بازدید 10307

رابرت موگابه: رهبر ایران ستودنی است

رابرت موگابه رییس جمهوری زیمبابوه با بیان این که از توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 خوشحال شده است، تاکید کرد که« رهبر ایران ستودنی است».
کد خبر: ۵۲۰۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 30 July 2015
رابرت موگابه رییس جمهوری زیمبابوه با بیان این که از توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 خوشحال شده است، تاکید کرد که« رهبر ایران ستودنی است».

به گزارش ایرنا، رابرت موگابه روز چهارشنبه در مراسم گشایش نمایشگاه بین المللی شرکت های کوچک و متوسط زیمبابوه که با حضور جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد، حضور یافت و از غرفه های شرکت ها و تعاونی های برتر ایران نیز دیدن کرد.

28 شرکت و تعاونی برتر ایرانی در این نمایشگاه که از ششم تا دهم مرداد ماه در حراره پایتخت زیمبابوه برگزار می شود، شرکت دارند.

رییس جمهوری زیمبابوه درجریان بازدید از غرفه های جمهوری اسلامی ایران درگفت وگویی با علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ،از مقاومت و ایستادگی ملت ایران تا دستیابی به حقوق هسته ای خود در مذاکرات با گروه 1+5 و تحقق توافق هسته ای به نیکی یاد کرد.

وی از ربیعی خواست تا سلام او را به دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران برساند.

رییس دوره ای اتحادیه آفریقا و جامعه توسعه جنوب آفریقا(سادک) که از سوی تعدادی از وزیران و مقامات ارشد زیمبابوه همراهی می شد، بر همبستگی و همراهی آفریقا و ریمبابوه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

رابرت موگابه با تاکید برضرورت گسترش و تعمیق روابط و همکاری های بین حراره و تهران در همه زمینه ها گفت که اشتراکات فرهنگی و تاریخی ایران و زیمبابوه را به یکدیگر نزدیک کرده است.

رییس جمهوری زیمبابوه با ابراز خرسندی از برگزاری هشتمین کمیسیون دایم مشترک ایران و زیمبابوه ، آن را فرصتی برای گسترش و توسعه روابط و مناسبات فی مابین در همه زمینه ها به ویژه صنعتی ، اقتصادی و بازرگانی توصیف کرد.

وی که از مشاهده تولیدات شرکت ها و تعاونی های برتر جمهوری اسلامی ایران به وجد آمده بود و مدت زمان زیادی را صرف بازدید از غرفه های ایرانی کرد، از حضور گسترده و موثر ایران در این نمایشگاه قدردانی کرد.

رابرت موگابه خواستار استفاده کشور متبوعش از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در زمینه شرکت های کوچک و متوسط و همکاری نزدیک تر شرکت های ایرانی و زیمبابوه ای شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با قدردانی از رابرت موگابه برای بازدید ازغرفه های جمهوری اسلامی ایران، از حمایت و استقبال وی از توافق هسته ای تقدیر کرد.

ربیعی، رییس جمهوری زیمبابوه را در جریان روند مشارکت جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه شرکت های کوچک و متوسط زیمبابوه، برگزاری هشتمین اجلاس کمیسیون دایمی مشترک دو کشور و نشستی که در همین رابطه برگزار شده بود، قرار داد.

در جریان این بازید مسئولان غرفه های جمهوری اسلامی ایران در باره تولیدات ، کالاها و دستاوردهای خود به رییس جمهوری زیمبابوه گزارش دادند.

محمد تقی حسینی قائم مقام وزیر در امور بین الملل، سید حمید کلانتری معاون امور تعاون، محمد امین نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه، سید کمال سیدعلی مدیرعامل صندون ضمانت صادرات و اصغر نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید حضور داشتند.

ربیعی عصر یکشنبه گذشته برای شرکت در هشتمین اجلاس کمیسیون دایمی مشترک ایران و زیمبابوه در راس هیاتی اقتصادی ، بازرگانی ، صنعتی و فرهنگی وارد حراره پایتخت این کشورشد.

این اجلاس روز پنجشنبه به کار خود پایان می دهد.

هیاتی متشکل ازنمایندگان 20 وزارتخانه و موسسات و سازمان های دولتی، ربیعی را در سفر به زیمبابوه همراهی می کند.

هفتمین اجلاس کمیسیون دایمی مشترک ایران و زیمبابوه سال 1391 در تهران برگزار شده است.

در پایان اجلاس کمیسیون مشترک دایم ایران و زیمبابوه قرار است چندین سند همکاری امضا شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان