بازدید 29997

هزینه انتقال سند پراید، 400 هزار تومان!

با افزایش تعرفه حق‌التحریر دفترخانه‌های اسناد رسمی، هزینه‌های انتقال سند خودرو در این دفاتر نیز افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۲۶۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 25 August 2015
با افزایش تعرفه حق‌التحریر دفترخانه‌های اسناد رسمی، هزینه‌های انتقال سند خودرو در این دفاتر نیز افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، اخیرا تعرفه خدمات حق‌التحریر دفترخانه‌های اسناد رسمی افزایش یافته است.

این افزایش شامل هزینه‌های انتقال سند خودرو نیز شده به‌گونه‌ای که هزینه انتقال سند پراید از 350 هزار تومان به 410 هزار تومان افزایش یافته است.

هزینه انتقال سند خودروی پژو نیز به حدود 500 هزار تومان رسیده است.

با تعرفه‌های جدید هزینه انتقال سند خودروهای لوکسی چون پورشه نیز به بیش از 10 میلیون تومان افزایش یافته است.

تا پیش از این هزینه صدور وکالتنامه تعویض پلاک خودرو نیز حدود 35 هزار تومان بود اما اخیرا با افزایش تعرفه‌های خدمات دفترخانه‌های اسناد رسمی این هزینه به 65 هزار تومان افزایش یافته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳۰
انتشار یافته: ۳۰
باز هم بی اعتنایی به پول ووقت مردم ? م برای خرید تلویریون 10ملیوتی سند نمی خواهند ولی برای رنوی 3 ملیونی هزار درد سر وقانون دارند.
با توجه به اینکه دولت تورم را زیر 14 درصد اعلام میکند چه دلیلی دارد که هزینه نقل و انتقال چند برابر زیاد شود اخیرا هزینه نقل و انتقال ملک نیز چند برابر شده
واقعا وقتی تمام اقدامات مربوط به تعویض پلاک و تغییر نام سند و صدور کارت خودرو در مراکز تعویض پلاک صورت میگیره...چرا با ایجاد بروکراسی اداری زائد این هزینه ها رو به مردم تحمیل می کنند؟
واقعا دیگه چه لزومی داره با وجود اینکه تمام اقدامات ضروری انتقال سند توسط پلیس انجام میشه...به دفاتر ثبت اسناد مراجعه بشه؟
پاسخ ها
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
من هم فلسفه صدور سند رو برای ماشین نفمیدم،
ماشین هم خریدم سند نکردم!پول اضافه دادنه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
درسته دوست من هيچ ضرورتي نداره
برگه سبز پليس سند خودرو است كه نشان دهنده مالك خودرو مي باشد
خريداران و فروشندگان محترم نيازي نيست پول اضافي پرداخت كنيد .
علیش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
اتفاقا پلیس موقع تعویض پلاک.بنچاق و مالک اولیه خودرو رو نمیخواد.پس نیازی به انتقال اسناد توو دفترخونه ها نیست..
الکی هزینه نکنین همشهری ها.
حالا قراره برای هر نوع سند یه خبر در مورد افزایش حق التحریر ارسال کنید؟
مورچه چیه که کله پاچش باشه
آقا تو رو خدا این بساط رو جمع کنین، یعنی که چی، برای انتقال سند یه پراید 4 صد هزار تومان پول بدی به دفتر خانه؟ وقتی نیروی انتظامی با مبلغ اندکی سند و کارت ماشین رو ظرف 1 ساعت میده، چه کاریه که بری محضر؟ چه ارزش افزوده ای داره این کار؟
10 میلیون تومن؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
خیر
فرمودن ، بیش از 10 میلیون تومن .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
نخیر افزایش 10 میلیونی داشته. معلوم نیست چقدر بوده که 10 میلیون رفته بالاتر
با پول هزینه دفترخانه می شود همان ماشین را در آمریکا خرید
تا اونجا که می دونم برای انتقال سند خودرو اصلا نیازی نیست شما برید دفتر خونه نیروی انتظامی این کارو در تعویض پلاک انجام می دهد از شما هم انتظار است به جای تثبیت سوء استفاده دفترخانه ها از بی اطلاعی مردم ، راه قانونی را نشان مردم بدهید
یه آپارتمان نقلی ماه پیش اجاره کردم فقط 300هزار تومن بنگاه گرفت.از سایر بنگاهها پرسیدم گفتن تازه طرف با انصاف بوده و طبق تعرفه دولت ارزش افزوده نگرفته.
از یه جوان در ابتدای تشکیل زندگی اینجوری حمایت میشه!!!!!
تازه انتظار چندتا بچه هم دارن.
در کشور ایرلند اصلا چیزی تحت عنوان هزینه ی انتقال وجود ندارد. فروشنده موظف است سند قبلی را امضا و به مرکز صدور اسناد خودرو پست کند (حتی تمبر هم نمیخواهد). بعد از یکماه خریدار سند جدید را از طریق پست دریافت می کند. به این میگن ساختار اداری. بدون کوچک ترین اتلاف وقت، مشکل اسناد جعلی هم حل می شود.
سلام
وجدانأ خود پرايد ٤٠٠٠٠٠ تومان ميارزد كه بخواهى ٤٠٠٠٠٠ تومان بابت انتقال سندش بدين بابا ولا بلا مردم ما خودشون مشكل دارن تقصير كسى هم نيست برن خودشون را اصلاح كنند وقتى ١٠٠ بار نيروى انتظامى اعلام كرده تعويض پلاك و انتقال برگ سبز را انجام ميديم چه نيازى هست پول اضافى به دفترخونه ها بدين
واقعا کاسبی جالبیه
درسته که مثلا قیمت ماشینی مثل پورشه بسیار زیاده ولی مگه دفترخانه چه کار بیشتری برا ثبت اسناد و انتقال انجام میده و یا مگه با آب طلا مینویسن، شاید هم حق دلالیه یا پول زور
برای همین پراید هم مبلغ بسیار زیادیه. واقعا چه کار خاصی انجام میدن که انقد هزینه داره؟ امضاها و مهر و ... که دفتر خونه میزنه انقد با ارزشه؟
دیگر برای انتقال سند خودرو نیازی به حضور در دفترخانه نیست، طبق بخشنامه پلیس راهور از سال قبل برگ سبزی که در پلیس +10 با تنها 40هزار تومان جهت تعویض پلاک تحویل می گردد حکم سند خودرو دارد. لطفا اطلاع رسانی کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
با اين كه ثبت در دفاتر اسناد اختياري مي باشد نه اجباري ولي ميبينيم مردم دوست دارند كه به زور به دفاتر پول بدهند ، نمي دانم چرا
واقعا دفاتر اسناد رسمی نمی تونن از راههای دیگه ای درآمد کسب کنن که دستشون رو به زور تو جیب مردم میکنن!
خواهشا تابناک شما پیگیری کنید این بساط جمع شه
اگه همين اسناد بطور رسمي ثبت نشن كه سنگ رو سنگ بند نميشه, ما ماشين فروختيم با شاهد و قولنامه هنوزم دردسرهاي خلاف كردن هاي مالك جديد ولكنمون نيست ولي اگه سند رسمي ميزديم قضيه خيلي فرق ميكرد. همه چيز كه پول نيست!
لازم به یادآوریست که طبق مصوبه مجلس، نقل و انتقال اموال منقول نیاز به ثبت در دفترخانه ندارد. براین اساس نقل و انتقال خودرو فقط میبایست در اداره شماره گذاری راهنمایی و رانندگی انجام گرفته و تنها سند معتبر و قانوی مالکیت خودرو صرفاً همان است که در آنجا صادر میگردد. ولی بدلایل مختلف سازمان ثبت هنوز از ناآگاهی مردم سواستفاده کرده و درآمد هنگفتی را کسب میکند. ای کاش یکبار برای همیشه مسولین محترم در اینباره اعلام نظر قطعی کرده و مردم را از سردرگمی درآورند.
شما که دارید خبر و اطلاع رسانی می کنید بنویسید برای مخاطب خود که بعد از چند سال هزینه پراید مبلغ 50000 هزارتومان افزایش یافته است تعرفه قبلی از سال 1390تا الان بوده است ما از سال 90تا الان چند درصد تورم در جامعه داشته ایم در کشور ما حقوق کارمند و آب و برق و گاز چند درصد افزایش داشته است بیائید واقعیت را عنوان کنید شما که این مطلب را نوشتید درسال 90چقدر حقوق می گر فتیتد و الان چقدر می گیرید -تابناک واقعیت را عنوان کنید
خیلی مسخره است که بای یک پراید 4 میلیونی باید 400 هزار تومان به دفتری بدهیم که عملن هیچ کاری نمی کند.
فکر نکنم شما سوار بر تلویزیون شوید و احتمالا با تلویزیون تصادف کنین ، که متعاقب آن بحث خسارت و دیه پیش بیاد که در اینصورت خسارت فقط به مالک رسمی وسایط نقلیه پرداخت میشود، و....، گذشته از آن از اینهمه هزینه فقط درصد خیلی کمی برا دفاتر اسناد رسمی هستش و بقیه مالیات نقل و انتقال و حق الثبت استکه همه بخزانه واریز میشود و گذشته از آن متاسفانه تعرفه های دفاتر هر چهار سال یکبار تغییر میکنه که تعرفه فعلی هم تنها برا امسال و یا نهایتا برا سال آینده کفاف هزینه های سرسام آور دفاتر را میکنن و دو سال بقیه را باید از جیب مبارک خودمان بخرجیم و بسوزیم و بسازیم( با این تورم های سرسام آور)، و لازم بذکر استکه علرغم این افزایش هزینه وصولی دفاتر شاید یک پنجم بنگاههای املاک نباشد که در این پروسه تنظیم سند هیچگونه مسئولیتی ندارند.
اقا این چه کاریه که دوباره بریم محضر و کلی هزینه .خواهشن این مسله رو حلش کنید .
وکالت از نظر حقوقی انتقال مالکیت نیست اما سالهاست که دفترخانه ها طبق بخشنامه های صادره برای وکالت اتومبیل هزینه نقل و انتقال دریافت میکنند و این خلاف قانون است.
چند روز پیش برای انتقال سند بصورت وکالت فروش برای پارس مدل 91 مراجعه کردم.دفترخانه هزینه وکالت فروش و قطعی این ماشین را 690 هزار تومان اعلام کرد و من هم مجبور به پرداخت شدم.آیا این است حق و حقوق شهروندی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وقتي مصوبه شده كه براي نقل و انتقال خودرو نيازي به ثبت در دفاتر اسناد نيست و اين كار اختياري مي باشد و مردم خودشان اقدام به ثبت در دفاتر اسناد مي كنند ، چه كسي را مقصر مي دانيد ، دولت يا مردم ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی