بازدید 46329

اهالی‌«علویجه»‌در‌اقدامی‌اعتراضی،‌جاده‌را‌بستند

همواره اصلاح اشکالات این جاده از جمله خواسته‌های اهالی منطقه از مسئولان بوده که مغفول واقع شده و پاسخ نگرفته تا وقوع حادثه تلخی در روزهای گذشته که منجر به جان باختن سه تن از اعضای یک خانواده چهار نفره شد، جمعی از خانواده‌های مجروحان و جان باختگان در این جاده را مجاب کند که خواسته خود را در قالب این تجمع اعتراضی پیگیری نمایند.
کد خبر: ۵۲۸۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸ 31 August 2015
اهالی منطقه درباره اینکه این جاده چگونه ساخته شده، داستان‌های عجیب زیادی می‌گوید اما آنچه اهمیت دارد، آمار بالای جان باختگان حوادث رانندگی در این جاده است که لقب «مرگ» را برایش به همراه آورده.

به گزارش «تابناک»، امروز جمعی از اهالی منطقه مهردشت (از توابع استان اصفهان در اعتراض به فقدان استانداردهای لازم در جاده مواصلاتی علویجه که موجب شده در یکسال اخیر 63 تن در اثر حوادث رانندگی در این جاده کشته و مجروح شوند، جاده را بستند.


این اتفاق در حالی رخ داد که همواره اصلاح اشکالات این جاده از جمله خواسته‌های اهالی منطقه از مسئولان بوده که مغفول واقع شده و پاسخ نگرفته تا وقوع حادثه تلخی در روزهای گذشته که منجر به جان باختن سه تن از اعضای یک خانواده چهار نفره شد، جمعی از خانواده‌های مجروحان و جان باختگان در این جاده را مجاب کند که خواسته خود را در قالب این تجمع اعتراضی پیگیری نمایند.

در این تجمع که به صورت یک زنجیره انسانی در دو سوی جاده برگزار شد، عده‌ای با در دست داشتن تصاویر عزیزانی که در این مسیر از دست داده بودند، حضور یافتند و عده‌ای دیگر از اهالی شهر علیوجه که به نشانه همدردی مشکی پوشیده بودند، ایشان را همراهی کردند که با جلب توجه رانندگان عبوری، منجر به کند شدن ترافیک عبوری و در نهایت مسدود شدن این محور شد.

این وضعیت تا زمانی که فرماندار شهرستان نجف آباد، بخشدار منطقه مهردشت، شهردار، امام جمعه و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر علویجه در جمع معترضان حضور یافتند ادامه داشت و زمانی اوضاع در این محور عادی شد که سیروس محمودی، فرماندار نجف آباد در سخنانی در جمع معترضان گفت: قول مساعد می‌دهیم تا عملیات نوسازی، تعریض و دو بانده شدن جاده علویجه به اصفهان در اسرع وقت انجام گیرد.


فرماندار نجف آباد افزود: تا پایان مهرماه آن بخش از جاده که در حوزه استحفاظی نجف آباد است، تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و قول مساعد می‌دهیم که باقیمانده این مسیر -که البته تحت حوزه فرمانداری شاهین شهر قراردارد- تا پایان سال جاری زیر بار ترافیکی برود.

این در حالی است که پروانه زمانی علویجه، رییس سابق شورای شهر در این خصوص می‌گوید: کار دو بانده شدن این جاده در سال ۱۳۸۶، پس از آن که توسط شورای اسلامی وقت، اقدامات لازم برای اخذ مجوز را صورت داد و تصویب اعتبار مربوطه به این کار را به انجام رسانید، آغاز شد اما بعد از ۷ کیلومتر ابتدایی مسیر و زیرسازی ۱۶ کیلومتر دیگر، متاسفانه ادامه کار به دلیل کمبود بودجه متوقف شد.

وی فقدان روشنایی مناسب در شب، نبود شانه خاکی راه، دو طرفه و کم عرض بودن مسیر، وجود پیچ‌های خطرناک و ۵ شهرک صنعتی بزرگ در این مسیر را از جمله مشکلات این جاده ذکر کرد و گفت: علاوه بر این موارد، از آنجایی که این جاده در مسیر تردد به استانهای مرکزی، خوزستان، لرستان و‌ چهارمحال بختیاری قرار دارد، شاهد رقم خوردن تصادفات فراوانی در آن هستیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۳۹
حق دارن بیچاره ها. نمونه جدیدش هم یزد در محور تفت -دهشیر که با هزینه میلیاردی چندماهی است که راه اندازی شده ولی بخاطر غیر استاندارد بودن تصادفات وحشتناکی داشته و ده ها نفر کشته شدند.
نمیدونم مهندسی در طراحی جاده ها و راه ها چه نقشی داره، یا چه کسانی طرح امثال این جاده ها را دادند، اگه یک شوفر بیسواد هم جاده رو ببینه میفهمه که شیب جاده غیر استاندارده و ...
خدا عاقبتمون رو بخیر کند!
آدم نمی داند چی بگه. خب با احتیاط برانند تا تصادف نکنند! این که زیاد پیچیده نیست. هر راننده ای باید مطابق مقررات و شرایط جاده براند. حالا بر فرض جاده یک بانده است و پشت کامیون آهسته گیر کرده ای. کمی حوصله داشته باش و زمانی که ماشین از طرف مقابل نمی آید سبقت بگیر به جای اینکه بری تو شکم ترافیک جهت مخالف و خودت و دیگران را به کشتن دهی. تا زمانی که بی احتیاط رانندگی کنید حتماً تو 2 بانده هم راهی برای آدم کشی و خودگشی پیدا خواهید کرد.
این جاده بسیار خطرناک است و علاوه بر شهرهای دهق و علویجه مسیر روستاهای حسنیجه ، حسین آباد ، میرآباد ، مبارکه و ... می باشد و واقعا" احتمال بروز خطر تصادف در این جاده بسیار بالاست .
متاسفانه از اين جاده ها كه يا درست كارشناسي نشده يا بدلايل ديگر (مرغوبيت زمينهاي اطراف و...) در كشور زياد داريم. يك مورد خروجي جاده خوانسار بسمت داران ( كه 2-3 سالي است بعد از اخداث سد باغكل احداث شده ) كه بدلايلي چند پيچ غير استاندارد دارد و تا حالاچندين حادثه شديد داشته است.
عالی بود
علاوه بر جاده و حتی مهمتر،سایپا و ایران خودرو است که باید در آن را...
پس هرجا مشکل داشتیم اینجوری صدامونو به گوش هایی که نمی خواهند بشنوند، میرسانیم
جادش واقعا غژر استاندارده شدید
مراحل انجام کار :
1) مردم عزیزانشون رو از دست بدند
2) مردم اعتراض کنند
3) قول مساعد داده شود
4) مردم آرام شوند
5) قول مساعد اجرا نشود
6) مردم عزیزانشون رو از دست بدند
7) مردم اعتراض کنند
8) ....
بستن جاده كار زشتي است
اگر اينكار باب بشه ....
آفرین بر شما، مسئولین کم عقل را باید با این شیوه ها به عقل آورد.
دست مردم درد نکنه افرین
خانواده ای در علویجه نیست که عزیزی رو در این جاده از دست نداده باشه.امیدوارم هر چه زودتر این جاده درست بشه تا فاجعه ی دیگری اتفاق نیوفتاده و زن مرد یا بچه ی دیگری در این جاده کشته نشده
اهالی اصفهان چرا دائم خیابان و جاده را می بندند
جاده ای به شدت خطر ناک
دو نفر از اعضای فامیل ما در دو تصادف در این جاده جان خودشونو از دست دادند و فرزندانشون یتیم شدند..

این جاده واقعا جاده ی مرگ است... جاده ای کم عرض که ترافیک بالایی دارد و در عین حال سرعت خودروها در آن بالاست . در این جاده سبقت گرفتن نیاز به مهارت بسیار بالا و خودروی قدرتمند دارد و اکثر تصادفات بصورت رخ به رخ یا واژگونی اتفاق می افتد

این جاده یکی از محورهای مواصلاتی مهم استان اصفهان است که علاوه بر ترافیک شهرهای صنعتی علویجه و دهق ، ترافیک عبوری خودروهای سنگین از مسیر اراک به گلپایگان و اصفهان هم از این جاده عبور می کنند...

خدا به مردم رحم کند از بی خیالی مسوولین
سرعت مجاز در اين جاده رعايت شود اتفاقي نميافتد متاسفانه از مشكل اصلي كه تمدن در رانندگي است غافل مانده ايم
اخرین تصادف 10 روز پیش دو دختر جوان ومادرشان زیر کامیون له شدند ماشینشون دوو سی یلو بود می رفتند منطقه صنعتی دنبال پدرشان مسولان تا الان بیش از 100 بار قول داده اند
چه مملكتي شده تا مردم اعتراض نكنند كسي به فكرشان نيست؟!! يك مورد مرگ هم زياد است چه برسد به 65 نفر كه به عبارتي تقريبا ماهي 5 نفر هم بيشتر مي‌شود. كساني كه با جان مردم بازي مي‌كنند بايد پاسخ‌گو باشند.
دروغ می گویند که درست میشود
اونوقت کی این خدمتو به مردم وبیت المال کرده واین راهو طراحی و اجرا کرد
آفرین واقعا این اقدامات لازمه تا مسولین کمی یاد مسولیتشون در قبال مردم و مالیاتی که از ما میگیرن بیفتن
واقعا باز هم همت ان مردمان
بسياري از جاده هاي ما اينگونه است و هرروز جان بسياري از هم وطنان عزيز ما را ميگيرد
كاش اين غيرت در مردمان همه مناطق بيدار شود
شايد اين مسئولان به فكر باشند
از تابناک بعیده.علویجه به اندازه یه روستا بیشتر نیست،محل تردد به هیچ استانی هم نیست.جاده کفی کاملا صاف.اصفهانی ها باید بیان جاده های خوزستان رو ببین و خدا رو شکر کنن.مسیر بین بندر امام خمینی و بندر هندیجان که دوتا بندر مهم کشور هستن و محل عبور تارنزید نور نداره دو طرفه هم هست .خرمشهر که روزی عروس خلیج فارس بوده و این همه جان فدا شده تا آزاد بشه و دارای بندر و مرز با عراق و بازارچه مرزی هست،جاده دوطرفه بدون نور داره.مردم ایران قضاوت کنن کدوم واجبتره.البته ما 8 تا وزیر در کابینه نداریم.
جاده اهر به تبریز هم دست کمی ندارد از این جاده. کوهستانی هم هست ولی کو گوش شنوا؟ مسئولین در جاهای دیگر مشغولند.
امان از دست این مسئولی ناصفهان که فقط به شهر اصفها نمیرسند وبس.انگار اسمون شکافته و شهر اصفهان افتاده پایین. بقیه شهر هاشون ادم نیستند....
اون کلمن چی میگه
بايد براي تمام جاده هاي مرگ كشور هم همين راه را انتخاب كنيم .
آفرين به همت شما
درود
دستشون درد نكنه
احسنت به این مردم شریف
احسنت به ایم مردم یک دل .
به این میگن همبستگی برای گرفتن حق .
حق گرفتنی است
مردمان علویجه بسیار انسان های شریف ونجیب هستند انشاالله مسئولین امر این مشگا دل خراش جاده ای این عزیزان را هرچه زود تر با درایت وبینش انسانی حل کنند که این خطه دغده مسیبت نداشته باشند
بايد مردم روستاهاى مسير خوي تا سه راهه ى تبريز نيز از اينگونه اعتراضات كنند زيرا اين ٣٠ كيلومتر جاده مرگ است زيرا مسئولان در دو بانده كردن اين جاده هيچگونه واكنش و تعهدي از خود نشان نميدهند.
افرین
پاسخ دوستی که فرهنگ رانند گی داره داغ عزیز دیدی یانه شما تشدیف بیار توجاده علویجه ببین میتونی رانند گی کنی بعد فرهنگ نداشتدا برخ بکش الانم که بیست کیلومترشا دبانده کردن هنوز یه مرحله اسفالت دیگه میخاد نمیدونم راه ترابری چجوری اجازه باز گشای جادرا داده جاده جدید همش موجه خیلی خطر ناکه بقیه جاده هم موند تا صد تادیویس نفر دیگرا بکشه شاید یکی بفکر بیفته تاموقع ای که علویجه زیر نزر نجف ابادیای خودخاهه همین اشه و کاسه
اگه برای جاده علویجه فکر اساس نشه انشالله دفعه دیگه جادرا باید برید تا ازتهران بیان واسه جواب دادن دمه برو بچه علویجه گرم پرچم بالا
درود بر همه دوستان
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر