بازدید 35588
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

استعفای انتخاباتی برخی مدیران ارشد وزارت نفت /شکایت مشایی از یکی از وزرای روحانی /آیت الله مکارم: ما را با شعار فرزند کمتر فریب دادند / علم‌الهدی: برجام تجاوز از خطوط قرمز بود / روایت نجفی از دو بلای بزرگی که بر سر کشور آمد!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند نظر قاضی زاده در رابطه با اظهارات هاشمی؛ مسافرت خارجی ایرانی ها کم شد؛ واکنش توکلی به اظهارات جهانگیری؛ بی‌کیفیت‌ترین شیر در مدارس کشور و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۲۲۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹ 07 August 2015
رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.



استعفای برخی مدیران ارشد وزارت نفت برای شرکت در انتخابات


تعدادی از مدیران وزارت نفت که در میان آنها نام یک معاون وزیر هم به چشم می‌خورد، از مسئولیت خود استعفا داده‌اند تا با توجه به محدودیت‌های قانونی بتوانند در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند.بر اساس این گزارش، علیرغم انکه استعفای این مدیران در خردادماه سال جاری تأیید شده است و نزدیک به دو ماه از آن می‌گذرد، هنوز جانشینی برای این مدیران تعیین نشده است. علاوه بر آن، اگرچه این مدیران از جمله مدیران کم‌حاشیه وزارت نفت محسوب می‌شوند، با وجود استعفا، در کنار سفر به حوزه‌های انتخابیه هنوز هم در دفاتر کار خود در وزارت نفت مستقر هستند. بر اساس قانون مدیران دولتی برای شرکت در انتخابات مجلس باید 6 ماه زودتر از زمان ثبت نام از سمت خود استعفا دهند که روزهای نخست تیرماه آخرین مهلت استعفای این مدیران برای شرکت در انتخابات مجلس بوده است. در عین حال اخبار جدیدی از تغییر در ستاد وزارت نفت به گوش می‌رسد.


نظر قاضی زاده در رابطه با اظهارات هاشمی

سیدامیر حسین قاضی‌زاده‌ هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اظهارات هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه «تا دیروز در کوچه روستایشان می‌گشتند و امروز انقلابی شده‌اند» گفت: بنده از این اظهارات تعجب می‌کنم چرا که آقای هاشمی خود یک روستازاده است، حال چه فرقی می‌کند که این روستا بهرمان باشد و یا روستای دیگری. وی افزود: آیا آقای هاشمی گذشته خود را فراموش کرده است؟ من وقتی این مطلب را شنیدم تعجب کردم و فکر کردم که اشتباه شده است. عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: این اظهار نظر آقای هاشمی در مرحله اول به خود وی باز می‌گردد چرا که آقای هاشمی و سایر آقایانی که در آن روز انقلاب کردند و در برابر طاغوت ایستادند به این خاطر بود که یک عده بالای شهرنشین مرفه و وابسته به رژیم سلطنت ظلم و بی‌عدالتی را به اوج رسانده بودند و مردم در اداره کشور نقشی نداشتند. قاضی‌زاده در پایان گفت: در آن زمان روستازاده‌ها انقلاب کردند به خاطر اینکه وضع آن زمان را به هم بریزند و من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که دوستان منشأ انقلاب و گذشته خود را فراموش کرده‌اند.


پی بردن به تمام مسائل محرمانه هسته‌ای انتظار بی‌جایی است

عابد فتاحی در گفت‌وگو با فارس در ارومیه اظهار داشت: گزارشاتی که از توافق هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 به صورت علنی و غیرعلنی از سوی وزیر امور خارجه برای نمایندگان مجلس ارائه شد، بسیار ارزشمند و مفید بود و اغلب مسائل محرمانه هسته‌ای در آن ذکر شده بود.فتاحی با اشاره به اینکه نباید از مسئولان کشور انتظار انتشار تمام مسائل محرمانه مربوط به توافق هسته‌ای را به نمایندگان داشت، افزود: به نظر من انتظار پی بردن به تمام مسائل محرمانه هسته‌ای از سوی برخی نمایندگان انتظار بی‌جایی است زیرا امکان دارد نمایندگان در آینده هیچ مسئولیتی نداشته باشند. نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه برخی اطلاعات محرمانه مربوط به تاسیسات اتمی ایران به کشورهای غربی گزارش شده است، اذعان داشت: این اقدام سازمان بین‌المللی انرژی اتمی کاری خلاف عرف بین‌الملل بوده و عواقب این عمل بر عهده خود این سازمان است که در آینده سازمان بین‌المللی انرژی اتمی باید پاسخگوی اقدامات خود درباره این مساله باشد. این مسئول با بیان اینکه خوشبختانه دیپلمات‌های کشور افراد مورد تأیید و حمایت رهبر معظم انقلاب هستند، ادامه داد: آنان هیچ اقدامی مبنی بر نشر مسائل محرمانه هسته‌ای انجام نخواهند داد. فتاحی گفت: احتمال اینکه مسائل محرمانه مربوط به توافق هسته‌ای از سوی کشورهای غربی نشر یابد بسیار زیاد بوده که در صورت انجام این اقدام از سوی کشورهای غربی، خود این کشورها باید پاسخگوی رفتار خویش باشند.


تبلیغات مترو برای فرزندآوری

شهرداری تهران نخستین نهادی بود که حدود یک سال و نیم پیش تبلیغاتی برای تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری در معرض دید عموم گذاشت؛ همان ماجرای دوچرخه چند نفره. اکنون نیز در برخی ایستگاه‌های مترو تهران بنری که در زیر می‌بینید، نصب شده است. خبرآنلاین با این مقدمه، عکس زیر را منتشر کرده است.

بسته خبری ویژه «تابناک»؛


چه تعداد از فرزندان شهدا و جانبازان بدون آزمون در آموزش پرورش جذب می‌شوند؟

محمدحسین کفراشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: طبق ماده 21 قانون جامع ایثارگری 25 درصد از خانواده‌های شهدا، جانبازان 25 درصد و بالاتر و آزادگان 25 درصد در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سهمیه دارند که از سهمیه 5 هزار نفری آموزش و پرورش، 1250 نفر از اینها بدون آزمون جذب می‌شوند. مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بر اساس بخش دیگری از ماده 21 قانون جامع ایثارگری، فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگانی که حداقل 6 ماه به بالا در جبهه حضور داشتند، 5 درصد سهمیه دارند و این افراد باید در آزمون شرکت کنند که با جمع این 5 درصد در مجموع 1750 نفر از فرزندان جانبازان و شهدا در آموزش پرورش جذب می‌شوند. کفراشی اضافه کرد: 25 درصدی که بدون آزمون پذیرفته خواهند شد، گزینش‌های عمومی دارند که این گزینش همزمان با گزینش سایر پذیرفته‌شدگان در آزمون صورت خواهد پذیرفت. وی با بیان اینکه این 25 درصد از طریق بنیاد شهید به ما معرفی می شوند، خاطرنشان کرد: متقاضیان باید به امور ایثارگران منطقه خود مراجعه کنند و بنیاد شهید از طریق واحد اشتغال این افراد را به اداره کل امور اداری آموزش و پرورش معرفی می‌کند.مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه افراد متقاضی باید حداقل دارای مدرک فوق دیپلم باشند، گفت: آموزش و پرورش اگر بخواهد فوق دیپلم پذیرش داشته باشد، برای هنرستان‌ها و استادکاری به کار گرفته خواهند شد. کفراشی تصریح کرد: هفته آینده با اداره کل امور ادارای آموزش و پرورش و مسئول اشتغال بنیاد شهید درباره نحوه اجرا جلسه خواهیم داشت.

جنتی هم توئیتری شد

علی جنتی 68 ساله با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد. علی جنتی نیز پس از پیوستن برخی مسئولین و سیاستمداران به توئیتر با باز کردن حساب کاربری در توئیتر به آنها ملحق شد.


شکایت مشایی از یکی از وزرای روحانی

یکی از اطرافیان احمدی‌نژاد از شکایت مشایی از وزیر دادگستری خبر داد. عبدالرضا داوری در گفت‌وگو با ایلنا، با اعلام خبر شکایت اسفندیار رحیم‌مشایی از مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری عنوان کرد: تمامی کارهای مربوط به این شکایت انجام شده و لایحه شکایت آقای مشایی از پورمحمدی روز شنبه در قوه قضاییه ثبت می‌شود.وی با اشاره به دلیل شکایت مشایی از وزیر دادگستری گفت: آقای پورمحمدی در اظهارات اخیر خود عنوان کرده که مشایی نقش قابل توجهی در فساد سه هزار میلیاردی داشته در حالی که این مطلب صحت نداشته و مصداق افترا و نشر اکاذیب است. وی گفت: وقتی آقای مشایی در جریان این اظهارات قرار گرفت عنوان کرد که نه تنها از پورمحمدی شکایت خواهد کرد بلکه تا پایان نیز این موضوع را دنبال می‌کند. در همین رابطه یکی از وکلا مسئول پیگیری طرح این شکایت شد و روز شنبه این شکایت تسلیم قوه قضاییه خواهد شد.


هاشمی: اگر انتخابات سالم باشد، ایران الگوی جهان می شود

مراسم گردهمایی سراسری حزب کارگزاران سازندگی ایران اسلامی از ۲۸ استان کشور با حضور اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حسینیه جماران برگزار شد. هاشمی رفسنجانی با بیان زوایایی از عملکرد دولت سازندگی برای مسائل هسته ای گفت: پایه های کار در آن زمان گذاشته شد که بعدها ادامه یافت.وی در بخش دیگری از سخنان خویش درباره تحول ایجاد شده در جامعه پس از هشت سال افراط کاری های دولت نهم و دهم، افزود: مردم با توجه به شناختی که از مسئولان داشتند، به این نتیجه رسیدند که افراط و تفریط کار به جایی نمی برد و باید با افکار اعتدالی کشور را اداره کرد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این مطلب که اگر مردم ببینند مسئولین با رأی آنها می آیند، صبوری می کنند، گفت: اگر انتخابات سالم باشد، همه چیز در کشور ما آماده است که ایران الگوی جهان باشد.هاشمی رفسنجانی با اشاره به تمدن اسلامی و نیز تمدن باستانی ایران، گفت: می توانیم بر پایه مکتب اهل بیت (ع) فرهنگ و تمدن ایران اسلامی را به عنوان نمونه به دنیا عرضه کنیم.وی به ظرفیت های کشور در همه بخش ها اشاره کرد و گفت: می توانیم گذشته را جبران کنیم و در مسیر انقلاب حرکت کنیم.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر نقش انتخابات و حضور مردم، به جمله رهبری مبنی بر حق الناس بودن رأی اشاره کرد و افزود: گرفتن حق انتخاب از مردم گناه بزرگی است و تا خود صاحب حق نبخشد، فرد خطاکار در بارگاه الهی بخشیده نمی شود. هاشمی رفسنجانی با تأکید بر این نکته که باید برای تبیین مبانی فقهی این جمله رهبری تحقیق و پژوهش کرد، اظهار داشت: رهبری می توانستند این جمله را نگویند، ولی با هدف خاصی گفتند و باید روی آن کار و پژوهش شود.



آیت الله مکارم: ما را با شعار فرزند کمتر فریب دادند

آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر در گذشته اظهار کرد: ما را با این شعار فریب دادند و امروز چشم باز کرده ایم و دیدیم فرزند کمتر، زندگی بدتر و جامعه ما از این جهت گرفتار بحران است و باید به آن فرهنگ خاتمه داده شود و در تکثیر فرزند سعی شود چراکه باعث قوت، قدرت و عظمت نظام اسلامی و جامعه اسلامی است.



مسافرت خارجی ایرانی ها کم شد

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری گفت: این کاهش در خروج مسافران نشان می‌دهد که بنیه اقتصادی مردم ضعیف است و توان پرداخت هزینه سفرهای خارجی نیست. کرمانی افزود: قیمت تورها نسبت به سال گذشته تغییری نکرده اما در برخی از نقاط مانند ترکیه قیمت تورهای گردشگری همان قیمت سال‌های گذشته است در صورتی که قیمت ارز نسبت به پارسال تغییر چندانی نداشته و خدمات ترکیه همان خدمات است. هنوز تورهای گردشگری ترکیه بین ۲.۵ تا ۵ میلیون تومان با تفاوت خدمات فروخته می‌شود. وی گفت: اکنون به دلیل بالا بودن نرخ ارز، دبی بازار ارزانی برای سفرهای خارجی ایرانیان نیست. با این حال هنوز مقاصد جدیدی برای سفرهای خارجی تعریف نشده است البته انتخاب مقصد جدید به روابط سیاسی نیز بستگی دارد ولی تورهای گردشگری اروپا کماکان همان شرایط را دارند پس تغییر محسوسی در تورهای اروپایی نیست.


واکنش توکلی به اظهارات جهانگیری

نماینده مردم تهران در مجلس، با انتقاد از آمارهای هسته ای معاون اول رئیس جمهور گفت: منبع این آمارها باید معلوم شود؛ حق اظهارنظر افراد نیز با آمار و ارقام از بین نمی رود.احمد توکلی نماینده مردم تهران در گفتگو با مهر، در واکنش به اظهارات اخیر معاون اول رئیس جمهور درباره رضایت ۸۰ تا ۸۸ درصدی مردم از نتیجه مذاکرات هسته ای اظهار داشت: صرفنظر از استحکام این ارقام اعلام شده، طرز تلقی معاون اول محترم رئیس جمهور نسبت به موضوع خیلی بد است.وی افزود: نه حقانیت با این ارقام مشخص می شود و نه حق اظهارنظر افراد با این ارقام و آمارها از بین می رود؛ چرا که حتی اگر یک درصد نیز مخالف باشند، هر کدام از این یک درصد به اندازه ۹۹ درصد دیگر حق حرف زدن دارند.توکلی تصریح کرد: بر این اساس این نحوه مقایسه حق افراد با آمار خیلی زشت است و از آقای جهانگیری که از مسأله آزادی بیان و آزادی شهروندان دفاع می کند، انتظار نمی رفت که این حرف را بزند.


علم‌الهدی: برجام تجاوز از خط قرمز رهبر انقلاب است

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه برجام عبور از موضع مقام معظم رهبری است، گفت: امروز به مجردی که کسی از سر دلسوزی می‌آید و نقد دارد به تندرو، جناح‌گرایی و انواع نسبت‌ها متهمش می‌کنند. به گزارش فارس، سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یک نقطه برنده این توافق آن بود که مقام معظم رهبری فرمودند ممالک و کشورهایی که در سال 82 سه عدد سانتریفیوژ را تحمل نمی‌کردند و می‌خواستند پیچ و مهره تأسیسات هسته‌ای ما را در بیاورند امروز به جایی رسید که 6 هزار سانتریفیوژ را پذیرفتند.عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: این خطوط قرمز درست آن خلاء‌هایی است که از جانب آن انقلاب منحرف و صدمه می‌بینید لذا این برجام با قطعنامه شورای امنیت عبور و تجاوز از خط قرمز مقام معظم رهبری است. وی ادامه داد: چند روز گذشته در جلسه قرآن و عترت مشهد، خطوط قرمز را با پاراگراف‌های برجام بررسی کردیم با این نگرش عزیزان ما در مجلس باید به این موضوع پی ببرند که این برجام تجاوز از خطوط مقام معظم رهبری است و این را به عنوان یک موضوع اصلی بدانند که این برجام عبور از موضع مقام معظم رهبری است.



بی‌کیفیت‌ترین شیر در مدارس کشور

باکری با بیان اینکه تولید و توزیع شیر رایگان مدارس باید در رأس توسعه مصرف کالای سلامت قرار گیرد، ادامه داد: توزیع شیر ربطی به آموزش و پرورش ندارد بلکه وظیفه کارخانجات لبنی است که مسئولیت تولید و توزیع را بر عهده داشته باشند. دبیر انجمن صنایع لبنیات ایران افزود: 17 میلیون و 800 هزار دانش‌آموز داریم که نمی‌توانیم کمتر از یک میلیون و 300 هزار تن شیر را در مدارس توزیع کنیم و سلامت مدارس را فراهم کنیم.باکری ادامه داد: ماهانه حداقل باید 6 کیلوگرم شیر در اختیار خانواده صاحب فرزند قرار گیرد تا سلامتی نسل آینده تامین شود.وی با اشاره به اینکه متاسفانه بی‌کیفیت‌ترین شیر را برای مدارس فراهم می‌کنیم و ادعا می‌کنیم سلامتی دانش‌آموزان را تأمین می‌کنیم، اظهار کرد: در حالی که باید یک میلیون و 300 هزار تن شیری که خریداری می‌کنیم و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهیم باید با کیفیت‌ترین شیر باشد و در مسیر سلامت مدارس قرار گیرد، نه اینکه از طریق مناقصه بدترین شیرها را خریداری کنیم.


لغو مجوز واردات خودروهای لوکس توسط ایثارگران

نعمت‌زاده در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه تهران گفت: در حال حاضر با توجه به رشد 50 درصدی تولید خودروهای داخلی، ورود خودروی خارجی نصف شده است. واردات خودروهای خارجی لوکس را ممنوع کرده‌ایم و واردات فعلی خودروهای لوکس به مجوزهایی که در گذشته صادر شد، مربوط است. در حال حاضر اجازه واردات خودروهای لوکس توسط ایثارگران و جانبازان هم لغو شده است و این عزیزان صرفا می‌توانند خودروهای معمولی وارد کنند.


روایت نجفی از دو بلای بزرگ برای کشور


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدعلی نجفی امروز در گردهمایی حزب کارگزاران سازندگی گفت: تأثیرات جزیی و ابتدایی رفع تحریم ها از نظر رشد اقتصادی و کنترل تورم و ایجاد فرصت های شغلی جدید و … از سال ۹۵ کم کم قابل درک می شود. پیش‌بینی من این است که از نیمه دوم سال ۹۵ اثار این تغییرات و تحولات به چشم می‌خورد، اما نه به صورت فراگیر.

*در فاصله‌ سال‌های 84 تا 92 دو آسیب و بلای بزرگ بر سر کشور آمد. اولینش کارهایی بود که دولت نهم و دهم انجام می‌داند. در این دولت‌ها برخی بر اساس نوعی ایدئالیسم مبتنی بر توهم، بی‌تدبیری‌هایی را به انجام رساندند که آثارش تا سال‌ها گریبانمان را خواهد گرفت. علاوه بر آن سوءاستفاده‌های عده‌ای برای کسب نفع شخصی، مشکلات زیادی را ایجاد کرد. طرح‌هایی مثل مسکن مهر، که طرحی پوپولیستی بود. هدفمندی یارانه‌ها که منابع کشور را به هدر داد، مساله سهام عدالت، بدهی‌های کلان بانک‌ها، بدهی کلان سازمان تامین اجتماعی، استخدام بی رویه، ورشکستگی صندوق بازنشسته کشور از جمله آسیب‌هایی بود که دولت نهم و دهم به کشور وارد کرد و به نظر من تنها انگیزه‌اش هم سیاسی بود.

*طرح مسکن مهر که طرحی پوپولیستی برای جلب ارا مردم بود میزان زیادی از سرمایه های کشور را هدر داد. هدفمندی یارانه که تا سالها منابع کشور را صرف اموری خواهد کرد که نه در بخش تولید و نه اشتغال زایی اثری نخواهد داشت. واگذاری سهام عدالت که باعث شد بنگاه های اقتصادی با مشکلات عمده ای مواجه شوند. بدهی های کلان برای دولت بر جا مانده است، از جمله بدهی ۸۵ هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی به دولت. شرکت سایپا که تا قبل از این خودش سودآور بود الان ۶هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد که ناشی از واگذاری سهام به کارگران است. انگیزه آنها از این کار سیاسی بوده است.

*دومین آسیب و بلایی که به کشور وارد شد اعمال تحریم های ظالمانه بود. در این مورد ندانم کاری های دولت قبل زمینه ای را فراهم کرد که دشمنان ایران مثل امریکا و اسراییل در عیان و برخی کشورهای متحجر منطقه در خفا به تضعیف پایه های اقتصادی ما اقدام کردند. آنچه در تحریمها بر ما اعمال شد، هوشمندانه ترین روشی است که در تاریخ می توانست اعمال شود. این روش تحریم که در دوران اوباما به خصوص اعمال شد، الگویی برای تحریمهای مؤثر در سال های آینده خواهد بود.




تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار