بازدید 16820

شکست نبرد «فتح‌حلب» اختلافات را تشدید کرد

شکست گروه‌های مسلح تروریستی در حملاتی که آن را نبرد «فتح حلب» نامیده بودند، اختلاف و نزاع بین این گروه‌ها را تشدید و وارد فاز جدیدی کرده است.
کد خبر: ۵۱۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸ 24 June 2015
شکست گروه‌های مسلح تروریستی در حملاتی که آن را نبرد «فتح حلب» نامیده بودند، اختلاف و نزاع بین این گروه‌ها را تشدید و وارد فاز جدیدی کرده است.

به گزارش فارس، روزهای اخیر شاهد تحولاتی در عرصه میدانی شهر حلب و ریف آن بود که از دوشنبه هفته گذشته با حمله خمپاره‌ای و موشکی گروه‌های مسلح تروریستی از کوی‌های شرقی حلب به مناطق مسکونی غربی آن آغاز شد و منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها شهروند غیرنظامی شد.

پس از این حملات خمپاره‌ای و موشکی گروه‌های تروریستی در قالب ائتلاف فتح حلب حملاتی را علیه کوی‌هایی در غرب حلب که در کنترل ارتش سوریه است، مانند الراشیدن و الخالدیه و جمعیت الزهراء انجام دادند و مانند تمام نبردهای گروه‌های مسلح تروریستی، این حملات نیز با جنگ رسانه‌ای و روانی و تبلیغاتی شدیدی از سوی رسانه‌های مغرض و حامی این گروه‌ها همراه و تلاش شد، اینگونه جلوه داده شود که همانند موفقیت‌هایی که گروه‌های تروریستی در قالب جیش الفتح در ادلب و ریف آن به دست آوردند، جیش الفتح نیز چنین دستاوردهایی در عرصه میدانی حلب و ریف آن خواهد داشت.

با گذشت یک هفته و عدم تحقق هیچ یک از اهداف مورد نظر جیش الفتح بار دیگر جنگ اتهامات و شعله اختلافات بین گروه‌های مسلح فعال در حلب و ریف آن آغاز شد تا زمانی داعش به خاطر آغاز نبردهای ریف شمالی حلب و زمانی دیگر کُردها به خاطر مشکلاتی که برای فتح حلب در منطقه الشیخ مقصود به وجود آورد و زمان دیگر جبهه النصره به دلیل جدا شدن از اتاق عملیات فتح حلب و متمرکز شدنش بر نبردهای ادلب و ریف آن، عامل شکست جیش الفتح عنوان شدند.

در این میان حملات داعش در مناطق ریف شمالی حلب که به سیطره این گروه تکفیری بر مناطق صوران، البل، التقلی، ام الحوش، الوحشیه و القری در اطراف شهر مارع منجر شد، ریف شمالی حلب را در آستانه تصرف کامل به دست داعش قرار داد و اگر در این بین حملات هوایی ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا نبود، هیچ کدام از گروه‌های مسلح منطقه حتی جبهه النصره توان متوقف کردن داعش را نداشتند.

اما در این بین سرکردگان گروه‌های مسلح تروریستی از جمله «ابو قتیبه» به وجود اختلافات و منازعات داخلی بین سرکردگان گروه‌های مسلح و حتی عناصر آنها در ریف شمالی حلب اذعان کرد، به خصوص پس از آنکه «مهنا جفاله»، سرکرده گروه تروریستی «کتیبه ابو عماره» دو روز پس از صادر کردن بیانیه‌ای در لزوم مبارزه با داعش در معرض ترور از سوی گروه تروریستی تکفیری موسوم به «ارتش مهاجرین و انصار» قرار گرفت و موجب تشدید نگرانی‌ها از وضعیت این جبهه بین گروه‌های مسلح شد.

همچنین ابو قتیبه به شکست تجربه ائتلاف گروه‌های مسلح موسوم به «جبهه شامیه» نیز اشاره می‌کند که مهمترین دلیل آن قطع حمایت‌های طرف‌های منطقه‌ای از این ائتلاف از جمله ترکیه به دلیل شکست اردوغان و حزبش در انتخابات این کشور بود که منجر به استعفای «عبد العزیز سلامه»، سرکرده این جبهه در نتیجه شکست در نبرد فتح حلب و عدم تحقق هیچ یک از اهداف شد.

در کنار این هرج و مرج حاکم بر ریف شمالی حلب و گروه‌های مسلح فعال در این منطقه ارتش سوریه خود را برای نبرد بزرگ حلب آماده می‌کرد که یکی از مهمترین اهداف آن تسلط کامل بر شهر حلب و گشودن جبهه ریف شمالی و شکستن محاصره شهرک‌های شیعه نشین نبل و الزهراء است که سومین سال محاصره خود را سپری می‌کنند.

نبردهایی که طی هفته گذشته و تا چند روز اخیر در جبهه حلب جریان داشت، موجب وارد آمدن خسارات سنگین جانی و مادی به فتح حلب در مناطق جمعیت الزهراء، الراشدین، الاشرفیه، الخالدیه، اللیرمون و همچنین باشکوی شد و موجب باز پس گیری جمعیه باشکوی و کارخانه‌های اللیرمون توسط ارتش سوریه شد.

از آنچه گذشت باید انتظار داشت که هفته‌های آینده جبهه عملیاتی حلب شاهد تشدید اوضاع و درگیری‌های جدید بین ارتش سوریه و گروه‌های مسلح فعال در این منطقه خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست