بازدید 21092

بوئینگ در حال ساخت پرنده‌ای برای انتشار بدافزار از آسمان

‌این روزها، حال و هوای تکنولوژی‌های جاسوسی و رصد کاربران، به اندازه ای عجیب است که گاه‌ شاهد اخباری شگفت از پیشرفت های تکنولوژیک و فناورانه در خصوص جاسوسی هستیم. مانند این آخرین خبر که نشان می‌دهد جدیدترین جبهه هک و جاسوسی به زودی می‌تواند در آسمان تشکیل شود.
کد خبر: ۵۱۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲ 20 July 2015
بوئینگ در حال ساخت پرنده ای برای انتشار بدافزار از آسمان
‌این روزها، حال و هوای تکنولوژی‌های جاسوسی و رصد کاربران، به اندازه ای عجیب است که گاه‌ شاهد اخباری شگفت از پیشرفت های تکنولوژیک و فناورانه در خصوص جاسوسی هستیم. مانند این آخرین خبر که نشان می‌دهد جدیدترین جبهه هک و جاسوسی به زودی می‌تواند در آسمان تشکیل شود.

به گزارش «تابناک»، یکی از بخش های تابعه شرکت بوئینگ، که تخصص ویژه ای در ساخت وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین دارد، ظاهرا در حال طراحی و کار ‌روی پرنده ای بدون سرنشین است که قادر به پخش و انتشار بد‌افزار از آسمان به سوی دستگاه های مختلف کند.

این پروژه در واقع کاری مشترک میان شرکت Insitu – شرکتی متعلق به کمپانی بوئینگ و متخصص در ساخت پرنده های کوچک بدون سرنشین یا Drone – و Hacking Team شرکت ایتالیایی سازنده بد افزارهای جاسوسی به قصد فروش به دولت‌ها که همین چندی پیش هک شد و بسیاری از اطلاعات آن لو رفت، است. ظاهرا لو رفتن این پروژه نیز ناشی از انتشار اطلاعات شرکت Hacking Team بوده است.

بوئینگ در حال ساخت پرنده ای برای انتشار بدافزار از آسمان

نشریه Intercept گزارش داده ‌که هدف و طرح اولیه این تکنولوژی برای انتشار بدافزار از آسمان بسیار جالب توجه است؛ طراحی و به دست دادن راهی برای آلوده ساختن دستگاه ها به وسیله پرنده بدون سر‌نشین؛ بنابراین، یک طرح مهندسی برای طراحی و ساخت دستگاهی برای انتشار آلودگی سایبری به شکلی با دوام و قابل حمل توسط پرنده بدون سر‌نشین، در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین در صورت اجرایی شدن این طرح، این پرنده قادر خواهد بود اطلاعات دستگاه های آلوده شده را تخلیه کند و با شبکه های WiFi نیز جفت و جور شود تا عملیات انتشار کدهای مخرب و جاسوسی از دستگاه های متصل به شبکه را انجام دهد. گفته می‌شود، ‌هنوز این دستگاه در مراحل ابتدایی طراحی است و هیچ نامی از مشتریان احتمالی آن برده نشده است.

چندی پیش که شرکت Hacking Team هک شد و اطلاعات آن بر روی ویکی لیکس قرار گرفت، برخی از جالب ترین فعالیت های این گروه نیز لو رفت؛ از جمله همین پروژه با شرکت بوئینگ و همچنین موضوع بد‌افزار جاسوسی که تحت یک اپلیکیشن اندروید خود را معرفی کرده و توانسته است محدودیت های نظارتی و امنیتی گوگل در Play Store را نیز دور بزند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۲
آسمان هم هک شد !!
انسان به خاک رحم نکرد به آسمان هم رحم نخواهد کرد !
از کی تا حالا پیتزا بدافزار شده !؟ .... عرضه مدیریت دوزار اینترنت رو ندارید اونوقت مثل پیرزنها برای این و اون حرف درمیارید ...
به حالا ما کجاییم؟! تا ۲۰ سال دیگر کشورهای ابرقدرت جهان چنان در تکنولوژی جلو می افتند که توان نظامی ما ایرانی ها اون موقع در برابر اونا پوچ میشه اون موقع مسئولین می فهمند که به جای تکنولوژی هسته ای باید به فکر پیشرفت تکنولوژی و اسایش مردم و خیلی چیزهای بااهمیت تر برای زندگی مردم می بودند
havapeymaahaa va teknolojihaaye jaded raa ke bad az tahrim mikharid movaazeb baashid ,
دمشون گرم چکارا که نمیکنن
مرگ بر آل سعود
بعد ما
نمیتونیم یک ماهواره هوا کنیم..به خاطر تصویب قطعنامه جدید...
عجب ابزار خوبی برای انتشار پارازبت میتونه باشه
این دیگر جنایت وخیانت است به حوزه علم وتکنولوژیوجامعه ومردمی که روزی بهپیشرفت علم وفن اوری مینازیدند حالا که وبال گردنشان شده ودر دنیای دجیتال وکوارک وکوانتوم در یک پلک زدنی ابزارهای تحت اختیار ویا اطلاعاتش از کار بیفتد وسرقت شود باید ماتم وعزا بگیرد
یعنی به راحتی این عمل مجرمانه را انجام میدهند؟ من به توهم نویسنده این مطلب ایمان کامل دارم.
ای بابا . با این پرنده که عکسشو گذاشتید نمیشه ازین کارها کرد . لطفا جوسازی نکنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی