بازدید 1836

هیچ مجوزی برای تاسیس یکتا صادر نشده است

کد خبر: ۵۲۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶ 29 July 2015
سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه تاکنون هیچ مجوزی برای تاسیس حزب یکتا صادر نشده است، گفت: بر اساس قانون انجام هرگونه فعالیت حزبی، نیاز به اخذ مجوز از کمیسیون ماده 10 احزاب را دارد.

حسینعلی امیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیکی گفت: ان شاء الله آنچه مسلم است، برنامه ریزی می شود که دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در 9 کلانشهر کشور بصورت الکترونیکی برگزار شود، البته پیگیری های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک در شهرستان های که بستر این کار آماده است، نیز انجام می شود.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: نظارت و اجرا از ارکان برگزاری انتخابات بوده بنابراین بدیهی است که کلیه مراحل انتخابات الکترونیکی با نظارت شورای نگهبان صورت خواهد گرفت.

امیری در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا مجوزی برای تاسیس حزبی به نام یکتا صادر شده است؟ گفت: تاکنون هیچ مجوزی برای تاسیس حزب یکتا صادر نشده البته تقاضایی نیز مبنی بر تاسیس حزب مذکور نیز به وزارت کشور ارائه نشده است.

وی در این خصوص ادامه داد: بر اساس قانون انجام هرگونه فعالیت حزبی نیاز به اخذ مجوز از کمیسیون ماده 10 احزاب دارد.

سخنگوی کمیسیون وزارت کشور یادآور شد: در کمیسیون ماده 10 احزاب دو نماینده مجلس، دو نماینده از قوه قضائیه و معاون سیاسی وزارت کشور حضور دارند که صلاحیت افراد را برای تاسیس حزب را بررسی می کنند تا در صورت احراز شرایط پروانه تاسیس حزب ارائه شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی