بازدید 48591
بسته ویژه خبری «تابناک»؛

حمله شدید شجونی به روحانی و اصلاح طلبان/«نعمت‌زاده» چهره و قهرمان ملی شد!/شوخی های هلیکوپتری اعضای کمیسیون برجام/نظر مداح معروف درباره روحانی/مراقب باشیم خون ولی فقیه زمان خود را نریزند!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«حمله شدید یک روزنامه به هاشمی»، «روابط خانوادگی متخلفان پرونده دکل»، «4 روزه در مشهد فوق لیسانس بگیرید»، «رقابت عارف و حداد برای رای اول در تهران»، مقام سفارت برای الهام چرخنده» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۳۱۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲ 14 September 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

به گزارش«تابناک»، امروز موضوعات مربوط به کمیسیون برجام و حضور جلیلی و اظهارات وی در این کمیسیون مورد توجه بسیاری از رسانه ها قرار گرفته است و رسانه های موافق و مخالف برجام هرکدام به شیوه خود به آن پرداخته اند. از سوی دیگر از موضوعات جالب توجه امروز، خبر درخواست و تماس مکرر احمدی نژاد با اصولگرایان و قول جبران گذشته ها از سوی وی است. همچنین ماجرای صف آرایی های انتخاباتی نیز همچنان داغ است و حملات شجونی به روحانی و اصلاح طلبان از جمله خبرهای داغ و جنجالی امروز را تشکیل میدهد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


شب عذاب الیم برخی دولتی‌ها کی خواهد بود؟

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور طی روزهای گذشته اعلام کرد که یارانه نقدی شهریور ماه 27 یا 28 این ماه پرداخت می‌شود. هرچند نوبخت آمار دقیق از زمان واریز یارانه نقدی خانوار اعلام نکرده است، اما شاید این موضوع ارتباطی مستقیم با مصیبت عظمای دولت دارد.ماه گذشته وزیر اقتصاد در نشستی با حضور خبرنگاران اعلام کرده بود، شب پرداخت یارانه نقدی مصیبت عظمای دولت است، همچنین پس از آن وزیر نفت شب پرداخت یارانه‌ها را به عذاب الیم تشبیه کرده بود.برخی مقامات دولتی هم در پاسخ به انتقاد نمایندگان از این که چرا دولتی ها شب پرداخت یارانه را به عذاب الیم یا مصیبت عظمی تشبیه کرده اند، گفتند، دولت از این که یارانه به مردم می‌پردازد، ناراحت نیست و خیلی هم خوشحال است، اما ناراحتی بابت تامین منابع این یارانه است که با وجود کاهش درامد دولت، هر ماه به زحمت حدود ۳۲۰۰ میلیارد تومان منابع باید تهیه کند و به یارانه نقدی خانوار اختصاص دهد، از طرفی با این مقدار پول می‌توان مانند یک کارخانه بزرگ خودروسازی یا پالایشگاه خیلی بزرگ ساخت، اگر یارانه هدفمند بود و به جای پرداخت نقدی به مردم، سرمایه‌گذاری می‌شد و از محل عایدی سرمایه به نیازمندان داده می‌شد یا شغل ایجاد می‌شد، بهتر نبود؟

دبیر مهم‌ترین ستاد اقتصادی کشور کجاست؟

محمد علی نجفی این روزها یک سمت مهم در دولت دارد، سمتی که این مقدار بی سر و صدا بودنش در ایام پس از برجام که به قول دولتی ها قرار است دوران شکوفایی اقتصادی ما باشد عجیب است.نجفی این روزها دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی کشور است ولی ظاهرا هنوز دلش هوای سیاست دارد، این را می توان از حضورهایش در جلسات کارگزاران و البته عدم حضور رسانه ای در سمت دولتی اش به خوبی حس کرد.دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی کشور در مدت یک سال و چند ماهی که از مسئولیتش می گذرد تنها یک نشست خبری برگزار کرده و غیر از آن دیگر هیچ خبری از او نیست؛ البته جز همین اواخر که در جمع هم حزبی هایش حاضر شده و از وضعیت بد!‌ ماه های آینده کشور گفته است.

«نعمت‌زاده» چهره و قهرمان ملی در عرصه صنعت است!

در حالی که طی هفته های اخیر اظهار نظرات جنجالی وزیر صنعت روحانی منجر به انتقادات شدید و حتی تذکر روحانی به وی شد و معاونان وی را مجبور به عذرخواهی از مردم کرد، امین سازگارنژاد، معاون پیشین وزارت کار امروز دوشنبه 94/6/23 طی یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: لازم دانستم در سطوری اندک، گوشه‌هایی محدود و مختصر از آنچه در سالیان متمادی از این چهره و قهرمان ملی در عرصه صنعت کشور دیده‌ام، بیان کنم. از آن روزهای دور که متصدی وزارت کار بودند یا در وزارت نیرو پروژه‌های بزرگی نظیر نیروگاه اصفهان را مدیریت کردند و به بهره‌برداری رساندند، آن‌هم در دوران دفاع مقدس، نمی‌گویم. اگر امروز در پارس جنوبی و عسلویه شاهد یک تمدن بزرگ نفتی هستیم که از افتخارات دوران دولت اصلاحات است، به پشتوانه حضور معمار و مدیری مانند این عزیز بزرگوار در این حوزه بود که از هیچ طعنه و ملامتی نهراسید و درحالی‌که در هواپیما برای سرکشی به پروژه‌ها و پیشرفت آنها عازم و در فکر طرح‌های جدید بود، پاسخ‌گوی سؤالات دیوان محاسبات به ریاست آقای رحیمی نیز بود.او سر از پا نمی‌شناخت. کار، تلاش و کوشش برایش مهم بود. روز و شب برایش فرقی نداشت. منطقه پارس جنوبی و عسلویه که با افتخار به آن نگاه می‌کنیم و با غرور درباره عظمت آن با دنیا صحبت می‌کنیم به همت این مرد بزرگ، بی‌ادعا و عالم به عمل، شکل گرفت و به نتیجه رسید.

نظر مداح معروف درباره روحانی

سعید حدادیان در پایان مراسم عزاداری شهادت امام جواد (ع) در هیات محبان فاطمه زهرا(س) - رزمندگان غرب تهران با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب در خصوص راههای نفوذ امریکا گفت: نباید بگذاریم اسلام کمرنگ شود. حدادیان گریزی به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم هم زد تا گلایه هایش از اصولگرایان را یادآوری کند و ضمن تجلیلی پنهان از رئیس جمهور روحانی او را اصلاح طلب بخواند و نه اصولگرا. او که آخرین دعای ختم مجلس اش را به این سخنان وصل کرده بود گفت: بنده در انتخابات ریاست جمهوری گذشته اسم نیاوردم چون دلخور بودم از دست اصولگراها؛ مشی ما با اصولگرا ها بیشتر توافق دارد ولی خیلی ازشون گلایه داریم. بابا چهار تا هستید یکی تون بیاد! اینکه یه چیز روشنی است. اینکه همه فکر می کنید منجی بشریت هستید خیلی بده! اینکه همه احساس می کنید الان اگر شما مسئولیت را قبول نکنید بقیه نمی تونن خیلی بده! این خیلی ادعای سنگینیه؛ قیامتش سخت است. این مداح به اینجای حرفهایش که رسید گفت: «آن طرف یک مجتهد آمده، یک روحانی مجتهد، و همه این طرف مکلا هستن. اصولگرا! خب اگر تو اصولگرایی یک اسلام شناس بیار وسط! اصلا اساس انقلاب برای این بوده. کارای دیگرش را مارکسیست ها و اومانیست ها بلد بودند در اداره کشور و روابط بین الملل کنند. ما گفتیم الله اکبر و الان نعوذ بالله، اکبر، اصغر نشده است. هنوز این الله همان اکبر قدیمه. این الله همان اکبر قدیمه که پشت شاه را شکست، این همان الله اکبری است که صدام را ذلیل کرد. اصغرش نکن! اصلا نمی شه

حمله شدید یک روزنامه به هاشمی

روزنامه جوان نوشت:«هاشمی اخيراً تأكيد كرده است كه «روحانيت دو بار فريب خورد، يك بار اوايل انقلاب و يك بار هم همين اواخر. يك بار در مورد بني‌صدر و يك بار هم در مورد احمدي‌نژاد كه اولي خسارتش كمتر بود و زمانش هم كوتاه‌تر.» درباره بني‌صدر، اين اشتباه هاشمي بود كه به رأي آوردن بني‌صدر در نخستين دوره رياست جمهوري اسلامي ايران منجر شد. او در آن زمان به عنوان سرپرست وزارت كشور برگزاركننده انتخابات رياست جمهوري بود و چون تأييد صلاحيت نامزدها در فقدان شوراي نگهبان در آن دوره به عهده وزارت كشور بود، با اشتباه هاشمي و اصرار او به ايراني‌الاصل بودن جلال‌الدين فارسي كه در عمل به حذف شهيد آيت از نامزدي رياست جمهوري انجاميد- چون آيت به نفع فارسي كنار رفته بود- عملاً راه براي رياست جمهوري بني‌صدر باز شد. اما اشتباه هاشمي درباره احمدي‌نژاد اين بود كه راه او براي ورود به قدرت را هموار مي‌كرد. محمود احمدي‌نژاد در دولت دوم هاشمي از سال 1372 سه دوره پياپي به عنوان استاندار نمونه انتخاب شد و رابطه و نزديكي او با هاشمي در حدي بود كه به‌رغم حضور در اردبيل به عنوان استاندار، رياست ستاد انتخاباتي هاشمي در انتخابات دوره ششم مجلس شوراي اسلامي را در منطقه نارمك تهران به عهده گرفت كه البته هاشمي در آن انتخابات شكست خورد. هاشمي و همفكرانش بارها احمدي‌نژاد را به عوام‌فريبي و سوار شدن روي موج احساسات مردمي متهم كرده‌اند. صرف نظر از اينكه اين سخن درست است يا نه، سه بار اعطاي جايزه استاندار نمونه به احمدي‌نژاد در دولت هاشمي جز به خاطر همين رفتارهاي عوام‌خواهانه يا عوامگرايانه نبوده است و بايد گفت كه اصلي‌ترين عامل ورود احمدي‌نژاد به قدرت، خود هاشمي بوده است

علی‌آبادی ریشه فوتبال را سوزاند

محسن مهرعلیزاده در گفت و گو با ایسسنا گفت، زمانی که از راس سازمان تر‌بیت ‌بدنی خارج شدم و مدیریت به فرد دیگری سپرده شد (علی‌آبادی)، مدیر جدید 10 روز پس از انتصابش مصاحبه‌ای انجام داد و گفت چون دکتر دادگان خسته شده باید برود، ضمن این که با انتقاد نسبت به حضور مربی خارجی ریشه برانکو و رشد فوتبال ایران را زد. به اعتقاد من ما اگر بخواهیم وضعیت فو‌تبا‌ل بهتر از آن چیزی که هست باشد، نباید دخالت کنیم و سیاست‌های خود را به صورت پخته‌تر تدوین کنیم و سپس فدراسیون فو‌تبا‌ل را نسبت به سیاست‌های خود آگاه کنیم. در این صورت آنها می‌دانند که ملزم هستند بر اساس سیاست‌های ما کارهای خود را پیش ببرند.

روابط خانوادگی متخلفان پرونده دکل گمشده

امیرعباس سلطانی در گفت‌وگو با «ایلنا» با بیان اسامی چند متخلف دیگر در پرونده دکل‌های مفقوده اظهار کرد: علاوه بر «م.ش» که چندی پیش دستگیر شد و یک فرد اردنی‌الاصل به‌نام «عمر کامل آل سواده» که با تاسیس شرکت «دین» در انگلستان امکان انجام معامله دکل «فورچونا» را فراهم می‌کردند، اسامی، پاسپورت و پرونده حدود ۱۰ الی ۱۲ نفر از دیگر کسانی که در تخلفات مربوط به دکل‌های نفتی نقش داشتند نیز در اختیار بنده قرار دارد که برای پیگیری قضایی در اختیار مسئولان مربوطه قرار گرفته‌ است.

باید مراقب باشیم ، خون ولی فقیه زمان خود را نریزند!

حجت الاسلام کاظم صدیقی شامگاه یکشنبه در آیین ویژه شهادت امام جواد(ع) در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) بیان کرد: در حادثه کربلا عده ای به دلیل راضی کردن آمریکای زمان خود، خون امام زمان خود یعنی امام حسین(ع) را ریختند و امروز نیز باید مراقب باشیم برخی افراد برای راضی کردن آمریکا، خون ولی فقیه زمان خود را نریزند.وی با بیان اینکه مومنین و متدینان باید هوشیار و مراقب باشند افزود: این که مقام معظم رهبری به صورت مستمر خط امام راحل را یادآوری و درمسایل مختلف هشدار می دهند برای این است که افراد از خط امام خمینی(ره) منحرف نشوند.صدیقی اظهارداشت: امروز آمریکا نماد استکبار است و این در حالی است که جریان استکبار از اول پیروزی انقلاب تاکنون در مقابل ولایت فقیه بوده و تا آخر نیز در مقابل حکومت الهی و ولایت قرار دارد.

تحلیلی کمدی از رابطه سیاست خارجی و قیمت نفت

محمد خوش چهره نماینده مردم تهران در مجلس هفتم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص برخی اظهارنظر‌ها مبنی بر اینکه سیاست تعاملی دولت‌های خاتمی و روحانی منجر به کاهش قیمت نفت و سیاست تهاجمی احمدی‌نژاد در وزارت خارجه قیمت نفت را افزایش داد، گفت: استدلال‌هایی از این دست که سیاست خارجی ایران و اینکه اگر اخم کنیم و سیاست تهاجمی بگیریم بازار نفت در جهان کن فیکون می‌شود و یا این مطلب که اگر ایران موضع لطیف اتخاذ کند قیمت‌ها کاهش می‌باید مختص کسانی است که درکی از اقتصاد جهانی ندارند و اقتصاد انرژی و نفت را نشناخته و نخواسته‌اند که بشناسند. خوش چهره گفت: ارتباط دادن افزایش یا کاهش قیمت جهانی نفت به سیاست خارجی دولت های ایران نشان از عدم درک اقتصاد جهان و نفت و یک کمدی و مزاحی سیاسی است.

تماس وزیر دفاع با سردار نقدی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در خصوص توصیه مقام معظم رهبری به دولت برای کمک گرفتن از بسیج در امر اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: چندی پیش سردار دهقان وزیر دفاع با من تماس گرفتند و گفتند قرار است جلسه ای در این خصوص برگزار کنند.سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت و گو با راه دانا در خصوص توصیه مقام معظم رهبری به دولت برای کمک گرفتن از بسیج در اقتصاد مقاومتی و استقبال دولت از این برنامه‌ها اظهار داشت: چندی پیش سردار دهقان وزیر دفاع با من تماس گرفت و گفت قرار است جلسه ای در این خصوص برگزار کنند.وی با بیان اینکه هنوز منتظر اعلام زمان نهایی این جلسه هستیم، گفت: این جلسه پس از پیشنهاد رهبری و با پیگیری آقای جهانگیری قرار است برگزار شود.نقدی همچنین تصریح کرد: در اوایل دولت قبلی طبق روال گذشته، برخی از پیشنهادات خود را در عرصه اقتصاد مقاومتی به صورت مکتوب به دولت ارائه دادیم که البته جوابی هم به ما داده نشد.رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان خاطرنشان کرد: ما این طرح ها را به صورت پیشنهاد به دولت داده ایم؛ ولی طراحی اصلی بر عهده خود دولتمردان است.

تضعیف‌‌کنندگان شورای نگهبان بی بصیرتند

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در گفت‌وگو با راه دانا گفت: در طول دهه های گذشته خیلی ها با تضعیف شورای نگهبان می خواستند مقاصد و اهداف خود را دنبال کنند که خوشبختانه هیچگاه موفق به این امر نشدند.پناهیان ادامه داد: همیشه بعد از مدتی به اثبات رسیده که عملکرد شواری نگهبان صحیح و درست بوده است، اگر چه ممکن است در هر حرکت انسانی اشتباهاتی هم صورت بگیرد.حجت الاسلام پناهیان در پایان گفت: در کلیت، جهت گیری و اساس شورای نگهبان یک امر لازمی است و هر عنصر سیاسی که بخواهد این جایگاه را تضعیف کند یقینا بی بصیرتی خودش را نشان می دهد.

۴ روزه در مشهد فوق لیسانس مدیریت بگیرید

یک موسسه آموزشی در شهر مشهد اعلام کرده است که به متقاضیان مدرک MBA و مدیریت پیشرفته در عرض ۴ الی ۸ روز مدرک کارشناسی ارشد اعطا می کند.به گزارش خبرنگار «نظر»، این موسسه با ارائه لیستی از تعرفه‌ها در ازای دریافت رقم های میلیونی تضمین کرده است. این موسسه همچنین مدعی است که می تواند با دریافت مبالغ بیشتری، برای متقاضی رزومه سازی نیز بکند.گفتنی است MBA شاخه‌ای از رشته های مدیریت است که تنها در سطح تحصیلی فوق لیسانس و آن هم از مراکز معتبر آموزش عالی دریافت می شود.پدیده فروش «مدرک» در ایران البته کم سابقه نیست. پیش از این نیز برخی از موسسات رسمی مدعی اعطای مدرک در ازای دریافت مبالغ سنگین و گذراندن دوره های کوتاه شده اند.به نظر می رسد با توجه به گسترش چنین موسساتی، ورود وزارت علوم و سایر دستگاه‌های نظارتی ذی ربط براساس آیین نامه های اجرایی بیش از پیش لازم باشد.

جزئیاتی از دیدار رهبری با تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای

صالحی امیری گفت: مردم باور دارند در آینده نزدیک با پاره شدن زنجیر تحریم، گشایشی در معیشت آنها ایجاد خواهد شد و درد بی‌درمان مشکلات آنها با پاره شدن زنجیرهای تحریم شفا می‌یابد. به نوشته پارسینه رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: مجموعه کسانی که با توافق مخالفت داشتند، ۲.۵ درصد هستند و بقیه نیز نظری نداشتند، من از این ۲.۵ درصد تقاضا دارم که به جمع دریای مردم بپیوندند. وی گفت: وقتی عزیزان پنجشنبه از وین بازگشتند، دفتر رهبری این عزیزان را خواست و وقتی که به صورت خصوصی خدمت ایشان حاضر شدند، ایشان فرمودند علت اینکه شما را خواستم این بود که خواستم مراتب اخلاص را به شما اعلام کنم. رهبری تک‌تک این اعضا را به بغل گرفته و بعد فرمودند بروید و به خانواده‌هایتان برسید. رهبری فرمودند خواسته من از شما بزرگ بود و اقدام شما نیز بزرگ بود و قابل تقدیر.

پیام تبریک توئیتری روحانی به یهودیان

صفحه توییتر منسوب به حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی سال نوی یهودی (روش هشانا) را به یهودیان جهان تبریک گفت.به گزارش عصر ایران از سال 1392 و همزمان با ریاست جمهوری حسن روحانی ، صفحه توییتر منسوب به روحانی سال نوی یهودیان جهان (روش هشانا) را تبریک می گوید.روحانی سال گذشته در اجلاس مجمع اقتصاد جهانی در داووس سوییس اعلام کرد نخستین توییت تبریک سال نوی یهودی در سال 2013 (1392) از سوی او نوشته نشده و "دوستان " این توییت را نوشته اند.

پلیس یک کنسرت دیگر را لغو کرد

کنسرت علی‌اکبر مرادی - نوازنده‌ی پیشکسوت تنبور - به‌دلیل صادر نشدن مجوز از سوی اداره‌ی اماکن نیروی انتظامی لغو شد.مسؤول بخش موسیقی فرهنگسرای ارسباران در این‌باره به خبرنگار بخش موسیقی ایسنا توضیح داد: چندی پیش، طی تماس تلفنی با استاد علی‌اکبر مرادی، به درخواست من، ایشان برگزاری کنسرت تکنوازی تنبور به مدت یک شب در فرهنگسرای ارسباران را پذیرفت و به‌علت حضور در یک جشنواره‌ی موسیقی مقامی در خارج از کشور در مهرماه امسال، 26 شهریورماه را برای برگزاری این برنامه انتخاب کردیم.شهرام صارمی ادامه داد: سال گذشته نیز در تاریخ 21 مهرماه چنین کنسرتی را البته با همراهی تنبک پژمان حدادی برگزار کردیم که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. پس از تشکیل پرونده در اداره‌ی ارشاد استان تهران، طی شدن مراحل مقدماتی کار، گرفتن استعلام از حراست اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و ارجاع نامه به اداره‌ی نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی (پلیس امنیت تهران بزرگ) پس از هفت بار مراجعه به این اداره، متأسفانه موفق به دریافت مجوز از اداره‌ی اماکن نشدیم و دلیل این موضوع هم به ما اعلام نشد.این نوازنده‌ی کمانچه اظهار کرد: با مطلع شدن خانه موسیقی از این موضوع، مکاتبه‌ای از سوی رییس خانه موسیقی با فرماندهی پلیس امنیت تهران بزرگ مبنی بر مساعدت، با هدف برگزار شدن این کنسرت صورت گرفت، ولی باز هم تأثیری نداشت. در نهایت، من مجبور شدم از برگزاری کنسرت منصرف شوم و آن را لغو کردم.

احمدی نژاد دست به دامن اصولگرایان شد

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق، در صدد ارتباط با برخی چهره های شاخص اصولگرا برآمده اما تلاش های وی تا كنون ناموفق بوده است.پیگیری های خبرنگار جهان حكایت از آن دارد كه رئیس جمهور سابق در تماس های مكرر با برخی اصولگرایان گفته است حاضر به جبران اشتباهات گذشته هستم. این در حالی است كه احمدی نژاد تا كنون پاسخ مثبتی از سوی اصولگرایان دریافت نكرده است.گفته می شود احمدی نژاد در هفته های اخیر با حسین شریعتمداری و حسین صفار هرندی تماس گرفته است تا با آنان ملاقات کند اما پاسخ این دو نفر به وی قاطعانه و منفی بوده است. از سویی این دو فعال سیاسی به نزدیکان رئیس جمهور سابق گفته اند که مدتها است به اظهارات وی اعتماد نداشته و فریب سخنان تازه او را نمی‌خورد.اصرار احمدی نژاد برای نزدیك شدن به جریان اصولگرا در حالی است كه وی پیشتر و در دوران ریاست جمهوری اش اعلام كرده بود كه اصولگرا نیست.پاسخ منفی اصولگرایان به رئیس جمهور موجب شد تا وی از این رفتار اصولگرایان ناراحت شده و در جلسه ای نسبت به این موضوع انتقاد كند.

داستان استعفای جنجالی مدیر شبکه چهار

علی اصغر پورمحمدی معاون سیما در تاریخ 19 تیر ماه با صدور حکمی غلامرضا غلامی را به سمت مدیریت شبکه چهار سیما منصوب کرد اما این انتصاب چند ماهی بیشتر طول نکشید و سرانجام غلامرضا غلامی در نامه‌ای به او، استعفای خود را اعلام کرد. این نامه در رسانه‌های اجتماعی در حال گردش است. به گزارش جماران، غلامی در نامه‌ استعفای خود آورده است که "احتراما نظر به اینکه جنابعالی در برنامه‌ریزی اینجانب برای اداره مطلوب شبکه متناسب با قواعد و ضوابط سازمانی و اصول حرفه‌ای اختلال ایجاد می‌کنید (پیوست) و این رویه خلاف قراری است که روز اول در محضر ریاست محترم سازمان با همدیگر گذاشتیم و به منظور جلوگیری از بروز اختلافات بچه‌گانه در سطح سازمان، بدین وسیله بنده از مدیریت شبکه 4 سیما استعفا می‌دهم و برای جنابعالی آرزوی توفیق می‌کنم بدیهی است تا تعیین مدیر جدید با صلابت و در چارچوب ضوابط به اداره شبکه ادامه خواهم داد". این نامه تا پیش از این به صورت رسمی تأیید نشده بود اما امروز دفتر رضا پورحسین قائم مقام معاونت سیمای سازمان صداو سیما این استعفا را تأیید و آن را پذیرفته شده، اعلام کرد. در حال حاضر رضا پورحسین سرپرست شبکه چهار سیما است. این در حالی است که به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی صدا و سیما، در پی انتشار خبر هایی از استعفای مدیر شبکه چهار سیما در رسانه ها، روابط عمومی سازمان صداوسیما اعلام کرد با استعفای غلامرضا غلامی موافقت نشده و وی در سمت مدیریت شبکه چهار سیما به کار خود ادامه می دهد.

رقابت عارف و حداد برای رای اول تهران

نامه نیوز نوشت:اصلاح طلبان در آستانه انتخابات مجلس دهم می دانند چهره‌های شناخته شده جریانشان به دلیل حوادث انتخابات سال 88، از سوی شورای نگهبان رد خواهند شد، در تلاش هستند از نیروهای جوان تر و کم حاشیه‌تر برای حضور در انتخابات مجلس استفاده کنند. به زیان ساده تر آنها به دنبال کسی هستند که بتوانند از سد شورای نگهبان عبور کنند. اصلاح طلبان که می‌دانند رقابت در تهران فشرده و سخت است و اصول گرایان تصمیم دارند نیروهای شناخته شده خود را از این شهر راهی پارلمان کنند، به دنبال طرحی برای تقسیم نیروهای خود در شهرهای مختلف کشور هستند. اصلاح طلبان نمی‌خواهند تمام تمرکز خود را متوجه شهر تهران کنند به خاطر همین تصمیم دارند برخی از شناخته شده ترین نیروهای خود را از دیگر شهرهای کشور به ویژه شهرهای بزرگ مانند اصفهان، تبریز و یا شیراز راهی مجلس کنند. آنها با این استدلال که ما در انتخابات‌های گذشته تمام توان خود را در تهران استفاده می‌کردیم و از شهرستان‌ها غافل بودیم، به دنبال این هستند که رای شهرستان‌ها را به خود اختصاص دهند. درکنار رقابت درشهرستان‌ها قطعا هر دو جناح به شهر تهران نگاه ویژه‌ای دارند و هر دو گروه تلاش می‌کنند نفرات اول این شهر را به خود اختصاص دهند. اصلاح طلبان و اصول گرایان سعی می‌کنند در راس نمایندگان شهر تهران، فردی از آنها حضور داشته باشد. می‌توان گفت که از همین حالا رقابت سختی میان حداد عادل و عارف برای کسب رای اول تهران ایجاد شده است. حداد عادل به عنوان کسی که در سه دوره گذشته مجلس نفر اول مردم تهران بوده است و عارف نیز به عنوان کسی که اصلاح طلبان به او به عنوان یک سرمایه در انتخابات مجلس نگاه می‌کنند.

800   کاندیدای احتمالی برای مجلس در اصفهان

استاندار اصفهان ضمن اعلام این خبر که منشور وفاق استانی در این استان بعد از حدود 6 ماه تلاش طی هفته جاری نهایی می شود، اظهار کرد: نظارت می کنیم که حدود 800 کاندیدای احتمالی که وجود دارند خارج از ضابطه و قانون عمل نکرده و به طور مثال تبلیغات زودرس انجام ندهند. همه سعی ما بر این است که انتخابات پیش رو در یک فضای با آرامش کامل برگزار شود و امیدواریم که هیچ مشکلی وجود نداشته باشد. زرگر پور افزود بعد از گذشت حدود 6 ماه تلاش طی هفته جاری منشور وفاق استانی بین جریانات سیاسی را نهایی خواهیم کرد. فکر می کنم این مهم ترین کاری است که در حال انجام آن هستیم.

شوخی های هلیکوپتری اعضای کمیسیون برجام

حمیدرسایی امروز در صفحه اینستاگرام خود با انتشار تصویر زیر نوشت: امروز طبق برنامه کمیسیون برجام، قرار است از کارخانه آب سنگین اراک بازدید صورت بگیرد. این عکس یادگاری قبل از سوار شدن هلیکوپتر در قلعه مرغی گرفته شد. در طول مسیر تا باند پرواز مباحث داغی در باره متن برجام و جلساتی که تاکنون بوده، بین موافقان (که البته در مواردي منتقد هم هستند) با منتقدان جدی صورت گرفت اما در عين حال شوخی های جالبی هم می شد. آقای پزشکان و منصوری آرانی به شوخی می گفتند کاش کوچک زاده هم بود تا اگر حادثه ای در پرواز رخ داد، جماعتي از دست شما راحت می شدند! گفتم بعید است چون روح ما از جسم مان فعالتر است. آقاي بذرپاش با موبایل در حال فیلم گرفتن از جمع بود که رسید به آقای منصوری آرانی و پزشکان و من گفتم: ملت اگر این فیلم را بعد از ما دیدید، بدانید این دو نفر در آخرین دقایق به خاطر دفاع از برجام توبه کردند و فهمیدند چه بر سر ملت می آورد. آقای تهرانی که در آخرین دقایق به پای پرواز رسید، همه صلوات فرستادند و گفتند، خیالمان راحت شد برای ورود در بهشت پارتی داریم. به آقای بروجردی گفتم: امروز دفاع می‌کنید ولی اگر برجام اجرا شود، 10 سال دیگر که نتایج سوء آن معلوم شد، باز صدا و سیما شما را دعوت می کند و شما از معایبش سخن می گویید. برخي از دوستان هم نتوانستند به ما ملحق شوند از جمله آقای زاکانی که به دلیل کاری، دقایق آخر منصرف شد و آقای بذرپاش گفت: عیبی ندارد شما نیایید بهتر است، اگر بمانید بعدها در مراسم شب خاطره، دعوت می شوید و خاطرات کمیسیون برجام را تعریف می کند. آقای امیر آبادی و نجابت هم از قم ملحق شدند. از شوخی گذشته، همه ما دلواپسیم، اما هر یک، راه کم شدن این دلواپسی را در طریقی می بیند. جمع بندی همه دوستان این بود: اگر در مسیری که آقا تعیین کرده اند حرکت کنیم، دلواپسی ها برطرف می شود. ظاهرا باید منتظر مواضع صريح تری از جانب امام خامنه ای باشیم.

حمله شدید شجونی به روحانی و اصلاح طلبان/«نعمت‌زاده» چهره و قهرمان ملی/احمدی نژاد دست به دامن اصولگرایان شد/شوخی های هلیکوپتری اعضای کمیسیون برجام/نظر مداح معروف درباره روحانی/مراقب باشیم خون ولی فقیه زمان خود را نریزند!

برجام میوه ممنوعه نیست

سیدحسین نقوی‌حسینی در واکنش جناحی خواندن کمیسیون برجام اظهار داشت: یک جریان در کشور وجود دارد که برخلاف نظر مقام معظم رهبری که فرمودند برجام به طور کامل باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد و در مراجع ذیربط حتما بررسی شود، تلاش می‌کنند تا برجام در این کانال بررسی نشود. وی افزود: به محض اینکه صحبت از بررسی برجام یا قطعنامه ۲۲۳۱ می‌شود، این افراد برآشفته می‌شوند و فکر می‌کنند که می‌خواهیم به میوه ممنوعه دست بزنیم؛ در حالی که برجام میوه ممنوعه نیست که نزدیک آن نشویم. سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس تصریح کرد: باید ببینیم چه امتیازاتی داده‌ایم و چه امتیازاتی داریم می‌گیریم و آیا اساسا برجام برای مملکت مفید است یا خیر؛ آیا این حق نمایندگان مجلس نیست که موضوع را بررسی کنند و از کم و کیف آن آگاه شوند؟. نقوی‌حسینی ادامه داد: وقتی صحبت از ارائه لایحه برجام به مجلس می‌شود، دهها صغری و کبری می‌چینند که برجام به مجلس نیاید، در نتیجه این سئوال پیش‌روی مردم قرار می‌گیرد که اگر برجام فتح‌الفتوح است، اجازه دهید که به مجلس بیاید و تصویب شود، چرا که این افتخار است و نباید نگران بود. وی گفت: وقتی هم که گفته می‌شود کمیسیون امنیت ملی مجلس باید برجام را بررسی کند، فورا برآشفته می‌شوند و می‌گویند که برجام توافقنامه نیست؛ زمانی هم که مجلس تشخیص می‌دهد برای بررسی برجام کمیسیون ویژه تشکیل دهد و با رای نمایندگان این کمیسیون تشکیل می‌شود و می‌بینند که کار بررسی در این کمیسیون جدی است و همه نقطه‌نظرات بدون گرایش سیاسی مطرح می‌شود، باز هم برآشفته می‌شوند. سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس تصریح کرد: چون این افراد نمی‌توانند به صورت قانونی جلوی کار کمیسیون ویژه را بگیرند، سعی می‌کنند با وارد کردن اتهام، نقش کمیسیون را تضعیف و کمرنگ کنند.

سه سناریو برای تخریب شورای نگهبان

پارس در یادداشتی به قلم حبیب ترکاشوند نوشت: بار دیگر در آستانه انتخابات موضوع نظارت شورای نگهبان بر روند انتخابات و تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی موضوع روز فضای سیاسی کشور شده است. زخم‌خوردگان از شورای نگهبان طی ادوار گذشته سناریوهای مختلفی برای تخریب شورای نگهبان و خلع ید آن در موضوع انتخابات را در دستور کار قرار داده‌اند. اولین سناریو شعار زیبا و جذابی چون «لزوم برگزاری انتخابات آزاد» است که تقریبا طی 37 سال گذشته با ادبیات‌های مختلف همیشه در دستور کار بوده است و با این تراژدی هر گونه نظارت بر روند انتخابات توسط هیات‌های اجرایی و نظارت و خصوصا شورای نگهبان را تخطئه می‌کردند. دومین سناریو هجمه به شیوه نظارت شورای نگهبان یعنی «نظارت استصوابی» است و سومین سناریو متهم کردن کردن شورای نگهبان به سیاسی‌کاری و نگاه جانبدارانه شورا و اعضای آن به انتخابات است که هر از گاهی یکی از این «سناریوهای سه‌گانه» به اجرا در آمده است.

مقام سفارت برای الهام چرخنده

صفحه اینستاگرام منسوب به الهام چرخنده نوشت: الهام چرخنده سفير رسمی آزادی زندانيان زن شد. الهام چرخنده (زهرايي) پس از گرفتن مجوز ساخت برنامه بيست و شش قسمتي راز سعادت با مزمون اجتماعي در مقام تهيه کننده و کارگردان سفير رسمي آزادي زندانيان زن شد ... اين برنامه با رويکرد معرفي و بررسي ناهجارها و هنجارها و ارزشهاي انساني و ديني با حضور خيرين و مسءولين جهت آزادي زندانيان زن، براي شبکه دوم سيما توليد ميشود ... هم اکنون در مرحله انتخاب عوامل ميباشد.

مصاحبه 50 میلیون تومانی آقای مدیر

یکی از مدیران نفتی دولت یازدهم که علاقه ویژه ای به حضور در رسانه ها دارد، فعالیت های رسانه ای خود را مضاعف کرده و در قبال مصاحبه تفصیلی با وی بین 2 تا 5 میلیون تومان پرداخت می شود! شنیده ها حاکی از آن است که وی برای گفت و گو با یکی از رسانه های بنام کشور 50 میلیون تومان به حساب آن رسانه واریز کرده است. به گزارش «عصرنفت»، این مدیر نفتی که در منطقه فعالیت خود فعالیت های سیاسی را در پیش گرفته است مورد حمایت استاندار خود قرار دارد و با نزدیک شدن به انتخابات مجلس به وظابف خود رنگ و بوی انتخاباتی داده است. این مدیر نفتی که در دولت گذشته نیز صاحب سمت بوده است وظایف اصلی خود را رها کرده و با خرج کردن منابع بیت المال برای اهداف خود، هم استانی های خود را نیز به واکنش واداشته است. وی با بکار گیری بیش از 12 مشاور در بخش های گوناگون، همچنان به فعالیت های سیاسی خود ادامه می دهد. با توجه به حضور رسانه ای این مدیر نفتی طی چند ماه گذشته و با توجه به پرداخت 2 تا 5 میلیون تومانی «حق المصاحبه» به رسانه ها، به نظر می رسد تا به امروز حداقل 100 میلیون تومان از منابع بیت المال صرف امیال شخصی وی شده است.

حمله شدید شجونی به روحانی و اصلاح طلبان

جعفر شجونی به افکارنیوز می گوید: حسن روحانی ۶ سال و نیم است که از جامعه روحانیت مبارز بیرون رفته است و یک اصولگرا هم با او رفیق نیست .الان هم حسن روحانی بگوید کجا قرار دارد. وسط لحافی است که نصف آن برای اصلاح طلبان و نصف آن برای کارگزاران می باشد. ریشه مردمی در جامعه متدینین ندارد. جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه هر کس نسبت به شورای نگهبان حرف بدی بزند آن فرد مفسد است گفت: من اصلاح طلبان را مرتد سیاسی می دانم. بعد از این انقلاب و امام و شهدا و قانون اساسی و روش ها این ارتداد است که کسی نسبت به آن شک کند و حرف بزند و بگوید صالح نیست و ما می خواهیم اصلاح کنیم. عین قرآن برای ما اتفاق افتاده است. البته من فتنه را از روحانیت ناصالح می دانم. ما ۵۰ سال است جامعه روحانیت مبارز هستیم نه ۳۶ سال. ما از قبل از انقلاب جلسات مخفی داشتیم و آیت الله مهدوی کنی و شاه آبادی و شهید محلاتی و دیگران جلسات جامعه روحانیت برگزار می شد. وی در مورد انشعاب در جامعه روحانیت مبارز گفت: در دفتر امام خمینی (ره) خیانت کردند و انشعاب را انجام دادند. کروبی، توسلی و موسوی خوئینی ها. اینها باعث انشعاب شدند و روحانیت را دو شقه کردند. همان زمان من ۱۸ صفحه نوشتم و گفتم این انشعاب بوی خون می دهد و این انشعاب خطرناک است. وقتی روحانیت از هم جدا شوند نفاق جلو می آید. منافقین جلو می آیند و می گویند ما با شماییم و اصلاح طلبیم. بعد هم البته این سه نفر بعد از انشعاب پیش آقای منتظری رفتند و آقای منتظری اینها را راه نداد و به آنها گفت شما فتنه کردید و باعث انشعاب روحانیت شده اید. بعد منزل آقای مشکینی رفتند و آقای مشکینی هم اینها را راه نداد و گفتند شما انشعاب کردید. از قم به حاج احمد آقا تلفن زدند وحاج احمد آقا تلفن زد به آقای مشکینی که خواهش میکنم این سه نفر را بپذیرید اما رسانه ای نکنید.

کواچ خطاب به میرزاجان‌پور: چرا می‌خندی؟ گریه کن!

یک سایت انگلیسی زبان مدعی شده که سرمربی تیم ملی والیبال ایران در بازی مقابل روسیه از کوره در رفته و با بازیکنانش، تند حرف زده است.بازیکنان تیم ملی ایران پس از شکست در 2 ست ابتدای بازی مقابل روسیه، همچنان به اشتباهات خود ادامه دادند و به جای اینکه عصبی یا ناراحت شوند، خیلی راحت بودند و می‌خندیدند. اسلوبودان کواچ، سرمربی صرب تیم ملی ایران از این رفتار شاگردانش مخصوصاً مجتبی میرزاجان‌پور، عصبانی بود. او به میرزاجان‌پور گفت: به چه چیزی می‌خندی؟ ما در حال باختن این ست هستیم و باید گریه کنیم.

پوستر حامیان احمدی‌نژاد منتشر شد

بعد از حضور جلیلی و فریدون عباسی در کمیسیون برجام گروهی از حامیان محمود احمدی نژاد پوستر زیر را در گروه های تلگرامی و برخی صفحات اینستاگرام حامیان احمدی نژاد منتشر کرده اند:

حمله شدید شجونی به روحانی و اصلاح طلبان/«نعمت‌زاده» چهره و قهرمان ملی/احمدی نژاد دست به دامن اصولگرایان شد/شوخی های هلیکوپتری اعضای کمیسیون برجام/نظر مداح معروف درباره روحانی/مراقب باشیم خون ولی فقیه زمان خود را نریزند!

امام و رهبری مدعی نبودند که جمهوری اسلامی شبیه حکومت امام علی است

سیدشهاب‌الدین چاوشی صبح امروز در نشست ستاد انتخابات استانداری تهران و شوراهای اسلامی استان، با بیان اینکه در دوره‌ای برخی به دنبال کمرنگ جلوه دادن رأی مردم در نظام جمهوری اسلامی بودند، خاطرنشان کرد: درباره این موضوع که برخی از آقایان دنبال ایجاد حکومت اسلامی و کمرنگ جلوه دادن رأی مردم در نظام بوده‌اند با یکی از مراجع تقلید گفت‌وگو می‌کردم و ایشان به نقل از امام خمینی (ره) شرط صحت حکومت را رضایت مردم می‌دانست. وی افزود: نه امام (ره) و نه مقام معظم رهبری هیچ کدام مدعی نبوده و نیستند که حکومت جمهوری اسلامی شبیه حکومت علی (ع) است، بلکه امام (ره) گفته بودند نسیمی از اسلام بر این کشور با استقرار جمهوری اسلامی وزیدن گرفته است.

صدور قرار 100 میلیون تومانی برای شکارچی پلنگ

بهمن نژاد، دادستان سوادکوه گفت: پرونده شکارچی پلنگ که چندی قبل پس از شکار، عکس یادگاری وی با این پلنگ در فضای مجازی منتشر شده بود، به دادگاه رفت. بهمن نژاد در گفت‌وگو با میزان با اشاره به دستگیری شکارچی پلنگ در سوادکوه اظهار کرد: ماموران محیط زیست در بازرسی از مناطق گسترده شهرستان‌های سواد کوه موفق به دستگیری یکی از اهالی منطقه کسلیان زیراب که چند سال قبل اقدام به شکار یک قلاده پلنک کرده بود، شدند. وی افزود: با گزارش محیط محیط زیست دستور دستگیری این مرد متخلف از سوی دادستانی صادر شد. بهمن نژاد همچنین گفت: در ابتدا فرد متهم منکر انتساب عکس به خود بود و سپس از دست‌کاری بودن آن خبر داد و در نهایت ادعا کرد که پلنگ مصدوم بوده و برای کمک به آن اقدام کرده است. وی ادامه داد: در نهایت اعتراف کرد که عکاس این عکس همسرش بوده است. دادستان سواد کوه در ادامه اضافه کرد: شکارچی متخلف با قرار 100 میلیون تومانی از زندان آزاد و پرونده پس از تحقیقات تکمیلی و صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است.

چگونه به اسم مجتمع آموزشی «هتل» بسازیم؟

سایت معماری نیوز از ماجرای تغییر کاربری یک مدرسه بزرگ در ذزاشیب تهران اینطور گزارش می‌دهد: کاربری زمین این مدرسه در سال‌های دور مسکونی بوده که با کش و قوس فراوان و با توجه به درخواست آموزش و پرورش منطقه یک این کاربری به «کاربری تثبیت شده آموزشی» تغییر می‌یابد. در نامه‌ای‌ که مدیر وقت آموزش و پرورش منطقه یک به کمیسیون ماده پنج در تاریخ 82/8/8 نوشته است در رابطه با مشکلات کمبود فضا آمده است: «با توجه به کمبود شدید فضاهای آموزشی و نیاز مبرم این منطقه به مکان فوق الذکر نسبت به تغییر کاربری آن به آموزشی اقدام لازم را مبذول فرمایید». با این حال زمین این مدرسه متعلق به یک نهاد خاص بوده و آن‌ها در نهایت این ملک را به فروش رسانده و آموزش و پرورش به ناچار این ملک را تخلیه می‌کند. بعد از گذشت نزدیک به یک دهه، در تیرماه سال 92 معاونت شهرسازی و معماری در نامه‌ای به شهردار منطقه 1، تقاضای احداث مجتمع تجاری، اداری و هتل در این ملک را مطرح می‌کند. کمیسیون ماده 5 در این مورد در تاریخ 92/5/28 تشکیل جلسه می‌دهد. در صورت‌جلسه این کمیسیون و دربخش کاربری‌ها، کاربری تثبیت شده آموزشی ذکر شده است و همچنین عنوان شده است که این ملک در حریم درجه 2 گسل قرار دارد. در بخش «وضع موجود» کمیسیون ماده 5 آمده: ملک مذکور به صورت مدرسه متروکه و قدیمی دو طبقه است. در توضیحات تکمیلی هم این صورت جلسه ذکر شده است که سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران طی نامه‌ای ملک فوق را «باغ» اعلام کرده و بر اساس گواهی پایان ساختمان این ملک با مشاعات 1101مترمربع مساحت دارد. همچنین اداره آموزش و پرورش منطقه یک تهران طی نامه شماره 54/83110 مورخ 17/9/86 اعلام نیاز به این فضای آموزشی را عنوان کرده ولی عنوان نموده که یک نهاد خاص با حکم قضایی نسبت به تخلیه این ملک اقدام نموده است. در نهایت کمیسیون ماده 5 در این جلسه با مورد درخواست هتل به صورت 15 طبقه روی همکف موافقت کرده و پروانه ساختمان صادر شد. نکته جالب اینکه مجری ساخت این هتل در تابلوی مشخصات، کاربری را «آموزشی» ذکر کرده و خبری از عنوان هتل یا مجتمع تجاری نیست.

عدم موافقت با ملاقات عفت مرعشی با مهدی هاشمی

سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: هنوز با درخواست ملاقات حضوری خانم مرعشی با مهدی هاشمی از سوی دادستان تهران موافقت نشده است. وی ادامه داد: برای انجام ملاقات حضوری باید دادستان تهران موافقت کنند که تا این لحظه دادستان تهران برای ملاقات حضوری موافقت نکرده است.

تاکید موحدی کرمانی بر اتحاد اصولگرایان

آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به وحدت اصول‌گرایان، اظهار داشت: معتقدیم وحدت اصول‌گرایی یک اصل و ضرورت است و باید این امر انجام بگیرد و اینکه چقدر این امر توفیق داشته باشد، موضوعی است که در آینده مشخص می‌شود. وی تصریح کرد: البته در این مسیر تلاش‌ها و توفیقات خوبی صورت گرفته و مابقی امر دست خداست.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار