بازدید 43498
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

آخرین تاکتیک انتخاباتی اصلاح طلبان از زبان خاتمی/ پاسخ جدید جهانگیری به احمدی نژاد/ پیشنهادهای شغلی ظریف برای جنتی/ رسایی سنگ پای قزوین را نشان دولت داد/ رمزگشایی یک نماینده از نقشه لاریجانی!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«روایت پورمحمدی از امتیازی که دولت یازدهم به یک تاجر داد!»،«قابلمه ها علیه رییس جمهور برزیل به صدا درآمدند»،«مشکلی که در ساختمان مجلس وجود دارد»،«هیچ نماینده مجلسی مجوز روزنامه‌ نمی‌گیرد» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۲۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴ 08 August 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

«کشف ژن بی‌حجابی»؛ دروغی جدید در شبکه‌های اجتماعی

«کشف ژن زن بی حجاب»، «ژن بی حجابی کشف شد»، «خداحافظ بی حجابی» و ... شایعاتی است که اخیرا در فضای مجازی و به خصوص شبکه های اجتماعی موبایلی دست به دست می چرخد. بر اساس این گزارش، طی سال های 89 تا 92 ایمیلی با این مضمون که "خبرگزاری فارس: یک زوج دانشجوی ایرانی موفق شدند برای نخستین بار در تاریخ بشریت، ژن عامل بی‏حجابی را کشف کنند..." بدون لینک و یا عکسی از این خبر به نقل از خبرگزاری فارس، دست به دست بین کاربران فضای مجازی چرخیده است؛ ایمیلی که احتمالا به برخی خبرنگاران کشور هم ارسال شده است که از میان همه آنها تنها یک سایت خبری معتبر(جام نیوز) سهوا و بدون بررسی دقیق و مطلع شدن از منبع خبر، آن را به نقل از خبرگزاری فارس منتشر کرده است.


شرط کلانتری برای مناظره با منتقدان

عیسی کلانتری در گفتگوی مشروح با مهر، خودکفایی در بخش کشاورزی را در شرایط فعلی را صحیح ندانست و در واکنش به انتقادات برخی‌ها نسبت به سخنانش درباره مزخرف خواندن خودکفایی در بخش کشاورزی و اعلام آمادگی برای مناظره با وی، اظهارداشت: این افراد باید اصول کشاورزی را مطالعه کنند و پس از آن به فکر مناظره باشند. خود آنان در شروع دوران مسئولیت شان اعلام کردند در تولید همه محصولات خودکفا خواهیم شد اما این حرف‌ها از روی بی اطلاعی بود، ضمن اینکه آن زمان شدت کمبود آب به اندازه امروز نبود.کلانتری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا آن زمان امکان رسیدن به خودکفایی در بخش کشاورزی وجود داشت؟ گفت: آن موقع هم نمی‌توانستند این کار را انجام دهند. در دولت‌های نهم و دهم ۷۵ میلیارد مترمکعب از آب‌های زیرزمینی بیش از حد مجاز برداشت شد در حالی که در ۲۴ سال قبل از آن (از اول انقلاب تا ۸۴) فقط ۴۵ میلیارد مترمکعب به صورت غیرمجاز از این آب‌ها برداشت شده بود.وی تاکید کرد: هر زمان این افراد الفبای کشاورزی را آموختند، بنده حاضر به مناظره با آنها هستم.


دولت و مجلس به هتک حرمت 3 دختر ایرانی در فرودگاه استانبول ورود می‌کنند؟

پس از حادثه فرودگاه "جده" که با واکنش دولت و پیگیری وزارت خارجه تا حدودی مأمورین عربستان پاسخ خود را دریافت کردند و وزارتخانه فرهنگ و ارشاد حج عمره را لغو کرد؛ این بار در ترکیه و در فرودگاه "استانبول" اقدام تأسف باری رخ داد که جای ورود دولت و مجلس برای پیگیری این اتفاق وجود دارد.در یک هفته اخیر در شبکه‌های اجتماعی ماجرا فرودگاه "استانبول" و اهانت به سه دختر ایرانی از سوی پلیس ترکیه و ضرب و شتم یک دختر ایرانی- نروژی و تمسخر مسافران ایرانی از سوی شرکت "پگاسوس" باعث ناراحتی و واکنش هموطنانمان گردیده است.سوال اینجاست که آیا دولت و مجلس در حادثه فرودگاه "استانبول" و اهانت به مسافران ایرانی ورود می‌کند و مانند اتفاقات فرودگاه "جده" به صورت جدی پیگیر تظلم خواهی مسافران ایرانی خواهند بود؟


پاسخ جدید جهانگیری به احمدی نژاد

جهانگیری در بخش دیگری از صحبت‌های خود پیگیری مدام و عالمانه و درست در امر مبارزه با فساد سازمان یافته در کشور را از دیگر وظایف رسانه‌ها دانست و تأکید کرد: متأسفانه این پدیده شوم مثل موریانه به تن نظام و کشور افتاده و باید آن را از بین ببریم. وی به ایسنا گفت سابقه نداشته تاکنون این‌همه مقامات کشور متهم و یا در زندان باشند و بعضاً به جای عذرخواهی و پشیمانی طلبکار هم باشند. کسانی که به هر نحوی در ایجاد فسادها مقصر بوده‌اند باید در جامعه و بین مردم سر به زیر باشند چون نتوانستند به وظایفشان خوب عمل کنند.


پیشنهادهای شغلی ظریف برای جنتی

"محمدجواد ظریف"وزیر امورخارجه کشورمان در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که امروز(17 مرداد ماه) در تالار وحدت برگزار شد، گفت: یاد و خاطره شهید صارمی و شهدای وزارت خارجه را گرامی میداریم. ظریف افزود: امیدوارم همیشه مردم در قلب هاشان امید باشد و ما به عنوان کارگزاران شما خدمتی کنیم، ما فکر میگردیم آقای جنتی اگر وزیر ارشاد نباشد وزیر خارجه خوبی خواهد بود اما دیدیم اگر من این شغل را نداشته باشم شغل دیگری نخواهم داشت.


وقتی رهبرانقلاب به دیپلمات اروپایی پاسخ خارج از پروتکل دادند

رهبرمعظم انقلاب در ‌‌‌‌‌دیدار با جمعی از هنرمندان که در تاریخ ۱۳۸۰/۰۵/۰۱ صورت گرفت به خاطره دیدار خود با یکی از دیپلمات های اروپایی اشاره کردند که مرور آن خالی از لطف نیست. یکی، دو سال پیش، یکی از رؤسای کشورهای اروپایی به این‌جا آمده بود. می‌دانید که در دیدارهای بین‌المللیِ سطوح بالا، بسیاری از حرفها، کلیّات و نوعاً تعارف‌آمیز و ایده‌پراکنی است. او راجع به صلح صحبت کرد که بله، ما طرفدار صلح هستیم.من خارج از پروتکلهای معمولیِ این‌گونه ملاقاتها، حالت طلبگی به خودم گرفتم و گفتم شما اروپاییها جنگ را به راه می‌اندازید، خودتان هم دم از صلح می‌زنید! بزرگترین جنگهای تاریخ بشر را شما اروپاییها به راه انداختید و آن همه آدم کشته شدند. ما که این طرف دنیا بودیم، باد جنگِ شما این همه به ما خسارت وارد کرد؛ حالا هم آمده‌اید و دم از صلح می‌زنید! «خود گویی و خود خندی، خود مرد هنرمندی». گفتم ما مشکلی به نام جنگ نداریم. هیچکدام از کشورهای اسلامی، طالب جنگ نیستند. شما از جنگ حرف می‌زنید، خودتان هم می‌آیید شعار صلح می‌دهید!


سرليستي لاريجاني در طيف اصلاح طلب جاي تعجب دارد

مصطفي کواکبيان،عضو شوراي هماهنگي اصلاح طلبان در گفتگو با آريا درباره ائتلاف اصلاح طلبان با علي لاريجاني،گفت:ما در شوراي هماهنگي اصلاح طلبان تاکنون چنين بحثي نداشته ايم قطعا اگر چنين موضوعي درشورا مطرح شود مصوبه آن به صورت رسمي به افکار عمومي اعلام خواهد شد.وي همچنين درباره تعيين سرليست اصلاح طلبان نيز اظهار داشت:ما به عنوان اصلاح طلب مي توانيم براي هماهنگي بيشتر بر سر سرليستي دکتر عارف بحث داشته باشيم لذا از حزب مردمسالاري به عنوان عضو شوراي هماهنگي اصلاح طلبان انتظار است که از بين هم طيفان خود يک سرليست انتخاب کند البته اگر توافق کلان شکل بگيرد بحث ديگري است.اين نماينده مجلس هشتم درعين حال تاکيد کرد:سرليستي آقاي لاريجاني در طيف اصلاح طلب جاي تعجب دارد.دبيرکل حزب مردم‌سالاري اظهار داشت:ما درحال حاضر درصدد دست يابي به 200کرسي مجلس هستيم و به اين تعداد هم قانع ايم.کواکبيان گفت:اگر اصلاح طلبان منسجم عمل کنند و وضعيت حضور مردم و مشارکت حداکثري خوب شکل بگيرد قطعا ترکيب آينده مجلس مي تواند به نفع اصلاح طلبان باشد.


ترسی از شکایت احمدی نژادی ها نداریم

اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور در گفت و گو با ندای ایرانیان گفت، هر آنچه من پیشتر و اکنون در خصوص تخلفات صورت گرفته برخی از مدیران سابق مناطق آزاد گفته ام با اسناد و مدارک بوده است. البته ما تخلفات مدیران مناطق آزاد را پیگیری حقوقی انجام دادیم و صرفا مانند برخی از این دوستان در بحث ها حرف نزدیم. یک بحث هایی در ارتباط با این شکایت در زمینه قضایی داشتیم که اقداماتش در حال طی شدن است از جمله در مورد ساخت و ساز ساختمان ها و خودروهایی که گرفته اند، ولی تا کنون پس نداده اند. مناطق آزاد از بقایی شکایت کرده است که این موضوع در قوه قضاییه در حال رسیدگی است. امیداریم هر چه سریع تر به نتیجه مطلوب در این موضوع برسیم. تمام اظهارات من در خصوص تخلفات دولت گذشته تا کنون مستند و محکم بوده است. به هر حال هنوز من خبری از شکایت ایشان دریافت نکرده ام ونشنیده ام اما ترسی از شکایت احمدی نژادی ها نداریم. هر آنچه که دولت مطرح کرده است با سند بوده است.


در خواست برای حذف پیام نور از سیستم آموزشی!

علی عباسپور طهرانی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هفتم و هشتم و رئیس فعلی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی به جماران گفت؛ متاسفانه در دولت های آقای احمدی نژاد کار غلطی صورت گرفت و آن اینکه ظرفیت دانشگاه پیام نور را در ظرف 2 سال از 300 هزار نفر به بالای یک میلیون نفر رساندند، هر چند که این کار به منظور مقابله با دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد، اما در آن حرکت بدون اینکه به کوچکترین نکات کیفی در این دانشگاه توجه شود، به آموزش عالی ما ضربه وارد شد.رییس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این چیزی است که باید در دولت یازدهم درست شود به این شکل که یا سطح این دانشگاه ارتقا یابد تا فارغ التحصیلان با سطح علمی بالاتر فارغ التحصیل شوند و یا اینکه این دانشگاه ها از نظام اموزشی کشور حذف شوند.عباسپور با اشاره به اینکه ما باید بتوانیم برای بخش خصوصی دانشجو تربیت کنیم، اظهار کرد: ممکن است بعضی از دانشجویانی که از تحصیل رایگان برخوردار می شوند به کار در بخش خصوصی مشغول شوند، برای همین دانشجوهایی که در بخش دولتی و رایگان درس خوانده اند باید تعهد دهند که برای مدت مشخص در بخش های دولتی کار کنند، لذا دانشجو به بخش دولتی مراجعه می کند، اما چون بخش دولتی ما متورم است و در حقیقت نیاز ندارد به این افراد نامه ای داده می شود که این بار از روی دوش این افراد بر داشته می شود و این کار غلطی است؛ چون بعد از آن به راحتی در بخش خصوصی فعالیت می کنند.



روایت پورمحمدی از امتیازی که دولت یازدهم به یک تاجر داد!

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری اخیراً در بخشی از یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرده است: اگر دولت فعلی دچار فسادی شود همین الآن رو می‌شود و حتما به آخر پاییز نمی‌رسد.به گزارش جماران،‌ وی افزوده است: «مثلا انبارها از اقلام اساسی خالی بوده و برای رفع این مشکل به یک نفر اجازه داده‌اند که حدود 650 میلیون یورو واردات داشته باشد. تنها کمکی که دولت به او کرده این بود که توانسته برای تخلیه در بنادر در صف نباشد و چند میلیارد تومان هزینه توقف کشتی، کمتر داده است. این امتیاز هم برای این به او داده شده که انبارها سریع‌تر پر شوند».پورمحمدی تصریح کرده است: این آقا پول و وامی از دولت نگرفته و حتی پس از واردکردن این اجناس، یک سال هم طول کشیده تا مبلغ اقلام فروخته‌شده را از دولت بگیرد. اما طیفی از منتقدان دولت فعلی، آن قدر بی‌پرونده شده‌اند که می‌گویند 650 میلیون یورو رانت در دولت روحانی به فلانی داده شده است!



مشکلی که در ساختمان مجلس وجود دارد

به گزارش خبرآنلاین، مجلسی با این همه هزینه ساخته شده، ولی هر وقت کسی بخواهد از تریبون متنی را تقدیم رییس مجلس کند، باید تا جایی که می تواند دستش را بالا ببرد،(در حدی که لباس از حالت رسمی خارج شود) و رییس جلسه هم حتی الامکان خم شود، تا بتواند بسته را بگیرد!یعنی طراحان به این مسئلۀ ساده فکر نکرده اند که ابعاد سکو و تریبون چقدر باید باشد تا در هنگام تقدیم لایحه و بودجه و….طرفین به سادگی بتوانند، بسته را رد و بدل کنند.



قابلمه ها علیه رییس جمهور برزیل به صدا درآمدند

با اینکه کمتر از یک سال از انتخاب دوباره دیلما روسف به ریاست جمهوری برزیل می گذرد اما نظر سنجی ها نشان می دهد که وی منفورترین رییس جمهور این کشور است.بیش از هفتاد درصد از مردم برزیل معتقدند که عملکرد دولت چپگرای خانم روسف "بد” یا "خیلی بد” بوده است.جمعه شب هزاران نفر از شهروندان سن پایولو و شهرهای دیگر بر قابلمه ها و ماهی تابه ها کوبیدند تا به این طریق اعتراض خود را به سیاست های دولت نشان دهند.این جنبش هنوز به خیابان های برزیل کشیده نشده و مردم در خانه هایشان با این شیوه نارضایتی خود را نشان می دهند.محبوبیت خانم روسف به ویژه پس از رسوایی فساد مالی در شرکت نفت و گاز دولتی پتروبراس برزیل شدیدا کاهش یافت و بحران اقتصادی و بیکاری نیز مزید بر علت شد.


توصیه متفاوت عارف به اصلاح طلبان

محمدرضا عارف در رابطه با مسئله ردصلاحيت‌ها در انتخابات مجلس اظهار داشت: من از دوستان اصلاح‌طلبم تقاضا دارم وارد مسائلي همچون ردصلاحيت نشوند مسئولان دست‌اندرکار انتخابات اگر فرمايشات رهبر معظم انقلاب مبني بر حق‌الناس بودن راي مردم را مورد توجه قرار دهند مطمئنا نبايد فضاي انتخابات را محدود به يک نفکر خاص کنند. ما آماده نيستيم که حتي يک نفر ناعادلانه و نابحق رد صلاحيت شود.


وزارت ارشاد به روزنامه یهودیان آمریکا مجوز تهیه گزارش داد

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای گذشته فهرستی از مجوزهای کاری به رسانه های خارجی را منتشر کرد که به آنها اجازه اعزام تيم گزارشگر به ايران را می‌دهد.اين فهرست که به امضای معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور مطبوعات و رسانه رسیده است، نشان می داد که روزنامه «جوييش ديلی فوروارد» بيش از هر رسانه خارجی ديگر در اين دوره اخير فرصت تهيه گزارش در ايران گرفته است.اين  فهرست به سه هفته ويزای کاری برای اين روزنامه يهودی آمريکايی اشاره می کرد.
 روزنامه «جوييش ديلی فوروارد» معمولا از نتانياهو انتقاد می کند.به گزارش نيويورک تايمز، گزارشگر «جوييش ديلی فوروارد» عملا يک هفته به تهيه گزارش در ايران اقدام کرد و در روزهای گذشته نيز به نيويورک بازگشت. نام اين گزارشگر هنوز برده نشده است.


علت اصلی حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی به روایت حجاریان

سعید حجاریان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب اخیراً در بخشی از یک گفت‌وگو که سایت حزب ندای ایرانیان آنرا منتشر کرده، گفته است: اصلاح‌طلبان باید از تجارب خودشان استفاده و به تداوم دولت آقای روحانی کمک کنند٬ باید بکوشند روحانی دوام آورد و بماند. ما در حال حاضر آلترناتیوی برای آقای روحانی نداریم. البته دولت هم باید اشکالات و کاستی‌های خودش را اصلاح کند و اگر لازم است حتی کابینه را هم ترمیم کند.او در بخش دیگری از این گفت‌وگو نیز صحبت‌هایی را مطرح می‌کند مبنی بر اینکه حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی بر اساس ساز و کار تقلیل مرارت مردم و عقلانیت! شکل گرفته است.حجاریان در این گفت‌وگو همچنین از این می‌گوید که ما(اصلاح‌طلبان) حتی زودتر از آقای هاشمی و روحانی به ماهیت آقای احمدی‌نژاد پی برده بودیم.


همراهی اصلاح‌طلبان با دولت همیشگی نیست

ابراهیم اصغرزاده به روزنامه افتاب یزد می گوید: سکوت و همراهی اصلاح‌طلبان با دولت را نمی‌توان دائمی گرفت. گاهی سکوت و انفعال حامیان لزوما به نفع دولت تمام نمی‌شود. تا جایی که امید به بهبود وضع موجود در میان مردم به خطر نیفتد می‌توان گفتگوی انتقادی با دولت را شروع کرد. اگراز سکوت اصلاح‌طلبان معانی وارونه برداشت شود نوعی آگاهی کاذب در سطح افکار عمومی ایجاد می‌شود مثلا این تصور به وجود می‌آید که عملکرد دولت ایده آل است و دولت توانسته ماموریت خود را در همه عرصه‌ها با موفقیت به سرانجام برساند، خب در این حالت خطای محاسبه صورت می‌گیرد هم مردم هم دولت و هم اصلاح‌طلبان متضرر شده سرمایه اجتماعی را از کف خواهند داد. فعلا اصلاح‌طلبان و دولتمردان در این مسیر سرنوشت مشترکی دارند، پیروزی دولت، پیروزی اصلاح‌طلبان و شکست اصلاح‌طلبان، شکست دولت هم هست از حالا به بعد باید مراقبت کرد تا سکوت به معنای انفعال و رضایت از وضع موجود تلقی نشود و جا برای نقد سازنده و پیشبرنده باقی بماند.


نقش پارازیت ها در پیش بینی وضعیت آب و هوا

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس می‌گوید: «ایجاد اختلال توسط پارازیت‌ها در پیش‌بینی وضعیت آب و هوا، مساله‌ای دور از ذهن نیست.»موید حسینی‌صدر روز شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا در مورد نتیجه پیگیری‌های فراکسیون محیط زیست مجلس درباره پارازیت‌ها، گفت: «بسیاری از متخصصان معتقدند پارازیت‌ها، مخرب و زیان‌بار هستند و در دریافت تصاویر ماهواره‌ای اختلال ایجاد می‌کنند، اما موضوعات پیچیده مرتبط با سلامت موجودات زنده و محیط زیست نیاز به بررسی طولانی‌مدت دارد.»
پیش‌تر معاون توسعه و پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفته بود: رادارهای هواشناسی تهران توسط یک سری از امواجی که منشاء آن روشن نیست، دچار اختلال می‌شوند. به گفته او، کارشناسان آلمانی که این رادارها را نصب کرده‌اند، گفته‌اند: این موج‌ها، پارازیت محیطی هستند.


هیچ نماینده مجلسی مجوز روزنامه‌ نمی‌گیرد

وزیر ارشاد در پاسخ به سوال صدور مجوز روزنامه برای برخی نمایندگان نیز اظهار داشت: از آنجا که بسیاری از این مجوزها بعد از مدت کوتاهی مشمول ماده 16 قانون مطبوعات می‌شوند و به دلیل عدم چاپ و نشر باید لغو پروانه شوند؛ به هیات نظارت در مطبوعات اعلام کردیم در برهه زمانی کنونی که نزدیک به انتخابات مجلس است؛ فعلا برای هیچ نماینده‌ای مجوز روزنامه صادر نشود.


 درخواست آیت‌الله سیستانی از حیدرعبادی

در حالی که موج تظاهرات در اعتراض به قطع مداوم برق در عراق ادامه دارد، آیت‌الله علی سیستانی، مرجع تقلید شیعیان این کشور از دولت خواسته است برای جلوگیری از فساد تلاش‌های بیشتری انجام دهند.به گفته یکی ازنمایندگان آیت‌الله سیستانی او از حیدر عبادی، نخست وزیر عراق خواسته است که با "مشت آهنین" با فساد برخورد کند.بسیاری از مردم عراق فساد دولتی در این کشور را عامل فقدان سرمایه‌گذاری در تاسیسات زیربنایی می‌دانند.به همین دلیل در روزهای اخیر تطاهرات گسترده‌ای در شهرهای اصلی عراق از جمله بغداد و بصره در اعتراض به فساد دولتی برپا شده است.


آخرین تاکتیک انتخاباتی اصلاح طلبان از زبان خاتمی

محمدرضا خاتمی نایب رئیس مجلس ششم گفت: اولین موضوعی که باید به آن توجه کنیم این است که با وجود همه سلیقه‌ها در درون جریان اصلاح‌طلبی، در نهایت همه باید با هم و به یک راه مشخص برویم؛ شرایط خاص کشور ایجاب می‌کند که باید با هم رفت؛ مثل اتفاقی که در انتخابات سال 92 افتاد و حاصل آن، نجات کشور بود. باید در نظر داشت که مشکلات دیگر کشور بر سر جای خود باقی است و اگر تدبیر نکنیم، کشور دچار مشکل خواهد شد. وی تصریح کرد: گاهی دریک شهر٬ نفوذ سیاسی اجتماعی یک فرد خاص از ده حزب سیاسی بیشتر است و اینها نکاتی است که در انتخابات سال 92 به آن توجه کردیم. خاتمی با بیان اینکه در جبهه اصلاحات سلیقه‌های مختلفی داریم که باید در انتخابات فعالیت داشته باشند٬ گفت: اراده ما باید براین باشد که با یک لیست واحد از جبهه اصلاحات در انتخابات اعلام حضور کنیم؛ مثلا در استان قم سه نفر را به عنوان کاندیداهای جبهه اصلاحات معرفی کنیم و همه گروه‌های اصلاح‌طلب نیز پای آن را امضا کنند؛ در این بین نباید این اتفاق بیفتد که شخصی یا حزبی بگوید با این لیست همراهی نمی‌کنم. این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: برای جلوگیری از تفرقه در جبهه اصلاحات در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید کار هر استان و حوزه انتخابیه را به جمع اصلاح‌طلبان خود آن استان و حوزه انتخابیه واگذار کنیم٬ نه اینکه احزاب از بالا برای آنجا تصمیم بگیرند. وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان شرایط خاصی برای حمایت از یک فرد در انتخابات مجلس شورای اسلامی دارند٬ گفت: فرد مورد نظر ما شخصی است که نه تنها گرد فساد بر دامنش ننشسته، بلکه توان مبارزه با فساد را داشته باشد؛ و البته اصلاح‌طلب باشد.


حرکت احمدی نژاد از «بگم بگم» به «نگو نگو»

مرتضی بانک معاون کل نهاد ریاست جمهوری گفت: آقاي احمدي‌نژاد از «بگم بگم» به «نگو نگو» رسيده است و گويا فراموش كرده است كه 8 سال، بي‏وقفه و بهت آور، همه دولت‌هاي گذشته را تخطئه مي‌كرد. اين در حالي است كه طي سه سال در دولت قبل، 79 هزار عدد سكه به مبلغ 46 ميليارد تومان توزيع كرده‏اند يا يكی از دوستان هنري و سينمايي دولت قبل كمك‏هاي مالي فراواني دريافت كرده‏اند و معلوم نيست چگونه و كجا هزينه شده است. بي‏انضباطي و ريخت و پاش‌هاي آن دوره گسترده بود، از مواردي كه اشاره شد تا موضوع دكل خريداري‌شده به مبلغ حدود 80ميليون دلار كه اساسا وارد ايران نشده است يا مساله بابك زنجاني كه حدود 6/2 ميليارد دلار بدهکار است و سوال اينكه چرا با وجود همه اینها، پرونده ايشان که به جريان افتاد. فرار به جلو مي‌كنند اما اكنون مي‌خواهند قوه قضائيه به شكايت احمدي‌نژاد رسيدگي كند. اين يك بام و دو هوا غيرقابل تفسير است.


محوریت رئیس دولت اصلاحات در انتخابات مجلس

علی تاجرنیا ظهر امروز در نشست ماهانه انجمن اسلامی جامعه پزشکی استان قم که با حضور جمعی از اصلاح‌طلبان برگزار شد با اشاره به پیروزی روحانی در انتخابات سال 92 گفت: اگر حضور منسجم اصلاح‌طلبان و حمایت رئیس دولت اصلاحات از آقای دکتر روحانی نبود٬ قطعا این پیروزی محقق نمی شد. وی افزود: با آمدن آقای روحانی در جایگاه ریاست جمهوری فضای کشور برای رفتن به سمت عقلانیت آماده‌تر شد و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد. این فعال سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با حضور گروه‌های بیست‌گانه فعالیت خود را دارد٬ گفت: با توجه به حساسیت انتخابات پیش‌رو تلاش می‌کنیم مجموعه طرفداران دولت و اصلاحات با یک لیست مشترک به انتخابات ورود کنند که البته این کار با محوریت رئیس دولت اصلاحات در حال انجام است.


رسایی سنگ پای قزوین را نشان دولت داد!

حمید رسایی در انتشار تصویر زیر در صفحه اینستاگرام خود نوشت: خبرگزاری دولت این پیامک را هم فرستاده که چون با واقعیت تطبیق نداشت، به نظرم رسید که برخی کلماتش در طول مسیر، افتاده، به نظرم پیامک اصلی، کلمات که داخل پرانتز اضافه کرده ام را داشته: ايرنا-تهران/رييس جمهوري با گراميداشت ياد و خاطره شهداي عرصه قلم و آگاهي و تبريك روز خبرنگار، خبرنگاران (مداح دولت) را ديده بانان هويت ملي (دولت مقدس کلید) و حقوق اجتماعي (معاونین مطبوعاتی ای که یک میلیارد یارانه به دو نشریه خود می دهد) دانست و تاكيد كرد: دولت، تدبير و اميد خود را (برای تخریب منتقدان و بستن دهان آنها) مرهون همدلي ها و همزباني هاي حمايتگرانه (نسبت به دولت يازدهم) و نقادانه (نسبت به دولت نهم و دهم به دست) خبرنگاران (این رسانه های خاص) دانسته و ارتقاء جايگاه حرفه‌اي (رسانه های منتقد) اين تلاشگران جبهه دانايي را (با قطع یارانه قانونی، توقیف، تذکر، دادگاه و...) وظيفه‌اي مهم خود مي‌داند. پ ن: این متن، بیش از یک پيشنهاد اینستاگرامی برای کسانی است که پیام روز خبرنگار را برای آقای روحانی تنظيم کرده اند، نیست.

شنبه


پایانی بر داستان انتقال پایتخت

استاندار تهران امروز گفت: هاشمی درباره انتقال پایتخت نیز خبر داد: برای انتقال پایتخت جلسه مفصلی در خدمت آقای دکتر جهانگیری داشتیم و از تمام داشگاه ها و دستگاه های اجرایی و برخی وزران بودند. استنباط کردم جمع برای انتقال پایتخت مخالفند ولی برای ساماندهی موافقیم. اگر فردا ۵۰۰ هزار نفر را از تهران خارج کنیم بالاخره ۸.۵ میلیون جمعیت می ماند و باید اینها ساماندهی شوند. بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه نیاز است که دولت چنین توانی را فعلا ندارد. در آن جلسه همه با ساماندهی موافق بودند.


شرکت های کاغذی و خدمات پس افروش لوازم خانگی

عضو هیات رئیسه مجمع واردات گفت: در حال حاضر قاچاقچیان لوازم خانگی با ایجاد شرکت‌های کاغذی و صوری اقدام به ارائه برچسب‌های خدمات پس از فروش بر روی محصولات خود می‌کنند. حسین تنهایی با اشاره به احتمال پررنگ شدن قاچاق در دوره پساتحریم، گفت: قاچاقچیان برای افزایش رغبت مردم به خرید محصولاتی که آنها وارد کشور می‌کنند، دست به کار شده‌اند و ترفندهای مختلف و متنوعی را به این منظور به عنوان نقشه راه تعریف کرده‌اند. عضو هیات رئیسه مجمع واردات افزود: در گذشته گارانتی یا خدمات پس از فروش یکی از مشخصه‌های کالای قانونی بود اما امروزه حتی دارا بودن کارت یا برچسب خدمات پس از فروش کالا نیز دلیلی برای قانونی بودن آن نیست، زیرا بسیاری از کالاهای قاچاق با ترفندهای قاچاقچیان، توانسته‌اند گارانتی یا خدمات پس از فرش دریافت کنند. به گفته تنهایی، این شرکت‌های بی‌نام و نشان که امروزه همچون قارچ در بازار ایران در حال تولد هستند، هیچ ارتباط ساختارمندی با کمپانی اصلی و سازنده محصول ندارند و به همین جهت نمی‌توانند قطعه اصلی و یا خدمات قابل قبول و استانداردی را به مشتریان ارائه دهند.


انتقاد انصار حزب الله به خندوانه

یالثارات وب سایت گروه تندرو انصار حزب الله بار دیگر با انتشار یادداشتی به شدت از برنامه «خندوانه» رامبد جوان انتقاد کرد. در یادداشت یالثارات آمده است: فلسفه خندیدن آنچنانی در خندوانه بر مبنای تفسیر مجریان آن ، تبدیل کردن مردم به «الکی خوش های دوران» است که بی تفاوت نسبت به هر چیزی بیهوده می خندند. البته این کار تئوریک در کنار سوال مجری برنامه از مدعوین که حاضرند برای شادی مردم چه کار کنند در لفافه اغماض قرار گرفته است. بی اطلاعی یا نادیده انگاری سازندگان «خندوانه» از امور مذهبی، در سوالاتی متجلی می شود که از میهمانان می پرسند و پاسخ آن را به عنوان یک جواب مشروع پخش می کنند. مثلا از یک هنرپیشه فیلم های دختری – پسری سوال می شود که وقتی حالش خوب نیست چه می کند و او می گوید که مقابل تلویزیون دراز می کشد و کانال عوض می کند! یا از فلان هنرپیشه می پرسند که آیا به مرگ فکر می کند و او در پاسخ می گوید که اصلا!... یا آنکه به کرّات از سوی مدعوین در پاسخ به همین سوال پرتکرار شنیده شده که از مرگ ترسی ندارند!


رمزگشایی یک نماینده از نقشه علی لاریجانی!

احمد بخشایش عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای‌ اسلامی در خصوص ارسال برجام به صورت لایحه به مجلس گفت: آقای لاریجانی دوست ندارد برجام به صورت لایحه در مجلس بررسی شود بلکه می‌خواهد وی با دولت برای آینده انتخابات در کنار هم باشند. این‌ها می‌خواهند که برجام در شورای عالی امنیت ملی تایید شود و پس از امضای رهبری به قانون بدل شده و مانند قطعنامه ۵۹۸ این اقدام را به نوعی جام زهر تعبیر کنند، در این راه مجلس تنها وظیفه بررسی را بر عهده خواهد داشت و نمی‌تواند برای برجام رای گیری کند. بخشایش اضافه کرد: آقای لاریجانی طرفدار این راه است و می‌خواهد برجام به مجلس نیاید البته خودش این مسئله را نگفته اما رفتار وی نشان می‌دهد که نمی‌خواهد برجام در مجلس بررسی شود.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار