بازدید 2359

«برجام» را با ارزیابی داده‌ها و ستانده‌ها بررسی می‌ شود

کد خبر: ۵۲۲۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹ 04 August 2015
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، با اشاره به اظهار نظرهای متفاوت درباره نتیجه مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب گفت: مجلس، «برجام» را با ارزیابی میزان داده‌ها و ستانده‌ها و صرفه و صلاح آنها، بررسی می‌کند.

به گزارش مهر: حسین طلا با اشاره به ارائه متن برنامه جامع اقدام مشترک «برجام» به مجلس و تشکیل کمیسیون ویژه بررسی آن در هفته‌های آینده، اظهار داشت: معتقدم همه از جمله اعضای تیم مذاکره‌کننده، به این نکته اذعان دارند که آنچه مورد توافق قرار گرفته، برخی مساله‌ها و نکات قابل ابهام و بررسی نیز دارد.

وی افزود: در عین حال، برخی افراد مثل اعضای تیم مذاکره‌کننده، می‌گویند ما در یک بده و بستان قرار داشته‌ایم و حتی وقتی آقای روحانی می‌گوید «سه گل زده‌ایم و دو گل خورده‌ایم»، دو گل خورده یعنی اینکه در برخی بخش‌های برجام مشکل داریم.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: با توجه به این نکات، حالا باید متن را بررسی و صرفه و صلاح کنیم که در توافق صورت گرفته، داده‌ها و ستانده‌هایمان چیست.

طلا ادامه داد: دولت دائماً این نکته را اعلام می‌کند که چه چیزهایی را ستانده‌ایم و نمی‌گوید که چه چیزهایی داده‌ایم؛ از سوی دیگر منتقدان برجام نیز عمدتاً می‌گویند که چه چیزهایی داده‌ایم و کمتر اشاره می‌کنند که ستانده‌هایمان چیست. ما باید دو کفه داده و ستانده یا بده و بستان را با هم ببینیم و آن را ارزیابی کنیم که بر این اساس، مجلس جمع‌بندی‌های خود را انجام خواهد داد.

وی اظهار داشت: معتقدم با توجه به مجموعه مسائلی که این روزها درباره برجام و محتوای آن گفته شده است و اینکه ترجمه وزارت خارجه نیز یکبار اصلاح شد، همچنان جای بحث و بررسی درباره نتیجه مذاکرات در داده‌ها و ستانده‌ها وجود دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، همچنین درباره زمان‌بندی احتمالی برای بررسی برجام در مجلس، خاطرنشان کرد: فعلاً نمی‌توان درباره زمان‌بندی صحبت کرد و باید به اصل بررسی متن و ارزیابی آن پرداخت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها