بازدید 6966
یک نماینده مجلس در گفت وگو با «تابناک»

قشر مؤمن که انقلاب را در بزنگاه ها حفظ می کنند، باید دلگرم باشند

ما رهبر جبهه مقاومت در منطقه هستیم و نخواهیم گذاشت آمریکایی ها در لبنان سوریه عراق و مناطق دیگری که حوزه کاری ما بوده، دست برتر را داشته باشند و البته نباید هم اجازه این کار داده شود، زیرا قدرت ما در این است، اگر امروز ما در بحث هسته ای می توانیم امتیاز بگیریم، بخشی از آن به دلیل مقاومت داخلی و بخش دیگر آن به دلیل نفوذ ما در منطقه است.
کد خبر: ۵۲۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴ 07 September 2015
آمریکایی ها از ما می خواهند نقش پلیس خوب را بازی کنیمرهبر انقلاب در دیدار با رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان، نکات مهمی درباره برنامه جامع اقدام مشترک هسته ای (برجام)، رویکرد ایران نسبت به این موضوع و همچنین انتقاد از رویکرد آمریکا درباره این مسأله بیان کردند.

به گزارش «تابناک»، رهبر انقلاب در بخشی از این صحبت ها، اشاراتی به اظهارات سلطه‌جویانه امریکایی ها داشتند و گفتند: مقامات امریکایی می‌گویند، انتظار داریم مسئولان و دولت جمهوری اسلامی کاری متفاوت انجام دهند!

ایشان افزودند: کار متفاوت از نظر آنها، کاری متفاوت از گذشته جمهوری اسلامی و عبور از ارزش های اسلامی و از دست دادن پایبندی به احکام اسلامی است، اما چنین چیزی هرگز اتفاق نخواهد افتاد و نه دولت، نه مجلس و نه مسئولین مطلقاً چنین کاری نمی‌کنند و کسی هم که بخواهد چنین کاری بکند، مردم و نظام جمهوری اسلامی از او قبول نمی‌کنند.

رهبر انقلاب در تبیین یکی از مصادیق مورد انتظار امریکایی ها گفتند: از جمله سیاست های امریکا در منطقه، محو و نابودی کامل نیروهای مقاومت و تسلط کامل بر سوریه و عراق است و توقع دارند، جمهوری اسلامی وارد این چهارچوب شود که هرگز چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد.

رهبر انقلاب در اشاره به یکی دیگر از اظهارات حساسیت‌برانگیز مقامات امریکایی گفتند: آنها می‌گویند برجام فرصت هایی را هم در داخل و هم در خارج ایران و منطقه در اختیار امریکا قرار داده است.

ایشان خطاب به مسئولان در دولت و سایر دستگاه ها تأکید کردند: مسئولان در دولت و در دستگاه های گوناگون، به هیچ وجه نباید اجازه این فرصت‌طلبی را در داخل به امریکا بدهند و در خارج هم باید تلاش کنند این فرصتها در اختیار امریکا قرار نگیرد، زیرا هر چه آنها به این فرصتهای خود نزدیک شوند، یقیناً ذلت، محنت و عقب ماندگی ملتها بیشتر خواهد شد.

این سخنان رهبری در میان افراد مختلف و مسئولان واکنش های فراوانی به دنبال داشته و برخی از نمایندگان مجلس، با تأیید صحبت های رهبر انقلاب، سیاست های کلی را که باید در این باره انجام گیرد، تشریح کردند.

احمد بخشایش اردستانی درباره این موضوع در گفت و گوی خود با تابناک اظهار داشت: رهبری دوست دارند این قشر مؤمن که انقلاب را در بزنگاه ها حفظ می کنند، همچنان دلگرم باشند، ایشان دوست دارند به خاطر برجام راه نفوذ آمریکا به ایران باز نشود و سستی و رخوت به ایران نیاید و راه نفوذ به مقاومت همچنان بسته بماند.

وی گفت: به دلیل اینکه سیاست های ایران با سیاست های کشورهای غربی در منطقه متفاوت است، ما نباید کاری را که آنها می خواهند، انجام دهیم و نباید رفتار ما مانند آنها باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکایی ها از ما انتظار دارند به جای کمک به حوثی ها به عربستان کمک کنیم، رهبری اعتقاد دارند ماندگاری ما تعارض با آمریکاست و تعارض های ما در دو نقطه متقابل قرار دارد. آنان می خواهند بحرین در دست سعودی ها باشد و بشار اسد در سوریه نباشد، در حالی که خواسته های ما درست بر عکس اینهاست و این به معنا، سیاست ها متعارض بین ما و آمریکاست.

وی گفت: امریکا یی ها به ما می گویند ما به واسطه نقشی که به واسطه برجام به شما در منطقه داده ایم، شما نقش پلیس خوب را بازی کنید و مانند ما باشید، در حالی که ما ارزش های خود را داریم و می خواهیم در منطقه مردم و مردم سالاری حاکم شود.

وی در پاسخ به اینکه بالاخره نقش ایران بعد از اجرای برجام به چه صورت خواهد بود، گفت: طبیعی است که زبان ما در منطقه بعد از اجرای توافق دیپلماتیک تر خواهد شد، روحانی زبان نرم تری نسبت به دیگران دارد و این سیاست همچنان دنبال خواهد شد؛ اما سیاست همچنان ادامه خواهد داشت و تغییر آنچنانی در آن ایجاد نخواهد شد.

این نماینده مجلس گفت: ما رهبر جبهه مقاومت در منطقه هستیم و نخواهیم گذاشت آمریکایی ها در لبنان سوریه عراق و مناطق دیگری که حوزه کاری ما بوده، دست برتر را داشته باشند و البته نباید هم اجازه این کار داده شود، زیرا قدرت ما در این است، اگر امروز ما در بحث هسته ای می توانیم امتیاز بگیریم، بخشی از آن به دلیل مقاومت داخلی و بخش دیگر آن به دلیل نفوذ ما در منطقه است.

وی افزود: آمریکایی ها به دلیل اینکه نتوانستند از طریق جنگ ما را تسلیم کنند که می خواهند از طریق برجام، رفتارهای ما را ـ به قول خودشان ـ هنجارمند کنند و رفتار ما متفاوت تر از گذشته باشند. آنان هم اکنون علاقه دارند تا ارتباط نزدیک تری با ما داشته باشند. به همین دلیل می خواهند خودشان را به دکتر ظریف نزدیک کنند، ولی معمولاً ارتباط مستقیم جان کری و ظریف منع می شود.

وی در پاسخ به اینکه با این گونه اقدامات، آیا ایران متهم به دخالت نخواهد شد، گفت: ما قبلاً هم متهم شده ایم، الان دوران نظام سلطه است، ما دخالتی در جایی نداریم. آنها هستند که دخالت آشکار می کنند و ما نیز متناسب با اقدام آنها عمل می کنیم. زمانی که داعش به مرز های ما نزدیک می شود، طبیعی است که ما اقدام کنیم، از سوی دیگر، این مقامات عراقی و سوری هستند که از ما درخواست کمک می کنند.

وی گفت: عربستان 150 روز است یمن را بمباران می کند؛ این دخالت است، نه کاری که ما انجام می دهیم. در حال حاضر در منطقه دو جبهه وجود دارد؛ یک جبهه سازش است که عربستان و متحدانش آن را در دست گرفته اند و جبهه بعدی، جبهه مقاومت است که با کمک ایران و عراق و سوریه و یمن شکل گرفته است. آنها دوست دارند جبهه ما را تضعیف کنند، ولی ما محکم ایستاده ایم و اجازه این کار را نخواهیم داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار