بازدید 3087

دستگيري سارقان رينگ در پايتخت

کد خبر: ۵۲۱۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵ 01 August 2015
سارقان ده‌ها فقره رينگ و لاستيك خودروهاي شمال پايتخت دستگير شدند.

به گزارش اعتماد، ٢٣:٣٠ مورخه ٥/٥/١٣٩٤، مامورين كلانتري ١٢٣ نياوران در حين گشت‌زني در خيابان سعيدي به دو جوان سارق، در حال باز كردن لاستيك‌هاي يك دستگاه خودرو هيوندا سانتافه برخورد كردند. دو سارق جوان با مشاهده مامورين قصد فرار از محل سرقت را داشتند كه يك نفر از آنها به نام «امير. الف» (٣٠ ساله) توسط مامورين كلانتري دستگير اما نفر دوم با يك دستگاه خودرو پرشيا سفيد رنگ از محل متواري شد.

 با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع «سرقت لوازم خودرو» پرونده براي رسيدگي در اختيار پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقيقات از امير وي به عنوان يكي از مجرمين سابقه‌دار با بيش از چندين سابقه دستگيري به اتهام «سرقت خودرو» و «سرقت داخل خودرو» مورد شناسايي قرار گرفت؛ امير كه چاره‌اي جز اعتراف نداشت، در اظهاراتش ضمن معرفي همدستش به نام «سعيد. ح» (٢٢‌ساله) به مامورين اعلام كرد: «به همراه سعيد، با يك دستگاه خودرو پژو پرشيا سفيد رنگ سرقت شده توسط سعيد، اقدام به سرقت رينگ و لاستيك خودروهاي صرفا شاسي بلند در سطح شهر تهران به ويژه در مناطق شمال تهران مي‌كرديم».

با شناسايي دومين متهم پرونده، مخفيگاه مجردي هر دو متهم در منطقه ولنجك شناسايي و «سعيد» نيز در مورخه ٦/٥/١٣٩٤ و همزمان با اجراي طرح دستگيري سارقين شهر تهران، دستگير و به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.

پس از دستگيري سعيد، كارآگاهان اطلاع پيدا كردند كه اين متهم از مجرمين سابقه‌دار در زمينه «سرقت خودرو» و «سرقت داخل خودرو» است كه در فروردين ماه سال جاري و در زمان ارتكاب سرقت، با توجه به عدم توجه به دستور ايست مامورين كلانتري مورد اصابت گلوله از ناحيه پاي چپ قرار گرفته اما پس از گذشت مدتي كوتاه از زمان دستگيري و به بهانه انجام اقدامات درماني، به دستور مقام قضايي و با تامين قرار وثيقه آزاد شده و مجددا سرقت‌هاي خود را اين بار به همراه امير آغاز كرده است.

با دستگيري هر دو متهم اصلي پرونده و اعتراف صريح آنها به ده‌ها فقره سرقت رينگ و لاستيك خودروهاي شاسي بلند، كارآگاهان پايگاه يكم پليس آگاهي اقدام به شناسايي و دستگيري چهار نفر از خريداران اموال مسروقه در مناطق نياوران، ديباجي جنوبي، ميدان شوش و سرچشمه كردند. در بازرسي از محل نگهداري اموال مسروقه متعلق به خريداران اموال مسروقه، كارآگاهان پايگاه يكم آگاهي موفق به كشف ده‌ها رينگ و لاستيك مسروقه متعلق به خودروهاي مدل بالا به ويژه رينگ و لاستيك متعلق به خودروهاي شاسي بلند و انتقال آنها به پليس آگاهي تهران بزرگ شدند.

سرهنگ كارآگاه كرم يوسف‌وند، رييس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: «با اعترافات صريح متهمان به ده‌ها فقره سرقت رينگ و لاستيك و فروش آنها به خريداران اموال مسروقه، تحقيقات تكميلي در خصوص اين پرونده در دستور كار كارآگاهان پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.

 رييس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ، در پايان گفت: با توجه به اعتراف صريح متهمان به ده‌ها فقره سرقت رينگ و لاستيك متعلق به خودروهاي شاسي بلند در مناطق مختلف به ويژه مناطق شمالي شهر تهران و كشف قسمت عمده‌اي از اين اموال مسروقه، از كليه شهروندان محترم كه بدين شيوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفتند دعوت مي‌شود تا به همراه پرونده اوليه به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در اتوبان شهيد صدر (مسير شرق به غرب) – ابتداي خيابان قلندري شمالي مراجعه تا اقدامات قانوني جهت تحويل اموال به آنها انجام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم