بازدید 38950
پای نهادهای دیگر به ماجرا باز خواهد شد؟

سقوط عجیب در پروژه بی مجوز میدان سپاه!

پروژه بی مجوزی که تاکنون دخالت هیچ نهادی نتوانسته به توقف کارش منجر شود، امروز با حادثه‌ای خبرساز شد که ممکن است پای نهادهای دیگر را به ماجرا باز کند؛ حادثه سقوطی که در نوع خود عجیب است و به دلیل محیط بسته کارگاه عمرانی، درباره چگونگی وقوع آن هیچ جزئیاتی منتشر نشده ولی اینقدر بزرگ بوده که بسیاری از رهگذرانی که امروز گذرشان به میدان سپاه افتاد، از آن باخبر شدند.
کد خبر: ۵۱۳۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴ 02 July 2015
آن گونه که اورژانس خبر داده، در این حادثه یک تن مصدوم شده و خوشبختانه سقوط جرثقیل سنگین وزن خسارت جانی بیشتری به دنباال نداشته است.

به گزارش «تابناک»، پس از آنکه مشخص شد پروژه ساخت و ساز میدان سپاه بدون کسب مجوزهای لازم آغاز شده و نه مسئولان شهرداری، نه اعضای شورای شهر، نه سازمان میراث فرهنگی -که یکی از بناهای ارزشمند تهران را به تازگی در آن منطقه به ثبت ملی رسانده،- نه کمیسیون های مرتبط با فعالیت های عمرانی و نه هیچ نهاد دیگری از پدید آمدن آن اطلاع نداشته‌اند، حالا نگاه های بیشتری تحولات این سازه در میدان سپاه را به نظاره نشسته است.

به فاصله یکی دو روز از اعتراض ملایم رئیس دیوان عدالت اداری به سازندگان این پروژه مبنی بر اینکه «می‌بایست دست کم برای شروع کارشان مجوز می‌گرفتند!»، امروز اتفاق دیگری در این پروژه رخ داد که می‌تواند پای نهادهای دیگری را هم به ماجرا باز کند؛ شکستن و سقوط یکی از جرثقیل های عمرانی پروژه (که به آتها T Crane یا جرثقیل تی شکل می‌گویند) که خوشبختانه ختم به خیر شده است.

حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران در این باره به ایسنا گفت: این حادثه در ساعت 10:48 صبح امروز به اورژانس اطلاع داده شد که پس از حضور عوامل اورژانس در محل حادثه واقع در میدان سپاه مشخص شد که اوپراتور یک تاور کرین در پی سقوط این دستگاه دچار مصدومیت شده است.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران با بیان اینکه عوامل اورژانس اقدامات اولیه درمانی را بر روی این جوان حدود 20 ساله انجام دادند گفت: پس از آن این فرد در حالی که مصدومیت شدیدی داشت از سوی عوامل اورژانس به بیمارستان ایران شهر منتقل شد.

وی درباره اینکه علت این حادثه چه بوده است گفت: اورژانس وظیفه‌ای در این خصوص ندارد و علت آن را باید از مسئولان مربوطه پرس‌وجو کرد اما آنچه که در محل رویت شده بود این است که شکستگی در دستگاه باعث بروز این حادثه شده بود.

بدین ترتیب دور از ذهن نیست که به دلیل وقوع حادثه کارگری در این کارگاه، به زودی پای مسئولان و دست اندرکاران حقوق کارگری و بازرسان وزارت کار هم به ماجرا باز شود و از این پروژه جنجالی ابعاد جدیدی به رسانه ها راه بیابد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر