بازدید 34847
خوانده می‌شوید؛

نظر شما درباره «استندآپ کمدی»‌ این شب‌های تلویزیون چیست؟

این روزها برنامه خندوانه، مهم‌ترین سوژه تلویزیون است و در میان آیتم‌های این برنامه مسابقه «خنداننده برتر» مهم‌ترین و بحث برانگیزترین بخش آن است. لیگ کمدین‌ها که قرار است با اجرای استندآپ کمدی در برنامه خندوانه و کسب آرای مردمی به مراحل بالاتر راه پیدا کنند تا سرانجام «خنداننده برتر» این دوره انتخاب شود.
کد خبر: ۵۳۲۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 16 September 2015
این روزها برنامه خندوانه، مهم‌ترین سوژه تلویزیون است و در میان آیتم‌های این برنامه مسابقه «خنداننده برتر» مهم‌ترین و بحث برانگیزترین بخش آن است. لیگ کمدین‌ها که قرار است با اجرای استندآپ کمدی در برنامه خندوانه و کسب آرای مردمی به مراحل بالاتر راه پیدا کنند تا سرانجام «خنداننده برتر» این دوره انتخاب شود. از آنجایی که پیش از صدا و سیما، تجربه برگزاری برنامه جنگ مانندی مانند خندوانه را که با آیتم‌های طنز زیاد، اجرای خوب، موسیقی مناسب و مهمان‌های سرشناس همراه است را نداشت، اجرای این برنامه بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و هر شب بر شمار بینندگان آن افزوده می‌شود.

شب گذشته، یکی از بخش‌های پایانی دور مقدماتی مسابقه خنداننده برتر برگزار شد و با برگزاری آخرین رقابت دور نهایی هشت خنداننده دور بعدی مشخص می‌شوند. برگزاری این رقابت تا اینجا البته حواشی فراوانی داشته است. از اجرای خوب و هوشمندانه امیرمهدی ژوله تا شوخی‌های سجاد افشاریان ـ که اعتراض‌ همشهری‌های شیرازی‌اش را به همراه داشت ـ و این آخری هم شب گذشته با شوخی‌های عجیب و غریب علیرضا خمسه در استودیو به همراه یک خر و یک کره‌خر دیگر به اوجش رسید.

از آنجایی که پیش از این ژانری مانند استندآپ کمدی در تلویزیون ایران جایی نداشت، می‌شد حدس زد که خیلی از اجراها با یک استندآپ کمدی استاندارد فاصله دارد. مثلا رضا شفیعی‌جم یا شقایق دهقان سعی کردند کاراکترهای قدیمی سریال‌های معروفشان را بازی کنند یا علیرضا خمسه با گریم و تغییر لباس و دو حیوان زنده در استودیو حاضر شد که چندان ارتباطی با مفهوم استندآپ کمدی ندارند و تنها تلاشی برای خندان مخاطبان هستند.

اکنون می‌خواهیم نظر شما را در باره استنداپ کمدی‌های این روز تلویزیون بدانیم؛

* این اجراها تا چه حد به یک استنداپ کمدی استناندارد نزدیک بوده است؟
* به نظر شما جای کسی در این مسابقه خالی بود؟
* این اجراها تا چه میزان رضایت شما را جلب کرده است؟
* با ماجراهایی نظیر شوخی‌های قومیتی یا آوردن حیوانات به استودیو برای خنداندن موافقید یا اجراهای ساده را می‌پسندید؟
* درباره کلیت پرداختن به استندآپ کمدی در رسانه ملی چه نظری دارید؟

نظریات شما تا ساعت 19:00 منتشر می‌شود.

فرصت نظر دهی و بحث درباره موضوع این گزارش، به پایان رسیده است و دیگر کامنتی برای این مطلب منتشر نمی شود.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۳۶
انتشار یافته: ۲۹۱
واقعا که اجرای آقای خمسه و جواد رضویان افتضاح بود و توهین به شعور مخاطبین بود ,جای تاسف داره برای برنامه خوب خندوانه
پاسخ ها
Amir
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
دوستان عزیزی که در نظرهایشان واژه طنز را اورده اند بدانند که این برنامه اصلا طنز نیست معنی مفهوم طنز را ابتدا بروند بفهمند و درک کنند بعد به کار بگیرند.
ببخشید انقدر رک گفتم
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
ولی به نظر من آقای خمسه بسیار عال بودند و خیلی به ما چسبید!
بچه مسلمون
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
.
اين برنامه از ماهواره هاتبرد پخش ميشه عايا؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
ای کاش با ارائه یک چارچوب خاص و بدون در نظر گرفتن سابقه و کسوت از شرکت کنندگان درخواست می شد در آن محدوده کار کنند .
از طرف دیگر این کار جدید است لا اقل برنامه های خارجی مشابه را ببینند و چون اینها کمدی کاملا کلامی است حتما نیاز به مترجم های خوب دارند که کاملا مفهوم ها را برسانند .
عبس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
من که خندوانه رو ندیدم تا حالا ... یعنی کلا وقت نمیکنن تلویزیون ببینم ... اما با این توصیف ها باید برنامه بی محتوا و جلفی باشه ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
راست میگی؟
اينها اكثرشان خاطره گويي بود
خيلي ها هم كاملا بي مزه بود
تعارف و دوستتان دارم بود حيف وقتي كه صرفشان كرديم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
ما در آستارا از ده ها سال قبل ( حد اقل 30 سال ) تلویزیون شوروی و حالا روسیه را می بینیم یکی از برنامه های ثابت این سال ها استد آپ کمدی بوده که در سالن های بزرگ اجرا می شود و همیشه مردم را از خنده روده بر می کنند پس مطلب همیشه می تواند باشد ولی نیاز به پیدا کردن رویه و کم کردن حساسیت های اجتماعی است . مردم هم مثل سیاست مدار های ما تحمل ندارند تلنگری هر چند ظریف دریافت کنند و این حساسیت ها در تمام سطوح ها باید کمتر شود بدون بی حرمتی و اهانت .
خوبه خوب.
من IRIB نگاه نمیکنم، حالا هرچی میخواد باشه البته به جز فوتبال اگه انهم سانسور کنه جایگزین زیاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
این نظر سنجی در مورد خندوانه است
شما که نگاه نمی کنی چرا اظهار نظر می کنی ....
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
مثلا میخوای بگی فقط ماهواره میبینی؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
وقتي به تلويزيون جمهوري اسلامي ايران نگاه نميكني لازم نبود در نظرخواهي شركت كني. خيلي بيمزه بود
رضا99
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
بزرگوار، نظرخواهی این بخش مربوط به موضوع دیگری است، ضمن اینکه هیچ اصراری نیست که شما IRIB نگاه کنید، بروید برنامه های بیهوده و چرند ماهواره ای را نگاه کنید.
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
ما ایرانیا نگاه میکنیم..... با کمال میل
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
تلویزیون خودمون هر چقدر هم سانسور کنه بهتر از برنامه های چرت و مسخره ماهواره هست... حالا شما IRIB نبین باکلاث یا باکلاص!
م.ش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
پس چه جور یسایت خبری ایرانی چک میکنی؟؟!!!
لیلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
خوب نبین....
حالا فکر کردی اظهار نظر نکنی مردم میگن وای چرا فلانی اظهار نظر نکرد؟؟؟
همچین!!!!!
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
بابا ماهواره دار!!!!
ماهواره بین.
تو خیلی با کلاسی!!!!
بابا با کلااااااااااااااااااااااس
از طرفی این کار بسیار پسندیده و مورد قبوله چون صدا و سیمای ما هیچ برنامه مفرح و طنز خوبی رو نداره که پخش کنه ... اما قطعا هر برنامه ایی کاستی ها و نواقص خاص خودشو داره که این برنامه هم از اون مستثنی نیست. خلاصه دم رامبد جوان گرم که با وجود همه محدودیتها ، لیبخند رو ولو اندک به گوشه لب ما میاره .
به نظرم طنز با دلقک بازی کاملا متفاوته. آقای ژوله و آقای صحت به درستی معنای طنز رو متوجه شدند اما برخی ها همانطور که از آثارشون پیداست فقط دلقکند. از نظر من حضور تیم آقای مدیری مثل خود آقای مدیری,سیامک انصاری,محمدرضا هدایتی,جواد عزتی هم میتونست این مسابقه رو جذابتر کنه. به هر حال ایده جدیدی از طرف آقای جوان و قابل تقدیره
استند آپ ذاتا خوبه و فرهنگه خوبیه که هدفش خندوندنه حالا این که شوخی هایی که میشه مهم ترین قسمتشه و قطعا باید جدا از تمسخر باشه اما شوخی با قومیت های فراوانی که ایران داره مشکلی نداره
در مورد خندوانه باید بگم آقای رضویان که دم از احترام میزنه خودش 10 دقیقه وقت مردمی رو که از کار و استراحتشون زده بودن گرفت و توهین بسیار بدی کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
تو اون ده دقیقه گفت حرمت نگه داریم نسبت به هم دیگه و بزرگترها درسته نخندوند ولی حرفای خوبی زد، تو اون ده دقیقه که هم جوشی هسته ای نمیکردید به جای ایراد گرفتن دو تا کلمه ازش یاد بگیرید... بعدش هم بیچاره خودش گفت که دو تا کار دیگه میکنه و نمیرسه...
به نظر من یک هنرمند بازیگر باید توانایی بازی کمدی رو هم داشته باشه
چرت و پرت و وقت تلف کن
با اینکه بیشتر به نمایش شبیه ولی در کل جذاب و خنده دار.البته به مرور تبدیل به یک استند اپ کمدی واقعی میشه.ولی با این حال تلویزیون به یه همچین برنامه ای احتیاج داشت
این همه اتفاق تو این کشور میوفته اما نظر مردم فقط در رابطه با ستاند اپ کمدی پرسیده میشه. تازه اونم بعد۱۰۰ تا سانسور پابلیش میشه ...
بنظرم لازم نیست برای خنداندن مردم حتماً تعریف دقیق استند آپ کمدی را اجرا کنند. اگر سریالهای تلویزیونی غربی را هم ببینید، آنها هم از وجود حیوانات بهره بردند و در خنداندن مخاطب موفق بودند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
اصلا خنده دار نبود

مواردی هم که گفته شد مثلا این که خانوادگی امدیم اول توهین به خودشان بود

بهتر است قبل از اجرا یک نفر بررسی کند که اینجوری حال مردم گرفته نشود

اقای رضویان هم صحبت از احترام به پیشکسوت داشت ولی وقتی که از مردم گرفت و خنده ای که لب انها نیاورد چه توجیهی دارد؟
شوخی های قومیتی به شرطی که به زعم متوسط افراد توهین آمیز نباشد (برخی از افراد طاقت نازکتر از گل را ندارند) اشکالی ندارند ؛ اجرای سجاد افشاریان از نظر بنده که شیرازی هستم ایرادی نداشت اما توقع هم ندارم که در این شهر پر جمعیت هیچ کسی دلخور نشود (دلخوری که مبنای آن زودرنجی است) ؛ در عوض صدها برابر دیگر شیرازیها و هموطنها خوشحال شدند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
همین تفاوتها زیباست همه می دانیم هر شهر یک چیزهایی دارد و خصوصیات خاص که یا رسم شده یا کمی وجود دارد و شامل همه نمی شود ولی جالب وخنده دار است یکبار به شیراز می خندیم یک بار به اصفهان وتبریز و....... اگر قرار باشد ناراحت شویم بهتره فارسی وان را ببینیم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
آفرين
به نظرم يه جوراي داره از مسير اصلي خارج ميشه چون افراد هرچه موضوع مهم داشتن قبلا تعريف كردن و چيزجديدي براي ارائه ندارن نمونه اش ديشب آقاي خمسه خيلي سعي كرد يه جوري مجلس وگرم كنه ولي جواب نداد بخصوص آوردن حيون هيچ كمكي بهش نكرد .طوري كه بين اجرا رامبد فهميد گفت اگه ميشه ديگه خرا برن بيرون ....
پاسخ ها
امیرعلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
اتفاقا به نظرم کار آقای خمسه بهترین کار بود. از این جهت که شاید هیچ کس بیشتر از ایشون واسه کار وقت نگذاشته بود و تمرین نکرده بود،مفهوم داشت. کار هم از نظر اجرا بسیار سخت بود. ولی متاسفانه مردم ما بیشتر به ظاهر قضیه نگاه می کنن. برای مثال امین حیایی که تا الان بیشترین رای رو داشته چی کار کرد؟ بدون هیچ برنامه و تمرینی چند تا خاطره تعریف کرد و رفت. ای کاش قدر کار های خوب و افراد خوب رو بدونیم و از کسانی حمایت کنیم که برای هر کاری که انجام میدن وقت و ارزش قائل هستند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
خیلی ا فتضاح بود

بعد از یک سابقه خوب در بازیگری دم اخری با این موارد یا موارد قبلی که به مادرش و یا زنش توهین می کرد به اسم شوخی ....
تجربه‌ی خوبی است که امیدوارم مقطعی نباشه. یعنی به صورت فصلی یا حتی سالانه این اتفاق صورت بگیره که هنرمندان کشورمان ضمن اینکه دوستی خودشان با هم را نشان می‌دهند، فرهنگ خندیدن را هم به مردم ارائه کنند.
در برخی قسمت ها به نظر من کمدی سالمی مشاهده می کنیم و بدون توهین به هیچ قوم و قبیله و یا گروهی این اتفاق می افتد مانند قسمت های مربوط به آقای کربلایی یا ژوله
متاسفانه در برخی قسمت های دیگر کار خنداندن مردم با توهین و تمسخر انجام می شود که نباید انجام شود.
در خیلی از قسمت ها هم خاطرات عموما بی مزه ای رو تعریف می کنند که فقط نفرات حاضر در استودیو می خندند.

بهترین بخش خنده هاش مربوط به جناب خان و برخی میهمانان با حال مانند حمید فرخ نژاد و ... می باشد.

کلا این برنامه تلاش برای خنداندن دارد ، اما به هر قیمتی این کار را انجام می دهد و فکر می کنم پخش هر شبه به کیفیتن آن لطمه می زند.
من تازه متوجه شدم هیچ کدام از این آقایان یا خانمها بدون برنامه از پیش تهیه شده توانائی لازم رو ندارند
اجرای امیرمهدی ژوله به نظرم بهترین بوده است
نزدیکترین به استند آپ کمدی: ژوله
جای خالی: مهران مدیری
برآورده شدن انتظارات: خیلی کم
شوخی قومیتی و آوردن حیوان: چون استند کمدی بلد نیستن باید این کارها رو هم بکنند
پرداختن به ظرفیت استند کمدی: موافقم
شوخی قومیتی اصلاً خوب نیست و کار جناب خمسه هم برای دقایق اولیه جالب بود و نه ادامه‌اش.
به نظرم بهتره این مسابقه با جوونای با استعداد که هوز وارد عرصه حرفه ای نشدند انجام بشه!
چون همه تلاششونو برای بهترین بودن نشون میدن و اعتبار قبلیشون مایه نمیذارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
مثل اقای رضویان الکی وقت مردمو نمیگیرن
افتضاح بود
برنامه خندوانه برنامه بسیار خوب و متنوعی است ،مخاطبان زیادی را جذب کرده وبه نظر من اجرای ساده بیشتر مورد پسند قرار می گیرد. این موضوع در خندانندهای برتر کاملا مشهود است.
دیگه لووس شده
خوب است اما بهتر بود هدف مسابقه مشخص شود. هدف فقط خنداندن است یا اجرای استندآپ کمدی به مفهوم تخصصی آن؟ اگر این دومی است، لازم بود ابتدا برخی متخصصان فن می آمدند و این هنر و ویژگیها و شاخصهای آن را به بینندگان میفهماندند تا مردم آگاهانه رای بدهند. یااینکه یک بزرگتری مثل اکبر عبدی یا ... می آمدند و در پایان هر اجرا، اظهارنظری تخصصی درخصوص اجرای کمدین میکردند. مثلا میگفتند الیکا عبدالرزاقی که نتوانست حتی برای ده دقیقه هم مطلب آماده کند، آیا این ازلحاظ تعاریف استدآپ کمدی، نقص محسوب میشود یانه.
متاسفانه الان از آرا مشخص است که مردم مثل همیشه از سر نا آگاهی و احساسات و شناخت قبلی هر کمدین رای میدهند و نه به کیفیت استندآپ کمدی او.
من کار دیشب رضویان رو خیلی پسندیدم، اینکه واقعا اول شدن در همچین مسابقه چندان ارزشی نداره.
از لحاظ انتخاب کمدین ها جای بسیاری از هنرمندان معروف خالی بود
ولی به نظرم برای اولین تجربه صدا و سیما بسیار خوب و عالی هست
رضایت مارو جلب کرد اگه شما مشکلی نداشته باشین.به نظر من اصلا نباید به استاندار هاش فکر کرد.همین که ما وقتی ميبينيمش شاديم کافیه.
به غیر از اجرای آقای خمسه و بنشه خواه بقیش بد نبود - جای مرحوم نوذری خیلی خالی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
موافقم

شفیعی جم هم در رفتار پشت صحنه ش با شقایق دهقان خوب نبود
متاسفانه چیزی که در این مدت دیدیم اینه که هیچ کدوم از کمدین های ما درک درستی از استندآپ کمدی ندارن و صرفا سعی میکنند با اتکا به گفتن یک سری خاطره به ظاهر با مزه و اجرای نقش های پیشین رای مردم را جذب کنند. برخی از این افراد آنقدر از محبوبیت خودشان مطمئن هستند که حتی زحمت یک اجرای نصفه و نیمه را هم به خود نمی دهند. در مقایسه موارد مشابه غربی که بسیار هم پرطرفداره میشه فهمید که رکن اصلی اجرای این نوع کمدی بیان نوعی انتقاد و طعنه به شرایط سیاسی و اجتماعی است. چیزی که ما تا بحال ندیدیم و شاید هیچ کدام از این افراد جرات چنین کاری را ندارند. شاید تا اینجا کار اجرای امیرمهدی ژوله را بشه در این قالب گنجاند. اما نباید فراموش کنیم که این کار ابتکار تازه ای است و همگی ما به توانایی های این افراد آشناییم. امیدوارم در ادامه اجراهای حرفه ای تری رو ببینیم.
سلام
در مجموع برنامه خوبی است
ولی در خصوص برخی هنرمندان این ضرب المثل مصداق دارد که:
قافیه چون به تنگ آید...
شاعر به جفنگ(هجویات) آید....
برخی هنرمندان بصورت تصنعی وکاملا ساختگی ظاهر میشوند،کاش میشد متولیان برنامه دامنه انتخاب هنرمندان را گسترش داده واجازه میدادند هنرمندان شهرستانی وحتی روستایی هم دراین آوردگاه که داوران آن مردم هستند شرکت می نمودند
با تشکر از تابناک بخاطر حسن توجه به این موضوع مهم
برنامه جالبه و مردم به خنده احتیاج جدی دارند ، اما جدیدا با دعوت از سیاستمدار آن اصولگرا که اصلا دلیلی برای حضور در برنامه استند آن کمدی ندارد برنامه را گرفتار کرده‌اند مثلا حضور آقای حداد عادل آنهم در حالیکه تبلیغات انتخابات مجلس شروع شده احتمال سوء استفاده جریان خاص از این برنامه پربیننده را دچار تردید جدی کرده است .
پاسخ ها
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
آییییییییی خددداااااااااا.عمو جون بحث تخصصی هستش شما بیخیال نظر شو گلم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
همه چی رو بچسبونین به چپ و راست... یه وقت مطلبی نمونه سیاسیش نکنین ها...با وجود افکاری مثل شماها هیچ اتفاق خوبی در ایران نمیفته...لابد حالا مثلا اگه خنده ی حدادعادل رای بیاره دیگه میخواین تظاهرات کنین...کمی عقده ها را کنار بگذاریم...خسته شدیم بخدا از این سیاسی کاری ها و سیاسی بازی ها
تنها چیزی که از این مسابقه میتوان دریافت که بازیگران ما که ادعای کمدین میکنند صفر صفر هستند و تمام تلاشها فقط و فقط بر عهده نویسنده ها میباشد. ژوله و افشاریان هر دو نویسنده بودنده و خیلی خیلی بهتر از بازیگران مطرح که همگی ادعای کمدین میکنند برنامه را اجرا کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
بسیار درست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
مگه انتظار داشتی غیر از این باشه به همین خاطر به یکی میگن نویسنده به یکی هم میگن بازیگر
سلام خندیدن یکی از نیازهای مغفول جامعه ماست و ما اکثرا اثر کمبود آن را احساس میکنیم استندآپ کمدی لازم و هرچه مفرح تر باشد مفید تر است
با سلام. بنده به شخصه با کلیت این موضوع موافق هستم. اما در خصوص نحوه اجرای آن، باید بگم که شرکت کنندگان و اصطلاحا کمدینها بیشتر بازیگر هستند و نمیتوان اسم استندآپ کمدین روی اونها گذاشت و نحوه اجرای استندآپ کمدی توسط اونها هم درست نیست و بیشتر به تعریف خاطراتشون و بعضا یکسری از کارهای قدیمشون میپردازن. اما خوب در مقابل بعضی از اونها هم واقعا این کار رو به درستی اجرا میکنند و حرفه ای برخورد میکنند.
اما به شخصه انتظار داشتم از میان مردم برای شرکت در مسابقه انتخاب میشدند چیزی شبیه آقای گزارشگر شبکه سه، چون این دوستان هرکدام در بین مردم محبوبیت خاصی دارند و متاسفانه در رایگیری ها بیشتر سلیقه مردم تاثیر خودش رو میگذاره تا اینکه بخواد بر اساس شایستگی باشه.
در نهایت باید رای یکسری علمای فن هم در نظر گرفته میشد و فقط نظر مردم ممکنه باعث عدم عدالت بشه چون همونطور که گفتم سلیقه ای برخورد میشه و اساس استندآپ کمدی در نظر گرفته نمیشه.
ببخشید طولانی شد
ممنونم
خندوانه بسیار بسیار برنامه جالب داخلی است . امیدواریم قدر امثال رامبد را بدانند و بیشتر از این حمایتشان کرد و سنگ چلوی پای ایشان انداخته نشود.
به نظر می رسد برنامه های تلویزیون بعد از مدتی درست بر خلاف اهداف گفته شده حرکت می کنند . خنداندن به هر طریق ممکن یکی از آنهاست . بهتر است به تماشاگران با فهم و درک درست و افراد با سواد جامعه قدری بیشتر بیندیشیم . وقت گرانبها صرف امور نابهنجار کردن و تبلیغات بیش از اندازه تلویزیون این روزها ، واقعا صحیح نیست .
درزمان قدیم ما بچه بودیم درتلوزیون برنامه مربوطه داشت فعلا هم نیازبه برنامه خندوانه دارد ولی ازکلیه هنرمندان از سراسر کشوراستفاده شود.بهتر میشود.
به نظرم جواد رضویان به تمام مردمی که منتظر اجرایش بودند توهین کرد و کلا بینندگان برنامه رو ادم حساب نکرد وبه خودش زحمت نداد چند دقیقه اونا رو راضی کنه ولی خمسه با اینکه بی نمک بود ولی زحمت کشید واسه مخاطبش ...نامردیه رضویان رای بیاره وجدانا
پاسخ ها
رضا99
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
کاملا" موافقم.
برديا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
من با نظر شما موافق نيستم شايد اقاي رضويان تمايل نداشت در رقابت با اقاي خمسه شركت كنه و باعث حذف ايشون بشه تو صحبتهاش به اين مورد اشاره كرد ولي بهتر بود رقابت مي كرد.ضمنا تو اينستاگرام دقيقا از مردم خواست كه به خاطر كسوت و سن و سال به اقاي خمسه راي بديد مطمئنا اگه راي بياره در مراحل بعدي متوجه اين موضوع خواهيد شد.
از این کار خمسه خوشم نیومد
البته و قطعا خمسه بازیگر توانایی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
آقای خمسه اگر همینطورز می ایستاد و فی البدیهه صحبت می کرد خیلی بهتر از کاری در میومد که با طرح و نقشه قبلی انجام داد . اصلا خوب نبود . یاد بی نمک بازیهای صبح جمعه افتادم
باسه شروع بدنیست فقط خواهشمندیم کمدینهای واقعی رو بیارند نه کسانی مانند سروش صحت که بازور میخاد خودشو کمدین صاحب سبک جا بزنه.
به نظرم جواد رضویان به تمام مردمی که منتظر اجرایش بودند توهین کرد و کلا بینندگان برنامه رو ادم حساب نکرد وبه خودش زحمت نداد چند دقیقه اونا رو راضی کنه ولی خمسه با اینکه بی نمک بود ولی زحمت کشید واسه مخاطبش ...نامردیه رضویان رای بیاره وجدانا
واقعاً جای خالی این برنامه تو سالهای اخیر در تلویزیون خالی بود. به حدی که اکثر مردم رو از پای ماهواره به دیدن این برنامه ترغیب میکنه. تو این دو سالی که خندوانه پخش میشه خیلی خوب تونسته روحیه شاد رو به مردم برگردونه تا اینکه کاراکتر جناب خان وارد شد و مثل بمب صدا داد. کاراکتری که با دیگران مثل کلاه قرمزی و ... متفاوته و به نظر میاد در آینده جای عروسک های دوران کودکی ما رو هم میگیره.
استند آپ کمدی بخشیه که به نظر من مهم نیست روال جهانیش چیه ولی تو این برنامه یا بهتر بگم تو ایران بهانه ای شده تا مردم اون چند دقیقه رو از ته دل بخندن. تا دیشب همه اجراها به خوبی و عالی انجام شد و مردم هم استقبال کردن، میشه از رای که به هنرمندامون دادن فهمید این موضوع رو ولی دیشب با اجرای واقعا ضعیف و نابخردانه آقای خمسه شاید دو سال زحمت دست اندرکاران برنامه زیر سوال رفت. توهین و ضایع کردن حقوق بیننده اصلی ترین ایرادیه که میشه به برنامه دیشب گرفت.
دیشب طنز استاد خمسه عمیق و چند لایه بود.من نمیدونم چرا انقدر بهش انتقاد کردن. انتقاد مستقیم به صنعت خودرو سازی ایران با خر سواری نکته ای مهم بود.
ازون طرف اقای رضویان که اجرایی نکرد الان رایش بالاتر دادن.

مردم احساسی رای میدنا
پاسخ ها
بهنام نورانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
به قیمت توهین به مردم؟
خواست یه نهاد عمومی رو زیر سوال ببره ولی خواسته یا ناخواسته به مردم توهین کرد
به آقای رضویان رای دادن چون نخواستن در مرحله بعد باز با چرندیات آقای خمسه برخورد کنن وگرنه آقای رضویان هم هیچ کاری دیشب نکرد که بخواد تشویق شه.
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
آقای رضویان به احترام آقای خمسه کار خاصی ارایه نکرد.
خوب این هم یک سبک کمدیهالبته اگر درست اجرا بشه.یه بخش کار دست کمدینه و بخش شاید بشه گفت اصلی کار مربوط به تماشاچی و نوع نگاه اون به این کمدی هستش که این نوع نگاه هم خودش زمینه هایی مثل فرهنگ و آداب و سطح مطالعه و حتی ادبیات و ریشه های قومی فرد تماشاچی داره.به همین خاطر شاید یک استند آپ کمدی (یا حتی هرنوع دیگه ای از کمدی) با وجود غنای فنی و هنری بالا به دلیل نگاه سطحی تماشاچی مورد اقبال قرار نگیره.این کار برنامه خندوانه خوبه و امیدواریم تا در آینده هم نه به این صورت فشرده شاهد استند آپ کمدی های خوب تو تلوزیون باشیم.مردم ایران هم حق چنین برنامه هایی رو دارند و چیزی از کشورهای دیگه کم ندارند.
با سلام خدمت همه دوستان به نظر بنده جای علی صادقی و رضا عطاران خیلی خالی به نظر می رسید در واقع چند نفر دیگه هم بودند که اگه دعوت می شدند بر جذابیت موضوع افزوده می شد به نظر بنده اوردن حیوانات جهت ایجاد خنده بر لب مخاطب بد نیست ولی نمی تواند با این روش استاندارد های مطرح در برنامه کمدی را رعایت نماید در اجرای آقای امین حیایی دیدیم با خاطره ای از خود بیننده را به وجد آورد شاید این تمرینی باشد جهت اجراهای بعدی.
مردم با این همه فشار نیاز به شادی دارند
اما شادی در این جامعه افسرده گناه محسوب میشود
تابی خان اول باید نظر چند تا متخصص را در مورد مفهوم استندآآآآآآآآآآپ (با صدای جناب خان) میگذاشتی تا ما بفهمیم که واقعا چی هست بعدش نظر بدیم. الان که من دارم نظر میدم از کجا بدونم واقعا چی هست؟!

ولی بعضیا مثل همین ژوله خان، معلومه مطالعه و فکر کرده بعدش اومده اجرا کرده ه خیلی عااالی بود. بعضیا هم مثل بنفشه خواه و جواد رضویان که انتظار بیشتری ازشون داشتیم ما رو ناامید کردن.

ولی کلا برای شروع خوب بود. معلومه که بعضیا پتانسیل بالایی دارن با اینکه اصلا دیده نشدن مثل همین ژوله خان!

کلا راضی ام ازشون!! برنامه خوبیه ! حالا از استندآآآآآآآپ فاصله داشته باشه یا نزدیک باشه!
کلا که تو شهر کورها یک چشم پادشاهه و تون این قحطیه دلخوشی همینم غنیمته. پس زیاد انتقادی نگاه نکنید. بذارید جا بیافته تا راه بیافته. برای این تیتر هم الان زود بود. تا آخرش صبر میکردین شاید سوال جدیدی مطرح میشد.
در این که بسیاری از اجرا های عزیزان طنز پرداز در خندوانه در تعریف استنداپ کمدی جایی نداشت شکی نیست بجز اجرای بسیار موفق امیر مهدی و معدود نفراتی دیگر اما جای این گونه طنز در میان برنامه های طنز به شدت خالی است و بسیار خوب است تا از این فرصت برای تمرین استفاده بشود و بهتر آنکه کمدین های دعوت شده اطلاعاتشان را در استند آپ کمدی افزایش بدهند و با توجه به اقبال بسیار مردمی به این برنامه با آمادگی کامل حاضر شده و بهترین خود را اجرا کنند
این اجراها اصلا استند آپ کمدی نیستن - جای حمید ماهی صفت خالیه - متوسط - آوردن حیوانات اصلا کار جالبی نیست , شوخی قومیتی اگه توهین آمیز نباشه بد نیست - اگه به شکل واقعی به این موضوع پرداخته بشه خیلی هم خوبه
به غیر از یکی دو مورد بقیه اصلا قابل قبول نبودن
اصل کمدی ایستاده بسیار جالبه و لازم برای جامعه... البته که یک سری شوخی هایی که می دانیم چیست و کشورهای دیگر می توانند انجام دهند ما نمی توانیم ... ولی اکثریت قریب به اتفاق این عزیزان اصلا علم این کار را ندارند با اینکه ممکن است در حرفه خودشان(بازیگری) خوب باشند ،لکن کمدی ایستاده اصلا یک حرفه جداگانه است و باید عده ای علم این کار را به دست بیاورند و الزاما بازیگران طنز یا مجریان نمی توانند در این زمینه خوب عمل کنند ... از بین این عزیزان به نظرمن دو سه نفر با اختلاف زیاد بهتر از بقیه بودند ... هومن حاجی عبداللهی، امیرمهدی ژوله و علی مسعودی و بقیه اصلا قابل دفاع نبودند ... گرچه که همین عزیزان هم به نظر من اصل کمدی ایستاده را اجرا نکردند بلکه صرفا خوب خنداندند ...
این برنامه هیچ شباهتی به یک ژانر کمدی ندارد و به استثناء بسیار معدود از شرکت کنندگان مابقی سعی ناموفق در خنداندنه مخاطب دارد . ضمن اینکه اجرای اقای جوان کاملا تصنوعی و نچسب میباشد .
جای اقای منوچهر نوذری به عنوان مجری و هنرمندان سیاه بازی در این برنامه خالی است .
نتوانسته رضایتی در من ایجاد کند .
فرهنگ ما سرشار از واژه ها و سنن کمیک میباشد و نیازی نیست از الاغ برای خنداندن مردم کمک گرفته شود .
فوق بی مزه بود فقط چند نفر خوب بود
جناب ژوله که اکثر پسندیدن به نظر من توهین به نسل حال داشتن تمام موارد که این شون گفتنم میتونم ببریم زیر نگاه روانشناسی که ببینید چه اثر بدی داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
برو بابا
Amir
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
دوستان عزیزی که در نظرهایشان واژه طنز را اورده اند بدانند که این برنامه اصلا طنز نیست معنی مفهوم طنز را ابتدا بروند بفهمند بعد به کار بگیرند.
ببخشید انقدر رک گفتم
اصل کمدی ایستاده بسیار جالبه و لازم برای جامعه... البته که یک سری شوخی هایی که می دانیم چیست و کشورهای دیگر می توانند انجام دهند ما نمی توانیم ... ولی اکثریت قریب به اتفاق این عزیزان اصلا علم این کار را ندارند با اینکه ممکن است در حرفه خودشان(بازیگری) خوب باشند ،لکن کمدی ایستاده اصلا یک حرفه جداگانه است و باید عده ای علم این کار را به دست بیاورند و الزاما بازیگران طنز یا مجریان نمی توانند در این زمینه خوب عمل کنند ... از بین این عزیزان به نظرمن دو سه نفر با اختلاف زیاد بهتر از بقیه بودند ... هومن حاجی عبداللهی، امیرمهدی ژوله و علی مسعودی و بقیه اصلا قابل دفاع نبودند ... گرچه که همین عزیزان هم به نظر من اصل کمدی ایستاده را اجرا نکردند بلکه صرفا خوب خنداندند ...
دیشب که آقای خمسه واقعا بی مزه بود . از این استاد عزیز بعید بود چنین نمایشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
چرا استاد چی کار کرده که استاد باشه هی استاد استاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
خودمون الکی استادش کردیم.دیشب معلوم شد چند مرده حلاجه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
دوستان لطفا رزومه و سابقه یک نفر رو بررسی کنید، بعد اظهار فضل بفرمایید.
خوبه که قدر بزرگانمون رو بدونیم و کمی عمیق تر به مسایل نگاه کنیم
a
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
برای منم همیشه جای سوال داشته که این بازیگرا چرا بهم استاد می گن
با این دو ردیف بالایی کاملاً موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
باشه رزومه شون رو مطالعه میکنم
والا در مورد استندآپ کمدی استاندارد چیزی نمیدونم چون هرکی هم میاد تو برنامه یک تعریف ازش میکنه، تو متن نوشته شده شفیعی جم کارکترهای قدیمیش رو بازی کرده ولی خانم شقایق دهقان این کار رو انجام دادن و گفتن همه جای دنیا اینکار رو میکنند در صورتی که تنها کاراکتر طنز و معروف خانم دهقان بود، یکی مثل شفیعی جم اگه میخواست کاراکتر قدیمی بازی کنه شاید راحت تا فینال میتونست بره.
به نظرم استنداپ کمدی درست و خوب رو کسی مثل امیر مهدی ژوله اجرا کرد، تنها و تنها با هنر فکرش.
و به نظرم این اتفاق رو برای اولین بار تو صدا و سیما باید به فال نیک گرفت و ارای مردم هم میتونه خیلی چیزهارو نشان بده
به نظرم کسایی مثل رضا عطاران، مجید صالحی، جواد عزتی و علی صادقی هم میتونستند تو برنامه شرکت کنند
بنظر ميرسه بهتر بود اول توضيحي مختصر در باره ويژه گي استندآپ كمدي و تفاوت آن با كمدي يا ظنز ميداديد.به نظر من هيچي يك از اجراهاي انجام شده از كيفيت قابل قبولي برخوردار نبود .تماشاگران برنامه در استوديو به دليل حضور در فضا و شرايط محيطي ايجاد شده خاص شايد بخندند ولي بيننده منزل خيلي تحت تاثير اين نمايشات قرار نمي گيرد .
فارغ از نام و عنوان این کمدی ها جای یک برنامه خوب مثل این برنامه خندوانه خیلی خالی بود طبعا این برنامه در شروع با این سبق و سیاق دارای ایرادات فراوانی هست ولی برنامه بدی نیست من به شخصه همه قسمتهای آن نگاه کردم و بسیار لذت می برم
خندوانه یک طنز تقریبا بی محتواست .
این برنامه فقط خنده را دنبال میکند . خنده برای خنده .
برنامه طنز باید محتوا داشته باشد .
برنامه فوق العاده هست. این که استاندار استنداپ کمدی چیست را باید برای مردم توضیح دهند.جای افرادی مثل علی صادقی - مجید صالحی - حسین رفیعی - جواد عزتی خالی بود. فوق العاده زیبا است. هر کمدینی یک راه و روشی برای خنداندن دارد به نظر من هیچ قومی مسخره نشده است. باید در رسانه ملی برای تمام مردمی که نمی توانند به سینما یا تئاتر بروند پخش شود که کار بسیار جالبی است. انشاءاله که توسط مسئولین حمایت شود.
خندوانه عالیست مخصوصا جنابخان عزیز
این نوع برنامه بسیار عالی است و امیدوارم تداوم داشته باشد.
با استاندارد استند آپ فاصله دارد ولی این اهمیتی ندارد مهم باز شدن این مقوله است.
به نظر من شوخی قومیتی مشکلی نیست مردم باید درک بالایی داشته باشند که شوخی شوخی است و نه جدی در همه دنیا هم همین بوده و هست و در واقعیا تهمه به همه اقوام احترام می گذاریم و همه ارزشمند هستند
در قالب برنامه سازي طنز استند آپ كمدين، کمدین متناسب باوضع وحال جمع وبه شیوه ای کاملاًانعطاف پذیرعمل می کندو به فراخور مدعوین ومخاطبان خود با ترکیبی از محتوای طنز و جدی به بیان دیدگاه هایش می پردازد و از نقطه نظر اجتماعی و از رهگذر گفتگوی مستقیم با مخاطب حاضردراستوديو و همچنين مخاطب بيرون ازاستوديو به اثرگذاري خاصي منتهي مي شود.
بنابراين اين توضيح كوتاهي از اين قالب گوياي استاندار بودن يا نبودن اين بخش در برنامه خندوانه است. با اين تعريف تنها اجراي؛ كمدين هايي مثل رضا شفيعي جم و امير كربلايي زاده به اين قالب نزديكتر است.
البته اجرا در اين قالب فوق العاده سخت است كه البته دلايل متعدد مخاطب شناسي، فني، ساختاري و... دارد و اضافه شدن كمدين هاي معروفي مثل مهران مديري، و عطاران مي توانست اين قالب را بيش از پيش به مخاطب و برنامه ساز جهت بهره بردن از اين قالب و خنداندن مخاطب كمك كند....
شوخي قوميتي كه به نزديك شدن اقوام كمك كند و انسجام ميهني را سبب شود بسيار هم بجاست ولي بدليل ضعف فرهنگي و برخي كم ظرفيتي اين عامل به ضد آن تبديل مي شود...
و البته از برنامه خندوانه بايد تشكر ويژه كرد بخاطر متداول كردن‌ آن و اجزاي مسابقه با اين قالب كه لحظات خوشي را براي مردم فراهم مياورد
همچنين از تابناك محبوب و پرمخاطب به خاطر كمك به متداول سازي و القاء به برنامه سازان براي استفاده از اين ظرفيت
خدا قوت.
نظری ندارم هیچی نمیتونه منه جوان 22 ساله رو بخندونه دیگه
پاسخ ها
آخی چرا عزیزم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
آخی چرا عزیزم...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
ای وای نگوووووو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
چرا خوب یرو شیشه بکش شاد شی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
آخی طفلک!
نگو تقصیر ماست که دلم میشکنه!
امیرحسام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
حتی عملکرد دولت احمدی نژاد هم؟

یه عمر خنده است پسرم!
چرا برنامه پر بیننده تلوزیون ساعت 1 شب پخش میشه؟ مردم ایران صبح نباید برن سر کار یا اکثرا کارشون 10 صبح به بعد شروع میشه؟!! شاید شبها دوست ندارن بخوابن!
پاسخ ها
خاطره
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
اولا ساعت 11 پخش میشه
دوما در تمام دنیا ساعت پر بیننده تلویزیون از 8 تا 12 است که هر چه به پایان شب نزدیک تر میشه شلوغ تر میشه.
خندوانه یک برنامه داخلی اما برای منحرف کردن مردم و ترویج فساد و خنده مردم است. کاش با کمپینی نگاه کردن به آن تحریم شود.
پاسخ ها
داداشش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
من متاسفم برای کسانی که جناب محمد جعفر را درک نمی کنند و اینهمه منفی می دهند.
ای کاش همه همدیگر را درک می کردیم و در فضایی دوستانه به نظرات هم احترام می گذاشتیم.
محمد صادق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
خودت الان فهمیدی چی گفتی؟ خلایق هرچه لایق! بیچاره رامبد که آدمی مثل تو اومده در موردش کامنت داده
اگر منظور از استاندارد بیان خاطرات و ماجراهای طنز بدون مسخره کردن لهجه یا قومیتی باشد، که تاحد زیادی موفق بوده است و به نظرم تا حالاتو جلب نظر مردم موفق بوده
افراد زیادی میتوانستن تو برنامه باشن که توانائی تعریف طنز داشته باشن نه اینکه حتما بازیگر طنز باشن، البته بازیگران طنز زیادی هستن که جای اونها خلیه و بزرگترینش مهران مدیریه
اصلا شوخی با قومیت و آوردن حیوانات در استودیو اصلا مناسب نیست، کلا برنامه دیشب قشنگ نبود و تا حالا به نظم امیر مهدی ژوله، کربلائی، مسعودی، سجاد شیرازی(فامیلشو یادم نیست) خیلی برنامه های خوب و شادی داشتن
برنامه های شد هم نیاز امروز جامعه هست، که بهترین اون همین استنداپ کمدی هست که نه قشری و نه شخصی رو مسخره نمیکنه
جواب1)اکثرا حتی نزدیک به کمدی ایستاده استاندارد هم نبودند.
جواب2) قطعا در بین این عزیزان جای طنازهایی مثل رضا عطاران،مهران مدیری و ... خالی بود البته اگر توانایی این کار را داشته باشند ...
جواب3)40% بسم الله الرحمن الرحیم !!!
جواب4) حرکت آقای خمسه و آوردن الاغ واقعا عجیب بود شاید باورتون نشه من حتی یک ثانیه هم به اجرای ایشون نخندیدم با اینکه بازیگر بزرگی هستند ... شوخی های قومیتی هم باید ملو و ملایم باشد طوری که مردم زیرپوستی بفهمند ... البته در بعضی موارد اصلا نه چون باعث اختلاف و سوء تفاهم می شود ...
جواب5) قطعا کلیت کار خوب و قابل دفاع است ... رسانه ملی بیش از هرچیز به خنده نیاز دارد هر چند ممکن است عده ای زیاد مشتاق نباشند ولی مردم قطعا راضی اند ...
یه کار تبلیغاتی واسه افکار اصلاح طلبانه که تونسته با استفاده از ابزار خنده ، پر مخاطب باشه و باید دقت کنن که چه فرهنگی رو میسازن....
پاسخ ها
خاطره
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
اوه اوه اصولگراهای توهم توطئه
رضا99
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
آقای منتقد، پیشنهاد می دهم برنامه ی پنگول و یا خاله شادونه را تماشا کنید، هم مناسب شماست و هم توطئه ای در کارشان نیست.
محمد صادق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
داش ما که هرچی دقت کردیم تیکه به دولت انداختن اینا!واقعا چه نخبه هایی داریم تو فضای مجازی!!!
به نظر من رامبد جوان یک آدم ننر و لوده به تمام معناست. تابی جون مثل همیشه نظرم رو منعکس نکن
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
خب همین چیزها میگی نظرت درج نمیشه
محمد صادق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
به نظر من که یکی از موفق ترین افراد طنز پرداز هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
تو هم همون بامزه هستی!
با سلام در صورتی که با شعار باهم بخندیم نه به هم بخندیم باشد وفرهنگ وتمدن واقوام وشهرستانها و......را به تمسخر نگیرد خوب است
چرا برنامه پر بیننده تلوزیون ساعت 1 شب پخش میشه؟ مردم ایران صبح نباید برن سر کار یا اکثرا کارشون 10 صبح به بعد شروع میشه؟!! شاید شبها دوست ندارن بخوابن!
ما چه چيزمون به استانداردهاي معيار نزديكه كه دنبال تحليل استاندارد استند آپ كمدي خندوانه هستيم!!!
خودروي استاندارد داريم!!؟؟؟
اصلا تلويزيون استاندارد داريم!!!؟؟؟ ر
در ابتدا نظر کلی من در راستای هر چه بیشتر شدن فضای شادی در جامعه می باشد و حال این فرایند میتواند با تولید برنامه های به اصطلاح standup comedy باشد یا هزاران روش دیگر. ولی انتقاد اول من به لفظ standup comedy می باشد که به راحتی به نگارش فارسی اضافه نمودیم و دوم این مورد که اگر این برنامه را با نام standup comedy میشناسیم (مثلا خندوانه)، کیفیت و ساختار آن نیز باید standup comedy باشد که البته اینگونه نیست و شاید در قالب comedy show بتوان آن را طبقه بندی نمود. ده ها هنرپیشه طنز (comedian) ،طراز اول، در دنیا مشغول به کار هستند که شاید قویترین آنها اهل بریتانیا هستند و در واقع هدف هنرپیشه های موفق، تقویت درک جامعه با افزایش پیچیدگی در فهم مطالب طنز و بردن کمدی به مدارج بالاتر است. در ضمن بازگشت هنرپیشه طنز به نکات جذاب ارائه شده در یک اجرای طنز است از ظرافتهای standup comedy می باشد که در برنامه های داخلی دیده نمی شود. بیشتر کارهای داخلی به ارائه تعدادی لطیفه و خاطره طنز نسبتا بیرب به یکدیگر ختم می شود که باز هم از اصول اولیه standup comedy دور می باشد. شاید هنرپیشه طنز سخت ترین نوع کار اجرا را به عهده دارد و هدف ایشان بالا بردن سطح فرهنگ است، چون از بیرون گود باید به همه نگاه کند و همه لایه های جامعه را ببیند و به نحوی آنها را نقد کند و یا کمک به درک آنها بنماید و لودگی و مسخرگی نباید از اصول ایشان باشد و در کمال ظرافت تلخی ها و شیرینیهای جامعه را با طعم طنز ارائه دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
این standup comedy که نوشتی یعنی چه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
استاندارد های استند آپ کمدی برای جامعه روشن نیست و سلیقه ای به قضیهنگاه می کنند.
ولی من اجراهای همین ها را بیشتر از کمدی شو های بریتانیایی می پسندم. که مملو از اودگی و مسخره کردن قومیت ها و شوخی های جنسی و مسخره کردن زنان است .
قوی بودن از نظر اکثر مردم فقط به خوب خنداندن نیست.
چرا برنامه پر بیننده تلوزیون ساعت 1 شب پخش میشه؟ مردم ایران صبح نباید برن سر کار یا اکثرا کارشون 10 صبح به بعد شروع میشه؟!! شاید شبها دوست ندارن بخوابن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
خدایی اش چقدر پول و پارتی داشتی که نظر مزخرفتو تابناک هزار دفعه چاپ کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا خمسه بسیار بسیار بد بود
يا سلام
به نظر من نمايش آقاي خمسه به هيچ وجه حرفه اي نبود بلكه يه جور لوده گري بود
من در نمايش آقاي خمسه به بي محتوي بودن سنماي ايران خنديدم!!!
علي مسعودي و خمسه عالي بودند
واقعا جای قدرت الله ایزدی(آقا رشید) خالیه یعنی اگه بود با اختلاف برنده می شد
در عین حالیکه سیدجواد رضویان برنامه جالبی اجرا نکرد ولی بالاتر از علیرضا خمسه است!!
جا داره یه فکری برای چگونگی تعیین نفر برتر بشه
بيشتر از پنج سال است تلويزيون نميبينم و تا زماني كه تلويزيون در تسخير اقليت باشد و فقط محل تبليغ كرم حلزون و بيقيه فراورده هاي جعلي افراد خاص باشد نخواهم ديد البته به جز برنامه مردمي ٩٠
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
خیلی ساله حلزون تبلیغ نمیکنن. نگران نباش!
نکنه شما جزو اقلیتی هستی که ادعا دارند اصلا تلوزیون نگاه نمیکنن.
محمد صادق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
به درک یه عقده ای کمتر
معمولا استندآپ كمدي مسايل و معضلات روز را بصورت طنز بيان ميكند و حامل پيام يا اعتراضي مشخص است ولي تقريبا اكثر شركت كننده ها فقط جهت خنداندن تماشاچي ها بصورت تئاتر يا تعريف خاطرات اجرا ميكنند كه بسيار با آن تعريف فاصله دارد
عالی هستن همشون با توجه به محدودیت های فراوانی که برای این عزیزان وجود دادر همگی عالی هستند
شو من بودن هنر خودشو میخاد که اکثر هنرمندای ایرانی ازش بی بهره ان. بعضی اوقات یه جوکو یکی واستون تعریف میکنه نمیخندین ولی جای دیگه همون جکو یه نفر که فن بیان داره میگه ناخوداگاه لبخند میزنین. ولی در کلیت خندوانه عالیه. به امید موفقیت بیشتر برنامه.
برخي از اون ها خوب بود مانند اجراي آقاي مسعودي يا خانم دهقان ، ولي
برخي شبيه اشتند نبود مثل برنامه سروش صحت و جواد رضويان شباهتي به استند آپ نداشت، آقاي خمسه با وجود جالب بودن برنامه كارشان استندآپ نبود و استفاده از حيوان هم اصلا كار مناسبي نبود
و شايد در اين استند آپ بهتر بود از مجرياني مثل شهرياري، ياكمدين هاي معروف مثا ماهي صفت و ... استفاده مي شد

در مورد كليت براي شروع به نظرم خوبه چون هميشه استارت هر كاري ممكنه ايراد زياد داشته باشه ولي بايد در جها بهتر شدن آن تلاش كرد بويژه با وارد كردن كمدين هايي به غير از يازيگران مانند شهرياري و ريوندي بهتر خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
لوده تر و بی مزه تر از شهریاری گیر نیاوردی دیگه...؟!!!
به نظر من فقط امیر مهدی ژوله جالب بود بقیه بیمزه بودند مخصوصا" آقای خمسه.
1- تعدادی از اجراها خوب بود و نزدیک
2- رضا عطاران جاش واقعا خالیه و البته این شروع یک جریان است و در آینده میتواند مکانی برای پیدا کردن استعداد های جدید باشد یعنی اینکه جای خیلی از استعداد های کشف نشده خالی است
3- بالای 50 درصد
4-با هرگونه شوخی با قومیتها مخالفم و در صورت آسیب و یا آزار رساندن به حیوانات با آوردنشان مخالفم
5- موافقم صدر صد
بنازم مطربان راکه همیشه خلق رامسرورمیخواهند.
خندوانه برنامه ایست برای شادکردن مردم ومسابقه استنداپکمدی نیز درهمین راستاست دست تمام دست اندر کاران درد نکند انشاالله همیشه درزندگی مسرور باشند
برخي از اون ها خوب بود مانند اجراي آقاي مسعودي يا خانم دهقان ، ولي
برخي شبيه اشتند نبود مثل برنامه سروش صحت و جواد رضويان شباهتي به استند آپ نداشت، آقاي خمسه با وجود جالب بودن برنامه كارشان استندآپ نبود و استفاده از حيوان هم اصلا كار مناسبي نبود
و شايد در اين استند آپ بهتر بود از مجرياني مثل شهرياري، ياكمدين هاي معروف مثا ماهي صفت و ... استفاده مي شد

در مورد كليت براي شروع به نظرم خوبه چون هميشه استارت هر كاري ممكنه ايراد زياد داشته باشه ولي بايد در جها بهتر شدن آن تلاش كرد بويژه با وارد كردن كمدين هايي به غير از يازيگران مانند شهرياري و ريوندي بهتر خواهد شد.
این برنامه نشون داد که کمدین های معروف صدا و سیما بدون نویسنده هیچ چیزی از خودشان برای نمایش ندارن و کسانی هستند که بسیار لایق تر و مبتکرتر از اونها هستن ولی به دلیل نداشتن پارتی نتونستن مطرح بشن
کار آقای رضویان توهین به مردم بود و بس .
سلام
به نظر من برنامه خیلی خوبی هست، البته همه میدونند که این یک استند آپ کمدی نیت اما یادتون باشه هیچکدام از این افراد هم استندآپ کمدی نیستند، بلکه کمدین هستند.
برنامه خوبیه اما کاش چند نفر از کمدین هاید یگه هم بودن .
در ضمن معرفی کمدین هایی مثل ژوله و افشاریان هم جالب بود.
این دو تا گمنام از همه بهتر بودند
واقعا که اجرای آقای خمسه و جواد رضویان افتضاح بود و توهین به شعور مخاطبین بود ,جای تاسف داره برای برنامه خوب خندوانه
وقتي قيافه مجري ميبينم که سه طلاق در کارنامه اش ثبت شده چگونه ميتوان نشت و لذت برد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
به زندگی خصوصی مردم چکار داری ، خوبه که یکم بافرهنگ و اخلاقی باشیم هاااااا
خمسه الاغ اورد چندشم شد
پاسخ ها
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
خوبه جد و اباد های همه سوار خر شدن و ملت به خر سواری خمسه گیر میدن
برخي از اون ها خوب بود مانند اجراي آقاي مسعودي يا خانم دهقان ، ولي
برخي شبيه اشتند نبود مثل برنامه سروش صحت و جواد رضويان شباهتي به استند آپ نداشت، آقاي خمسه با وجود جالب بودن برنامه كارشان استندآپ نبود و استفاده از حيوان هم اصلا كار مناسبي نبود
و شايد در اين استند آپ بهتر بود از مجرياني مثل شهرياري، ياكمدين هاي معروف مثا ماهي صفت و ... استفاده مي شد

در مورد كليت براي شروع به نظرم خوبه چون هميشه استارت هر كاري ممكنه ايراد زياد داشته باشه ولي بايد در جها بهتر شدن آن تلاش كرد بويژه با وارد كردن كمدين هايي به غير از يازيگران مانند شهرياري و ريوندي بهتر خواهد شد.
از كل برنامه هاي صدا و سيماي ايران فقط خندوانه را ميبينم و بس
* با ماجراهایی نظیر شوخی‌های قومیتی یا آوردن حیوانات به استودیو برای خنداندن موافقید یا اجراهای ساده را می‌پسندید؟

ابدا. بسیار کار بی ربط، حتی زشتی است. خندوانه خوب کار کرده اما باید خط مشی ها رو برای خنداننده ها ترسیم کنه
علیرضا خمسه واقعاً خراب کرد بی مزه مضحک و مسخره همین
بیشترشون خازره بودند و استند آپ کمدی اصلیو فقز آقای ژوله و خانم دهقان این کارو درست انجام دادند
آقای ژوله واقعا ذهن خلاقی داره ایشان از خودشون مایع گذاشتن و جالب بود ولی آقای خمسه خیلی سطح خودشون پایین آوردن با کار دیشب شون
البته مردمي که به کارقضاوت نميکنند و به فرد راي ميدهند لياقتشان همين است جالبه رضويان اصلا کاري انجام نداد با اقاي خمسه که زحمت کشيده بودند و تدارک ديده بودند جواد راي ميارد البته جواد را بسيار دوست دارم ولي اينکه دست خالي امده و مردم راي ميدهند نشان از عجيب بودن ما دارد
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
خب آقای خمسه واقعا افتضاح بود اجراش به حدی که جواد رضویان بد رو به بدتر ترجیح دادن.
آقای خمسه به راحتی میتونست از کاراکتر بابا پنجعلی در پایتخت استندآپشو جذاب کنه ولی عدم هوش خرابش کرد و اعتبار خندوانه رو هم متاسفانه هم آقای رضویان و هم خمسه آوردن پایین.
ولی ژوله و مسعودی خیلی خوبن کاش کربلایی زاده هم نمیخورد به مسعودی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
من خودم جزو کسایی هستم که به جواد رضویان رای دادم به دو دلیل:
دلیل اول و مهمتر این بود که آقای خمسه که اجراشون بری من به شخصه توهین محسوب میشد و فوق العاده لوس بود بالا نیان !!!!
دلیل دوم اینکه آقای رضویان همونطور که خودشونم گفتن برای احترام به استادشون چیزی اجرا نکردن و با شناختی که از ایشون در طنز داریم فقط کافی بود اونجا وایسه و بخنده تا همه ما از خنده ریسه بریم!
با سلام به نظرم این مسابقه خیلی عالی است وهنرمندان بدون استفاده از جذابیت های کاذب تصویری و موسیقی و بدون امکان اشتباه در زمان مشخصی هنر خود را در خنداندن دیگران به نمایش می گذارند البته میزان مشهوریت ومحبوبیت فرد در این قضیه تاثیر می گذارد به نظرم اگر هنرمندان ناشناس با هم مسابقه بدهند جذاب تر و واقعی تر می توان تصمیم گرفت و بهترین را انتخاب کرد...
مطالب آقای ژوله تماما کپی بود از جک ها و هجوهایی که در شبکه های اجتماعی دست به دست میشود. کاملا تکراری. از حمام کردن در دوران کودکی گرفته ، تا شوت سوباسا. ایشان پا را فراتر گذاشته و حتی در یک کار ناپسند به صابون گلنار هم غیر مستقیم اشاره میکند!!! واقعا متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
شما به تاسفت برس
یه حرکت جدیدیه که نمیتونه خالی از اشکال باشه بنابرین از نمره بیست حدودا ۱۵ رو میاره
خمسه از اولش هم دلقک بود و دیشب این اثبات کردضمنا کل برنامه خندوانه هم ارزش خودشو از دست داد
معلوم شد کمدین های ما در طنز فی البداهه مشکل دارند و تا به امروز قلم نویسندگان در کنار استعداد آنها کارساز بوده است. همگی آنها فقط با تعریف خاطرات گاهاً ساختگی ( به اذعان خودشان) سعی کردند مردم را بخندانند که عمدتاً خاطرات بی مزه ای بود که اگر توسط یک فرد عادی تعریف میشد هرگز کسی به آن نمی خندید. استرس شدید در چهره عمده کمدین ها به وضوح دیده می شد در حالی که در استند آپ کمدی یکی از ویژگی های کمدین این است که در کمال آرامش و بی خیالی مطالب ادا شود. کمدین های ما برای خنداندن به هر کاری دست می زنند: سوار خر شدن در استودیو و پایین آوردن شخصیت خود با هم خانواده جلوه دادن خر با خود و استفاده از جمله تمرین شده خر، خمسه، خندوانه خیلی خوبند که هیچکدام برای تماشاچی خنده دار نبود.
مهران مدیری، بمب خنده را دعوت کنید.
نیازی به حضور برنامه های کمدی در تلوزیون نیست
پاسخ ها
رضا99
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
آن وقت شما دل مردم را شاد می کنید؟!
به نظر من برنامه خوب و جالبي هست. اميدوارم آقاي رامبد جوان موفق باشن.
چون جاي خنده و شادي در تلويزيون ايران خالي هست.
این اجراها جز در مواردی معدود اصلا با این نوع کمدی که در دنیا اجرا می شه مطابقت نداره و بیشتر شبیه خاطره گوییه تا استند آپ. تو استند آپ های دنیا موضوعی خاص محور قرار می گیره و به صورت گزنده ای به اون پرداخته می شه ولی تو ایران به خاطر محدودیت های زیادی که وجود داره اجرای کامل ای نوع کمدی خیلی سخت به نظر می رسه مگر مواردی مثل اجرای آقای ژوله که کاملا برنامه و متن داشت و در لوای موضوع با ذکر خاطره هایی جریان رو جذاب تر پیش می برد
شمايي كه ميگيد به بعضي قوم ها يا لحجه ها توهين ميشه اخه ادم بي جنبه تو ايران كه هر كي ي برنامه درست ميكنه كه طنز باشه به ي قومي بر ميخوره پس چكار بايد بكنند برا خندونن شما به خودت بگند طنز درست كن عمرا از عهدش بر بياي به نظر من كار جالبي بود و كلي هم مخاطب داره
بنام خدا ـ نحوه داوری بشدت مشکل دارد. بسیاری از مردم از ترس اینکه پیامک بدهند و هزینه زیادی ازشان کسر گردد!! و یا برایشان پیامکهای تبلیغاتی با هزینه!! بیاید و نتوانند انصراف دهند، رأی نمی دهند و شاهدیم که برخی کمدین ها که مشخصاً اجرای قوی تری داشتند بطرزی عجیب و یه کمم مشکوک حذف شدند.
ضمناً جای آقای هومن برق نورد در بین شرکت کنندگان خالی بود ـ با تشکر
این برنامه بخوبی ثابت کرد بسیاری از بازیگران معروف بدون داشتن متن و فیلمنامه حتی ذره ای توانایی ذاتی و استعداد خنداندن مردم را در وجود خود ندارند.
چیزی که خیلی تو ذوق میزنه تشویقهای مصنوعی و خنده های زورکی افراد حاضر در استودیو است
چرا حضار برای هر جمله ای از باصطلاح کمدینها مجبور به قهقه زدن هستند؟!!!
این توهین به شعور مخاطب هست
به زور میخوان مردمو بخندونن. ولی نمیتونن.
باسلام
ايده اجراي اين برنامه در خلال برنامه خندوانه فوق العاده بود . ولي بنظر هنوز بازيگران بزرگ ما همچون آقاي خمسه معني استند آپ كمدي رو نمي دونن و علي رغم فضايي كه آقاي سيد جواد رضويان در اختيار ايشون قرار داد خودش خودش را بازنده كرد.بنظر من استند آپ كمدي ديالوگ گويي يا بداهه گويي يك بازيگر بطور عادي و خارج از كاراكترهاي قبلي بازيگري هست و البته بدون استفاده از وسايل يا ابزار و عواملي كه بننده و شنونده را تحت تاثير قرار دهد. مثل حضور الاغ و بچه الاغ و يا پوشيدن لباس بازيگري در هنگام اجراي استند آپ كمدي و يا قرار گرفتن در نقشهاي قبل و اجراي كاراكترهاي قبلي بعنوان استند آپ كمدي غلط است .
به نظرم هشتاد درصد کاراشون استند اپ نبود.
برخی ها اصلا کمدین نبودن . با اینکه احترام زیادی واسه اقای امیر سلیمانی قائل هستم اما ایشان کمدین نبودند.
وجود بزرگانی مانند اقای خمسه باعث شد یکی از برترین کمدین ها فقط بخاطر حرمت استاد شاگردی خیلی محترمانه کنار بره. و گرنه همه جواد رضویان رو میشناسن
علی صادقی رضاعطاران تیم اقای مدیری به اضافه چند تن از این دوستان مجموعه بهتری میتونستن تشکیل بدن
ایده جالبیه . واسه شروع بد نیست.هرچیزی اولش ایراداتی داره بهتره به جای نقد کور کورانه که باعث خفه شدن در نطفه میشه نقاط مثبت رو هم ببینیم
هر هنر پیشه موفق باید یک موضوع مناسب برای اجرا در اختیار داشته باشد تا بتواند انرا اجرا نمایید
به نظر من جای نویسنده موضوع طنز در این برنامه خالی است و نبایدانتخاب موضوع به عهده خود هنر پیشه گذاشته شود . چون بینندگان زیادند و مسلما سلایق هم زیاد و راضی کردن همه کار مشکلی است
به نظر من این کار هم تخصص خودش رو داره و همه کس نمی تونه این کاره باشه همونطور هم که از اسمش مشخصه این حرفه تقلید از نمونه های خارجیه که چندین ساله دارن این کار رو انجام میدن امیدوارم در این برنامه کلا مسیر این حرفه با امتیازات احساسی مردم عوض نشه
رامبد جوان مناسب این کار نیست و در بسیاری از بخشها, بی مزگی و اداها و ... مخاطب رو آزار میده
مثلا همین بریم بیایم یا جواب دادن به سوالات بیشتر به درد برنامه های درون مدرسه میخوره و به شدت مصنوعی و ساختگیه
شادی و به عبارتی خندیدن از لحاظ ذهنی و روحی مفهوم خود را از دست داده است . زورکی خندیدن هم کاری از پیش نمی برد و نمی خواهم بگویم که دل باید شاد باشد و یا انکه شادی از ارامش نشات می گیرد بلکه می خواهم بگویم ریشه شادی حشکیده شده است و باید برای ان معنا و مفهوم جدیدی ساخت تا صدا و سیما و هنرمندان ما هم تکلیف خود را بداند . همه گیج هستیم زمانی کوچکترین مسئله مورد بهربرداری قرار می گرفت برای یک کار هنرمندانه اما حالا همه چیز جایگاه خود را از دست داده است . نسبت هنر نسبت به هنرمند و هنرمند نسبت به جامعه ، گردش مسایل ابهام امیز است . اما یک چیز مشخص است و انهم انکه همه محاطب را دانا نمی بینند .
هر که مردم را خنداند باید از او تشکر کرد چون خنده نیاز مردم است این برنامه خیلی خوب است واشکالی ندارد که از حیوانات استفاده شود چون در قدیم در عروسیها وجشنها از عروسکشان استفاده می کردند خنده بر هر درد بی درمان دواست چون واقعا دردها فراموش می شوند و ذهن انسان با خودش درگیری ندارد
ذات کار خوب است ولی چرا در محتوا دادن ضعیفیم بسته به سیاستگذارهای شبکه دارد.این برنامه کپی از برنامه ماهواره ای خواننده برتر شبکه من و تو میباشد . بهتر بود حداقل انتخاب کمدینها با معیارهائی همراه میشد. ضمنا استانداردهائی برای خنداندن لحاظ میشد بطوریکه آقای خمسه و جواد رضویان این برنامه ها را نداشته باشند.
سوالی که از خواندن نظرات پیش می آید این است که رعایت قواعد و قوانین نقد نوشتاری و یا استانداردهای نظر گذاشتن توسط کامنت گذاران عزیز چه قدر رعایت شده که این همه از رعایت استانداردها توسط کمدین ها دم زده شده است. به هر حال تلاش هایی صورت گرفته که قابل تقدیر است. و هر برنامه ای هم میتواند استانداردهایی متفاوت تعریف کند و الزاما نظرات مردم همیشه با نظرات کارشناسان هر حرفه ای یکی نیست.
جز ژوله و افشاریان بقیه تعریفی نداشتن
استاد خمسه ک آبروریزی واقعا
معلوم میشه ک نویسنده ها همه کارنو اینان ک بازیگرا رو بازیگر میکنن!!!
در کل پدیده خوب و جالبیه.
شفیعی جم و ژوله بهترین ها بودن در این مسابقه، ضمن اینکه جای خیلیا خالی بود مثل علی صادقی یا اعضای تیم مدیری و ...
اجراها کلا ضعیف هست چون تجربه اینطور برنامه ها در تلویزیون ایران خیلی کمه اما من تعحب می کنم از مردمی که به اجرای جواد رضویان رای دادن با این همه بی احترامی که به بییندگان به لحاظ وقت کشی داشت. واقعا متاسفم....
ما که در این مدت به جز یکی دو مورد چیزی به نام استندبای کمدی ندیدیم و هنرپیشه های معروف کمدی ما هم اگر نویسنده نباشه حرفی برای گفتن ندارند به عنوان مثال برنامه دونفر به ظاهر کمدین رو دیشب دیدید واقعاً افتضاح بود . با خر و کرخر ....جمع کنید این بساط رو وقت ملت رو نگیرید.
به نظر من این کار هم تخصص خودش رو داره و همه کس نمی تونه این کاره باشه همونطور هم که از اسمش مشخصه این حرفه تقلید از نمونه های خارجیه که چندین ساله دارن این کار رو انجام میدن امیدوارم در این برنامه کلا مسیر این حرفه با امتیازات احساسی مردم عوض نشه
خندوانه برنامه خوبی است که سرگرمی خوبی برای مردم است بعضی از خانواده ها به جای شبکه های ماهواره ای شبکه نسیم تماشا میکنند هر چند برنامه بی نقطه ضعف نیست مثلا اجرای دیشب آقای رضویان که کاملا بی انگیزه به این برنامه آمد به نظر من انسان انجام کاری را قبول نکند ولی اگر قبول باید برای انجام آن تلاش کند که درست انجام دهد به نظرم چون آقای خمسه تلاش کردند و با علاقه آمدند قابل تقدیر است
برنامه باید عجیب باشد مثلا" چه اشکالی دارد که الاغ را آورده اند و ایراد می گیریم؟ برنامه بایستی متنوع باشد. من با نظراتی از دیگران دارم افراد راضی بنظر می رسند دستشان درد نکند.
سواستفاده بیشتر برای تبلیغات بیشتر
با سلام
به اختصار نظر خود را در خصوص موارد فوق ارائه می نمایم.
1- اون تعریف خاصی که استند آپ کمدی داره شامل اجرای یک فرد (کمدین) به صورت کلامی و یا حرکتی ، می باشد و به معنی اجرای تاتر گونه نیست.(مثل مستر بین ایرانی و اسماعیل حیدری و...)
2- جای رضا عطاران عزیز و علی صادقی خالیه.
4- استفاده از حیوانات و ابزار های خاص بیشتر به تاتر نزدیکتر است تا مفهموم ایتاده با طنز
5- پرداختن صدا و سیما به این موضوع بسیار خوبه واقعاً هم تونسته مخاطب جذب کنه.امیدوارم که ادامه بدن.
دیشب آقای خمسه بابکاربردن سخنی که اگه منم شیرخرمیخوردم به مقام وزارت میرسیدم توهینی آشکاربه شعور ملت بود.واقعا برارسیدن به دوره بعد ورای گرفتن ازمردم چنین حرکات سخیفی لازم بود؟
به نظر من این برنامه به عنوان یک شروع و یک آغاز جدید در فرایند برنامه سازی عالی هست اما انشاالله در ادامه با استفاده از نظرات منتقدان دلسوز مردم این برنامه و برنامه های شبیه این هم از لحاظ کمیت و هم کیفیت روز به روز بهتر و بهتر بشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
اقا منظورش عطا مهاجرانی بود که تو خاطراتش گفته بود شیر خر خوردم وزیر شدم
ببخشید ولی هرچی فکر میکنم چیزی به ذهنم نمیرسه.
آقا رامبد از توان بالقوه بازیگران طنز دیگر استفاده میکنه بسیار ایده ی جالب و خوبیه. من از ایشون تشکر میکنم. چرا که یک نفر نمی تواند برای مدت طولانی مردم را بخنداند. مسابقه ی خنداننده برتر برنامه ی خندوانه را از تکراری شدن می رهاند. نمی توان برنامه ای ساخت که همه ی مردم ایران بخندند ولی می توان همه را شاد کرد. خندوانه هم خنده داره و هم شاد. رامبد متشکریم که باب خندیدن را در برنامه های تلویزیونی باز کردی.
اجرای آقایان خمسه و رضویان زجرآور بود و بسیار به کیفیت برنامه لطمه زد.
ضمنا علی مسعودی و کربلایی زاده و ژوله اجراهای عالی داستن و کاش کربلایی زاده حذف نمیشد و اصلا به علی مسعودی نمیخورد.
پاسخ ها
یاران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
کاملا موافقم
سلام .راستی معنای استند آپ چیه ؟ بنظرم جناب خان که تو مسابقه هم نیست بهتر بخنداند
جز يكي دو مورد اكثرا بي مزه بودند مخصوصا هنرمندان مشهور
اين همه تعارف تيكه پاره كردن ودرس اخلاق گفتن بجاي خناندن مردم چه معنا دارد
كسي مثل آقاي صحت و رضويان نمي خواهند اجرا كنند براي چي وقت مردمو مي گيرند
بسيار ناقص و بي مزه بودند
ايده خوب ولي كاملا ناموفق بود
فقط دیکته ننوشته است که غلط نداره. آفرین بر آقای جوان بخاطر اجرای این ایده خوب. فعلا تا اینجا اجرای آقای ژوله به نظر من از همه بهتر بود. البته هر کس نوعی از طنز را بیشتر می پسنده.
عالی بود وعالی هست . بگذار مردم بخندند - بگذارید مردم کمی شاد باشند - چرا شما یک کاری نمیکنید مردم بخندند . استنداپ کمدی خلیی خوبی اجرا شد
بطور کلی بایستی پذیرفت که ضعف و کمبود محتوا در رسانه تلویزیون مشهود است. از طرفی نبود شادی و خنده و فرصت های فرح بخش نیز در جامعه کاملا عیان است. لذا بیینده تلویزیون در جامعه ای چنین پر استرس و مغموم به همین هم بسنده میکند. استند اپ کمدی!!! ژانری که خود طراحان آن هم نمی دانند که چیست! چه رسد به هنرمندانی که نوعا تحصیلات آکادمیک ندارند و از ادبیات نمایشی هم بهره ای نبرده اند! چه انتظاری میتوان داشت. آنچه باقی میماند فرصتی است که در اختیار عده ای معدود گذاشته شده تا با نبوغ و نوآوری خود بیننده را بخندانند و در این بین پیامی نیز انتقال دهند. تا اینجای کار طرفند آقای خمسه جالب بود. میخواست نوآوری کرده باشد و یک پیام اخلاقی را هم منتقل کند و آن اینکه موجودی که در ادبیات محاوره به طعن و یا توهین از آن یاد میکنید و حتی نام او را به نشانی توهین و دشنام به دیگران نسبت میدهید. حیوانی است مفید و از مخلوقات خداوند. پس لذا این کار را نکنید. حتی در پایان در حالی که دختر خود را در آغوش کشیده بود گفت: خر خودم! دختر خودم! جالب بود.
پاسخ ها
رضا99
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
أحسنتم، بالأخره یک نفر دلیل کار آقای خمسه را درک کرد.
بهتر است بگوییم مهد کودک خندوانه . فرق این برنامه با برنامه عمو پورنگ چیست ؟ دلیل مخاطب داشتن این برنامه نبودن فضایی برای تخلیه شادی و انرژی مردم است وگرنه اینکه افرادی فقط مثل رامبد این رانت را داشته باشند که آواز بخوانندو مردم دست بزنند و شادی را به اسم خودشان مصادره کنند که هنر نیست . در پایان باید بگویم که در زمانه قحط الرجال خنده باز این برنامه ها نیاز است . عمو رامبدنگ
علاوه بر شرکت کنندگان،مردم هم دزست مفهوم استنداپ کمدی رو درک نکردند. اکثرا میان خاطرات واقعی یا ساختگی خنده دار تعریف می کنند. اجراهای امیرمهدی ژوله خیلی خوب بود. همچنین اجرای بنفشه خواه هم خوب بود ولی به دلیل رقیبش که حرف از زن و مرد زد،ناجوانمردانه حذف شد. مردم بعضی وقتا رای های عجیبی می دن!
من کار آقای خمسه را پسندیدم هر چند ساختار شکن بود وانجام آن شجاعت وجرات میخواست

متن آقای خمسه بسیار بافکر نوشته شده بود

ایشان برای مردم ارزش قائل بودند تلاش کردند تا به مردم خوش بگذرد

ولی مردم ما قدر ناشناس ستند

به رضویان که اصلا برای مردم اهمیت قائل نشده وهیچ کاری نکرده رای داده اند

این خیلی نا امید کننده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
این برنامه برای خندیدنه. قضاوت با مردمه. وقتی یه اجرا بی مزه باشه ادم خندش نمیگیره. من فک میکنم صحبتهای رضویان جالبتر بود. البته درسته باید امده میشد و وقت مردم رو مهم میدونست. و آقای خمسه هم البته اینکه زمان گذاشته در اصل به مردم احترام گذاشته و این قابل تقدیره. فک میکنم اگه کربلایی زاده با هر کدوم می بود برنده میشد. شانس نیاورد ولی
قشنگی این برنامه بیشتر به جناب خان برمیگرده ولی نمیدونم چرا بچه هارو که میارن بالباس مدرسه میارنشون یعنی از سریال هایی که خودشون میسازن هم حجاب باید بیشتر رعایت بشه دست رامبد جوان اینقد بسته است
به نظرم می آید که بهترین استنداپ را امیر کربلایی و اميرمهدی ژوله انجام دادند نه به کسی یا قشر و یا قومیتی توهین کردند و تا حدود خیلی زیادی استانداردهای این کار رو رعايت کردند.
فقط موقعیت های طنز رو که برای افراد پیش مياد توضیح دادند که خیلی جالب بود. خنده با فکر
ولی متاسفانه استاد خمسه که من خیلی دوستش دارم با اینکه خیلی زحمت کشیده بود و با مطالعه و تحقیق اومده بود دچار اشتباه استراتژیک شد و در واقع یک نمایش زیبا ولی بی ارتباط با استنداپ کمدی اجرا کرد....
آقای خمسه اگر خودش ساده می اومد و فقط چند تا سوژه ساده تعریف میکرد به راحتی جواد رضویان رو می برد....
متاسفانه جواد رضویان هم چون از قبل خودشو بازنده می دونست اومد و گفت وقت نداشتم و در واقع فقط معذرت خواهی کرد که این کارش هم بد بود و بی احترامی به افراد ديگه و مردم بود. اگر وقت نداری چرا اصلا قبول کردی جز 16 نفر باشی......
خندوانه برنامه خوبی است که سرگرمی خوبی برای مردم است بعضی از خانواده ها به جای شبکه های ماهواره ای شبکه نسیم تماشا میکنند هر چند برنامه بی نقطه ضعف نیست مثلا اجرای دیشب آقای رضویان که کاملا بی انگیزه به این برنامه آمد به نظر من انسان انجام کاری را قبول نکند ولی اگر قبول باید برای انجام آن تلاش کند که درست انجام دهد به نظرم چون آقای خمسه تلاش کردند و با علاقه آمدند قابل تقدیر است
به نظر من این کار هم تخصص خودش رو داره و همه کس نمی تونه این کاره باشه همونطور هم که از اسمش مشخصه این حرفه تقلید از نمونه های خارجیه که چندین ساله دارن این کار رو انجام میدن امیدوارم در این برنامه کلا مسیر این حرفه با امتیازات احساسی مردم عوض نشه
به تظرم كار خمسه كه الاغ و كره خر همراهش بود بعنوان يك ابتكار جالبود زيرا جمعيت بسيار بالائي از جوانان ايران چنين صحن خر با كره زيبايش را نديده بودند و اشعار و توصيفات آن هم جالب بود. مردم يادشان رفته كه در گذشته چجور با الاغ زندگي ميكردند اين يك يادآوري بود براي مردم .دوما برنامه خندوانه بايد مدت زمان آن كاهش يابد و به كيفيت آن افزوده شود و با توجه به شروع فصل مدارس بايد زمان آن به ساعت 9.30 تا 10.30 تغيير يابد و براي شبهاي پنجشنبه شب به يك ساعت نيم افزايش يابد. شايد هم براي جذاب شدن آن فقط يك شب در هفته با كيفيت بسيار خوب پخش شود. و محلي براي تبليغات سياسي نباشد.
حال مردم با دیدن این برنامه خوب میشود ...و وقتی حال مردم خوب باشد...نشاط و شادابی در جامعه است....اری باید قدر رامبدها رو دونست که دارن برای حال خوب مردم برنامه می سازند....مرسی از اونایی که مردم رو شاد نگه میدارندمرسی
به نظر من در مجمع برنامه خندوانه با هنرنمایی رامبدجوان وبخصوص جانبخان عالی هست اما بخش کمدی استندآپ که باهنرنمایی کمدین های خوبی هم قرار اجرا بشه اولا تعداد محدودی از کمدینها دعوت شدن وجای خیلی ها مثل:علی صادقی-مجیدصالحی-رضاعطاران-یوسف تیموری-مهران مدیری-سیامک انصاری-برزوارجمند-یوسف صیاد-امیرارژنگ وخیلی ازهنرمندان دیگر که ازقلم افتاده میتوانست برنامه را شادابتر کنه.
دوما: اگرقرارمسابقه ای باشه بهتره که واقعی باشه درست احترام به بزرگتر واجب ولی حرکت جوادرضویان درشب مسابقه با آقای خسمه بنظر من بی احترامی به هم تماشاچی حاضردرسالن وهم بینندگان ودوستاران اوبودچراکه همه منتظر بودن یک استندآپ واقعی ببینندو بین دونفر یکی راانتخاب بکندولی بابی مزه بازی اقای رضویان عملا اقای خمسه با یک اجراضعیف رفت مرحله بعددرحقیقت این ظلم به افرادی که سابقه اجرا نداشتن مثل اقای ژوله که بنظرم بین تمام کمدینها بهترین بودمیباشد.
سلام
ابتدا از اقای جوان. وتیمش بسیار سپاسگزارم
ایشون واقعا با انرژی فراوان برای فرهنگسازی و خنداندن مردم ایران تلاش میکنن
حس وطن دوستی ایشون برام خخیلی قابل احترامه
شعرهای با محتوای ایران دوست دارم..
برنامشونو خیلی می،پسندم بخصوص برا بچه ها از بی،ضررترین برنامه های طنز است که علاوه بر اینکه بداموزی نداره بسار هم اموزنده است
در مورد مسابقات به نظرم تا اینجا امیر مهدی ژوله خیلی خوب بودن بقیه در حد انتظار ظاهر نشدن
امیر کربلایی از مسعودی بهتر بود بنظرم ولی مردم سلیقشون مسعودی بود و برام تعجب اور بود
رضویان اگر به خاطر حرمت استاد خمسه نمیخواست باهاش مسابقه بده خوب انصرافش که بهتر بود چون من واقعا برا ایشون احترام قایلم
خانما از رای بانوان استفاده کردن و در حد انتظار نبوندن بخصوص خانم دهقان حتی،بنظرم سپند برنامش بامزه تر از. دهقان بود
صحت اصلا کاری نکرد و از حیایی هم انتظار بیشتری بود
افشاریان یکخورده برنامش توهینی بود چون از اصل. برنامه قرار نبود قومیت خاصی زیر سوال بره
اقای خمسه هم ازشون بعید بود من از برنامشون اصلا خوشم نیومد و حتی یکی دوتا خاطره رضویان از برنامه ابشون بامزه تر بود
واما ضمن سپاس از اقای جوان و تیمش
جای خانم بهنوش بختیاری سحرولدبیگی مریم امیرجلالی اناهیتا همتی و
اقایان مدیری علی صادقی جواد عزتی امیرحسین صادقی عطاران صالحی. رادش یوسف تیموری و محمد رضا هدایتی انصاری و برو بچه های خنده بازار خالی بود
از دوستانی هم.که.کلاس میذارن و تلویزیون ایران را قابل نمیدونن خوهشمندم یکخورده انصاف و مرام داشته باشن
یاعلب
راااا مبددد ؟
بنظرم همگی خوب بودن و جای تشکر دارن خیلی بهتر از برنامه های بی محتوا و تکراریه چون سری اولی هست که از این جور برنامه ها پخش میشه شاید یه مقدار کم و کسری هایی داشته باشه یا دقیقا تعریف استند آپ کمدی نباشه ولی مطمئنا به مرور بهتر میشه و نقاط ضعف از بین میره
بنظرم نباید خیییلی منتقدانه به این موضوع نگاه کرد و سعی کنیم همیشه شاد باشیم و اونو به هر طریقی به دیگران منتقل کنیم
دست رامبد جوان را مي بوسم،درك درستي از فضاي جامعه كرد و توليد خندوانه نياز جامعه بود،جامعه اي كه درگير شعرهاي غمگين فروغ،خسرو شكيبايي،يا حسين پناهي كه خودكشي كرد از شدت افسردگي و،...شده،رامبد زهر اين موج افسردگي و گرفت،رامبد جان براي شما ارزوي سلامتي دارم و نيت خيرت را كاملا مي فهمم اجرت با خداي شاديها و نور
التماس دعا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
کاملا موافقم که این ایده واقعا جالب بود. خسته شدیم ازین اداهای غمگین و ژست های الکی جدی. دلمون گرفت واقعا شادی میخوایم ما مردم. اگه دستشو نمیبوسیدی(که این کار هم واقعا تکراری و خسته کننده و زننده وزشته) و حسین پناهی بنده خدا رو هم راجع بهش قضاوت نمیکردی در حالی که نمیدونیم واقعا چی شده, دیگه واقعا نظرت حرف نداشت
طنز فقط استاد مهران مدیری
اگه اقاي خمسه نقش بابا پنجعلي رو بازي كنه يا اقاي رضويان نقشي كه تو در حاشيه رو بازي كنه در دور بعد كار بسيار راحت تري دارند.
حربه اي كه خانم دهقان به خوبي ازش استفاده كرد
برای اولین بار خوب بود ولی جا برای عالی بودن زیاد داره
به نظر من اقای خمسه عالی و علمی با استند آپ کمدی برخورد کرد مثل کریم شیره ای در زمان قاجار هم به ریشه ایرانی استند آپ کمدی اشاره کرد و هم کاملا متناسب با روز
1- جای چنین برنامه ای در تلویزیون خالی بود و تلاش آقای جوان و همکارانشان جدا قابل تقدیر است.
2- باید از هنرمندان کمتر شناخته شده شهرستانها و حتی روستاها استفاده شود.
3- نویسنده ها در اجرا خیلی موفق عمل کردند. آقای ژوله تا کنون از همه بهتر بوده اند.
4- ما مردم زود رنجی هستیم. باید ظرفیت شوخیهای صنفی و قومی را در خود افزایش دهیم. البته در قالب طنز سازنده یعنی طنزی که اشکالات را نمایان سازد تا اصلاح صورت پذیرد.
5- تعریف استندآپ کمدی برای مخاطبان به ویژه کسانی مثل من که از ماهواره استفاده نمی کنند چندان مشخص نیست. خوب بود اول ویژگیهای استاندارد آن توسط یک کمدین قدیمی و یا استاد دانشگاه مطرح می شد. و یا یک هنرمند در پایان هر اجرا نقاط قوت و ضعف اجراها را بیان می کرد و بعد از مردم رایگیری می شد.
تنها ژوله و تا حدودی هم عبدالرزاقی خوب بودند و فکر کنم با افتضاح صحت و سپند و رضویان و بدتر از همه حیایی, خود رامبد جوان هم پشیمون شده از این مسابقه
به نظر من اقای خمسه عالی و علمی با استند آپ کمدی برخورد کرد مثل کریم شیره ای در زمان قاجار هم به ریشه ایرانی استند آپ کمدی اشاره کرد و هم کاملا متناسب با روز
این آقای خمسه خیلی اعتماد به نفس داره در صورتی که این مسخره بازیا خیلی وقته که دیگه مردم رو نمیخندونه
به نظر من واقعا کار جالب و نویی در صدا وسیماست. همیشه بازیگرا رو دعوت میکنند و یه مشت سوالای تکراری و مزخرف ازشون میپرسند که جوابش هیچ دردی از مردم دوا نمیکنه. تمام برنامه های تلویزیون شبیه صفحه های مجلات زرد هستند. اما این طنز ها که بازیگران با هنرشون نشون میدند اگر بتونه تاثیر مثبتی روی عملکرد مردم و فرهنگ عمومی جامعه بذاره واقعا ارزشمنده. گرچه خاطره گویی ها خنده دار و لذت بخشه اما بهتره بازیگرا به این نکته توجه کنند که سعی کنند مثل یک دکتر فرهنگ مردم رو جراحی کنند. من از کار آقای سپند امیرسلیمانی بسیار لذت بردم. یه معضل جامعه رو با چشم تیزبین هنری اش دید و راجع به اون طنز ساخت. خودش طنز رو ساخت.
واقعابرای جواد رضویان ومردمی که بهش رای دادند متاسفم
کاری جز بی احترامی به مخاطب نکرد
ایده خیلی خوبیه
ولی واقعا ما یه کمدین نداریم که بتونه 15 دقیقه مردم رو بخندونه.
بهتره بیشتر کار کنن و بیشتر فکر کنن
خوندن جوکهای اینترنتی و خاطره های بی مزه واقعا جالب نیست. فکر میکنم جز 2-3 نفرشون اصلا کار بقیه خنده دار نبود.
به نظر من اقای خمسه عالی و علمی با استند آپ کمدی برخورد کرد مثل کریم شیره ای در زمان قاجار هم به ریشه ایرانی استند آپ کمدی اشاره کرد و هم کاملا متناسب با روز
نفھمىدم منظور آقاى خمسھ از شىر خر چى بود؟
تابناك شما كه نظراي منو نميذاري
ولي كلاً با اين نظرات منفي من فكر ميكنم كه شايد مشكل ما هستيم كه خندمون نميگيره ايراد ميگيريم
مثلاً كه اقا خمسه استند اپ كمدي بلد نبود خر اورد اگر خندونده خب چه اهميتي داره يا خمسه به خودش توهين كرد و .... خب با بقيه كه ديديم رامبد جوان شوخي كرد به چه روزي افتاد اين بنده خدا با خودش شوخي كرده اونم مشكل داره؟
البته خوبه كه نظرات نشون از تنوع در سلايق داره اين خوب و جالبه
حیف که هنر عزیزانی چون امین حیایی و شقایق دهقان و جواد رضویان در اختیار شخصی قرار می گیرد که در جهت شهرت و کسب پول شخصی از آن بهره می برد. در واقع آقای جوان با سوار شدن بر موج نیاز مردم به خنده از احساسات مردم سوی استفاده می کنند
پاسخ ها
محمد صادق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
اولا:سوی استفاده نیست و سوء استفاده صحیح هست.ثانیا:شما اول در کلاس املای فارسی سیکل اخذ کنید بعد درمورد کمدی و طنز بیشتر با هم آشنا میشیم.
به نظرم:1-خنده نياز مردم است و بايستی در اين راه تلاش کرد و بايستی برنامه خنده وانه و رامبد جوان در ادامه موقيعت طلايي آنتن تلويزيون را در بهترين ساعات روز بيهوده تلف نکنند و هر چيزی را به اسم کمدی تحويل مردم ندهند.لذا پيشنهاد می شود: 1-خنداندن ها بدور از تمسخر و توهين به قوميتها و گروه ها باشد ولی انتقاد های سالم و مطرح نمودن برخی مشکلات در قالب کمدی،همچون نيشتر های مجله گل آقا مناسب است. 2-يک کمدين بايستی آماده بيايد جلوی آنتن و اگر آماده نيست اصلا نيايد و پول و وقت مردم را هدرندهد و خوب است اينها هم قبلا يک تستی بدهند. 3-آقای قرائتی قبلا گفتند خنده ی حلال راه اندازی شود، از نظرات ايشان هم استفاده شود. 4-کارکتر جناب خان با مزه و جا افتاده است و مردم آنرا قبول کردند اگر خنده و انتقاد سازنده با هم ترکيب شود و از زبان جناب خان بگويند مثل همين چند مورد اخير، خوبست. 5-ضرورتی ندارد يک نفر که به اصطلاح کمدين است وقت زيادی از برنامه را بگيرد و بايستی تنوع در ميهمانان در نظر باشد و به هر قيمتی به کیفیت برنامه لطمه نزنند.
ایده خیلی خوبیه
ولی واقعا ما یه کمدین نداریم که بتونه 15 دقیقه مردم رو بخندونه.
بهتره بیشتر کار کنن و بیشتر فکر کنن
خوندن جوکهای اینترنتی و خاطره های بی مزه واقعا جالب نیست. فکر میکنم جز 2-3 نفرشون اصلا کار بقیه خنده دار نبود.
جای مهران مدیری، رضاعطاران و سیامک انصاری خالی است
صرفنظز از محتوی تلاش ارزشمندی است برای خنداندن مردم از همه قشر، ضمن اینکه بعضی قسمتها محتوی خوبی هم دارد.
من هم موافقم که پخش هر شب از کیفیت برنامه می کاهد
به نظر من واقعا کار جالب و نویی در صدا وسیماست. همیشه بازیگرا رو دعوت میکنند و یه مشت سوالای تکراری و مزخرف ازشون میپرسند که جوابش هیچ دردی از مردم دوا نمیکنه. تمام برنامه های تلویزیون شبیه صفحه های مجلات زرد هستند. اما این طنز ها که بازیگران با هنرشون نشون میدند اگر بتونه تاثیر مثبتی روی عملکرد مردم و فرهنگ عمومی جامعه بذاره واقعا ارزشمنده. گرچه خاطره گویی ها خنده دار و لذت بخشه اما بهتره بازیگرا به این نکته توجه کنند که سعی کنند مثل یک دکتر فرهنگ مردم رو جراحی کنند. من از کار آقای سپند امیرسلیمانی بسیار لذت بردم. یه معضل جامعه رو با چشم تیزبین هنری اش دید و راجع به اون طنز ساخت. خودش طنز رو ساخت.
راستش خیلی منتظر شب مسابقه این دو هنرمند دوست داشتنی بودم و خیلی ذوق داشتم کارشون رو ببینم و تصور میکردم بهترین مسابقه و جذاب ترین اجراها را خواهم دید. ولی متاسفانه دیشب در انتهای برنامه انگار آب یخ روی سرم ریختند. ضعیف ترین مسابقه خنداننده در عین ناباوری...!
این حس رو حتی توی چهره و رفتار خود رامبد هم میشد دید... یجورایی وا رفته بود از اوضاع....
این همه آقای رضویان گفت من مردم دوست دارم.
اگر هرچی داری از این مردمه، این مردم ارزش اینو نداشتند که یک روز وقت بزاری یک برنامه آماده بکنی بعد بیای روی صحنه.
وافعا رضویان وقت مردم و برنامه را نگرفت و این توهین به شعور مردم نیست؟

آقای خمسه کارش قشنگ نیود. دوران از خر گفتن گذشته. خلاقیت تقلید از گذشته نیست. از اکنون و آینده باید گفت.

به هر صورت اجرای این سبک کمدی مثل اینه که دست و پای یک نفر ببندی بندازی تو استخر بگی خوب شنا کن! بهتر از این شاید وقتی دیگر ...
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
تو این زمونه ای که دارن ملت رو خر فرض میکنن حرف های اقای خمسه به جا بود ...
یکی از بدترین شب های " خنده وانه ! " بود .
بسیار بد و از بین بردن هنر
راستش خیلی منتظر شب مسابقه این دو هنرمند دوست داشتنی بودم و خیلی ذوق داشتم کارشون رو ببینم و تصور میکردم بهترین مسابقه و جذاب ترین اجراها را خواهم دید. ولی متاسفانه دیشب در انتهای برنامه انگار آب یخ روی سرم ریختند. ضعیف ترین مسابقه خنداننده در عین ناباوری...!
این حس رو حتی توی چهره و رفتار خود رامبد هم میشد دید... یجورایی وا رفته بود از اوضاع....
کلا زیاد جالب نیست، ولی برای بعضی ها خیلی افتضاح بود مانند دو نفر دیشب و سورش صحت و ...
کاش چهره های سیاسی یا جناحی مثل حداد عادل دعوت نمی شدند.
جالبه که آقای خمسه بخاطر بی مطلبی اصلا عذرخواهی نمی کند!
صدا و سیما متاسفانه فقط مخاطب داره وگرنه از خیلی لحاظ به شعور بیننده ها ارزشی قائل نیست.
جای برنامه های شاد مثل خندوانه در صدا وسیما خالی بوده و به این جور برنامه ها نیازه البته اگه بهره برداریهای سیاسی ازش نکنن.
مسابقه خنداننده برتر هم بین خانواده و دوستان من طرفدار زیاد داره هر چند به بعضی از این خنداننده ها هم انتقاداتی وجود داره.
این برنامه (خندوانه ) محیطی خوب برای پیدا کردن استعداد های نهفته و گمنامی است که تا به امروز نتوانسته اند خودی نشان دهند . ایکاش این مسابقه به جای شناخته شدگان این عرصه ، در بین داوطلبین مستعد ، برگزار می شد تا شاهد شناسایی افرادی با ذوق و هنرمند دیگری بودیم
مردم به شور نشاط و شادی نیاز دارند...درست است که این برنامه اشکالاتی دارد اما جذب مخاطب کرده ...وای بسیار مهم است...
سلام بعضی کمدین ها بی مزه گی را از حد گذراندن برای اینکه اطرافیان را بخندانن حاضرن افراد ، قومیتها و لهجه ها و ... را مسخره کنن جالبه یکی از آنها یک ضعف منتسب به همشهریاشو هی و هی با افتخار بازگو می کرد یا داستانای بی مزه را با آب وتاب تعریف می کردن حالا جالب مرمی هم که رای میدن هیچکدام به این نمایش رای نمیدن به آن سابقه ای که از فرد در ذهنشان رای میدن مثلا علیرضا خمسه پیرمردی دیشب خودش را کشت و جواد رضویان هیچی برای ارائه نداشت و چیزی اجرا نکرد و می بینیم رای رضویان دو برابر آقای خمسه میشه
1-اکثر مردم استند آپ کمدی استاندارد رو نمیشناسن که بخوان بگن اینا استاندارد بوده یا نه.
2-به نظرم جای این آقایان خالی بود رضا داوود نژاد - مهران مدیری - سعید آقاخانی - رضا عطاران- و کسایی که غیر بازیگری طنز در کارگردانی یا نویسندگی هم تجربه ای داشته باشند.
3- طنز باید کمی نیش دار باشد. وگرنه ابلهانه میشود و الکی خوش بودن. آنهایی که نقد اجتماعی داشته باشند مورد پسند من هستند.
4- شوخی قومیتی اساسا بد است. استفاده از ابزار عجیب غریب که بیش از یک بار نمیتوان برایش هزینه کرد هم جالب نیست.
5- کم هزینه بودن - کنترل شده بودن و عدم نیاز به ممیزی زیاد - قابلیت پرداختن به هر مبحث به صورت صریح و یا کنایه از مزایای این نوع اجراست که می تواند مشوق رسانه ملی در پرداختن به آن باشد.
اجرای رامبد جوان، با عصبانیت همراهه، هر چند میخواد با خنده های زورکی خودش رو خوشحال و پر انرژی نشون بده،شکل اجرای برنامه و پاسخهای کلیشه ای و یکسان گروهی و هم نوا با مجری هم، آدمو یاد جشن های کمو نیستی میندازه، که آدما شق و رق می نشینن و به جای خندیدن ادای اونو در میارن و هی دندوناشونو نشون میدن، البته جناب خان از این موضوع مستثناست.
برای اولین بار کارشون بد نیست؛ ما هم توقعاتمان خیلی زیاده دوست داریم این عزیزان برای اولین بار شاهکار کنند که این واقعا زیاده خواهی است ؛دوستان عزیزی که منفی میدن بیاییدعوض منفی دادن تشویقشان کنیم تا کارههای بعدیشان بهتر بشه.
رامبد باید مراقب باشد که این برنامه به یک برنامه مناسبتی بر اساس روزهای تقویم تبدیل نشود. کاری نداشته باشد که امروز روز کارگر است یا پرستار یا دانشجو و .... طنز خودش را بسازد.
برای آقای سجاد افشاریان و دیگر افرادی که طرز فکر ایشان را دارند واقعا متأسفم . خلاقیت برای این کار(استند آپ کمدی) ندارند ، صرفا خاطره و یا شوخی قومیتی را بلد بوده ، ایده جذاب نداشته و نمی توانند خالق لحضات شیرین و ماندگار گردند . جای خالی آقایان فتح علی اویسی ، رضا عطاران ، رضا صالحی ، مهران رجبی واقعا خالی می باشد .
یک سوال مهم. آیا با تقلید ناشیانه و ابتدائی از کمدی کلاسیک دهه 30 آمریکا و خندیدن مصنوعی تا بناگوش و متناقض با فرهنگ اسلام می توان جامعه را متحول ساخت؟
در اسلام خوشحالی شخصی وجود ندارد بلکه سرور برای شخص تعریف شده است که یعنی حسی عمیق ناشی از تقوا و ایمان و منجربه آرامش می باشد. از منظر اسلام شادی وقتی است که انسان در بستر جامعه و حکومت کاملا" دینی و منهای رذایل و منکرات و کلاه شرعی ها، کار و تلاش می کند.
به این عبارت «استند آپ کمدی» سخت اعتراض دارم. تابناک مثل بقیه سایت‌ها و کلا دیگران هیچگونه رسالت فرهنگی و زبانی را احساس نمی کند و اصولا انگلیسی پرانی را شاید حسن هم می‌داند. بخصوص که غلط غلوط در نوشتارش تا بخواهی به چشم می خورد. از استفاده از کلمه‌های خارجی باید دوری کرد. چیزهایی را که با واژه‌های فارسی میشه گفت را نباید به انگلیسی و حتی عربی گفت.
از لحاظ انتخاب کمدین ها جای بسیاری از هنرمندان معروف خالی بود
ولی به نظرم برای اولین تجربه صدا و سیما بسیار خوب و عالی هست
دوستان تازه اول کاره برای شروع بد نیست.
انشاالله در دوره های بعدی بهتر میشه.
خنده های زورکی با بالا پریدن های تصنعی چه معنی میده؟ سئوال های خندوانه ای که میپرسی و تند و تند یادداشت میکنی، چه صیغه ایه؟ این برنامه تقویم تاریخه یا مرور بر تاریخ؟ بعضی از مهمونام که آخر نظم و بهداشت و تدین و علم و گذشت و... بابا جمع کن این بساط رو، نخ نما شده.
استند آپ کمدی اصلا چی هست؟
بسم حق

سلام
خوشم میاد همه دیدن
بعد اومدن میگن اله و بله
خب نبین برادر من
زورت نکردن که
ما بدبختایی که تو خوابگاه های دانشجویی افتضاح کشوری هستیم
شانس دیدن همین چیزایی که شما میگین چرت و پرتم به اونصورت نداریم
همین تلویزیون دیدنم گاهی میشه غنیمت !!
دوستان تازه اول کاره برای شروع بد نیست.
انشاالله در دوره های بعدی بهتر میشه.
بسم حق

راستی یادم رفت بگم
من خودم طنز نویسم
این مردم شادی میخوان
رامبد ممنون که تو با تمام توانت این کارو کردی
و از روز شروع کارت با تمام قوا در جهت بهتر بودنش قدم برداشتی
عالیه پسر
قهرمانا حتما نباید تیر و نیزه ذاشته باشن
گاهی ایجاد یه روند جدید تو یه کشور مرده به ظاهر زنده هم چیزی از قهرمانی کم نداره
:)
وقتی تا الان نه استندآپ کمدی داشتیم و نه کسی تجربه اش رو داره، انتظار بی جاییه که بخواهیم عالی باشن. اما این تجربه نشون داد که نویسنده های طنز چه جایگاه مهم اما فراموش شده ای دارند، مخصوصا با اجرای ژوله و افشاریان
برنامه ای که به زور بخواهد مردم را بخنداند بی محتوا می شود. بخصوص نوع خندیدن حاضران که شبیه مردم کره شمالی مثل آدم کوکی هستند و بعضا زورکی می خندند خیلی حس برنامه را می گیرد. شما نگاه کنید به کارهای مهران مدیری علی الخصوص شبهای برره یا مستر بین که حتی بدون حرف زدن فقط با حالت چهره آدم را به خنده می اندازد. احساس می کنم برنامه حالتی سفارشی و دستوری دارد که البته از نوع برخی مهمانها می شود حدس زد. به دلم نمی نشیند هرچند عده ای هم دوست دارند و خیلی بهتر از ستایش و تنهایی لیلا و امثالهم است.
کمدی جناب حان بی نظیره . ضمن اینکه بسیاربامزه و حاضرجوابه حدو حدود ادب و نزاکت رو هم بسیار سنجیده رعایت می کنه و بهیچوجه از محدوده خارج نمی شه . آفرین بر محمد بحرانی .
برای اولین بار کارشون بد نیست؛ ما هم توقعاتمان خیلی زیاده دوست داریم این عزیزان برای اولین بار شاهکار کنند که این واقعا زیاده خواهی است ؛دوستان عزیزی که منفی میدن بیاییدعوض منفی دادن تشویقشان کنیم تا کارههای بعدیشان بهتر بشه.
اين برنامه الكي خوشي را ترويج ميكند . خنده هاي مصنوعي و شوخي هاي اكادميك كه هنوز در جامعه ما پذيرفته نشده است مردم ما اكثرا سنتي هستند و شوخي هاي سنتي را مي پسندند به اين دليل همه فقط مشتري جناب خان هستند
بهترین ها ژوله -افشاریان -امین حیایی وسروش صحت بودند و بدترین هم همین خمسه و رضویان که متاسفانه به هم خوردند و یکیشون رو باید دوباره ببینیم . یک تاسف هم برای به هم خوردن حیایی و صحت .
حالو به همه چی گیر بدین تا جمش کنن
استاد فقط اکبر عبدی. سلطان کمدی ایران
جای علی صادقی و سیامک انصاری و مهران مدیری بسیارخالیست
این برنامه ها نشون داد نویسنده ها بسیاربرتر ازبازیگران طنز، .قدرت اجرا دارند
بازیگران طنزماواقعا ازخودشون هیچی ندارند اگرنویسنده ها بهشون ایده ندن
به نظر من وقتی حداد عادل میگه 1 سال زمان میبره فکر و تحقیق کرد که اسم استند اپ رو میشه چی گذاشت اونوقت شما ها که نظر میزارین و شاکی هستین چه توقعی دارین !!! تو این زمونه که 15 میلیون جوون دم بخت و بیکار داریم و همه دم افسردگی هستن به نظر من همین که یه لبخند ژکوندی گوشه لب این افراد بیفته برای یک ساعت بیخیال افکار منفی میشن ..... درسته اقای رضویان و خمسه ازشون انتظار بیشتری میرفت ولی به دل نگیرید ....... من نمیدونم چرا این بحث ها راه میفته ..چه کسانی قصد تخریباین برنامه رو دارن ... واقعا در حق 80 میلیون نفر دارین جفا میکنید همچین بحث های ازادی میزارید
فقط آقای ژوله....
بقیه از شهرتشون سو استفاده میکنن مثلا اجرای آقایان حیایی رضویان شفیعی جم خمسه.... افتضاح بود
خانم دهقان هم به نسبت خوب بود
عالیست بلکه متعالیست اگر ادامه یابد ۱۰۰ درصد بهتر خواهد شد و دیگران نیز ترغیب می شوند
خمسه باسوارشدن بر الاغ خواست خودروهای فعلی را نشان دهد کر الاغ همان کسانی را نشان داد کورکورانه فقط دنباله رو هستند. درپایان خمسه یک اشتباه بزرگ درباره شخصیت دخترش کرد و او را تحقیر کرد/خودم و خرم با دخترم/ میبیم تحصیلکرده ها هم میتوانند شعور خود را خونه جا بزارن
فقط آقای ژوله....
بقیه از شهرتشون سو استفاده میکنن مثلا اجرای آقایان حیایی رضویان شفیعی جم خمسه.... افتضاح بود
خانم دهقان هم به نسبت خوب بود
فقط آقای ژوله....
بقیه از شهرتشون سو استفاده میکنن مثلا اجرای آقایان حیایی رضویان شفیعی جم خمسه.... افتضاح بود
خانم دهقان هم به نسبت خوب بود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر