بازدید 13356

ساماندهی دختران فراری در پایتخت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از احداث و راه‌اندازی خانه‌ی دختران فراری خبر داد و گفت: با استفاده از خیرین می‌توان در این حوزه گام‌های موثری برداشت و از ورود و مشکلات و آسیب‌ها جلوگیری کرد.
کد خبر: ۵۱۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰ 01 July 2015
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از احداث و راه‌اندازی خانه‌ی دختران فراری خبر داد و گفت: با استفاده از خیرین می‌توان در این حوزه گام‌های موثری برداشت و از ورود و مشکلات و آسیب‌ها جلوگیری کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ،علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دختران بسیاری هستد که، بخاطر یک علت ساده چون اجبار در ازدواج، تفاوت در ارزش‌های بین سنی، اعتیاد و ... از خانه فراری می‌شوند در حالی که جامعه جایی برای آن‌ها ندارد و نهایتا یا کلانتری‌ها جایگاه آن‌ها می‌شود و یا به افراد سودجو پناه برده و مورد سواستفاده قرار می‌گیرند.

وی در ادامه افزود: در مرحله‌ی نخست فرار دختران از خانه، اگر در مرکزی نگه‌داری شوند از ورود آنان به مسئله‌ی دیگری جلوگیری می‌شود و در غیر این صورت تا مرز تن‌فروشی و سواستفاده قرار می‌گیرند.

ربیعی با اشاره به ورود خیرین به حوزه دختران فراری تصریح کرد:به دنبال گونه‌ای از خیر جمعی هستیم که دختران فراری را شناسایی کرده و از نظر روانی وارد مداخله با خانواه و خود فرد شوند.

وی با اشاره به احداث و راه‌اندازی مرکزی برای نگه‌داری دختران فراری افزود:در بهزیستی مراکزی برای نگهداری دختران فراری وجود دارد اما، اگر بتوان خیرین را وارد این مسئله کرد قطعا کار وسیع تر و موثرتری صورت می‌گیرد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادمه تصریح کرد: یکی از خیرین برای احداث و راه‌اندازی مرکز نگه‌داری از دختران فراری در پایتخت اقدام کرده‌  و امیدواریم کاری که در تهران آغاز خواهد شد در سایر استان‌ها نیز اجرا شود.

*تشکیل خانواده های ثانویه برای کودکان بی سرپرست

وی در ادامه به یکی از مسائل مهم کودکان خارج شده از بهزیستی اشاره کرد و گفت: کودکان پس از 18 سالگی و خروج از شیرخوارگاه‌‌ها، به صورت رها شده در جامعه هستند که مبلغ 9 میلیون تومانی  به آن‌ها داده می‌شود اما کافی نیست. ضمن اینکه در محیط بسته بزرگ شده و با ورود به جامعه درگیر مسائل  دیگری می‌شوند بنابراین قرار است خانواده‌ها‌ی ثانویه به منظور جامعه‌پذیری این کودکان تشکیل شود.

ربیعی با اشاره به مسئله اشتغال کودکان به سرپرست شیرخوارگاه یادآور شد:یکی از درخواست‌ها از خیر جمعی مسئله اشتغال کودکان پس از خروج از شیرخوارگاه‌ها است که، در این موضوع شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی را نیز به این کار دعوت کرده‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان تاکید کرد: امید است سال آینده هیچ کودک خارج شده از بهزیستی بی‌شغل نباشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۳
ببخشيد؟؟؟!!!! اجبار در ازدواج و اعتیاد جزو علتهاي ساده طبقه بندي مي شن؟!!!!
واقعا نمي دونيد يك ازدواج اجباري چي به سر فرد و بعد از اون جامعه مياره؟!!!
چه خوب بالاخره يك حركت خوب صورت گرفته. هر طوري كه باشد اين قشر جزئي از جامعه هستند و بايد به حال آنها فكر و تدبيري انجام گردد.
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
اگر پای خیرین در میان نبود فکرو تدبیری هم در کار نخواهد بود.
آیا " اجبار در ازدواج" یک علت ساده است؟!!
تو این مملکت وقتی نوبت به مشکلات اجتماعی میرسه هیچ بودجه ای برای این کار نداریم همیشه چشممون به دست خیرین دوخته شده برای یه کشوری که اسم اسلامی رو بدک میکشه واقعا زشته. میلیاردها تومن پول صرف امور بیخود و ... میشه ولی نوبت آسیب های اجتماعی که میشه دنبال خیر میگردیم ...
درود خدا بر همه ی دلسوختگان و عاشقان وطن
مطمئن باشید آموزه های دینی ما همین مسائل را به ما تاکید دارند
با سلام خدمت آقای وزیر. پدیده فرار از منزل یک آسیب اجتماعی است و یک موضوع چند عاملی است که به این سادگی قابل حل نیست.نیاز به زیر ساختهای فرهنگی اجتماعی و اقتصادی دارد
هر چه زدودتر باید اقدام شود
مثل سری قبل کرج نشه
وقتی 19 ساله بودم دوستانی داشتم کاربلد که هفته ای یکی دو تا دختر فراری پیدا می کردند. الان 32 ساله هستم.
صبح بخیر
بیشتر این دختران همان بچه های سر راهی هستند که سرپرست ندارند وبه سن ازدواج که برسند مادر خوانده ها از ترس حبو شدن انها را از منزل شوهران خودبیرون میکنند
اعتیاد ... علت ساده ؟
اینها به کار و سرپناه احتیاج دارند وگرنه ........... در ضمن باید نگهداریشون آموزش داد نه این که فراری بگیریم زندونی تحویل بدیم
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی