بازدید 2364

مخالفت امارات با درخواست دستگیری پسر عبدالله صالح

کد خبر: ۵۱۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵ 22 June 2015
گزارش های خبری حاکی است که دولت امارات با درخواست منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن مبنی بر دستگیری احمد علی پسر علی عبدالله صالح رییس جمهوری سابق این کشور که در ابوظبی بسر می برد، مخالفت کرده است.

به گزارش «تابناک»، به نقل از منابع اماراتی نوشت که دولت امارات موضع خود در خصوص درخواست دولت مستعفی یمن مبنی بر دستگیری پسر صالح را چنین توجیه کرد که وی با اطلاع دولت عربستان در خاک ابوظبی اقامت دارد، چرا که وی پیشتر سفیر یمن در این شهر بوده است.

عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن پس از ترک عدن و رفتن به عربستان، احمد علی صالح را از سفارت یمن در ابوظبی برکنار کرد و دولت امارات نیز رفع صیانت از پسر رییس جمهوری سابق یمن را اعلام کرد.

هواپیماهای متجاوز عربستان بارها خانه علی عبدالله صالح رییس جمهوری سابق یمن و پسرش احمد علی و خویشاوندان وی را در صنعا و سجان بمباران کرده است .

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان به همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و خانه های مردم یمن ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.

رژیم عربستان که با اهداف خاصی از جمله بازگرداندن رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت صنعا، این جنگ را با فریب اذهان عمومی آغاز کرد، اکنون در باتلاق یمن گرفتار شده و به هیچ کدام از خواسته های خود نرسیده است. 


ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها