بازدید 110667
۱
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

خاطرات تکان دهنده احمدی مقدم از دستورات احمدی نژاد/ نظر کیهان در مورد علت لغو کنسرت شجریان/ برخی بانوان به حجاب دهن کنجی می کنند/ ساز و کار عارف برای ائتلاف با اصولگرایان/ مرتضوی طلبکار هم شد!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«ادعای سردار نقدی در مورد قدرت نیروهای موشکی ایران»،«ماجرای اخراج «امیر تتلو» از تیم «هنرمندان» »،«هزینه عربستان برای شکست توافق هسته ای»،«انتقاد معاون وزیر کشور از صداوسیما» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۲۶۰۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 22 August 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

به گزارش «تابناک»، جستجویی در خبرهای روز شنبه نشان می دهد که موضوع ائتلاف ها و اتحادها برای انتخابات میان اصولگرایان و اصلاح طلبان داغ داغ است. از سوی دیگر موج خاطرات و موضع گیری ها علیه اقدامات و رویکردهای احمدی نژاد همچنان سوژه داغ برخی رسانه ها است. البته در این میان موضوعات اقتصادی و اجتماعی همچون رفع فیلترینگ و کمپین«نه» به خرید خودرو صفر نیز در کانون توجه ها قرار دارد!

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

بازگشت بنزین پتروشیمی به چرخه مصرف کشور!

حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به انتشار خبری مبنی بر بازگشت بنزین پتروشیمی به چرخه مصرف کشور پس از حدود 2 سال وقفه به علت آنچه سرطان‌زا بودن آن خوانده می‌شد، گفت: بازگشت بنزین پتروشیمی به چرخه مصرف، اذعان به بطلان ادعای سرطان‌زا بودن این بنزین است.وی خاطرنشان کرد: ما از همان اول هم گفتیم بنزین پتروشیمی واجد کیفیت و استاندارد لازم است، اما مخالفان به‌کارگیری این بنزین، بدون هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای شروع به واردات بنزین از خارج کردند.نماینده مردم دشتستان در خانه ملت با تأکید بر اینکه اساساً امکان واردات بنزین یورو 4 وجود ندارد، گفت: هیچ کشوری به میزانی بنزین یورو 4 تولید نمی‌کند که بتواند مازاد بر نیاز خود صادر کند و همه بنزینی که وارد کشور شده است، نه تنها یورو 4 نیست بلکه بعضاً حتی استاندارهای اولیه را هم ندارد.عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ما تقاضای تحقیق و تفحص از بنزین وارداتی را به هیأت‌رئیسه کمیسیون داده‌ایم اما ترتیب اثر نمی‌دهند.

********

خاطرات تکان دهنده احمدی مقدم از دستورات احمدی نژاد

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم ششمین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در گفت‌و‌گویی با ماهنامه رمز عبور خاطرات و ناگفته‌هایی از دوران دفاع مقدس و دوران مسئولیت خود مطرح کرده است، که در ادامه بخشی از این مصاحبه می‌آید:آقای احمدی‌نژاد آدمی چالشی بود و حداقل دو جور شکاف درست کرده که یکی‌اش شکاف نخبه- توده بود. از اول هم اعتقادی به نخبگان خاص نداشت و بارها به من گفته بود اینها 2 هزار نفرند که اگر بیرون‌شان کنیم، مشکلات نظام حل می‌شود. این کار را هم کرده بود و وزیر، معاون وزیر، استاندار و درشت‌ها را عوض کرده بود و می‌گفت اینها فرسوده و پوسیده‌اند و باید عوض شوند. بعد از سال 88 و در دور دوم نگاهش عوض شد. دقیقاً خاطرم نیست چه سالی بود، ولی بعد از 88 بود با او که صحبت می‌کردم، متوجه شدم خیلی تغییر کرده است. آن سال‌ها به من می‌گفت آن 2 هزار نفر را بریزیم بیرون یا بالای شهری‌ها، دانشگاهی‌ها و تریبون‌دارها همیشه از این حرف‌ها می‌زنند باید ببینیم مردم چه می‌گویند، ولی از دور دوم به بعد می‌گفت رأی در روستا و شهرستان است، ولی آنکه اثر می‌گذارد و بوق و بلندگو دارد، در تهران است.از او پرسیدم چرا شما اینقدر تغییر کرده‌ و دنبال هنرپیشه یا فلانی راه افتاده‌ای؟ چرا خطت را عوض کردی؟ گفت رأی را آنها می‌دهند، ولی کشور را اینها اداره می‌کنند و اداره کشور دست اینهاست. نمی‌توانیم اینها را نادیده بگیریم باید این طرف را هم در نظر بگیریم. در واقع تغییر راهبردی داشت. می‌خواست این شکاف را ترمیم کند، ولی کسی این را از ایشان نمی‌پذیرفت و دیگر تمام شده بود.دومین شکاف را با چپ‌ها داشت. همیشه تلاشش بر دوقطبی کردن بود. دوقطبی با چه کسانی؟ با همین‌ها، با نماد هاشمی- خاتمی مخصوصاً هاشمی. مطرح کردن غارتگر، اشرافیت، اشرافیت سیاسی، فساد و... و بر این موضوع سوار شدن. روز اول فتنه 88 با آقای مشایی رفت مسکو و برگشت...

دوشنبه 25 خرداد بود.

همین‌طور است. روزی که برگشته بودند از ساعت 6 در دفترش جلسه بود. رفتم دیدم هیچ کس نیامده است و فقط من بودم. بعد از من، آقای حسین طائب رسید. قبل از آمدن آقای طائب، ایشان گفت: «چه خبر؟» گفتم: «خیابان‌ این جوری بود.» گفت: «خیلی خوب شد. دایره را تکان دادیم و اضافات و آشغال‌ها رو آمد. با آنها برخورد کنید و همه را جمع کنید ببرید. بروید خاتمی و بقیه را دستگیر کنید و شر همه را کم کنید و بروید.» گفتم: «مرد حسابی! چه می‌گویی؟ می‌روی مصاحبه و سخنرانی می‌کنی و می‌گویی خس و خاشاک و آت و آشغال. الان همه به خیابان‌ها ریخته‌اند و بحران است و نمی‌شود قضیه را به این سادگی جمع کرد و حالا می‌گویی بگیرید ببرید و تمام؟!» خیلی ناراحت و تند شدم و گفتم: «حالا اینها به کنار، برای چه می‌روی آنجا مشایی را با خودت می‌بری؟» پرسید: «چرا؟» گفتم: «علما نسبت به او موضع دارند و با این کارت انگشت در چشم علما می‌کنی. چرا حالا که او را می‌بری وسط این فتنه، جلوی دوربین می‌بریش که همه او را ببینند؟ باید الان اوضاع را آرام کنیم و داری برعکس عمل می‌کنی.» بعد از ما آقای طائب آمد و قدری آهنگ صدا و موضعم را تغییر دادم. زمینه‌ها برای این شرایط فراهم بود. یکی‌اش آزرده خاطری نخبگان و دیگر اینکه خارج به دلیل موضعگیری‌های ایشان در برابر هولوکاست و... و پس زده شدن جریان شبه لیبرال و لیبرال در کشور ناراضی بود. طبیعتاً حتی اگر اصلاح‌طلب‌ها را مطلوب خودش نداند، بین بد و بدتر آنها را انتخاب می‌کند. آنچه گفتم، زمینه‌های اجتماعی در سطح نخبگان بود نه جامعه.

********

بانک ها منابع خود را به کارکنان خود وام می دهند!

سید علی اصغر میرمحمد صادقی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه کل مانده تسهیلات پرداختی قرض‌الحسنه تا پایان خردادماه امسال 327 هزار میلیارد ریال بوده است، اظهارداشت: کل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها تا پایان خرداد ماه امسال پس از کسر سپرده قانونی 308 هزار میلیارد ریال بوده است.مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در خصوص این شائبه که بانک‌ها بخش عمده منابع قرض‌الحسنه را به کارکنان خود تسهیلات پرداخت می‌کنند، اظهارداشت: ما به بانک‌ها تاکید کردیم که باید به کارکنان خود از منابع داخلی و غیر سپرده‌ای تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کنند که در حال حاضر بسیاری از بانک‌ها از همین منابع داخلی و غیر قرض‌الحسنه‌ای به کارکنان خود تسهیلات می‌پردازند.

********

ادعای سردار نقدی در مورد قدرت نیروهای موشکی ایران

سردار سرتیپ محمدرضا نقدی روز شنبه در همایش گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی با عنوان آب یا سراب افزود: امروز درگیر جنگی همه جانبه با دنیای استکبار هستیم و مساله هسته ای بهانه ای بیش نیست زیرا موضوع خیلی فراتر از آن به نام انقلاب اسلامی و شکست دنیای استکبار است. رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در هر عرصه ای که خط مقاومت ایجاد کردیم منجر به ایجاد یک قدرت در نظام شد که به صراحت باید گفت که امروز، ایران، دارای قوی ترین نیروهای موشکی دنیا است.

********

نظر کیهان در مورد علت لغو کنسرت شجریان

کیهان نوشت: کنسرت محمدرضا شجریان در استانبول ترکیه لغو شد.درحالی که برخی از رسانه‌ها از سود میلیاردی ترکیه به خاطر برگزاری کنسرت این خواننده خبر داده بودند، سایت رسمی شجریان از لغو این برنامه خبر داد!نکته قابل تأمل این است که سایت شجریان هیچ دلیل قانع کننده‌ای برای عدم برگزاری این کنسرت به رغم برنامه‌ریزی قبلی نداده است.با توجه به این مسئله، تنها دلیل لغو برگزاری کنسرت شجریان، بی‌محلی مردم به این خواننده در استانبول است.

********

آمار کاربران شبکه های اجتماعی در تهران

«٨٧‌درصد افراد ١٨ تا ٢٩ساله در تهران، حداقل عضو یک شبکه اجتماعی هستند.» این را نتایج یک نظرسنجی که در خردادماه امسال انجام شد، نشان داد. قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام جزییات بیشتر از این نظرسنجی، گفت: «نتیجه این نظرسنجی همچنین نشان داد که ٦٣‌درصد از کاربران این شبکه‌ها مرد هستند.»ابوالحسن فیروزآبادی به تسنیم گفت: «یافته‌های این نظرسنجی که از سوی یکی از موسسه‌های نظرسنجی کشور، انجام شد نشان می‌دهد عضویت شهروندان تهرانی با جنسیت آنها ارتباط معناداری دارد و مردان بیشتر از زنان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند چنانکه براساس نتایج این گزارش ٦٣‌درصد کاربران مرد هستند.» او ادامه داد: «وضعیت تأهل شهروندان تهرانی نیز با استفاده از شبکه‌های اجتماعی ارتباط معنادار داشته و ‌درصد بیشتری از مجردان، نسبت به سایر گروه‌ها عضو شبکه‌های اجتماعی بوده‌اند. بیشترین شبکه مورد استفاده شهروندان تهرانی، شبکه وایبر بوده و شبکه‌های لاین، واتس‌آپ و تلگرام در رده‌های بعد جای می‌گیرند.»

********

حذف طرح 2 تابعیتی ها از دستور کار مجلس

در حالی که تقاضای تحقیق و تفحص مجلس از دو تابعیتی ها و مسئولان دارای گرین کارت در کمیسیون امنیت ملی مصوب و در دستور کار صحن قرار گرفته و در چندین نوبت در دستور کار هفتگی چاپ شده بود اما اخیرا این طرح در دستور چاپی مجلس حذف شده است.به گزارش خبرنگار عصرايران، زمزمه «تحقيق و تفحص از وضعيت افراد دو تابعيتي و داراي گرين كارت در حوزه مسؤولان و مديران ارشد و شناسايي خلأهاي قانوني» از اواخر سال گذشته در مجلس شنیده می شد که این زمزمه ها سرانجام با عزم برخی نمایندگان به طرح رسمی تبدیل شد و با امضای بالا در مجلس مطرح و سپس در دستور کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار گرفت.دلایل ارائه این طرح در مجلس هم این بود که در برخی نشست ها و محافل طرح تابعیت مضاعف و 2 تابعیتی و همچنین داشتن گرین کارت برای برخی از دست اندکاران و مسولان کشور مطرح شده و برخی هم متهم به داشتن 2 تابعیتی و گرین کارت شدند که نمایندگان برای روشن شدن این موضوع و ابعاد آن تقاضای تحقیق و تفحص مجلس در این رابطه را داشتند تا مشخص شود ادعاها در خصوص مسئولان دو تابیعتی و یا دارای گرین کارت درست است یا خیر؟

********

در سال 2010 و 2011، نتانیاهو دستور حمله هوایی به ایران را داد

وزیر جنگ سابق اسرائیل گفت: بنیامین نتانیاهو می خواست به تاسیسات هسته ای ایران درسالهای دوهزار و ده و دوهزار و یازده حمله کند اما برخی از همکاران من در ارتش اسرائیل مانع او شدند.به گزارش «انتخاب»، ایهود باراک وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی اظهار داشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در سالهای دوهزار و ده و دوهزار و یازده می خواست به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند اما همکاران وی(ایهود باراک) جلوی نتانیاهو را گرفتند.وی افزود: من و نتانیاهو چندین بار به نیروی هوایی دستور حمله به تاسیسات هسته ای ایران را دادیم، اما گابی اشکنازی رئیس ستاد مشترک اسرائیل در سال 2010 مانع از آن شد و گفت ارتش اماده ی عملیات نیست.باراک اضافه کرد: دفعه ی بعد موشه یعالون و یوووال استینتز مانع حمله به ایران شدند.وی سپس ضمن انتقاد از یعالون و استیتر که هم اکنون از وزرای کابینه نتانیاهو هستند، گفت: این دو اکنون وقتی بحث ایران پیش می آید، جنگ طلب ترین هستند. اگر این دو نظرشان مثبت بود، آرا بیشتری در جلسه تصمیم گیری در مورد حمله به ایران بدست می آوردیم، و نهایتا عملیات انجام می گرفت.

********

ماجرای اخراج «امیر تتلو» از تیم «هنرمندان»

امیرحسین مقصودلو معروف به «امیر تتلو» خواننده زیرزمینی که قصد داشت در تمرین تیم «هنرمندان» حاضر شود، حسین یاریار سرمربی این تیم مانع از این کار شد و اجازه تمرین به این فرد نداد.تتلو که هوای فوتبالیست شدن به سرش زده، بلافاصله پس از این اتفاق در صفحه شخصی اینستاگرام خود واکنش نشان داد و نوشت: «دارم برمیگردم از تمرین «هنرمندان»، تمرینى که اینبار خیلى زود تمام شد، چون دیگر احتیاجى به «امیر تتلو» نداشت، تیمى که من در آن بازى میکردم حتى یک هنرمند هم نداشت اما امروز که رفتم سر تمرین همه هنرمند و پیشکسوت بودنئ و صفحه ى اینستاگرامشونم بالاى ۶٠٠٠ تا فالور داشت و با منتخب ستارگان دنیا هم بازى داشت و به من گفتن برو»شایان ذکر است که این خواننده همواره حواشی بسیار زیادی را در عرصه موسیقی و ورزش ایجاد کرده است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حسین یاریار مدیرعامل باشگاه هنرمندان درباره ممانعت از حضور امیر تتلو در تمرین تیم فوتبال هنرمندان که هفته گذشته اتفاق افتاد گفت: «این اتفاقی که افتاد به خاطر سوء تفاهم بود. تمرینات تیم هنرمندان در این شرایط برگزار نمی شود. این تیم برای ستارگان است. امیر تتلو یکی از هنرمندان خوب است که فوتبالش هم خوب است. قطعا در روزهای عادی او می تواند در تمرین تیم هنرمنددان شرکت کند و ما هم از او ممنونیم که در تمرینات حاضر می شود.»یاریار ادامه داد: «یک ناهماهنگی اتفاق افتاد که باعث شد او نتواند در تمرین شرکت کند. قرار بود در این چند روز فقط بچه هایی تمرین کنند که قرار است روز جمعه در مسابقه با ستارگان جهان حضور داشته باشند. یک تعدادی از بچه ها برای حضور در آن مسابقه گلچین شده اند و جمعه به میدان می روند که در این چند روز، تمرینات با حضور همین نفرات انجام می شود.»بازی تیم های ستارگان ایران و ستارگان جهان جمعه این هفته با حمایت جمعیت حمایت از بیماران ام اس برگزار می شود.

********

جریمه‌های سنگین و کسر از حقوق بدحجابان صحت ندارد

در ادامه بررسی طرح عفاف و حجاب توسط مجلس نهم چندی پیش محمدعلی اسفنانی خبر از وضع جریمه‌های سنگین برای بدحجابی در خودروها و کسر از حقوق کارمندان زن بدحجاب دولت خبر داده بود. او گفته بود این کمیسیون موادی از طرحی را به تصویب رسانده که براساس آن اگر زنانی که در ادارات دولتی اشتغال دارند، «حجاب» را رعایت نکنند، بخشی از حقوق ماهانه آنها کسر خواهد شد. حالا سیدمرتضی حسینی نماینده مردم قزوین و آبیک و یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس که گفته می‌شود بررسی طرح صیانت از عفاف و حجاب را به همراه کمیسیون حقوقی و قضایی برعهده دارد می‌گوید که این اخبار شایعه‌پردازی رسانه‌ها است و هیچ طرحی برای جریمه سنگین و کسر از حقوق بانوان بدحجاب تصویب نشده است.

********
هزینه عربستان برای شکست توافق هسته ای

یک سایت آنلاین آمریکایی از به راه افتادن گروهی ویژه در این کشور با حمایت مالی عربستان سعودی در راستای به شکست کشاندن برجام خبر داد.اینترسپ در گزارش خود می نویسد: به تازگی گروهی ویژه با نام «ابتکار امنیت آمریکایی» راه اندازی شده که اقدام به تبلیغات گسترده در شبکه های رادیویی و تلویزیونی آمریکا کرده است.این تبلیغات همگی در یک راستا هستند و آن درخواست از مردم و قانونگذاران آمریکایی برای مخالفت با توافق هسته ای ایران و کشورهای ۱+۵ است.این گروه توسط یکی از سناتورهای جمهوریخواه سابق آمریکا به نام «نورم کلمن» هدایت می شود. کلمن در زمان حضورش در سنا به عنوان یکی از اعضای اصلی لابی عربستان سعودی در آمریکا محسوب می شد.بر اساس این گزارش، هزینه هایی که این گروه برای تبلیغات ضد ایرانی خود کرده شش میلیون دلار است که عربستان سعودی آن را تامین می کند.

********
پاسخ شیخ الازهر به نامه آیت‌الله مکارم شیرازی

منابع موثق در قم اطلاع دادند که پس از ارسال نامه‌ای از سوی آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به احمد الطیب، شیخ الازهر، وی به این نامه پاسخ داده است.بنابر این گزارش، منابع موثق در قم عنوان کرده‌اند که «احمد الطیب، شیخ الازهر، پاسخ محترمانه‌ای به آیت‌الله مکارم شیرازی ارسال کرده است».به گزارش فارس، آیت‌الله مکارم شیرازی در ماه رمضان گذشته طی نامه‌ای به احمد الطیب شیخ الازهر، ضمن انتقاد از برخی سخنان احمد الطیب در برنامه تلویزیونی‌اش در مصر، بر حرمت سب و لعن صحابه بر شیعیان تاکید کرده بود.


********
برخی بانوان به حجاب دهن کنجی می کنند

حجت الاسلام جعفر شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز تهران، در گفتگو با ایران خبر؛ در پاسخ به "طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب" گفت: مسئله حجاب و حفظ آن یک امر ضروری به حساب می آید که متاسفانه برخی از خانم ها در اجتماع به آن دهن کجی می کنند یا می خواهند در این خصوص سیاسی رفتار کنند، در این صورت است که طبق قانون باید با افراد خاطی برخود جدی صورت گیرد.شجونی با اشاره به عملکرد صدا و سیما گفت: صدا و سیما یک رسانه ملی است  که باید توجه بیشتری  به این امر نشان دهد. به عنوان مثال برخی از مجریان تلویزیون با پوشش جلف و خنکی جلوی دوربین ظاهر می شوند، یا مدام در حال تعویض لباس هستند. از ترکیب رنگهای عجیبی در پوشش خود استفاده می کنند که بعضی از پوشش ها برای جوانان بدآموزی دارد و سودمند نیست، این تصاویر نباید به نمایش گذاشته شود.شجونی اظهار داشت: جریمه نقدی وقتی پیش می آید که به حجاب دهن کجی و دید سیاسی به آن داده شود. در این صورت، با جریمه نقدی اینگونه افراد موافق هستم. با مخالفان عمدی به احکام اسلامی باید برخورد اساسی و قانونی صورت گیرد. اگر بانوانی که در ماشین شخصی شان بدحجابی یا کشف حجاب می کنند و از ساعاتی در روز در خیابانهای شهر به  گردش مشغول هستند باید برخورد شود، این افراد باید جریمه نقدی شوند و ماشین شان هم توسط پلیس یک ماه توقیف شود.
********

وزیر کشور لباس نظامی به تن کرد

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در بازدید از منطقه مرزی در غرب کشور لباس نظامی به تن کرد.رحمانی فضلی در صفحه اینستاگرام خود این عکس را از بازدیدش از ارتفاعات 3000متری قندیل در غرب کشور منتشر کرده است.

شنبه


********
استیضاح «وزیر نفت» کلید خورد

رئیس کمیته نفت، گاز و پتروشیمی مجلس از ارائه طرح استیضاح وزیر نفت در هفته جاری به هئیت رئیسه مجلس خبر داد.شکرخدا موسوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: پیگیر استیضاح وزیر نفت در مجلس هستیم.وی افزود: احتمالا طرح استیضاح وزیر نفت فردا (یکشنبه) و یا حداکثر تا پایان جلسه روز (سه‌شنبه)، تحویل هیئت رئیسه مجلس خواهد شد.رئیس کمیته نفت، گاز و پتروشیمی مجلس همچنین در ادامه متذکر شد: در رابطه با استیضاح وزیرنفت تابحال 40 امضاء از نمایندگان مجلس جمع‌آوری شده است که مطمئنا تعداد امضاء‌ها در روزهای جاری به عدد 50 خواهد رسید.موسوی همچنین در پایان تاکید کرد: تیم وزارت نفت و در راس آن جناب زنگنه روز به روز شرایطی را در وزارت نفت رقم می‌زنند که این شرایط فعالیت‌ها در موضوعات  مرتبط با دکل‌های نفتی و همچنین فعالیت در پارس جنوبی را سخت تر کرده است.

********
اگر احمدی نژاد بازخواست شود، هوس نمی کند بازگردد

هفته نامه مثلث در آخرین شماره خود گفت‌وگوی مفصلی را با احمد توکلی ترتیب داده که در آن به بررسی مسائل مهم سیاست ایران پرداخته است.توکلی در این مصاحبه در مورد احمدی‌نژاد اظهارات تند و تیزی ابراز کرده است. او در مورد فعالیت‌های اخیر تیم دولت سابق معتقد است: «واقعیت این است که سیستم ما خوب عمل نمی‌کند. اگر بازخواست‌هایی که باید از وی می‌شد، صورت می‌گرفت یا اینکه زودتر صورت بگیرد، او از این هوس‌ها نمی‌کند که دوباره برای جلب رای از این شعارها سر دهد. تقصیر ماست که وظیفه‌مان را درست انجام نمی‌دهیم. نیکوکار و بدکار پیش ما یک جور هستند. البته او مصمم و جدی است. در کارهایی که می‌کند، همیشه جدیت داشته و عزم در سیاست تاثیرگذار است و باید از شر این موارد به خداوند پناه برد.»او ضمن بیان اینکه «آقای احمدی‌نژاد اصلا صلاحیت ندارند» ادامه می‌دهد: «کسی که می‌گوید من قانون را قبول ندارم، این بزرگترین جرم سیاسی است که از رئیس‌جمهور سر می‌زند »         

********

ظریف قبل از وزارت مسئول پرونده هسته ای بود

دکتر روحانی خیلی قبل از مکالمه تلفنی شان با آقای اوباما و حتی قبل از قبول مسئولیت وزارت خارجه، طی حکمی مسئولیت این پرونده را به من واگذار کردند. اگر خاطرتان باشد گفتگوی تلفنی آقای دکتر روحانی و باراک اوباما در مسیر برگشت به تهران اتفاق افتاد، درصورتی که مذاکرات من با آقای جان کری و 1+5 قبلا تصویب شده بود و همچنین رشته تحصیلی ما هم در همین راستا است. برای دانشجویانم در کلاس درس توضیحاتی درباره پرونده هسته ای می دادم. لذا ناآشنا با پیچیدگی این کار نبودم و می دانستم که در چه وادی خطرناکی وارد شده ام.

********

ساز و کار عارف برای ائتلاف با اصولگرایان

محمد رضا عارف در گفتگویی اشاره کرده: به طور طبيعي در همه جاي دنيا گروه هاي سياسي بعد از انتخابات به ائتلاف می رسند. نگاه من اين است که ما بتوانيم در مجلس حلقه هاي وصل جریانات اصلي را داشته باشيم. اگر در کشور مثلا 10 درصد ليستمان مشترک باشد که يک حالت ايده آل است، اين افراد مشترک مي توانند در ايجاد تفاهم و همدلي بین جریانات سیاسی بسيار مفيد و موثر باشند. اين بحث را بيش از دو سال است که مطرح کرده ام و بر آن مصر هم هستم. فکر مي کنم اگر هر دو جريان در درون خودشان اجماع يا وحدت داشته باشند و بعد هم بتوانند به افراد مشترکي در دوليست برسند براي کشور مفيد است و به طور طبيعي مشارکت جدي تر مردم را در پی خواهد داشت. خوشبختانه روند وحدت و اجماع در داخل جبهه اصلاحات بصورت قابل قبولی جلو می رود و امیدوارم اصلاح طلبان با یک لیست در انتخابات حاضر شوند. وی بیان کرده: بگذاريد من مثال تهران را بزنم. انتظار داريم که هر دو جريان يک ليست 30 نفره داشته باشند. در اين 30 نفر مي شود تفاهم کرد که 4 يا 5 نفر مشترک باشند. و یادو طرف بپذيرند که دو يا سه نفر از ليست رقيب را که خودشان قبول دارند در ليست خودشان بياورند. يعني 4 يا 6 نفر مشترک باشند. به اندازه کافي افرادي که مقبول دو طرف باشند ما داريم و می توان رقابت را در مورد سایر افراد لیست با جدیت دنبال کرد.

********

مرتضوی طلبکار هم شد!

مدیر عامل سابق سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: من در دفاعیه خود در دادگاه اعلام کردم که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبق ماده14 اساسنامه این اختیار را دارد که هر شخصی را به مدت 6 ماه به عنوان سرپرست سازمان تامین اجتماعی انتخاب کند و من نیز بر اساس حکم رسمی وزیر وقت در این پست فعالیت کردم. وی گفت: حقوقی که در این مدت به من داده می‌شد، به صورت علی‌الحساب بوده لذا به کار بردن تحصیل مال غیر قانونی در این مورد صحیح نیست. مرتضوی اضافه کرد: علی‌الحساب به این معناست که در آخر هر دوره که هیات امنا حقوق مدیرعامل را قطعی کرد اگر مشاهده شد که مدیر حقوقی بیشتر از حق مدیریتش را دریافت کرده باشد، دستوری صادر می‌شود تا حقوق واریزی به حساب مدیرعامل پس گرفته شود و اگر کم دریافت کرده باشد، بقیه حقوقش به او پرداخت می‌شود. مرتضوی عنوان کرد: بنابراین من بر اساس نامه وزارت‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر کل مالی سازمان تامین اجتماعی، 68 میلیون تومان طلبکار هستم، ولو اینکه آنها بگویند بابت این 6 ماه سرپرستی اصلا حقوق به تو تعلق نمی‌گیرد و 48 میلیون تومان از این مبلغ را کسر کنند، باید 20 میلیون تومان باقیمانده را به من بپردازند و چیزی برای رد مال و حبس باقی نمی‌ماند.

********

مک دونالد نماد نفوذ آمریکاست

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همایش گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی حرف راه‌اندازی مک‌دونالد احمقانه است، چرا که مک‌دونالد نماد حاکمیت، نفوذ و حضور آمریکا است و باید جلوی این نمادهای آمریکایی را گرفت؛ برخی دهانشان آب نیفتد که شرایط برای رفاقت با ایران فراهم شده است. آنها اراده عادی سازی روابط با ما را ندارند. چرا مسئولان می‌گویند که ما باید مسائل دیگر را حل کنیم و مشکلات ما فقط هسته‌ای نیست؛ راه، راهی است که مقام معظم رهبری فرمودند.

********

به جای مطالبات قطعه سازان خودروی چینی داده شد!

عضو انجمن قطعه سازان گفت: برخی خودروسازان به جای مطالبات خود به قطعه‌سازان خودروی چینی داده‌اند. فرهاد به‌نیا در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: کمبود نقدینگی سبب ورشکستگی و تعطیلی بسیاری از قطعه‌سازان شده است و بنابراین بسیاری از قطعه سازان حاضر شده اند که به جای مطالبات خود از خودروسازان و دریافت نقدی آن، خودرو دریافت کرده و در بازار به فروش برسانند.

********

انتقاد معاون وزیر کشور از صداوسیما

محبوبی، مدیرکل اجتماعی وزارت کشور گفت: در تهران و اصفهان ما با کاهش سرمایه های اجتماعی روبرو هستیم که البته برای سایر استانها هم چنین است که پارامترهای ارزیابی این کاهش خدمات رسانی، اعتماد سازمانی، عملکرد نظام، وجود عدالت، وظیفه شناسی، احساس امنیت، صیانت خانواده و غیره بوده است. مدیرکل اجتماعی وزارت کشور گفت: بعنوان مثال تصویر فلان شخصیت سیاسی را از صدا و سیما پخش نمی کنند اما تصویر اوباما و نخست وزیر رژیم صهیونیستی پخش می شود آیا این اقدام برای نخبگان جامعه مهم نیست؟ اگر بخواهیم با این آمارها سرمایه اجتماعی در کشور را نمره دهیم زیر ۱۴ و برای تهران زیر ۱۰ است. البته در کنار این کاهش سرمایه های اجتماعی با آسیب های دروغگویی، تظاهر به دورویی، فریب و تقلب و خودخواهی و حسادت روبرو هستیم که باید دعا کرد

********

رفع فیلتر فیسبوک قابل بررسی است

عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فضای مجازی معتقد است در صورت برطرف شدن ایرادات گذشته فیسبوک که منجر به فیلتر شدن این فضای مجازی شده بود، می‌توان آن را رفع فیلتر کرد.به گزارش خانه ملت، محمدعلی اسفنانی در خصوص چگونگی روند رفع فیل‌تر فیسبوک، گفت: اگر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یا کسانی که از این دست فضاهای فیل‌تر شده استفاده می‌کنند درخواست دهند، احتمالا موضوع رفع فیلتر فیسبوک نیز بررسی می‌شود.نماینده مردم فریدن، فریدون شهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که ایرادات گذشته فیسبوک که منجر به فیل‌تر شدن آن شده بود برطرف شده باشد می‌تواند نسبت به رفع فیلتر آن نیز اقدام کرد.عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فضای مجازی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان فناوری فیل‌تر محتوای مجرمانه که هم اکنون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روی اینستاگرام اعمال کرده را روی فیسبوک نیز اعمال کرد یا خیر، خاطرنشان کرد: این فناوری مراحل آزمایشی خود را در اینستاگرام طی می‌کند که در صورت موفقیت آمیز بودن می‌توان آن را روی سایر فضاهای مجازی نیز اعمال کرد.

********

روایتی متفاوت از آسمانخراش بنیاد مستضعفان

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، ساخت آسمانخراش 121 طبقه در تهران را تکذیب کرد. به گزارش ایسنا، محمدسالاری درنشست خبری صبح امروز خود در واکنش به مصاحبه یکی از معاونان بنیاد مستضعفان درخصوص ساخت اسمانخراش121طبقه در تهران و به‌کارگیری مشاور طرح تفصیلی در این پروژه گفت: فلسفه چنین خبری این است که یکی از مهندسان ایرانی‌الاصل مقیم امریکا از دوستان نزدیک سعیدی‌کیا رییس بنیاد مستضعفان است که به دعوت وی برای شرکت در یک سمینار درتهران شرکت می‌کند و پس از ان معاون رییس بنیادمستضعفان دراین سمینار درجمع خبرنگاران خبرساخت اسمانخراش را می‌دهد اما اساسا این خبرصحت ندارد. وی ضمن تکذیب این خبر با بیان اینکه مطالعات مربوطه در خصوص ضوابط بلندمرتبه سازی در شهر تهران در حال بررسی نهایی است گفت: بنیاد مستضعفان در چشم انداز خود ساخت آسمان خراشها را دارد تا از این صنعت خود به نفع شهر بهره ببرد اما تا نهایی شدن این ضوابط اجازه ساختی صادر نخواهد شد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰۲
انتشار یافته: ۱
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل