بازدید 15671
۲

اولین ماشین جهان کی و کجا تصادف کرد؟

ما اولین تصادف با ماشین بنزینی – که به تصادف‌های امروزی شبیه‌تر است – در اوهایو اتفاق افتاد. در سال 1891 مهندسی به اسم «جیمز لمبرت» در حال راندن یکی از اختراعات خود یعنی یک نمونه‌ی اولیه از ماشین‌های بنزینی بود.
کد خبر: ۵۲۹۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵ 04 September 2015
اولین ماشین جهان کی و کجا تصادف کرد؟ بستگی دارد که تعریف شما از «ماشین» چه باشد. شاید بتوان گفت اولین سانحه در سال 1869 و برای یک دانشمند ایرلندی به اسم «مری وارد» رخ داده است؛ او که در حال رانندگی با اتوموبیلی با موتور بخار بود، حین گذشتن از پیچ جاده از صندلی خود به بیرون پرت می‌شود و با رد شدن یکی از چرخ‌های ماشین از روی او، گردن‌اش می‌شکند و درجا می‌میرد.

اما اولین تصادف با ماشین بنزینی – که به تصادف‌های امروزی شبیه‌تر است – در اوهایو اتفاق افتاد. در سال 1891 مهندسی به اسم «جیمز لمبرت» در حال راندن یکی از اختراعات خود یعنی یک نمونه‌ی اولیه از ماشین‌های بنزینی بود. این ماشین که سرنشین دیگری هم داشت پس از برخورد با ریشه‌ی درختی که از زمین بیرون زده بود از مسیر منحرف می‌شود و به تیرک نگهداری اسب می‌خورد. هر دو نفر به‌شدت مجروح می‌شوند.

قدیمی‌ترین گزارشی از که از جان باختن یک عابر پیاده بر اثر تصادف گزارش شده مربوط به چند سال بعد از آن است. در 1896، شخصی به نام «بریجت دریسکول» در حاشیه‌ی پیاده‌رویی در لندن راه می‌رفت که «آرتور ادسال» با ماشین انگلیسی-فرانسوی خود او را زیر گرفت و کشت. با توجه به این که ادسال با حداکثر سرعت خود (که البته کم‌تر از 10 کیلومتر بر ساعت بود) می‌راند، نه راننده و نه عابر نتوانستند برای جلوگیری از برخورد کاری بکنند. پزشک قانونی‌ای که جسد دریسکول را معاینه کرد نقل قول معروفی دارد که می‌گوید: «چنین چیزی دیگر نباید هرگز اتفاق بیفتد».

برای خواندن ادامه مطلب و دیگر اخبار گوناگون به سایت «تابناک با تو» بروید

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
و ایران همچنان رکورد دار مرگ و میر تصادفات رانندگی در جهان . ما رکورد زدیم...
ماشين جيمز لامبرت را كي صافكاري و رنگشا انجام داد بيمه داشت يا نه با پمپ رنگ شد يا دستي متاليك بود يا درهم برهم مثل رنك مخلوط كردن تو ايران....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار