بازدید 19198

مفقود شدن دکل‌های نفتی ایران

آبان ۹۳ بهارستانی ها از گم شدن دکل نفتی متعلق به ایران خبردادند که بعد از گذشت ۹ ماه دکل نفتی سوژه داغ رسانه های خبری شده است.
کد خبر: ۵۱۲۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ 28 June 2015
آبان ۹۳ بهارستانی ها از گم شدن دکل نفتی متعلق به ایران خبردادند که بعد از گذشت ۹ ماه دکل نفتی سوژه داغ رسانه های خبری شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در برنامه پیک بامدادی رادیو سراسری مجری برنامه گفت: گم شدن دکل حفاری متعلق به ایران این روزها به سوژه  داخلی برخی از رسانه های خبری تبدیل شده است.

آبان  93 بود که برخی از نمایندگان در بهارستان خبراز گم شدن یک  دکل نفتی ایرانی را دادند، دکلی که میلیون ها دلار خریداری شده است و حالا خبری از آن نیست.

بعد ازگذشت حدود 9 ماه ازطرح این موضوع در مجلس  قصه دکل نفتی در میان  شبکه‌های  اجتماعی مجازی و در لابلای اخبار  دوباره مطرح شد .

نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره دکل گمشده گفت: یک دکل نفتی از ترک‌ها خریداری شده اما به اسکله ایران نرسیده است، مسئولان پاسخی در این باره ارایه نکرده اند.

وی ادامه داد: ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس می گوید که در صورت تقاضای10 نماینده سوال به کمیسیون مربوطه را ارجاع می دهیم.

قاضی پور تصریح کرد: متاسفانه کمیسیون انرژی پیگیری‌های لازم را انجام نداد و ما چندین بار به بازرسی نامه نوشتیم  و جواب دادند که پرونده تشکیل شده و به دادگاه ارسال شده است.

در این بین علی علیلو عضو کمیسون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خبرهای خوبی از حوزه حفاری و دکل های نفتی از وزارت نفت شنیده نمی شود. موضوع گم شدن دکل نفتی را عجیب و توجیه ناپذیر ارزیابی می کند و خواستار برخورد جدی و روشن شدن وضع پرونده دکل نفتی است.

علیلو گفت: در باره دکل حفاری اخبار بسیار بدی رسیده است ، گم شدن دکل نفتی با هیج عقل سلیمی توجیه پذیر نیست و معنا ندارد.

وی افزود: دستگاههای نظارتی باید وارد عمل شوند، به طور حتم برای مدیران ارشد محل این دکل مشخص است با توجه به شایعات، مدیران با سکوت در این موضوع، خود را زیر سوال می برند.

البته نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس که نخستین بار موضوع دکل نفتی گمشده را مطرح کرد می گوید: این دکل اصلا به ایران نیامده که بخواهد گم شود.

نادر قاضی پور افزود: دکل نفتی خریداری شده،  اما وارد آبهای ایران نشده است و پرونده در دادگاه است.

وی ادامه داد: این دکل به یکی از کشورهای همسایه که به احتمال زیاد قطر است اجاره داده شده است.

در این بین ابراهیم کارخانه ای یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس دراین باره می گوید موضوع هنوز در کمیسیون مطرح نشده و طرح آن را به بعد از تعطیلات ارجاع می دهیم.

کارخانه ای ادامه داد: گزارش گم شدن دکل نفتی هنوز به کمیسیون انرژی نرسیده در رسانه ها منتشر شده است.

پاسخ وزیر نفت به گم شدن دکل نفتی

اما در میان سکوت خبری مسئولین نفتی چندی پیش بالاخره بیژن نامدار زنگنه ، وزیر نفت در حاشیه یکی از جلسات مجلس،گم شدن این دکل را تایید می کند و می گوید پیگیر موضوع دکل هستیم.

زنگنه با اشاره به حمایت از تولید داخلی ادامه داد: ما درپی دکل خارجی نبودیم. پرونده تشکیل شده و شکایت کردیم. این موضوع را پیگیری می کنیم.

به هر حال مردم منتظر روشن شدن وضع دکل نفتی هستند. موضوعی که این روزها موجب گل آلود شده آبی که عده ای سعی می کنند با قلاب سیاست آنهم برخلاف منافع ملی و برای مصارف جناحی از ان ماهی بگیرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار