بازدید 5379
۸

شگرد پیچیده سارق نامرئی برای سرقت خودروها

کد خبر: ۵۱۴۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ 04 July 2015
سارقی حرفه‌ای که با شیوه‌ای منحصربه‌فرد خودروها را سرقت می‌کرد در جریان تحقیقات گسترده پلیسی بازداشت شد.

به گزارش شرق، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران در پی سرقت مشابه چند دستگاه خودرو جیپ، پاترول و تویوتا لندکروز در منطقه یوسف‌آباد و قلهک به تحقیق در این‌باره پرداختند و فهمیدند سارق یا سارقان با نیسان‌های یدک‌کش اقدام به سرقت خودروها کرده‌اند.

کارآگاهان با مراجعه به محل‌های سرقت و تحقیق از کسبه محل و با بهره‌گیری از تصاویر دوربین‌های مداربسته مراکز تجاری موفق به شناسایی تعدادی از خودروهای یدک‌کش شدند که دزدی با استفاده از آنها انجام شده بود. رانندگان این جرثقیل‌ها تحت بازجویی قرار گرفتند.

آنها در اظهاراتی مشابه ‌عنوان کردند: «شماره تلفن ما روی خودروهای یدک‌کش نوشته شده است. فردی ناشناس با لهجه غلیظ اهالی غرب کشور طی تماس تلفنی با این شماره‌ها عنوان کرد ماشینش دچار نقص فنی شده و سپس هزینه انتقال خودرو را پرسید، پس از آن شماره حساب ما را گرفت و پول انتقال خودروها را پیشاپیش واریز کرد. مجددا تماس می‌گرفت و آدرس دقیق محل پارک خودرو را به ما داد. ما نیز در شرایطی که پول کرایه جرثقیل و حمل خودرو را دریافت کرده بودیم، به محل پارک خودروها مراجعه و صرفا پس از مطابقت مشخصات ظاهری خودروها با مشخصات اعلام‌شده از سوی فرد تماس‌گیرنده اقدام به انتقال آنها به مراکز باربری جنوب تهران می‌کردیم و پس از آن هیچ اطلاعی از خودروها نداریم».

کارآگاهان در ادامه تحقیقات، باربری‌های محل انتقال خودروهای مسروقه را شناسایی کردند و به تحقیق از مدیران آنها پرداختند. مدیران پایانه‌های باربری، اظهارات رانندگان خودروهای یدک‌کش را تأیید کردند و مشخص شد فردی ناشناس به همان شیوه اول، طی تماس تلفنی با پایانه باربری و واریز پول از آنها درخواست می‌کرد خودروها را به شهرهای مختلف به‌ویژه شهرهای مرزی غرب کشور انتقال و در آنجا تحویل دهند.

در شرایطی که سارق اصلی در هیچ‌کدام از سرقت‌ها و حتی در انتقال خودروها به شهرهای مرزی کشور حضوری مستقیم نداشت و صرفا از طریق تماس‌های تلفنی اقدامات مجرمانه خود را انجام داده بود، کارآگاهان تحقیقات خود را روی آن دسته سارقان خودرو متمرکز کردند که در سال‌های گذشته به همین شیوه و شگرد سرقت‌های خود را انجام داده بودند. در شرایطی که تنها سرنخ موجود لهجه خاص فرد تماس‌گیرنده بود، سرانجام پلیس با بررسی سوابق مجرمان سابقه‌دار یکی از سارقان حرفه‌ای در زمینه سرقت خودرو را به نام «صباح» (٤٣ ساله) شناسایی کرد.

 بررسی سوابق «صباح» حکایت از آن داشت که وی در سال ١٣٨٦ به همین شیوه و شگرد اقدام به سرقت خودروها و انتقال آنها به شهرهای مرزی غرب کشور کرده و در همان سال توسط اداره مبارزه با سرقت خودرو پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی، دستگیر و روانه زندان شده بود. همچنین در بررسی سوابق زندان متهم مشخص شد وی در اوایل سال گذشته از زندان آزاد و پس از متارکه از همسرش بلامکان شده است.

کارآگاهان با توجه به احتمال طراحی و انجام سرقت‌ها توسط «صباح»، با بهره‌گیری از اطلاعات موجود در سوابق وی پس از اخذ نیابت قضائی به مرزهای غربی کشور اعزام شدند و در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند صباح از چندی پیش اقدام به فروش انواع خودروهای پاترول، جیپ و به‌ویژه تویوتا لندکروز در برخی شهرهای مرزی و به افرادی خاص کرده است.

در ادامه تعدادی از خودروهای مسروقه در همان شهرهای مرزی شناسایی و توقیف و خریداران خودروها نیز به اتهام خرید خودرو مسروقه دستگیر شدند. این افراد در بازجویی‌ها به اطلاع داشتن از سرقتی‌بودن خودروها و خرید آنها به قیمت دو الی سه میلیون تومان از «صباح» اعتراف کردند.

در ادامه معلوم شد خودروهای سرقتی برای انتقال محموله‌های قاچاق و به‌ویژه سوخت قاچاق مورد استفاده قرار می‌گرفت و اگر خودروها در زمان قاچاق کالا توسط پلیس شناسایی می‌شد، بلافاصله آن را رها و مجددا خودرو دیگری را برای اقدامات غیرقانونی خود تهیه می‌کردند. مأموران با توجه به اطلاعات به‌دست‌آمده، با اطمینان از ادامه فعالیت و حضور «صباح» در شهر تهران، اقدامات ویژه‌ای را به‌منظور شناسایی مخفیگاه وی در دستور کار قرار دادند و در نهایت فهمیدند صباح در مسافرخانه‌ای در خیابان مولوی اقامت دارد.

سرانجام این متهم در عملیاتی بامدادی وقتی در حال استراحت بود دستگیر و به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد. «صباح» که رانندگی بلد نیست پس از انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی، به ده‌ها فقره سرقت به همین شیوه و شگرد و همچنین فروش خودروهای مسروقه به قاچاقچیان سوخت و کالا در غرب کشور اعتراف کرد.

 متهم در خصوص نحوه شناسایی خودروها نیز به‌کارآگاهان گفت: «پیاده در کوچه‌ها و خیابان‌ها پرسه می‌زدم تا خودرویی را پیدا کنم که شواهد نشان بدهد مالک مدت زمانی نسبتا طولانی به آن مراجعه نکرده است. سپس با شماره تماس خودروهای ویژه حمل اتومبیل تماس می‌گرفتم. خود را به‌عنوان مالک ماشین معرفی و نقشه‌هایم را اجرا می‌کردم».

سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «در بازرسی از مخفیگاه متهم و همچنین بررسی سوابق سرقت‌های مشابه به‌عمل آمده و مدارک به‌دست‌آمده از پایانه‌های باربری و...، اسناد زیادی متعلق به جابه‌جایی ده‌ها دستگاه خودرو مسروقه به مرزهای غربی کشور کشف شد و متهم نیز به ده‌ها فقره سرقت خودرو و فروش آنها به افرادی خاص اعتراف کرد؛ با انجام تحقیقات پلیسی، ضمن شناسایی و دستگیری تعدادی از این خریداران خودروهای سرقتی و معرفی آنها به دستگاه قضائی بیش از ٤٠ دستگاه خودرو مسروقه از آنها کشف، توقیف و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد».

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به انجام عمده سرقت‌ها در مناطق جنت‌آباد، یوسف‌آباد، قلهک، نظام‌آباد، نیروی هوایی، نارمک، دیباجی، سهروردی، رسالت، تهرانپارس، میدان امام حسین و...، عنوان کرد: «با توجه به سوابق متهم در انجام سرقت به این شیوه و شگرد و احتمال ارتکاب سرقت‌های بیشتر توسط این متهم حرفه‌ای، قرار بازداشت قانونی از سوی مقام محترم قضائی صادر شد و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرائم ارتکابی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸
از این مخ ها باید در کارهای خوب استفاده کرد
این دزد نابغه است
واقعا باید به هوش این دزد آفرین گفت
ببینم با یه تلفن بدون گرفتن هیچ مدرکی ماشین جا به جا می کنن؟؟؟/!!!!!!!!!!!!!!!
مغز این دزد رو باید بندازی تو شیشه الکل جهت دکور داروخانه ومراکز تحقیقاتی
چرا پليس به ماشين هاي حمل خودرو ابلاغ نمي كنه كارت شناسائي بخوان ؟
حداقل چاقو و دشنه بکار نبرده ....
مال طرف رو بدون یک قطه خون برده....

انصافش رو شکر
قبلا دستگیر شده بوده دوباره اومده سه روز میره زندان یک طرح دیگه می کشه میآد بیرون.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل