بازدید 6968

اجازه برتری نظامی به روسیه نمی‌دهیم

معاون وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه گفت که روسیه با رفتار تهدیدآمیز هسته ای خود «با آتش بازی می کند» و آمریکا مصمم است تا از دستیابی مسکو به برتری قابل توجه نظامی از طریق نقض «معاهده نیروهای هسته ای میانبرد» جلوگیری کند.
کد خبر: ۵۱۱۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 26 June 2015
معاون وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه گفت که روسیه با رفتار تهدیدآمیز هسته ای خود «با آتش بازی می کند» و آمریکا مصمم است تا از دستیابی مسکو به برتری قابل توجه نظامی از طریق نقض «معاهده نیروهای هسته ای میانبرد» جلوگیری کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز از واشنگتن ، «رابرت وُرک» در سخنانی در مجلس نمایندگان آمریکا گفت که تلاش مسکو برای استفاده از نیروهای هسته ای خود به منظور ارعاب همسایگان شکست خورده و عملا شریکان ناتو را به هم نزدیک تر کرده است.

این مقام آمریکایی از آنچه راهبرد «تنش آفرینی برای تنش زدایی» روسیه نامید، انتقاد کرد.

وی افزود: هر کسی فکر کند که می تواند تشدید اوضاع از طریق کاربرد سلاح هسته ای را کنترل کند، به معنای واقعی کلمه با آتش بازی می کند ؛ کاربرد سلاح هسته ای حد نهایی تشدید اوضاع و تنش آفرینی است.

معاون وزیر دفاع آمریکا در جمع اعضای کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که روسیه به نقض معاهده نیروهای هسته ای میان بُرد ممنوع کننده موشک های کروز و بالستیک با برد 500 تا 5500 کیلومتر ، ادامه می دهد.

وی همچنین گفت که وزارت دفاع آمریکا در حال تهیه راهکارهایی برای باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور برای پاسخگویی به نقض معاهده مزبور و جلوگیری از دستیابی روسیه به برتری قابل ملاحظه نظامی است.

ورک همچنین اعلام کرد که نوسازی و نگهداری نیروهای هسته ای آمریکا در سال های آینده حدود 7 درصد از بودجه دفاعی را مصروف خود خواهد کرد در حالی که این رقم اکنون حدود 3 تا 4 درصد است.

بر اساس این گزارش ، آمریکا در شُرُف آغاز یک برنامه بلندمدت و پرهزینه برای نوسازی نیروهای هسته ای این کشور از جمله بمب ها ، زیردریایی ها ، بمب افکن ها و موشک های بالستیک است. برآورد هزینه این برنامه از 355 میلیارد دلار در مدت یک دهه تا یک تریلیون دلار در مدت بیش از 30 سال ، متفاوت بوده است.

از سوی دیگر ، «نیکلای پاتروشف» رئیس شورای امنیت روسیه روز پنجشنبه گفت که اقدامات اخیر غرب اثبات کرد که سامانه ضد موشکی ناتو همواره بر ضد روسیه و چین بوده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به تازگی اعلام کرد که این کشور در سال 2015 بیش از 40 موشک بالستیک قاره پیما را به نیروهای هسته ای روسیه می افزاید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی