بازدید 4319

زورگيران پرايد سوار به دام افتادند

کد خبر: ۵۱۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶ 04 July 2015
دو زورگير خشن كه از پسران نوجوان در مناطق شمال و غرب پايتخت زورگيري مي‌كردند، دستگير شدند.

به گزارش جوان، روز يك‌شنبه 13 ارديبهشت ماه دو پسر نوجوان به كلانتري 163 ولنجك رفتند و از دو زورگير پرايد سوار شكايت كردند.

يكي از شاكيان گفت: من و دوستم در حال رفتن به خانه‌مان بوديم كه پسر نوجواني كه از كنار ما رد مي‌شد با ما چشم در چشم شد. وقتي خواستيم با هم درگير شويم، ناگهان او چاقويي را از زير لباسش بيرون آورد و ما را تهديد كرد تا گوشي‌هاي تلفن همراهمان را به او بدهيم. ما كه خيلي ترسيده بوديم، مجبور شديم گوشي‌ها را به او بدهيم. پسر زورگير بعد از اين بلافاصله سوار خودروي پرايد 141 نوك مدادي شد كه مرد جواني به عنوان راننده منتظرش كنار خيابان ايستاده بود.

پس از اين، من به سرعت با پاي پياده و درخواست كمك از مردم به تعقيب او پرداختم و حتي موفق به گرفتن دستگيره در خودرو شدم اما پسر زورگير با چاقويي كه در دست داشت ضربه‌اي به من زد و من مجبور شدم در را رها كنم و آنها به سرعت گريختند.

پس از طرح اين شكايت پرونده براي رسيدگي به دستور قاضي عمو زاد، بازپرس شعبه سوم دادسراي ناحيه 34 در اختيار كارآگاهان پايگاه يكم پليس آگاهي قرار گرفت.

 در حالي كه تحقيقات درباره شناسايي زورگيران ادامه داشت، كارآگاهان با پرونده مشابهي روبه‌رو شدند كه بررسي‌ها نشان مي‌داد دو زورگير پرايد سوار از تعدادي نوجوان به همين شيوه اقدام به زورگيري كرده‌اند.  
 
  دستگيري يكي از متهمان از سوي مأموران كلانتري


همزمان با ادامه تحقيقات روز 27 ارديبهشت ماه مأموران كلانتري ولنجك هنگام گشت‌زني در خيابان دانشگاه شهيد بهشتي به راننده يك دستگاه خودروي پرايد 141 نوك مدادي مشكوك شدند و پس از متوقف كردن خودرو در بازرسي از داخل آن تعداد زيادي لوازم سرقتي داخل خودرو كشف كردند.

 متهم 33 ساله كه فرهاد نام دارد در بازجويي‌ها به سرقت لوازم داخل خودرو اعتراف كرد اما مأموران در بازرسي از مخفيگاهش علاوه بر وسايل داخل خودرو، تعداد زيادي تلفن همراه كشف كردند. از آنجايي كه مأموران كلانتري با شكايت‌هاي زيادي درباره زورگيري دو مرد پرايد سوار روبه‌رو شده بودند، احتمال دادند وي يكي از زورگيراني است كه از پسران نوجوان با تهديد چاقو زورگيري مي‌كند بنابراين متهم را براي تحقيقات بيشتر در اختيار كارآگاهان پايگاه يكم قرار دادند.

متهم ابتدا در بازجويي‌ها منكر زورگيري شد اما وقتي از سوي شاكيان روبه‌رو شد، لب به اعتراف گشود و گفت كه با همدستي پسر 16 ساله‌اي به نام محمدحسين كه بچه يك محل هستند از پسران نوجوان زورگيري كرده‌اند.

دستگيري زورگير 16 ساله


مأموران مخفيگاه محمدحسين را شناسايي و وي را در روز 9 خردادماه دستگير كردند.
متهم در بازجويي با اعتراف به دهها فقره زورگيري از پسران نوجوان گفت: در تمامي سرقت‌ها، فرهاد راننده بود و من به صورت پياده اقدام به زورگيري گوشي‌هاي تلفن همراه از هم سن و سال‌هاي خودم مي‌كردم.

وي در خصوص نحوه زورگيري گوشي‌هاي تلفن همراه گفت: «ابتدا به بهانه‌هاي مختلف با افراد درگير مي‌شدم؛ مثلاً يكبار در شهرك اكباتان در حال چيدن گل بودم كه نوجواني به اين موضوع اعتراض كرد و همين موضوع بهانه درگيري من با او شد و من با تهديد چاقو گوشي تلفن همراه او را گرفتم اما بيشتر اوقات به بهانه «چشم تو چشم شدن» با افراد درگير مي‌شدم و بعد هم. . .».
سرهنگ كارآگاه كرم يوسف وَند، رئيس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: «عمده سرقت‌هاي انجام شده توسط اين دو نفر در مناطق ولنجك، خيابان آزادي، شهرك اكباتان و شهرك آپادانا صورت گرفته است.»

رئيس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام خبر انتشار بدون پوشش تصوير متهمان گفت: «با توجه به اعتراف صريح متهمان به دهها فقره زورگيري و به جهت شناسايي ساير جرائم ارتكابي و همچنين مالباختگان پرونده، دستور انتشار بدون پوشش تصوير هر دو متهم از سوي مقام محترم قضايي صادر شده است؛ لذا از تمامي مالباختگاني كه موفق به شناسايي تصوير متهمان شدند، دعوت مي‌شود تا براي پيگيري شكايت خود به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كنند.»

گفت‌وگو با محمد حسين

 چند سال داري و در كجا زندگي مي‌كني؟

 16 سال دارم و در منطقه سرآسياب زندگي مي‌كنم
.
چند خواهر و برادر داري؟

 بچه اول خانواده هستم، يك خواهر 13 ساله و يك برادر 11 ساله دارم.

با پدر و مادرت زندگي مي‌كني؟

 زماني كه تنها يك ساله بودم، پدر و مادرم از يكديگر جدا شدند و پس از مدت كوتاهي، پدرم مجدداً ازدواج كرد و من در اين مدت با پدرم بودم.

چقدر درس خواندي؟

 سوم راهنمايي.

چرا ادامه تحصيل ندادي؟

زندگي نابسامان باعث شد تا علاقه‌اي به ادامه تحصيل نداشته باشم .

چطور با فرهاد آشنا شدي؟

پدر من مغازه جلوبندسازي خودرو داشت و من نيز بيشتر اوقات پيش او كار مي‌كردم. فرهاد مشتري مغازه پدرم بود و از آنجا با او آشنا شدم تا اينكه پس از گذشت مدتي كوتاه و به پيشنهاد وي شروع به سرقت كرديم.

گفت‌وگو با فرهاد 33 ساله


با محمدحسين بچه محلي؟

بله هر دومان در منطقه سرآسياب زندگي مي‌كنيم.

چقدر درس خواندي؟

ديپلم دارم.

مجردي يا متأهل؟

به صورت مجردي زندگي مي‌كنم.

چرا سرقت مي‌كني؟

براي خرج اعتيادم، چون مدت هشت سال است كه به مصرف موادمخدر از نوع شيشه اعتياد دارم.
علت اينكه همدست خودت را نوجوان 16 ساله انتخاب كردي، چه بود؟

سكوت مي‌كند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار