بازدید 115153
بسته ویژه خبری تابناک؛

انتقاد هاشمی از ناهماهنگی در اعلام عید فطر/راهکار ضرغامی برای جلوگیری از طلاق توافقی/واکنش متفاوت دلار به توافق هسته‌ای/ نظر جان کری در مورد محمدجواد ظریف/ «متهم‌شویی» در صدا و سیما

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «برخورد با کشف حجاب در خودروها»؛ «پیام فارسی نتانیاهو برای توافق ایران و 1+5»؛ «لطیفه‌های موبایلی پس از اعلام خبر توافق» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۱۷۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷ 14 July 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پیام ویژه عربستان به ایران

دیپلمات سابق کشورمان گفت: امروز برخی فحش می‌دهند که چرا از بشار اسد حمایت می‌کنید، در حالی که نمی‌دانند او پشتوانه مقاومت است. خرازی با اشاره به استراتژی خاورمیانه‌ای جمهوری اسلامی مبنی بر به اوج رساندن توان قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی آن را متعلق به مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت: بنده خبر دارم که همین الان عربستان سینه‌خیز به سمت ایران آمده تا مشکلش را حل کند. چرا که نمی‌توان با نیروهای اجاره‌ای جنگید.دیپلمات سابق کشورمان خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیام ویژه آنها به ایران آمده و با وقاحت هم گفته‌اند ما سوریه را رها می‌کنیم و شما نیز یمن را.

انتخابات 84 موجب سرافکندگی همه شد

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه انتخابات 84 موجب سرافکندگی همه شد، گفت: در نبود افراد پاک کسانی بر مملکت حاکم می‌شوند که همه کشور را می‌بلعند. وی با اشاره به اینکه فردا با انتخابات مجلس مواجه هستیم و خودپسندی‌ها و کش‌مکش‌های سیاسی وجود دارد، ادامه داد: اما با مصالح کشور نباید شوخی داشته باشیم، باید متحد و هماهنگ وارد انتخابات شد و احزاب پذیرفته‌اند که در انتخابات آینده ید واحد باشند. مرعشی گفت: همه احزاب و شخصیت‌ها در صحنه حضور داشته باشند و حزب کارگزاران در مجلس پنجم در فضای ناامیدی مجلس نیرومندی را تشکیل داد.

راهکار ضرغامی برای جلوگیری از طلاق توافقی

ضرغامی معتقد است نهاد خانواده و بستگان نزدیک در هدایت زوج‌ها و حل و فصل ناسازگاری‌های آنان نقش تعیین‌کننده دارد، صله رحم حتی غیرحضوری و با ظرفیت‌های فضای سایبری و یا برنامه‌های مشترک بیرون از منزل هم خیلی تأثیرگذار است. عزت‌الله ضرغامی رئیس سابق رسانه ملی مطلبی را با عنوان «طلاق توافقی!» منتشر کرد. وی در آخرین مطلب صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: این روزها طلاق آسان شده است. در کمتر از نیم ساعت زن و شوهر بدون دعوا و درگیری با آرامش و تفاهم کامل! به بهانه های سطحی از هم جدا می شوند. آمارها نیز حاکی از رشد طلاق است که تقریباً 90 درصد آن توافقی است! آسیب شناسی این پدیده در این مقوله نمی گنجد، ولی آنچه که مسلم است تقویت نهاد خانواده، نقش پدر و مادر و اقوام درجه اول، عمو، عمه، دایی و خاله در هدایت زوج ها و حل و فصل ناسازگاری های آنان نقش تعیین کننده دارد. صله رحم حتی به صورت غیرحضوری و با ظرفیت های فضای سایبری و یا برنامه های مشترک بیرون از منزل هم خیلی تأثیرگذار است. در بررسی دقیق تر، متأسفانه در می یابیم به علت خودخواهی، عقده گشایی و چشم و هم چشمی خانواده های زوجین، معمولاً ارتباط های خانوادگی، خود منشأ اختلاف و سوءتفاهم ها می شود! به عبارت ساده تر، زن و شوهر ابتدا با هم صمیمی اند و مفاهمه دارند ولی به تدریج زمزمه ها، غیبت ها، عیب جویی های بی مبنا، آنان را مسأله دار می کند.صله ى رحم و ارتباط فامیلی بایستی باعث نشاط و شادابى زن و شوهر جوان شود نه صرفاً پاسخگویى آنان به انواع مطالبات زیاده خواهانه طرف مقابل.خیلى از اوقات، عروس توسط خانواده داماد درک نمی شود و مورد تکریم نیست و بالعکس!با خوشرویى، گذشت و امکان دادن به جوانان برای آزمون و خطا، پیوندهای زندگی آنان را محکم کنیم! معمولا مادر خانواده نقش تعیین کننده اى دارد و می تواند دیگران را نیز به خط کند.

پیام فارسی نتانیاهو برای توافق ایران و 1+5

بعد از اعلام حصول جمع بندی میان ایران با شش قدرت جهانی پیرامون مسأله هسته ای کشورمان بنیامین نتانیاهو بار دیگر در اقدامی متوهم آمیز اقدام به واکنش پرداخت و اعلام کرد: «ما هرگز خود را متعهد به جلوگیری از یک توافق نامه ننمودیم، قطعا توافق نامه ای که قدرت های بزرگ آماده به امضای آن به هر قیمتی هستند. ما خود را متعهد به جلوگیری از مسلح شدن ایران به سلاح اتمی می دانیم و در واقع اگر به خاطر تلاش های ما در سال ها نبود، ایران در حال حاضر قادر به توسعه بمب اتم بود».

واکنش متفاوت دلار به توافق هسته ای

در حالی که نرخ دلار از صبح امروز مدار نزولی را پیش گرفته بود طبق گفته‌های صرافان بازار ارز، افزایش تقاضا بعد از اعلام نتایج مذاکرات هسته ای موجب تقویت ارزش دلار شده است.آنطور که صرافان سبزه میدان و میدان فردوسی می گویند: متقاضیان از ساعتی پیش برای خرید ارز و به خصوص دلار آمریکا به بازار مراجعه کرده اند و همین امر سبب شده تا قیمت ها در این بازار با رشد مواجه شوند.صرافان میدان فروسی همچنین می گویند با انتشار بیانیه جمع بندی، متقاضیان و خریداران به بازار ارز آمدند و معاملات سنگینی در بازار انجام شده است.این صرافان همچنین می گویند با ادامه روند افزایش تقاضا در بازار، میزان ارز موجود در صرافی ها کاهش یافت و همین امر سبب شد تا قیمت ها در معاملات امروز صبح که همانند روز های گذشته روندی نزولی داشته تغییر جهت دهد و دوباره روند صعودی بگیرند.

«متهم‌شویی» در صدا و سیما

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از حضور یکی از متخلفان اقتصادی در یک برنامه تلویزیونی گفت: رسانه‌ها حق ندارند متهم‌شویی کنند.ناصر سراج در آیین تودیع و معارفه بازرس کل استان کرمانشاه که صبح امروز سه شنبه برگزار شد، با بیان اینکه اگر دستگاه قضایی و اجرایی در هر استان هماهنگ عمل کنند نیروی دو چندانی اتفاق می‌افتد، خاطر نشان کرد: سازمان بازرسی کل کشور قصد دستگیری دارد، نه مچ‌گیری. وی افزود: وظیفه ما راهنمایی مدیر در مسیر قانون است، در مناقصات و مزایدات مدیر اجرایی می‌تواند با یک تلفن و هماهنگی با مدیر بازرسی راهنمایی‌های لازم را بگیرد.رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر اینکه «ملت ایران بهترین ملت جهان هستند»، افزود: حضور میلیونی و بی‌سابقه مردم در راهپیمایی روز قدس، مراسم تشییع شهدای غواص نشان از همراهی یکپارچه مردم با نظام دارد؛ بنابراین باید قدر مردم را بیشتر دانست و من معتقدم این مردم شایسته آن هستند که مسئولان برای رفع مشکلاتشان حتی شبانه روز وقت بگذارند.به طور مثال چرا باید یک متهم اقتصادی که با وثیقه آزاد است، اخیرا او را به تلویزیون بیاورند و مهمان برنامه اجتماعی کنند و با این کار قصد تطهیر و متهم‌شویی داشته باشند، البته قطعا سازمان بازرسی برای کسانی که متخلفین را حمایت و تطهیر می‌کنند، چه مهمان تلویزیونی که با وثیقه آزاد است یا مدیر متخلف بانکی که دوباره مدیر شده است، سابقه تشکیل داده و در صورت تکرار با جدیت برخورد خواهیم کرد.
 
لطیفه‌های موبایلی پس از اعلام خبر توافق

کاربران طنزپرداز شبکه‌های اجتماعی، بلافاصله پس از اعلام خبر توافق هسته‌ای در وین، با عکس‌ها و متن‌های بامزه به استقبال این اتفاق تاریخی رفتند. کاربران در جریان مذاکرات و پس از توافق جوک‌ها و لطیفه‌هایی ساخته‌اند که در فضای مجازی و به‌ خصوص تلگرام دست به دست می‌شود. تعدادی از این لطیفه‌ها بدین شرح است:

- می‌گن احمدی نژاد زده شبکه چهار داره چارسوی علم نگا می‌کنه‎

-ﮐﺎﺷﮑﯽ ﺭﺍﺑﻄﻤﻮﻥ ﺑﺎ ﺍﻣﺮﯾﮑﺎ ﺧﯿﻠﯽ ﺻﻤﯿﻤﯽ ﻧﺸﻪ ... ﻣﻦ ﺭﻭﻡ ﻧﻤﯿﺸﻪ ﺑﻪ ﺍﻭﺑﺎﻣﺎ ﺑﮕﻢ عمو !!!!

- خدافظ فلافل ... سلام مک دونالد

-رفتم ماست خریدم بقیشو پراید داد بهم... چ میکنه این توافق

- می ترسم آخر این قضیه توافق هسته ای مثل بازی نفت و تراکتور بشه! اونجا توافق نشه بعد اینجا مردم بریزن بیرون و جشن بگیرن، دنیا هم تو کف بمونه که توافق نشده و ملت ایران دارن جشن میگیرن!

- اگر عوامل شبکه خبر، ارسطو رو بجای مترجم می گذاشتند بهتر ترجمه می‌کرد‎

- مشترک گرامی بابت شیرینی توافق ٥ هزار تومان از حساب شما کسر گردید ... بانک ملی ایران

انتقاد هاشمی از ناهماهنگی در اعلام عید فطر

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در کتاب جدید خاطرات خود، اختلافات مربوط به اعلام عید فطر و رؤیت هلال عید را در سال 71 مصادف با سال 1412 هجری قمری روایت کرده است. به نوشته انا آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی در صفحه 57 کتاب رونق سازندگی، که پانزدهمین جلد از کتاب خاطرات وی است و به تازگی منتشر شده است، نوشت که در پایان رمضان سال 71 به دلیل اعلام زودهنگام عید از سوی برخی مراجع وقت، بدون هماهنگی با رهبر انقلاب، مجبور شدیم نماز عید را در مساجد برگزار کنیم و مراسم مصلی برگزار نشد. متن این بخش از کتاب «رونق سازندگی» به شرح زیر است:

«شنبه 15 فروردین 1371. 30 رمضان 1412

تا ساعت 12 دیشب که بیدار بودیم، رؤیت هلال شوال اثبات نشد، لذا سحر برخاستیم و با یاسر سحری خوردیم. ساعت هشت صبح از دفترم زنگ زدند و گفتند در قم برای آقایان {سید محمدرضا} گلپایگانی و {شیخ محمدعلی} اراکی، {از مراجع عظام تقلید}،‌ رؤیت هلال ثابت شده است و مردم برای نماز عید فطر آماده می‌شوند. با رهبری تماس گرفتم؛ ایشان گفتند مشغول بررسی مستند آنها هستند؛ چون از جهاتی مشکوک است. مستند آنها باختران {=کرمانشاه} است که {آقای محمدحسین زرندی}، امام‌جمعه باختران گفته شهادت از اعضای لشکر بدر عراق است که می‌گویند در منطقه دیده‌اند، ولی پس از احضار آنها، یک نفرشان قاطعانه گفته دیده‌ام و چهار نفر در تردید بوده‌اند و خودشان هم افطار نمی‌کنند.من خودم هم با‌ آقای {محمدحسین} زرندی، امام‌جمعه باختران تماس گرفتم. همین را گفت. از دفتر خبر دادند، در مسجدی در سرآسیاب و دولاب {تهران} مردم جمع شده‌اند و منتظر اقامه نماز عید هستند. آقای {محمدرضا توسلی}، {رئیس دفتر امام خمینی} تلفن مکرد و گفت چهار نفر در قم ادعای رؤیت کرده‌اند و پیش آیت‌الله گلپایگانی شهادت داده‌اند. دو نفر هم در اصفهان، نزد آسید باقر ابطحی،‌ شهادت به رؤیت داده و او هم آنها را برای آیت‌الله {سید محمدرضا} گلپایگانی توثیق کرده است. یک نفر روحانی هم در گلپایگان رؤیت کرده و بر اساس این شهادت،‌ آقای گلپایگانی حکم به عید فطر بودن داده‌اند. البته لازم بود قبلا با رهبری هماهنگ می‌‌کردند که نشده و مشکل ایجاد کرده‌‌اند.دو بار با آیت‌الله خامنه‌ای تلفنی صحبت کردیم؛ بالاخره به این نتیجه رسیدیم که اعلان عید فطر شود، ولی چون مصلای تهران آماده نیست، قرار شد گفته شود که نماز عید در مساجد برپا گردد؛ روی هم رفته بد عمل شد».

زیبا کلام: امروز آغاز نگاه متفاوت ایران به غرب است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: توافق هسته‌ای پیروزی بزرگ تعقل سیاسی و اعتدال و میانه‌روی است و پایان غرب‌ستیزی و استکبارستیزی است. صادق زیباکلام در گفت‌وگو با ایلنا، ضمن تبریک به ملت ایران، گفت: فکر می‌کنم توافق هسته‌ای نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی خواهد بود. وی افزود: امروز آغاز نگاه متفاوت ایران به غرب است و پس از 36 سال به تدریج شاهد رو به تحلیل رفتن غرب‌ستیزی، آمریکاستیزی و استکبارستیزی خواهیم‌بود. این تحلیلگر مسائل سیاسی و امور بین‌الملل با اشاره به تاثیر این توافق در مسائل سیاست داخلی، تصریح کرد: توافق هسته‌ای موجب بهبود وضعیت اصلاح‌طلبان و جریان‌های سیاسی اعتدال‌گرا در انتخابات مجلس می‌شود. زیباکلام با اشاره به دلواپسی‌های بی‌مورد برخی جریان‌ها در کشور، تصریح کرد: قطعاً جریان‌های تندرو و افراطی که برای شکست مذاکرات دست به دعا برده بودند، ضربه سنگینی از نتیجه این مذاکرات دریافت کردند.

اذعان اصولگرایان به رعایت خطوط قرمز در مذاکرات

يک فعال سياسي اصولگرا گفت: تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي تا امروز در چهارچوب خطوط قرمز نظام به دنبال احقاق حقوق ملت بوده است. اميررضا واعظي آشتياني عضو حزب مؤتلفه اسلامي با اشاره به قانون الزام به حفظ دستاوردهاي هسته‌اي مصوب مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان کرد: دولت هم در راستاي اين قانون گام‌هايي برداشته است. پس از اين قانون بود که اجماع خوبي در حمايت از تيم هسته‌اي ايجاد شد.آشتياني همچنين با اشاره به بيان خطوط قرمز نظام توسط رهبري گفت: تيم هسته‌اي بايد براي احقاق حقوق ملت ايران و حفظ خطوط قرمز محکم بايستد البته تاکنون تيم هسته‌اي خطوط قرمز نظام را رعايت کرده‌اند. آنها بايد به دنبال رفع يک‌جاي تحريم‌ها نه لغو تدريجي تحريم‌ها باشند. اين فعال سياسي اصولگرا در پايان با اشاره به اين که تفاهم هسته‌اي بر اساس قانون اساسي بايد به تصويب مجلس برسد افزود: اميدواريم نتيجه‌ خوبي از مذاکرات به دست آيد. تيم هسته‌اي هم تاکنون چهارچوب‌ها و خطوط قرمز نظام را به خوبي رعايت کرده است.

35 طلاق از هر 100 ازدواج در تهران

مدیرکل بهزیستی استان تهران در نشست خبری امروز با اشاره به آنکه تهران از لحاظ نرخ طلاق در بدترین شرایط قرار دارد، گفت: بر اساس آخرین آمارهای رسمی میانگین نرخ طلاق در کشور 16.2 درصد است، در حالی که این آمار در تهران به 31 درصد رسیده است؛ یعنی از هر 100 ازدواج 30 تا 35 مورد در استان تهران به طلاق ختم خواهد شد. دلبری ادامه داد: همچنین میانگین زنان سرپرست خانوار در کشور 12.1 درصد است در حالی که در تهران این آمار به 13.6 درصد رسیده است. نرخ ازدواج در تهران نیز منفی است.

نظر جان کری در مورد محمدجواد ظریف

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا مجمد جواد ظریف را مذاکره کننده ای، سرسخت، محترم، حرفه ای و میهن پرست توصیف کرد و گفت: حتی وقتی کار سخت می‌شد آخر جلسات را با لبخند ترک می‌کردیم.

جدیدترین اظهارات سعید جلیلی در مورد مذاکرات

رئیس تیم مذاکره کننده هسته​ای در دولت گذشته اعلام کرد که مذاکرات 6 قدرت جهانی با ایران برای جلوگیری از اندیشه اسلام ناب است که در ذهن مردم ایران غنی شده است. سعید جلیلی در مراسم احیای شب 27ماه رمضان که در مسجد سید اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه 6 کشور در حال مذاکره هدف بزرگتری ازانرژی هسته ایدارند، افزود: 6 کشور قدرتمند دنیا برای مذاکره می آیند، اما فکر می کنید آن ها برای محروم کردن ملت ما از سانتریفیوژ می آیند؟ یک اندیشه جدید در قالب اسلام ناب در حال شکل گیری است، 6 کشور قدرتمند دنیا برای جلوگیری از پیشرفت این تفکر جدید، دست به هرکاری می زنند. وی گفت: از این تفکر جدید اقتداری حاصل می شود و هیچکس نمی تواند آن را خدشه دار کند، چراکه تفکر «اسلام ناب» در باور های ملت ایران غنی سازی شده و قابل محدودیت گذاری و تعلیق نیست، این اندیشه حول ولایت فقیه در حال شکل گیری و فعالیت است. جلیلی تصریح کرد: 6 کشور قدرتمند جهان کارهای خود را لغو کرده و سعی می کنند مانع شکل گیری این تفکر شوند، 180 کشور در جهان وجود دارد و دلیل اینکه نگاه این کشورها به ایران است، پیشرفت تفکر ناب اسلامی است که این اندیشه همان شجره طیبه است.

گاف بزرگ فاکس نیوز در انتشار اخبار توافق


خبر گزاری آمریکایی فاکس نیوز امروز در گزارش خود از توافق هسته ای ایران، از واژه عراق به جای ایران استفاده کرده و به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: دیپلمات های ارشد غربی هبر از توافق هسته ای با عراق داده اند.

انتقاد هاشمی از ناهماهنگی در اعلام عید فطر/راهکار ضرغامی برای جلوگیری از طلاق توافقی/واکنش متفاوت دلار به توافق هسته ای/«متهم‌شویی» در صدا و سیما/نظر جان کری در مورد محمدجواد ظریف/

تولید نفت عربستان رکورد ۳۵ ساله را شکست

عربستان سعودی به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت خام جهان، تولید خود را در ماه ژوئن به بالاترین میزان در ۳۵ سال اخیر رساند. در همین حال، تولید نفت عربستان در ماه گذشته میلادی یعنی ژوئن به ۱۰ میلیون و ۵۶۴ هزار بشکه در روز رسید که این میزان از سال ۱۹۸۰ میلادی به بعد به عنوان بالاترین رکورد برای این کشور محسوب می شود. بر اساس تحلیل کارشناسان حوزه اقتصادی، عربستان سعودی با این رویه به دنبال پیاده سازی استراتژی سهم بیشتر بازار برای خود است و با رسیدن فصل تابستان و تأمین انرژی سیستم‌های سرمایشی خود نیاز به نفت بیشتری دارد، بنابراین گفته می شود، میان تولید بیشتر یا کاهش صادرات باید یکی از آنها را انتخاب کند که طبیعی است تولید خود را افزایش می دهد.

ناجا خبر از برخورد با کشف حجاب در خودروها داد

رئیس پلیس کشور با اعلام اینکه اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اخلاقی همچنان در اولویت برنامه‌های ما در سراسر کشور است، گفت: متأسفانه عده‌ای به دلیل ناهنجاری‌های فرهنگی به این موضوعات دامن می‌زنند که پلیس وظیفه دارد با این موارد برخورد کند؛ ما وظیفه داریم از ارزش های انقلاب پاسداری و از بروز ناهنجاری‌ها جلوگیری کنیم. سردار اشتری با بیان اینکه باید با کشف حجاب خانم‌ها در داخل خودرو‌ها برخورد شود، تصریح کرد: برخورد با مظاهر فساد طبق قانون برعهده نیروی انتظامی است، پلیس هیچ کاری را خارج از چهارچوب قانون انجام نمی‌دهد.

احتمال دبه کردن زیاد است

حمیدرضا ترقی معاون امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مطالبی که تا الان به عنوان جمع‌بندی اعلام شده، هنوز به امضا نرسیده و امکان دبه درآوردن و یا تغییر و تبدیل از سوی طرف غربی وجود دارد؛ لذا به نظر می‌رسد باید با احتیاط در این بخش پیش رفت. وی ادامه داد: در صورتی که این جمع‌بندی‌ها به امضای مسئولان کشور برسد و قطعنامه شورای امنیت درباره لغو تحریم‌ها صادر و مجالس 2 کشور (ایران و آمریکا) آن را تصویب کند، در این صورت ابراز خوشحالی مردم مناسب است. وی با بیان اینکه جمع‌بندی‌های مطرح عمدتا دستاوردهای تیم مذاکره کننده ما است،‌ تصریح کرد: جمع بندی‌های مطرح در مذاکرات هسته‌ای هیچ نشانی از داده‌ها و مطالبی را که تیم مذاکره کننده در این مذاکرات دادند، وجود ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل