وارد درگیری شدند، سه نفری مرا می‌زدند و من هم برای اینکه جلوی ضربات را بگیرم با پیچ‌گوشتی‌ای که دستم بود به او حمله کردم و ضربه‌ای زدم که متأسفانه باعث مرگش شد».

بعد از اعتراف این جوان، پزشکی‌قانونی اعلام کرد علت مرگ بهروز شکستگی جمجمه بر اثر واردشدن ضربه سخت بر سر او ‌است. در نظریه پزشکی‌قانونی آمده بود از آنجایی که جسم سخت بر گیجگاه مقتول وارد شده جمجمه را شکسته و وارد نسج مغزی شده که همین هم علت اصلی مرگ است. کیفرخواست علیه متهم با پایان جلسات بازپرسی صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ٧١ وقت دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

 متهم یک‌بار دیگر اعتراف کرد مرتکب قتل شده است. او گفت، می‌خواست از خودش دفاع کند و چون نمی‌توانست زیر دست مقتول و دوستانش دوام بیاورد و ضرباتی که آنها می‌زدند، خیلی سنگین بود به‌همین‌دلیل از پیچ‌گوشتی استفاده کرد. هرچند آلت قتل، کشنده محسوب نمی‌شد، اما عمل کشنده بود و به‌همین‌خاطر هم رأی بر قصاص صادر شد. رأی صادره در دیوان‌عالی کشور تأیید شد و توسط شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی برای گذراندن آخرین مرحله قضائی؛ یعنی اذن اجرای حکم از سوی رئیس قوه ‌قضائیه به دفتر وی فرستاده ‌شد.

 مدتی بعد رأی صادره مورد تأیید رئیس قوه ‌قضائیه قرار گرفت و پرونده برای اجرای حکم آماده شد. در این میان خانواده متهم برای جلب رضایت اولیای‌ دم تلاش زیادی کردند و در نهایت موفق شدند با پرداخت مبلغ دیه درخواستی اولیای‌دم رضایت آنها را جلب کنند.

روز گذشته جلسه رسیدگی به این پرونده به لحاظ جنبه عمومی جرم در شعبه دوم دادگاه کیفری شماره یک تهران برگزار شد. بعد از اینکه کیفرخواست خوانده و نماینده دادستان خواستار رسیدگی به جرم شد، متهم در جایگاه قرار گرفت. او اتهام قتل را قبول کرد و خواستار بخشش از سوی هیأت قضات شد و گفت: «چهار سال است که در زندان به‌سر می‌برم و خواستار صدور حکم سبک به‌لحاظ جنبه عمومی جرم هستم، برای چندمین بار تأکید می‌کنم، قصدم قتل نبود و فقط یک اتفاق باعث شد سرنوشتم این‌طور دست‌خوش تغییر شود». بنا بر این گزارش، هیأت قضات با پایان جلسه رسیدگی برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار