بازدید 40702
به بهانه باز انتشار فیلمی تلخ و تاریخ گذشته در شبکه‌های اجتماعی؛

از مایی که می‌سوزانیم تا مایی که جانمان به جان مخلوقات خدا بسته است

عجیب تر اینکه اگر ببینیم کسی به این مخلوقات خدا غذا می‌دهد، احساس می‌کنیم به حق و حقوق ما احترام نگذاشته و در حال انجام کاری است که به ما زیان می‌زند، در حالی که روی ناخوش ماجرا که سوزاندن و کشتن این حیوانات هست را هم نمی‌توانیم تاب بیاوریم و غیر منصفانه و به دور از توصیه های اخلاقی و دینی می‌دانیم.
کد خبر: ۵۲۸۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱ 04 September 2015
گویی با دو روی سکه مواجهیم، ولی نه! بر خلاف سکه که هر دو رویش ارزنده است، در این ماجرا یکی از روها ارزشی که ندارد، هیچ، بلکه آنقدر نامرغوب است که باید برای از بین بردنش تلاش کنیم.

ابتدا: «تلخ»

به گزارش «تابناک»، در انتهای هفته‌‌ای قرار داریم که شروعش با رویدادی تلخ همراه بود؛ سوختن پناهگاهی که در آن گربه های بی پناه و آسیب دیده نگهداری می‌شدند؛ رویدادی تلخ که به جان باختن مؤسس این پناهگاه و مرگ اغلب گربه هایی که نگاه می‌داشت ختم شد و بازتاب وسیعی در رسانه های ایران و حتی دیگر رسانه های فارسی زبان جهان یافت.

ماجرا به خودی خود آنقدر تلخ بود که انعکاس وسیعی بیابد و موجبات ناراحتی بسیاری را فراهم کند، ولی وقتی در کنار ماجرای دیگری قرار گرفت، گمانه زنی هایی ایجاد کرد که نگران کننده بود و شائبه عامدانه بودی آتش سوزی این پناهگاه را به وجود آورد.

شائبه هایی که ریشه در رویدادی داشت که چند روز قبل از این آتش سوزی رخ داده بود؛ حمله به پناهگاهی دیگر که در آن سگ های بی پناه و آسیب دیده نگهداری می‌شدند و ظاهرا عده‌ای از این کار ایشان خرسند نبودند؛ آنقدر که مسئولان پناهگاه را تهدید کرده بودند و وقتی برایشان مسجل شده بود که گردانندگان پناهگاه به نگهداری از سگ ها اصرار دارند، ترجیح دادند به ایشان حمله ور شده و با ضربات چاقو و قمه مصدومشان کنند!


بعد: «خوب»
توالی این دو حادثه برای دو پناهگاه نگهداری از حیوانات، جدای آنکه برخی ظن ها را تقویت می‌کرد، نگاه ها را به موضوعاتی معطوف کرد که پیشتر، کمتر در کانون دید عموم قرار می‌گرفتند. بخشی از روزمرگی های جامعه که حالا مجال برای دیدنشان فراهم آمده بود و می‌شد با پرداختن به آنها، نگاه ها را به نگهداری از حیوانات تلطیف کرد.

بر این اساس، جای شگفتی ندارد که می‌بینیم نگاه جامعه رسانه ای کشور به موضوع مراقبت از حیوانات آنقدر تغییر کرده که غذا دادن یک خانواده تهران به گربه های ساکن یکی از بوستان های تهران، بعد از تکرار چند ساله، موضوع تهیه گزارشی مصور از ایشان شود یا حتی برخی سایت های خبری تحلیلی که تاکنون درباره موضوعاتی از این دست مطلب منتشر نکرده بودند، تغییر رویه دهند.

گویی جان باختن تلخ بانوی مهربانی که ده سال از عمر خودش را بی هیچ ادعایی صرف نگهداری از حیوانات کرده بود، فرصتی فراهم آورده باشد که نگاهمان را به گوشه هایی از جامعه بندازیم که اغلب از دیدمان دور می‌مانند ولی سرشار از اتفاقات مثبت هستند.


ادامه: «ناخوب»
اما این تغییرات همه واکنشی که رخ داد، نبود زیرا همزمان با دست به دست شدن تصاویر رویداد تلخ رخ داده در ابتدای هفته، برخی تلاش داشتند تا به کمک بازخوانی زشتی ها، به جامعه تلنگر بزنند و چه بسا شیطنت کنند.

این را می‌شود از فیلمی متوجه شد که این روزهای در شبکه های اجتماعی دست به دست می‌شود و آنقدر تلخ است که توصیه می‌کنیم از دیدنش انصراف دهید، ولی متأسفانه حقیقت دارد؛ حقیقتی تلخ که متأسفانه نمونه های مختلف آن را بارها دیده‌ایم و هر بار به این پرسش بی پاسخ اندیشیده‌ایم که چگونه می‌شود برخی اینقدر بی رحم باشند؟

فیلمی که تازه نیست و جست‌وجو در دنیای مجازی حکایت از آن دارد که دست کم قدمت انتشارش به بیش از یک سال پیش بازمی‌گردد؛ اما حکایت سوختن پناهگاه نگهداری از گربه ها در اشتهارد مجالی برای بازنشر آن فراهم آورده و موجب شده در قالب اتفاقی تازه، دست به دست شود و خشم و ناراحتی کاربران پرشمار دنیای مجازی را به همراه بیاورد.

تعداد بازدید : 219

سرانجام: «تأمل»

آنچه از مرور همه این حوادث می‌توان نتیجه گرفت، شکافی است که نه برای پر کردنش راهکاری داریم و نه می‌دانیم از کجا باید شروع کنیم، زیرا می‌دانیم به رغم تاریخ گذشته بودن فیلم اشاره شده، هنوز رفتار بسیاری‌مان با حیوانات خوشایند نیست.

چون می‌دانیم که بسیاری‌مان از حیواناتی چون گربه ها می‌ترسیم و با اینکه نمی‌دانیم وجودشان در شهرها چه نفع و زیان هایی برایمان به همراه دارد، به آنها به چشم زشتی های زندگی مدرن نگاه می‌کنیم و حتی از دفعشان با لگد زدن ابایی نداریم.

عجیب تر اینکه اگر ببینیم کسی به این مخلوقات خدا غذا می‌دهد، احساس می‌کنیم به حق و حقوق ما احترام نگذاشته و در حال انجام کاری است که به ما زیان می‌زند، در حالی که روی ناخوش ماجرا که سوزاندن و کشتن این حیوانات هست را هم نمی‌توانیم تاب بیاوریم و غیر منصفانه و به دور از توصیه های اخلاقی و دینی می‌دانیم.

گویی تاکنون برایمان این سؤال پیش نیامده که تکلیفمان با این ماجرا چیست که اگر آمده بود، تلاش می‌کردیم چگونگی رفتار با حیوانات را نه به عنوان مقوله ای که با اتفاقات شوم تب پرداخت به آنها داغ می‌شود، که موضوعی ضروری برای آموزش دیدن و آموزش دادن بدانیم. آموزشی که اگر قرار است شکل بگیرد، وقت شروع آن امروز است!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۵۳
انتشار یافته: ۷۵
تکلیف مشخصه. تمام موجودات حق حیات دارند روی زمین.
درست میشیم کم کم قرن ها پیش این مراحل را برخی از جوامع گذرانده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
مسلما درست میشیم ولی آنروز ملل پیشرفته دنیا نشسته اند توی کره مریخ و برای ما پخشه میکشند
البته این ادم های دلسوز یا بهتر بگویم شما آدم های دل سوز بهتر است به جای سگ و گربه به فکر بچه هایی باشید و باشیم که آشغال جمع میکنند یا .... و اینقدر در جامعه ای که عده ای چند میلسیارد ماشین سوار میشوند و کلی خرج عروسی و ... انواع فساد میکنند با یک طرفداری از سگ و گربه خود را انسان دوست نشان ندهند و فقط در مراسمات مذهبی یاد انواع انسان دوستی نیفتند!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
آفرین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
این موضوع چه ربطی به رعایت حقوق حیوانات داره؟! هر چیزی سر جای خودش.
پویا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
دوست عزیز من، این دو مورد با هم تناقضی ندارند و هیچ ایرادی ندارد که هم به فکر بچه ها بود و هم حیوانات. نیازی هم به این نیست که چون بچه ها گشنه اند پس حیوانات رو آتیش بزنیم!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
نه تو یکی درست نمیشی...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
اگر به اين حيوانات و ساير مخلوقات خدا ستمكاري نشود و از آنها حمايت گردد ، اون بچه هايي كه به انها اشاره كرديد هم از لطف خدا بهره برده و غني ميشوند و جامعه از فقر و فلاكت رهايي مي يابد
بهتراست همه نگاهی داشته باشیم به رفتاربزرگان ومخصوصا اهل بیت با دیگرموجودات این کره خاکی که امیرمومنان حاضر به آزار یک مورچه درقبال تمام انچه دردنیا هست نمیشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
حرفت درسته ! اما متاسفانه خیلی ها از اسم اهل بیت سوء استفاده کردن تا دهها هزار میلیارد تومان بیت المال هموطنانشان را غارت کنند . اونوقت این مدعیان دروغین پیروی اهل بیت به گربه ها رحم می کنن .
ای کاش به کشوری مانند ترکیه مسافرت می کردید و اونجا به گربه یا سگی فقط سنگ پرت می کردید (آتش زدن جای خود دارد) اونوقت عکس العمل مردم رو می‌دیدید. همانطور که من و ماها آفریده خدا هستیم حیوان هم آفریده خداست جانی که به او داده خدا داده ما ندادیم که ازش بگیریم. واقعا برا فرهنگ (حیوان آزاری) متاسفم
آخییییی :(
چقدر بد...
هیشکی تو اون شهر نبود؟؟؟؟ همه مرده بودن؟ گربه ی بیچاره :( کاش میوفتاد رو خودشون و خودشونو آتیش می‌زد :( ....ای ..........
باسلام عزىزان مخلوقات خداوند همه اش هدفدار افرىده شده چه داراى شعور باشد وچه نباشد ونباىد با انها بد رفتار بشودولى دردنىا اىن همه کودک وبزرگ توسط وهابىها و سلفىها و داعش و..با فجىع ترىن وضع کشتار دسته جمعى مى شود عکس العمل نشان داده نشده علت چىه نمى دانم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
خداییش شما این همه واکنشو نمیبینی؟
باید این موجودات دو پا که باعث کشتن حیوانات زبان بسته میشوند را کشت چون معلوم مشکل روانی دارند و برای جامعه خطرناکند نه اعدام بلکه خود مردم باید اینها را مجازات کنند
از مارمولک به شدت می ترسم اما هرگز به خود اجازه نداده ام جان حتی یکی از آنها را به عمد بگیرم به پنجره های خانه توری زده ام وهرروز تعدادی از آنها برای شکار حشرات آزادانه ساعتها از این ور به آن ور می خزند وشاد وخوشند من هم از خوشی آنها خوشم امیدوارم خداوند هم از این کار خوش باشد !
ای کاش علمای ما که حکم نجاست وکراهت برای برخی حیوانات در نظر می گیرند در این قضیه دخالت کنند واین بهانه ومجوز را برای توجیه کار بعضی افراد بیمار از آنها بگبرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
حكم كراهت و نجاست مجوزي براي آزار هيچگاه نبوده و نيست. اين جنابان آتش افروز هم بايد منتظر آتشي باشند كه به زندگيشان مي افتد. بايد ترسيد از آه و نفريني كه كسي آنرا نمي شنود جز خداي بزرگ.
وقت آن رسیده که سازمان حمایت از مصرف کنندگان که تا بحال خاصیتی برای ما نداشته را به سازمان حمایت از حقوق حیوانات تغییر نام بدیم تا شاید لااقل حقی از این زبون بسته ها ضایع نشه ! ما که خیری ندیدیم لااقل اینها ببینند !!!
خدا لعنتشون کنه
ایشالا زندگیشون اتیش بگیره
آزار و اذیت حیوانات متاسفانه از قرن ها پیش در ایران وجود داشته وگرنه سعدی (به نقل از فردوسی) هیچوقت در وصف اینها نمی گفت:

میازار موری که دانه کش است که جان دارد و جان شیرین خوش است

همین طور هیچوقت ضرب المثل دست رو در پوست گردو گذاشتن که در قدیم با گربه های بیچاره می کردند باب نمی شد.

متاسفانه برخی از ما از خدا و احترام به کرامت انسانی و مخلوقات خدا فقط حرف زدنش را بلدیم.
گربه های خوابگاه ما که خیلی با حال هستن از وقتی که می فهمند وقت دادن غذا هست میان کنار ورودی میاستن تا روزی شون رو از یکی بالاخره گیر بیارن یک میویی میکنند بیا و ببین
با سلام
اگر آتش سوزی عمدی بوده باید مسئولین عامل آن را پیدا و مجازات کنند ولی خداند هر موجودی را برای هدقی خلق تا چرخه طبیعت کامل شود، اگر از گربه ها پذیرائی شود دیگر رقبتی به گرقتن موش ندارند و آن وقت شهر داری باید طعمه گذاری و مخیط زندگی وآب های زیر زمینی را آلوده کند ، خوب است به گربه ها وسک های سالم ترحم بیجا نکنیم بگذاریم وظیفه خود را انجام دهند ،البته حفاظت از حیوانات آسیب دیده که نمی تواند قوت خود را تهیه کنند کار انسانی است ولی پرورش گربه های چاق در حالی که دهها انسان با آبرو شب ها گرسنه سر به بالین می گذارند قابل تشویق نیست و یک نوع ارضاء نفس است.
پاسخ ها
sara
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
مطمین باشید کسی که به حیوانات رسیدگی می کنه همونقدر هم به انسانهای مستمند می رسه. حیواندوستان و حامیان حقوق حیوانات بسیار انساندوست تر هستن
اگه علمای دینی ما این حیوان آزاری را محکوم کنند و اعلام کنند که گناه است که هست مسلما تاثیر زیادی خواهد داشت از علمای دینی خواهش میکنم که توجه کنند به این افریده های خدا
من دیروز یک کامنت گذاشتم برای خبر جنایت کودک خردسال توسط داییش ! فکر می کنم تابناک آن را غیر قابل انتشار تشخیص داد . ولی باز هم می گم کسی که در کودکی و نوجوانی حیوان آزاری می کند ، در بزرگسالی مجرم و جانی می شود . باید در مدارس به کودکان بیاموزیم که با حیوامات مهربان باشند تا در بزرگی برای موجودات زنده مخلوق خدا ارزش قایل شوند . البته ظاهراً این کار در مقطعی انجام شده ولی به مذاق روزنامه ..... ناسازگار بوده .
آقا جان حیوانات تهران دارند چشم ما را در می آورند. بخصوص گربه! از توی هر سطل آشغال شهرداری با آن بوی جهنمی‌اش، بیست سی تا گربه کثیف بیرون می جهند. دائم در کنار خیابان شاهد دعوا و جنگ گربه‌ها هستیم. توی حیاط خانه‌ها و زیرزمین‌ها زایمان می کنند. گند و کثافت شهر را برداشته. خفه شدیم به خدا! شما دلتان برای سگ و گربه نسوزد.
آن خانم مهربان به زعم شما، داشت کار غلطی انجام می داد. بدبختی ما این است که خانم‌های تنها مانده یک دفعه مهربان می‌شوند و می روند سراغ حیوان بازی. یک خانم چادری سراغ دارم که از بس تنها مانده بود یک سگ آورده بود توی خانه‌اش. سگه صبح تا شب واق می زند. اصلا نمی گفت، ما آدمیم. خودش هم معلوم نیست نماز می خواند، نمی خواند. اینها اصلا درباره نجس و پاکی چیزی نمی دانند؟ پس چه جور مسلمان‌هایی هستند آخه! خلاصه سوراخ دعا را گم نکنید. این حیوان بازی‌ها درست نیست. مدرن بازی بی‌جا نفرمایید لطفا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
متاسفم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
لطفا رفتار اهل بيت را مطالعه نماييد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
دوست عزیز! این ما هستیم که جای آنها را اشغال کردیم..یادمان نرود.اگر تمام درختان را قطع نمیکردیم و فضاهای سبز را از بین نمیبردیم و ختم کلام مثل آدم زندگی میکردیم اینجوری مزاحم این بندگان خدا هم نمیشدیم ..خودتو درست کن..ایراد نگیر و غر نزن.
alireza
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
نوشته هات خیلی پرت و پلاس یه سری به روانکاو بزن .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
همون شما نه انسانی نه در دسته جانداران دیگر (حیوانات) قرار میگیری با این طرز فکرت در دسته ...

کامنت رو نمیذاری نذار ولی خودت یه جوری جواب اینارو بده...
سوزاندن یک حیوان نشانه از بیماری روانی کسی دارد که این کار را انجام می دهد . اگر کثرت حیواناتی مثل سگ و گربه برای عده ای ایجاد ناراحتی می کند ، بهترین راه برای مقابله با این مشکل عقیم کردن حیوان است نه سوزاندن مخلوق خدا !
چقدر خوب بود اگر این افراد به عینه قصاص میشدند. چون فکر نمیکنم سوزش آتش برای گربه و انسان تفاوتی بکند. اینجا شاید بتوان گفت که لزوما انسان اشرف مخلوقات نیست و یک گربه منفعت بیشتری از برخی انسان ها دارد.
تابناک را می ستاییم که به این مطالب هم می پردازد و موجب روشن تر شدن دیگاه مردم می شود 3>
چیزی جز اطهار تأسف نمیتوان گفت. واقعاً داریم به کجا می رویم؟؟؟؟؟؟
فراموش نکنیم شخصیت فرزندانمان از همین رفتارمان شکل میگیرد
افرین به وجدان بیدارت
همه مخلوقات خدایی است که ما مقابلش برای سجده می کنیم تا ما را دریابد وروزیمان را زیاد کند ومشکلمان را حل کند
به چه رویی رو به خدا کنیم وقتی به مخلوقاتش رحم نمی کنیم همه ی ما را خدا افریده وبرای همه ی ما به قدر لیاقتمان روزی درنظر گرفته است خوب وبدش با خداست سگ و گربه را دشمن خلق نکرده بلکه مالک حقیقی مان انها را خلق کرده تا در کنار ما زندگی کند و با ما باشد همانند حیوانات اهلی دیگر پس رحم کن تا خدا به تو رحم کند
سلام عرض میکنم به دوستان عزیز. خواهش میکنم این مخلوقات خدا را اذیت نکنید خداوند تمام مخلوقاتش را دوست دارد خداوند به واسطه ابی که یک زن بد کاره به سگ داده بود از گناهانش گذشت کرد تو را به خدا بیایید به این زبان بسته ها کمک کنیم دین اسلام میگه اول سگ تشنه را سیراب بکن اگر ابی باقی ماند وضو بگیر وگرنه تیمم بکن از لطف دوستان ممنونم
واقعا آدم چقدر می تونه از حیوان هم پست تر بشه
نگارنده انگار یا خبر ندارد یا خوش را به بی خبری زده است که یک از سنتهای حسنه و مورد قبول در جامعه ذبح و قربانی کردن حیوانات از جمله گوسفند و گاو جلوی چشم مردم در مراسمات مختلف است
من فقط یه سوال از کسانی دارم که گوشت بسیار گرون رو میدن به گربه ها درحالی که بعضی از انسانها ماهها گوشت نخوردن و همین گربه ها که راحت غذا بدست میارن دیگه کاری با موش های شهر ندارن و موشها به خوبی و خوشی با اونها زندگی میکنن! انسان مهمتر است یا حیوان؟ هرچند انسانی که با حیوان ازدواج هم بکنه نمیشه از حیوان جداش کرد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
عزیزم شما گوشت را بده به همان نیازمندان. گربه را آتش نزنید! خدا خوذش روزی گربه را هم می رساند.
بهزاد
| United States |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
گوشت گرون کجا بود آقا ؟ یه بسته آشغال گوشت از قصابی ها میخری 5 هزار تومان و حدود 3-4 کیلو میشه. با همون میتونی یک هفته یک سگ رو سیر کنی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
همه مهم هستند ولی حیوانات به دلیل اینکه نمیتوانند سر کار بروند و کار کنند و گیر ما انسانها افتاده اند عقل حکم میکند به آنها غذا بدهیم...یک مقدار کار بنداز سلول های خاکستری رو حیف آکبند بیای و آکبند بری.
شناسایی این .... ..... برای نیروی ها انتظامی کار سختی نیست اینها رو باید مثل همان حیوان زبان بسته بایستی سوزاند. گرچه آه اون حیوان بی شک دامنگیرشان خواهد بود ، اما ایکاش این فیلم و باز پخش نمی کردید.
یکی از دلایل ازدیاد موشها در شهر تهران از بین بردن گربه ها و سگها است
با حيوانات بايد مهربان بود ديگر اينهمه فلسفه بافي ندارد آخه
داستانی در کودکی ما در کتاب دینی دبستان بود که مولایمان حسین (ع) به هنگام تناول غذا مواجه شدند با سگی که روبروی ایشان نشست. حضرت از غذای خود لقمه ای خود میخوردند و لقمه ای به سگ میدادند. دقت کنید که از غذای خود میدادند نه غذای ته سفره و نامناسب
این آموزه های دین ماست
انان که به حیوانات ستم می کنند آیا اندیشیده نکرده اند که خدای ما و خدای آنان یکی است و خدای ما، ما را از آزار مخلوقاتش برحذر داشته است؟!
داعش ازکشتن واتش زدن هدفی رادنبال میکندوان ایجادرعب ووحشت دردل طرف مقابل است لکن این جونورباچه انگیزه ای اینکاررا انجام میده.ولی پاخورداره
خیلی ناراحت شدم
واقعا بعضی وقت ها یه آدم اینقدر پست و رذل میشه که نمیشه حتی در موردش نظر داد.
انشاالله یا توبه میکنید یا اینکه خودتون بدترش رو میبینید.

انسانهای غافل بی وجدان
فقط همینو بگم که نفرین این حیوان زندگی این نفری که باعث شده رو گرفته میتونید برید ببینید این پسر الان در چه وضعی هس،،دنیا حساب کتاب داره شک نکن،اون حیوانم تسبیح خدا رو میگه و خدا خودش جواب این ظلم رو میده
چند سال قبل خونۀ یکی در محله ما آتیش گرفته بود که ساکنانش سوختن. بعداً از یکی شنیدم که یکی از همون افراد چند روز قبل چند موش رو آتیش زده بود. حالا این شازده پسر هم باید منتظر باشه یه بلایی سرش بیاد
راستی چرا به موشها غذا ندهیم؟
دمت گرم.... فرهنگ سازی یعنی این پایه های درست توسعه از همینجا گذاشته میشه.....مرحبا به نویسنده مطلب
انصافا باید بگیرنش و اعدامش کنند . اگه قدرتشو داشتم زنده زنده آنیشش می زدم همون کاری که با اون گربه ملوس می کنه رو سرش میاوردم فقط فرقش اینه که اون گربه یه تار موش شرف داره به همچین چیزی که نمی تونم حتی بهش بگم آدم
منتظر اتش قیمت باشید. دم خداوند در کالبد تمام موجودات زنده دمیده شده. باشد روزی که جسم حقیرتان در اتش عذاب الهی بسوزد.
فقط میتونم بگم کسی که اینکار رو میکنه و حیوانات زبان بسته رو آتیش میزنه یک از خدا برگشته است. این حیوانات سر به تسبیح خدا میگذارند به صورت فطری مانند درختان و آسمان. سبح لله ما فی السماوات و الارض. چطور ممکن است یک کسی که انسان نام دارد چنین کند. شک نکیند که انسانیت خود را از بین برده و گلی بی خاصیت و جهنمی نیست.
خیییلی جالبه
تمام ماهایی ک واسه این عکس واین صفحه ومطلبش نظردادیم در قبول یا رد،عکسی ک دنیارو تکون داد ازاون بچه سوری توساحل مدیترانه ازعکاس ترکیه ای، هیچی نظر زیرش ندادیم
کجاداریم میریم؟
قران کریم:ماآسمانهاوزمین و آنچه درآنهاست رامسخر شما(قراردادیم)
واقعا خیلی ماپیچیده ایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
یعنی اون همه گربه که سوختن بدتر بود یا یه بچه که غرق شد؟؟؟
گربه و سگ و این نوع حیوانات باید ازاد باشند تا نقش خود را ایفا کنند نه مثل گوسفند در محلی فقط نگهداری شان کنیم و به انها غذا بدهیم و سربار خودمان کنیم. البته گوسفند برای تغذیه انسان پرورش داده میشود ولی سگ و گربه برای چه .
هیچکس حق آزار دیگری رو نداره. آدم ها حق آزار گربه ها و سگها رو ندارن والی گربه و سگ هم حق آزار آدم ها رو ندارن. لابد این خانم و مرکز پرورش گربه اش برای کسانی موجب آزار شده که قدرت تغییر نداشتن و به حذف اون ها اقدام کردن. در محلات هم همینطور باید از خودمون دربرابر حیوون ها دفاع کنیم. همونطور که بی دلیل نباید به هیچ حیوون یا گیاهی آسیب بزنیم.
طبیعت انتقام گیره. یادمه یکی از همکارام میگفت مادرو پدر و خواهرش دوستش تو آتش سوزی سوخته بودن. درست 3 روز قبلش دوستش یک گربه رو انداخته بوده تو قیر جوشان ساختمان در حال ساخت کنار خیابان.
به وجود انسان ،شخصیت های انسانی توجه کنید ،به حیات بشریت جامه عمل بپوشانید،گرچه حیات مهم است به همه موجودات ضروری واز سوی انسان قابل احترام ولیک حیات انسان قابل احراز است ، درهمه وجوه انسانیت مهم است و حیاتش قابل تعطیم وحیات جانوران و موجودات در تدابیر و تامل انسان قابل سیستم دهی است .تعدد حیوانات و جانوران از حد متعارف قابل چیشگیری و مبارزه است .
بدبختی اینه که یا از این ور بوم می افتیم یا از اون ور کلا مسیر همه چیز رو گم کردیم .خدا فهم بدهد
سلام اين آتش كشيدن يك حيوان و موجود زنده چيزي جز بيچارگي و هرزگي عاملان آن نيست . كه درست تربيت نشده اند . دوست داشته نشده اند تا دوست بدارند
آقا من انصافا از اذیت و آزار حیوانات بیزارم
گربه رو هم خیلی موجود جالبی می دونم که در خانه های حیاط دار، داشتن و غذا دادن بهش، بد هم نیست

ولی انصافا سگ نجس هست، و اگر هم می خوایم به سگی کمک کنیم، باید با رعایت حدود شرعی باشه

نگهداری سگ تو خونه، قاعدتا همه جا رو به نجاست می کشونه
شاید اونایی که می تونن محل زندگی سگ رو از محل زندگی خودشون جدا کنن، و بتونن مسائل طهارت رو رعایت کنند، تنها کسانی باشند که صلاحیت چنین کارهایی رو دارن
متاسفم
سمبل حیوان ازاری پاکستان می باشد
اصن اخرشن فکر می کنم تو دنیا لنگه نداشته باشند اصن دومی و سومی هم خودشون هستن
تابناک جان چاپ کن هر چند دیر شد
شاید روانشناسان وجامعه شناسان واقتصادانان یک بررسی بکنند
...
متاسفانه قابل دیدن برا همگان نیست
همه موجودات حق حیات دارند و منتظر روزی هستم که اتش اه این حیوانات به دامن این ..... بیوفتد و بفهمند که کشتن و اتش زدن حیوانات بازی و سرگرمی نیست انها هم هوش هم احساس دارند و میفهمند ولی نمیتوانم کسایی که به ظاهر انسان هستند رو درک کنم ایا واقعا نمیفهمند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی