بازدید 3307

«دزدان مسلح نقابدار» پس از 4 ماه در چنگ قانون

کد خبر: ۵۱۱۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸ 24 June 2015
پژو سواران مسلح نقابدار که شبانه به مغازه هاي مشهد دستبرد مي زدند با تلاش 4ماهه کارآگاهان اداره جنايي پليس آگاهي خراسان رضوي دستگير شدند و تاکنون به 3 فقره سرقت مسلحانه اعتراف کرده اند .

به گزارش خراسان، شب سي ام دي سال گذشته، 2 جوان نقابدار که قمه و کلت کمري در دست داشتند در حالي وارد يک فروشگاه لوازم يدکي در ابتداي خيابان حجت شدند که همدست ديگر آنان با موتورسيکلت روشن در حاشيه خيابان توقف کرده بود. نقابداران مسلح با تهديد به مرگ فروشنده، به دخل مغازه دستبرد زدند و مبلغ 2 ميليون و پانصد هزار تومان را به سرقت بردند. فروشنده از ترس شليک گلوله، حيرت زده به دزدان خيره شده بود و جرات هيچ کاري را نداشت تا اين که دزدان مسلح سوار بر موتورسيکلت همدستانشان از محل گريختند.

با متواري شدن سارقان، فروشنده لوازم يدکي ماجراي سرقت مسلحانه را به پليس گزارش کرد و بدين ترتيب پرونده اي در دايره مبارزه با سرقت هاي مسلحانه پليس آگاهي خراسان رضوي شکل گرفت، اما مالباخته اين حادثه نتوانست سرنخي از دزدان مسلح به کارآگاهان ارائه کند. گزارش خراسان حاکي است: درحالي که تحقيقات کارآگاهان براي يافتن سرنخي از سرقت مسلحانه مذکور آغاز شده بود، دوم بهمن نيز گزارش مشابهي به پليس آگاهي واصل شد.

بررسي ها نشان داد: دزدان مسلح نقابدار اين بار براي دستبرد به يک فروشگاه خواربار فروشي در خيابان حجت از يک دستگاه خودرو پژو پارس استفاده کرده اند. اين سرقت درحالي رخ داد که دو جوان مسلح به کلت و قمه وارد فروشگاه شده و با تهديد مغازه دار، پول هاي دخل فروشگاه را به سرقت برده و با استفاده از يک دستگاه خودرو پژو که راننده آن در کنار مغازه منتظر همدستانش بود از محل گريخته اند؛ بنابراين گزارش، درحالي که سرقت هاي مسلحانه از فروشگاه ها شکل سريالي به خود مي گرفت تحقيقات کارآگاهان اداره جنايي بيانگر آن بود که 2 سرقت مذکور توسط اعضاي يک باند انجام شده است اگر چه از وسيله نقليه هاي متفاوتي در اين سرقت ها استفاده شده بود اما تجربه کارآگاهان ورزيده آگاهي با توجه به شگرد «دزدان مسلح» احتمال وقوع اين سرقت ها توسط اعضاي يک باند را قوت مي بخشيد. به همين خاطر با صدور دستور ويژه اي از سوي سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي (رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي) براي کشف سرقت هاي مذکور، گروهي از کارآگاهان دايره مبارزه با سرقت هاي مسلحانه با نظارت مستقيم سرهنگ غلامي ثاني (رئيس اداره جنايي) ماموريت يافتند طومار سارقان مسلح را در هم بپيچند واين پرونده را تا زمان دستگيري دزدان مسلح ادامه دهند.

با صدور اين دستور، کارآگاهان با بسيج همه امکانات موجود عمليات اطلاعاتي، شناسايي دزدان مسلح را به طور شبانه روزي در دستور کار قرار دادند اما هنوز دو روز بيشتر از اين ماجرا نگذشته بود که سارقان مسلح به سومين فروشگاه نيز در مشهد دستبرد زدند. آنان اين بار نيز با همان شيوه قبلي ساعت 2:30 بامداد چهارم بهمن با کلت و قمه وارد يک فروشگاه خواربار فروشي در خيابان رسالت شدند و با دستبرد به دخل فروشگاه چند صدهزارتومان به سرقت بردند. دزدان خشن سپس سوار پژو پارس شدند و شبانه از محل گريختند.

 به گزارش خراسان، با اعلام ماجراي اين سرقت به پليس آگاهي، کارآگاهان به سرنخ هايي از نوع و رنگ خودرو دست يافتند و همين سرنخ کافي بود تا «دزدان مسلح نقابدار» در چنگ قانون گرفتار شوند.

 کارآگاهان دايره مبارزه با سرقت هاي مسلحانه پس از چند ماه تلاش شبانه روزي بالاخره موفق شدند خودرو پژو را با بررسي گسترده در سيستم ترافيکي پليس، شناسايي کنند و بدين ترتيب در تاريخ 94.3.28 ، راننده اي که با خودروي مذکور در خيابان راهنمايي مشهد تردد مي کرد به محاصره پليس درآمد و دستگير شد. بازجويي ها از جوان راننده ، عمليات کارآگاهان را به بولوار ابوطالب کشاند و 2 برادر 20 و 23 ساله در مخفيگاهشان به دام افتادند.

 پليس در بازرسي از منزل متهمان يک کيلوگرم حشيش نيز کشف کرد اما بررسي هاي دقيق نشان داد که يکي از افراد دستگير شده در ماجراي سرقت هاي مسلحانه نقشي نداشته است بنابراين وي با صدور دستوري از سوي قاضي عرب (قاضي شعبه 408 دادسراي مشهد) آزاد شد و بازجويي هاي تخصصي از متهم ديگر اين پرونده ادامه يافت که در نهايت وي پرده از سرقت هاي مسلحانه شبانه برداشت و همدستانش را نيز لو داد.

در ادامه اين عمليات، کارآگاهان پليس آگاهي متهم ديگر اين پرونده را نيز در خيابان مطهري شمالي طي يک عمليات هماهنگ به دام انداختند. متهمان اعتراف کردند پس از دستبردهاي مسلحانه، پول هاي مسروقه را بين خودمان تقسيم مي کرديم.

اين گزارش حاکي است : با صدور دستوراتي از سوي قاضي عرب، متهمان درحالي براي ادامه بازجويي و کشف سرقت هاي احتمالي ديگر در اختيار کارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفتند که تحقيقات براي دستگيري افراد ديگر مرتبط با اين پرونده ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی