بازدید 2421

بسيج همگاني براي مبارزه با اعتياد

کد خبر: ۵۲۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱ 27 August 2015
اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر رويكرد مثبتي است و در صورت فراگير شدن نتايج مؤثري را به همراه دارد. البته براي تحقق اين رويكرد بايد اقدامات فرهنگي زيادي از طريق خانواده، آموزش و پرورش، سازمان‌هاي مردم نهاد و دانشگاه‌ها انجام گيرد.

به گزارش جوان، اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر راهكاري فراگير براي مبارزه با مواد مخدر و اعتياد به شمار مي‌رود، مجازات‌ها در كشور در حوزه مبارزه با مواد مخدر بايد تأثيرگذارتر باشد و اين مسئله مؤيد لزوم تغيير روش‌هاي مبارزه به روش‌هاي نوين و نتيجه‌بخش است.

در صورت ارتقاي دانش افراد قطعاً افراد كمتري از روي عدم آگاهي به مواد مخدر به ويژه از نوع صنعتي و روان‌گردان‌ها روي مي‌آورند. استفاده از ابزارهاي نوين و برنامه‌هاي متنوع فرهنگي و آموزشي از طريق رسانه‌ها در اين راستا بسيار مؤثر است و بايد بيش از گذشته مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گيرد.

نبايد فقط به مجازات‌هاي مربوط به مواد مخدر اكتفا كرد بلكه بايد به دنبال پيشگيري باشيم. انجام اقدامات اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي در پيشگيري از بليه شوم اعتياد لازم است.

در صورتي كه همه مردم و مسئولان در دستگاه‌هاي دولتي و غيردولتي وارد عرصه مبارزه جدي با مواد مخدر شوند، مي‌توانيم شاهد كاهش آمار اعتياد باشيم. اين اقدام بسيج همگاني را مي‌طلبد و همه بايد خود را در اين زمينه مسئول بدانند. اعتياد دغدغه همه مردم است و مسئولان لازم است بسترهاي مبارزه را بيش از گذشته چه از طريق ايجاد اشتغال و پر كردن اوقات فراغت مناسب و چه از طريق آموزش و فرهنگ‌سازي فراهم سازند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار