بازدید 75194
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

دعای رهبری از سر ظریف هم زیاد است/ حصر خانگی برای احمدی نژاد خوب بود/ تیتر بحث‌برانگیز صدا و سیما/ پایتخت 4 دین را به سخره گرفته است!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «مخالفت کارگردان پوپک و مش ماشالله با مذاکرات هسته‌ای»، «عامل بدبختی مؤسسه میزان چه بود؟» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۱۱۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵ 22 June 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


هزینه های 300 میلیونی برای خاک خوردن پرونده‌ها

طبق اصل هفتاد و ششم قانون اساسی «مجلس شورای اسلامی حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارد» اما آنگونه که نمایندگان می‌گویند به‌ نتیجه رساندن تحقیق و تفحص‌ها، به یکی از مشکلات پیش‌روی نمایندگان تبدیل شده است و بسیاری از پرونده‌ها که با انگیزه بالای نمایندگان رسیدگی به آنها شروع شده بود امروز در راهرو‌های مجلس خاک می‌خورد. تحقیق‌ و تفحص‌های نیمه کاره مجلس نهم٬ مجلسی بود که روز نخست آن با تحقیق و تفحص‌ آغاز شد؛ با این همه این شروع در سال‌های پایانی خیلی خوب پیش نرفت تا تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران، صندوق فرهنگیان٬ بانک پاسارگاد، صنعت بیمه کشور، سازمان ثبت اسناد، سازمان جنگل‌‌ها و مراتع کشور ، بنیاد تعاون٬ مخابرات٬ هنوز در صحن علنی قرائت نشود؛ و بعید نیست با تغییر ترکیب مجلس این تحقیق‌ها و تفحص‌ها بی‌نتیجه بماند. بنا به گفته پورمختار هزینه هر تحقیق و تفحص بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است و معمولا کمیته تحقیق و تفحص چندین ماه را برای روشن شدن ابعاد تخلفات سازمان، بنیاد‌ها٬ یا نهاد‌های متخلف صرف می‌کنند که توجه به این امر ضرورت و لزوم اثربخشی تحقیق و تفحص‌ها بیشتر نمایان می‌شود.


درخواست رفع ممنوعیت پخش تصاویر رئیس دولت اصلاحات

در اولین نشست شورای مرکزی جدید مجمع نیروهای خط امام جهت انتخاب دبیر کل به صورت کتبی رأی گیری به عمل آمد که به اتفاق آرا سید هادی خامنه ای برای بار دیگر به دبیر کلی این تشکل انتخاب شد و در پایان این جلسه نیز اکثریت اعضا با انتقاد از آنچه مدتی است با عنوان ممنوعیت پخش اخبار و تصاویر رییس جمهور سابق طرح شده و طبق اظهارات مسئولان، مستند به حکم دادگاه و یا مصوبه شورای عالی امنیت ملی هم نبوده، خواستار رفع این مشکل در اسرع وقت شدند.


عامل بدبختی مؤسسه میزان چه بود؟

رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی گفت: برخی از افراد سودجو برای ایجاد خدشه به دستگاه قضا این تعاونی را وابسته به دادگستری و قضات آن معرفی می‌کردند، در صورتی که باید با قاطعیت بگویم که هیچ رابطه‌ای بین دادگستری و میزان وجود نداشته و ندارد. رئیس کل دادگستری خراسان رضوی تأکید داشت: میزان یک مؤسسه نبود بلکه یک تعاونی بود که نام مؤسسه را بر خود نهاد و به دنبال آن مجبور شد قوانین یک موسسه را اجرا کنند و به عقیده بنده همین نام مؤسسه عامل اصلی بدبختی تعاونی میزان بود.وی با انتقاد شدید از مدیران تعاونی میزان خاطرنشان کرد: پس از کش و قوس‌های فراوان و تلاش برای ادغام کردن این موسسه با بانک صادرات ما به یکباره شاهد عدم همکاری بین مدیران این تعاونی با دستگاه قضا و بانک مرکزی بودیم که وضعیت این تعاونی را هرچه بیشتر وخیم کرد.


واکنش اکبر اعلمی به ماجرای بورسیه سعودی پسر مهاجرانی

نماینده اصلاح طلب مجلس ششم در صفحه فیسبوک خود نوشت

آقای عطاءالله مهاجرانی برای این افتضاح چه پاسخی دارند؟

بنا بر اسناد خارج شده از سیستم الکترونیکی سفارتخانه های عربستان سعودی، این کشور هزینه تحصیل برخی از وابستگان مقامات سیاسی سابق ایران را تأمین می کند. در سندی که روز گذشته به همراه حدود ۶۰ هزار سند دیگر از مجموع نیم میلیون سند خارج شده از سیستم الکترونیکی وزارت خارجه سعودی، منتشر شده است، آقای عطاء الله مهاجرانی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه ای به سفارت سعودی در لندن درخواست کرده که این کشور هزینه تحصیل فرزند وی در مقطع دکتری را متقبل شود و این کشور نیز با این درخواست موافقت کرده است؛ بنابراین سند، فرزند آقای مهاجرانی قصد داشته در دانشگاه وارویک در شهر کاونتری تحصیل کند.


عربستان دست به دامان پوتین برای میانجی‌گری با ایران

مجتهد، فعال رسانه‌ای مشهور عربستانی در تازه‌ترین نوشته خود در توییتر درباره سفر اخیر محمد بن سلمان به روسیه اظهارات مهمی مطرح کرد.به گزارش «انتخاب»، مجتهد که به دلیل ارائه اطلاعات دقیق از پشت پردۀ خاندان حاکم گمان می‌رود از شاهزاده‌های سعودی باشد، در توییتر خود نوشت: «محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان به روسیه رفت تا بتواند از ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری این کشور برای قانع کردن ایرانی‌ها و انصارالله به منظور موافقت با آتش بس بدون عذرخواهی عربستان، کمک بگیرد.» مجتهد افزود: «روسیه هم این کار را نخواهد کرد، مگر در برابر افزایش قیمت نفت و امضای توافق‌نامه تسلیحاتی که قبلا توسط عربستان متوقف شده بود و نیز اجرای توافق‌نامه فروش سلاح به مصر با پول عربستان که قبلا متوقف شده بود.» او در ادامه نوشت: «قرارداد فروش نفت عربستان به روسیه بیش از 10 میلیارد دلار است و در زمان ملک عبدالله به مراحل پایانی خود رسیده بود، اما در زمان ملک سلمان بر اثر فشار آمریکایی‌ها متوقف شد.»


اتهام وزیر سابق به سه قوه

مسعود پزشکیان وزیر اسبق بهداشت یکی از منتقدان اصلی عملکرد کنونی وزارت بهداشت است، کمتر مصاحبه ای است که وی با رسانه‌ها داشته باشد و از عدم اجرای قوانین در حوزه سلامت انتقاد نداشته باشد، بطوری که این نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس از منتقدان اصلی زیرمیزی در کشور به حساب می‌آید. در این رابطه مسعود پزشکیان در پاسخ به پرسش تسنیم درباره اینکه شما که خودتان این همه درباره زیرمیزی انتقاد دارید، در دوران وزارت خودتان چگونه عمل کردید؟ و آیا آن زمان زیرمیزی وجود نداشت؟ گفت: چرا نبود! آن کاری که ما می‌کردیم دعوایمان با مجلس و قوه قضاییه بود.وزیر اسبق بهداشت ادامه داد: ما به مجلس و قوه قضاییه می‌گفتیم که زیرمیزی به معنای پرداخت خارج از تعرفه است، ولی مجلس، قوه قضاییه و دولت با بخش خصوصی 10 برابر تعرفه قراداد داشت، وقتی مجلس، دولت و قوه قضاییه خودشان زیرمیزی را به صورت رومیزی و 10 برابر می‌دهد من چطور می‌توانم جلوی آنها را بگیرم.پزشکیان با صحه گذاشتن به این مسئله که اعضای قوای سه گانه خودشان زیرمیزی پرداخت می‌کنند، خاطرنشان کرد: یعنی آدمی که خود باید نظارت و برخورد کند خودش 10 برابر دارد خلاف می‌کند، بنده این مسائل را در مجلس و به قوه قضاییه هم گفتم، بنابراین من به آنها گفتم شماها رومیزی ندهید بنده هم زیرمیزی را جمع می‌کنم.


پایداری‌ها به خرد جمعی اعتقاد پیدا کرده‌اند!

حمیدرضا ترقی با بیان این‌که «ما در هیچ زمانی در میان اصولگرایان شاهد چنین همگرایی نبوده‌ایم» گفت: اصولگرایان به این نتیجه رسیده‌اند که در کنار تکلیف محوری به نتیجه‌گرایی نیز توجه کنند. این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اعلام این خبر که «سند همگرایی مؤتلفه، ایثارگران و پایداری در حال نهایی شدن است» خاطرنشان کرد: جبهه پایداری با تغییر مواضع خود یک گام به بدنه اصولگرایان نزدیک شده است.

وی در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به اینکه - آیا پایداری هم به خرد جمعی معتقد است گفت بله؛ آنها هم به خرد جمعی پایبند هستند.


تیتر بحث‌برانگیز صدا و سیما


«پایتخت 4» دین را به سخره گرفته است!

منصور ارضی، مداح مشهور تهران، شب دوشنبه در مراسم ویژه ماه مبارک رمضان در مسجد ارک، از سریال «پایتخت 4» به شدت انتقاد کرد. پارسینه در ادامه نوشت: منصور ارضی با اشاره به سکانس مرده‌شورخانه در قسمت دوم این سریال، آن را «تمسخر مرگ» نامید و گفت: با این کارها معارف دینی را زیر سؤال می‌برند و دین را به تمسخر گرفتند. یواش یواش به مبانی دین رخنه می‌کنند این ملعونین. مردم حواسشان باشد. به این فیلم‌ها نخندید.


برگزاری مراسم افطاری به شیوه اعتدالی روحانی

یک منبع آگاه به خبرنگار عصر ایران گفت امسال از همه چهره های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا به صورت مشترک برای ضیافت افطاری دعوت می شود.این منبع آگاه افزود در مراسم افطاری امسال از سران و اعضاي برجسته هردو جناح سیاسی اصلی کشور و نیز نمایندگان مجلس برای حضور در یک ضیافت افطاری دعوت شده است .او گفت دعوت شدگان از سران و چهره های گروهها و تشكلهای مختلف هر دو جناح از جبهه پايداري گرفته تا راست سنتي و از مجمع روحانيون تا حزب كارگزاران و شوراي مشورتي و اعضاي ارشد احزاب عضو جبهه اصلاحات هستند.گفتنی است سال گذشته ضیافت افطاری ریاست جمهوری در دو شب جدا برگزار شد و در حالی که در یک شب از سران و شخصیت های سیاسی اصلاح طلب دعوت شده بود در یک شب نیز از شخصیت های سیاسی اصولگرا دعوت به عمل آمده بود.مراسم افطاری ریاست جمهوری چهارشنبه شب برگزار خواهد شد.


ضرب‌الاجل مجلسی‌ها برای پرونده رحیمی

رییس کمیسیون اصل نود با اعلام این خبر که به علت عدم پاسخگویی دادگستری پیوست سوم برای درخواست استعلام اسامی 170 کاندیداهای مجلس هشتم مجلس شورای اسلامی که از محمدرضا رحیمی پول دریافت کرده‌اند، زده شده است، گفت: اگر دادگستری تا مهلت زمانی مقرر پاسخ مناسب را ارائه ندهد کمیسیون اصل نود از ابزار‌های قانونی خود برای دریافت پاسخ استعلام‌ها استفاده خواهد کرد.محمد علی پورمختار در گفت‌وگو با ایلنا، با انتقاد از عدم ارائه پاسخ استعلام از قوه قضاییه در این زمینه؛ تصریح کرد: تاکنون نسبت به پاسخ این استعلام‌ اقدامی انجام نشده و رییس دادگستری استان بر اساس وظیفه قانونی خود٬ هر چه زودتر باید پاسخ کمیسیون اصل نود را بدهد.


ظریف: دعای رهبری از سرم هم زیاد است

در شماره‌ی این هفته هفته نامه طلوع، گفت و گوی مفصلی با محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در مورد مسائل مهم داخلی انجام شده است ؛«از انتخاباتی بودن نیت دلواپسان» تا «خرج از بیت المال برای چاپ بنرهای ضددولتی» در گفت و گو با دکتر محمد جواد ظریف

در بخشی از این گفت و گو آمده است:

* رهبری گفتند «تو را با اسم در نمازم دعا می کنم، این از سر من هم زیاد است»

* امیدوارم فضاسازی ها به خاطر انتخابات نباشد.

* چشم بصیرت نداشتم که هاله نور احمدی نژاد را ببینم

* حمله منتقدان ، توشه آخرت من است

* شهدا از حمله به رزمندگان جبهه دیپلماسی خوشحالند؟! پس ادامه دهید!


انتقادکنندگان از مصباح یزدی، مانند مشرکان قریش عمل می کنند

سید احمد علم الهدی ظهر روز گذشته در سومین جلسه از سلسله جلسات تفسیر روزانه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان که در مهدیه مشهد برگزار شد، گفت: آیت‌الله مصباح یزدی سرمایه ای در نظام ما هستند که برخی به خاطر مسائل سیاسی به ایشان بی حرمتی می کنند و عده ای هم تحت تأثیر قرار می گیرند؛ این روشِ مشرکان قریش است.


شعارهای روحانی در حد حرف مانده

روزنامه شرق امروز دوشنبه ۹۴/۴/۱ مصاحبه‌ای از الهه کولایی، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه تهران و نماینده اصلاح طلب مجلس ششم را منتشر کرده است. وی در بخشی از این مصاحبه می گوید، آقای روحانی شعارهای زیادی درباره فراهم‌کردن فرصت برابر برای همه افراد جامعه دادند و به‌طور طبیعی زنان نیز بخشی از این جامعه هستند، اما متأسفانه اینها در حد شعار و حرف باقی مانده است و دیدیم که ایشان و همکاران‌شان در عرصه‌های تصمیم‌گیری توجه عملی چندانی به این موضوع نداشته‌اند و امکان دستیابی به فرصت‌های برابر برای زنان فراهم نشده است. می‌دانیم موانع و چالش‌هایی اساسی در این مسیر وجود دارد، اما براساس تجربه، در کشورهای کمترتوسعه‌یافته، مانند کشور ما، اگر صاحبان قدرت اراده کنند، این اتفاق می‌افتد.


احمدی نژاد باید پاسخگو باشد نه در تلویزیون بلکه در دادگاه

عیسی کلانتری با ندای ایرانیان گفت، برخی دولت روحانی را به سیاه‌نمایی و پرگویی درباره میراث دوران هشت ساله محمود احمدی‌نژاد متهم می‌کنند، باید بگویم واقعیت دارند .هر چند حسن روحانی و همکارانش در یکی دو ماه اول فرصت تشریح وضعیت بحرانی را که تحویل گرفتند از دست دادند و تنها بخش کوچکی از آن را بیان کردند. فجایعی که در دولت احمدی‌نژاد پیش‌آمد حرف ما نیست، حرف اصولگرایانی است که از احمدی‌نژاد حمایت کردند؛ قبل از آن کشفش کردند و وی را روی ‌کار آوردند و بعد متوجه شدند که بیراهه می‌رود. استفاده از رحیمی و بقایی تخلف بوده است و احمدی نژاد باید پاسخگو باشد نه در تلویزیون بلکه در دادگاه.


پاسخ دفتر رهبری به دعوت زوج جوان

تصویر نامه پاسخ دفتر رهبری به دعوت زوج جوان برای شرکت معظم‌له در مراسم عروسی این زوج به شرح زیر است. تصویر نامه پاسخ دفتر رهبری به دعوت زوج جوان برای شرکت معظم‌له در مراسم عروسی این زوج به شرح ذیل است.


ارتش عربستان شبیه یک شوخی است

"لارنس ویلکرسون" رئیس دفتر "کالین پاول" وزیر خارجه وقت آمریکا در زمان ریاست‌جمهوری جورج بوش، اگرچه خودش جمهوری‌خواه است، از منتقدان این حزب و دولت آمریکا و به خصوص جنگ عراق محسوب می‌شود. وی به مشرق می گوید: ارتش عربستان، نیروی نظامی‌ای نیست که کسی بتواند در یک بحران بزرگ به آن تکیه کند. بله، می‌توانند وارد بحرین شوند، می‌توانند مانع از قیام بحرینی‌ها شوند. اما هنگامی که بحث یک جنگ واقعی پیش می‌آید، وقتی موضوع، نمایش قابل‌توجه قدرت نظامی است، حتی زمانی که یک درگیری مانند جنگ ایران و عراق مطرح است، عربستان سعودی به سرعت کم می‌آورد. این یک واقعیت نظامی مبرهن است.بنابراین این‌که عربستان سعودی یک نیروی نظامی توانمند است که می‌تواند حتی یک کشور مانند قطر و یا امارات متحده عربی را در خلیج فارس به تعادل بکشد، از نظر نظامی، بی‌معنی است. عربستان سعودی یک نیروی تعادل‌زا نیست. پول زیاد دارد، قدرت زیادی را هم می‌تواند با این پول بخرد، اما یک نیروی نظامی توانمند نیست. مسأله دوم خارج از بحث نظامی، این واقعیت است که عربستان سعودی قابل اعتماد نیست. آن‌ها شنبه یک چیز می‌گویند، یک‌شنبه چیز دیگر و دوشنبه کار دیگری می‌کنند. البته مطمئن هستم که رهبری عربستان و خانواده سلطنتی آن هم در مورد آمریکا همین احساس را دارند، و من به آن‌ها حق می‌دهم. با این حال، من باید از نقطه نظر واشنگتن مسائل را ببینم و نقطه نظر واشنگتن این است که نمی‌شود به عربستان سعودی اعتماد کرد.


اعتماد کامل تهرانی‌ها به تیم مذاکره کننده

بخش نظرسنجی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با توجه به روند ادامه مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 برای نگارش پیش نویس توافق جامع هسته ای، اقدام به سنجش افکار از شهروندان تهرانی کرد و نظرات پایتخت نشینان را در 22 منطقه تهران به روش نمونه گیری تصادفی در زمینه مذاکرات هسته ای و تداوم مذاکرات جویا شد. بر اساس نتایج به دست آمده ؛اکثریت قریب به اتفاق شهروندان تهرانی (94.1 درصد)، تیم مذاکره کننده را مطیع رهبری دانستند. (71.4 درصد کاملا مطیع رهبری و 22.7 درصد تاحدی مطیع می دانند).وعده و اقدامات عملی ریاست جمهوری در نحوه تعامل با دنیا و شروع دوره جدید مذاکرات هسته ای از سوی 84.5 درصد از پاسخگویان با انتخاب گزینه های «موفق و تاحدی موفق»، مثبت ارزیابی شده است.پاسخگویان در این سنجش میزان تسلط و حرفه ای بودن تیم مذاکره کننده را در دفاع از منافع ملی مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج نشان می دهد 87.2 درصد شهروندان تهرانی تیم مذاکره کننده هسته ای را در دفاع از منافع ملی ایران مسلط و حرفه ای می دانند. اکثریت شهروندان تهرانی ( 66.4 درصد ) خود را حامی تیم مذاکره کننده اعلام کردند و تنها 11.1درصد منتقد تیم مذاکره کننده هستند و 22.5 درصد نیز اعلام کردند که هم حامی تیم هستند و هم منتقد آن .


کارگردان پوپک و مش ماشالله هم به جمع مخالفان مذاکرات پیوست

فرزاد موتمن در گفت وگو با «نسیم»، گفت: هنوز جنس عقایدم، عقاید اوایل انقلاب است و شخصا از اقدامات دانشجویان خط امام (ره) در سال ۱۳۵۸ برای اشغال لانه جاسوسی دفاع می کنم و معتقدم آن اقدام درستی بوده و اعتقاد دارم در این ۳۵ سالی که از انقلاب اسلامی گذشته، روابط در سطح بین المللی تغییر نکرده است که بخواهیم امتیازاتی به امپریالیست ها بدهیم.

وی با بیان اینکه اصولا موافق مذاکرات هسته ای نیستم، ادامه داد: مردم به مذاکرات بسیار امیدوار هستند و تصور می کنند به طور مثال مشکلات داخلی از جمله تورم و مسائل اقتصادی به تحریم ها ارتباط دارد، در حالی که واقعیت این است که مشکلات اقتصادی به تحریم ها ارتباطی ندارد و با عقد قرارداد و دادن امتیاز به آمریکایی ها مشکلات اقتصادی ما رفع نخواهد شد.


سلحشور: از هنرمندان سالم برای بازی در فیلمم دعوت می‌کنم!

فرج الله سلحشور کارگردان پروژه حضرت موسی (ع)" با اشاره به حضور بازیگران این پروژه اظهار داشت: بازیگران سالم و صالح زیادی در ذهن من هستند که تا قطعی نشدن زمان پیش تولید نامی از آنها نمی‌آورم.


حصر خانگی برای احمدی نژاد خوب بود

عباس عبدی در بخشی از نوشتار خود در هفته نامه صدا با اشاره به یازده روز خانه نشینی محمود احمدی‌نژاد در سال 1390 می‌‌نویسد: «برداشت و تحلیل من در روزهای اول آن رویداد در همان زمان این بود که در صورت ادامه خانه نشینی او را استیضاح کرده و عدم کفایت سیاسی برایش به رأی گذاشته خواهد شد. حتی ممکن بود از طریق اقدام قضایی نیز این کار انجام شود. شیوه‌های عادی دیگر نیز وجود داشت از جمله محصور نگه داشتن در همان خانه خودش. و هنوز هم گمان می‌کنم اگر این کار در آن زمان انجام می شد، کشور در مسیر بهتری حرکت می‌کرد و این اقدام به طور کامل نیز قانونی بود».


بدسلیقگی مسئولان ورزشگاه آزادی

مسئولان ورزشگاه آزادی با بدسلیقگی تمام عیار، برای جداسازی گیت های ورودی سالن 12هزارنفری از «گونی» استفاده کردند که جلوه ای بسیار زشت دارد. این در حالی است که این سالن میزبان دیداری حساس میان تیم‌های والیبال ایران و آمریکاست که پذیرای تماشاگران خارجی نیز هست.


احمدی‌نژاد نگذاشت جلیلی او را مصادره کند!

حجت الاسلام والمسلمین بهمن شریف زاده در پاسخ به اینکه «آقای احمدی نژاد و جلیلی شبیه هم هستند؟» گفته: نه اصلا. برای همین وقتی دست مشایی را گرفت و به وزارت کشور برد برای این بود که مصادره نشود. چون تلاش کردند که احمدی نژاد را به نفع جلیلی مصادره کنند.


ابتلای 4 درصد کودکان خیابانی به ایدز

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از ابتلای بیش از 4 درصد کودکان خیابانی تهران به ایدز خبر داد.

به گزارش ایلنا، مجید رضازاده درباره الگوی پیشگیری از ایدز در میان نوجوانان گفت: بر اساس نتایجی که در ارزیابی‌ها به‌ دست آمده است؛ کودکان خیابانی به شدت در معرض خطر ابتلا به ایدز قرار دارند. به همین دلیل سازمان بهزیستی بر پیشگیری از ایدز در میان کودکان خیابانی متمرکز شده و اقدام به تدوین الگوی پیشگیری از ایدز در میان کودکان خیابانی کرده است.


فشاری بر قاضی پرونده مهدی هاشمی نبود

عباس پوریانی رئیس‌ کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفته: در هیچ کدام از پرونده‌های حساس به ویژه پرونده مهدی هاشمی بحث دخالت مسئولان به ویژه مسئولان دستگاه قضایی را نداشتیم و نداریم. تا آنجایی که اطلاع دارم و با قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده مهدی هاشمی در دادگاه تجدید نظر صحبت کردم وی گفت که هیچ یک از مسئولان قوه قضاییه در مورد این پرونده از من سوال نکردند و هیچ کس دخالتی نداشت و قاضی استقلال کامل داشت.


پاپ فرانسیس: پیرو مسیح اسلحه نمی‌سازد

پاپ فرانسیس روز ۲۱ ژوئیه در جمع ده‌ها هزار تن در شهر تورین ایتالیا صنایع تسلیحاتی را به گونه‌ای بی‌سابقه به باد انتقاد گرفت و گفت: اگر تولیدکنندگان اسلحه و تجهیزات نظامی در حالی که سلاح تولید می‌کنند، خودشان را مسیحی هم بنامند، انسان‌هایی "ریاکار و دورو" هستند.

این شدیدترین اظهارنظر در محکومیت فعالیت‌های تسلیحاتی در جهان از سوی بالاترین مقام کلیسای کاتولیک است.


بسیاری از کارگران زن در ایران «یک سوم حداقل حقوق را دریافت می‌کنند»

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته، هر چند به لحاظ قانونی حقوق کارگران زن و مرد باید با هم برابر باشد اما در مرحله اجرا «در بسیاری از موارد تا یک سوم حداقل قانون کار هم به زنان پرداخت نمی‌شود».

به گزارش ایلنا، سهیلا جلودارزاده، گفته: «باید با افزایش فرصت‌های شغلی و حمایت از کارگران زن و نیز با افزایش بازرسی‌های وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی این فاصله را کم کرد تا عدالت بین زنان و مردان برقرار شود».


در سوریه با آمریکا، اروپا و کشورهای عربی درگیریم

سردار همدانی جانشین فرمانده قرارگاه امام حسین(ع) در سخنرانی در جمع اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان همدان با بیان این که "سوریه در دوران دفاع مقدس ایران به کمک ما آمد و با دشمن همکاری نکرد و ایران را به رسمیت شناخت" گفته: سوریه عمق استراتژیک ماست.

وی با اشاره به اینکه سوریه نقطه هدف مؤثر دشمن بود، بیان کرد: سوریه مرز درگیری و عملیاتی با سرزمین اشغالی دارد. در جریان سوریه دو اردوگاه شامل؛ دشمنان سوریه یعنی آمریکا، کشورهای اروپایی و عربی و دوستان سوریه یعنی ایران، روسیه و چین تشکیل شده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل