بازدید 5409

كوه عضله ايران فرو ريخت

کد خبر: ۵۲۷۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ 27 August 2015
حنانه تنها دختر بيت‌الله عباسپور قرار است امسال به مدرسه برود، به پدرش كه روي تخت بيمارستان است و با بيماري مي‌جنگد، مي‌گويد: «صبر كردم شما بياي برام كتاب بخري.»

به گزارش اعتماد، بيت‌الله عباسپور قهرمان، پرورش اندام جهان پس از ماه‌ها تحمل درد بيماري نادر «واسكوليت» (التهاب رگ) روز گذشته در بيمارستان آتيه تهران از دنيا رفت. بيماري او از همان ابتدا با حاشيه‌هايي روبه‌رو بود، بسياري معتقد بودند اين بيماري ناشي از مصرف بي‌رويه مكمل‌هاست، اما او در مصاحبه‌هايي كه با رسانه‌ها انجام داد با ذكر اينكه: :«بدنساز سرش هم بشكند مي‌گويند تاثير مكمل است» گفت منشأ بيماري‌اش مصرف مكمل‌ها نيست.

حسين فريدون، دستيار ويژه رييس‌جمهوري، محمود گودرزي وزير ورزش و جوانان و سيد حسن هاشمي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، هادي ساعي قهرمان المپيك و بسياري از چهره‌هاي سياسي و ورزشي كشور در طول دوران درمان او به عيادتش رفتند. حسين فريدون پس از عيادت از بيت‌الله عباسپور گفت: «از هزينه‌هاي سنگين درماني كه خانواده عباسپور پرداخت كرده‌اند، اطلاع داريم از اين رو امروز به عيادت اين ورزشكار قهرمان آمديم تا اين نويد را به وي و خانواده‌اش بدهيم كه تمام هزينه‌هايي كه تاكنون پرداخت كرده است را بر عهده خواهيم گرفت.»

 پس از انتشار خبر درگذشت قهرمان جهان در رسانه‌هاي رسمي، شبكه‌هاي مجازي و خبر رسانه‌ها پر شدند از خبرها و تصاويري كه گويي قصد معرفي اين قهرمان پرورش اندام جهان را به مردم داشتند. براي بسياري تصوير عباسپور آشنا بود، اما نمي‌دانستند كه او قهرمان پرورش اندام دنيا و دومين بدنساز قرن ايران است. اما كساني كه اخبار دنياي ورزش را دنبال مي‌كردند، مي‌دانستند كه حال «بيتو» رو به وخامت مي‌رود و نياز به حمايت دارد. دنيس جيمز، مربي بزرگ پرورش اندام جهان كه بيتو او را از سال ٢٠١٣ به عنوان مربي انتخاب كرده بود، پيشتاز اين حمايت شد و كمپيني جهاني براي حمايت از او تشكيل داد، و به عنوان نخستين نفر هزار دلار به اين كمپين اختصاص داد، نتيجه اين كمپين بود كه ١١٤ نفر، با اختصاص مبلغ ٥ هزار و ٩٤٠ دلار در حمايت از قهرمان پرورش اندام سهيم شدند. جيمز پس از درگذشت بيتو هم پيام تسليت منتشر كرد: «من و هوادارانت هرگز تو را فراموش نخواهيم كرد، برادر آهنين من. براي من روز غم‌انگيزي است، بيتو مدت زيادي با بيماري دست وپنجه نرم مي‌كرد، مبارزه را باخت.»

در ميان پيام‌هايي كه پس از درگذشت عباسپور در شبكه‌هاي مجازي منتشر شد، هنوز هم اين جملات به چشم مي‌خورد كه منشأ ابتلاي او به «واسكوليت» مصرف مكمل‌هايي است كه ورزشكاران پرورش اندام مورد استفاده قرار مي‌دهند. اما نگاه‌هاي ديگري هم به موضوع درگذشت او وجود داشت، بعضي از كاربران او را با مرتضي پاشايي مقايسه كردند و گفتند كه پديده‌اي شبيه پديده پاشايي شكل خواهد گرفت، برخي هم به شهرت قهرمان‌هاي جامعه ايران پس از مرگ‌شان اشاره مي‌كردند و انتشار و دست به دست شدن خبر درگذشت او را مورد انتقاد قرار مي‌دادند. «مسوولان به بيت‌الله رسيدگي نكردند، او براي درمانش به ٤٠ هزار دلار نياز داشت تا به بيمارستاني در آلمان اعزام شود. تعدادي از دوستانش كمپيني تشكيل دادند كه هزينه‌هايش را تامين كنند، اما ديگر دير شده بود.»

اينها جملات محمدرضا قادري دوست بيت‌الله عباسپور است كه چند ساعت بعد از انتشار خبر فوت او با «اعتماد» مصاحبه كرد. قادري كه خود نيز از ورزشكاران ملي‌پوش است و با بيماري سرطان دست و پنجه نرم مي‌كند، در ادامه در مورد مشكلات مالي خانواده عباسپور مي‌گويد: «بيت‌الله ماشينش را فروخت تا هزينه درمانش را تامين كند، من مي‌دانم كه در مراسم تشييع بيت‌الله كساني كه هيچ كمكي به او نكردند، در صف اول خواهند ايستاد.»

صحبت‌هاي قادري در شرايطي مطرح مي‌شود كه رسانه‌ها از حمايت‌هاي دولتي از خانواده او خبر مي‌دهند، ايلنا ضمن انتشار پيام تسليت وزير ورزش و جوانان به مناسبت درگذشت عباسپور نوشت: «فدراسيون‌هاي پرورش اندام و پزشكي -ورزشي نيز به دستور وزير ورزش و جوانان و كمك و همراهي سازمان تامين اجتماعي تمام هزينه‌هاي درماني مرحوم عباسپور را به عهده داشتند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها