بازدید 2287

مصر به اسراييل و حماس براي آتش بس 10 ساله فشار می آورد

این روزنامه عبری زبان ادعا کرد مقامات مصری همچنین آمادگی خود را برای بهبود روابط با جنبش حماس در مقابل شروط مربوط به کنترل مرزهای مصر - فلسطین، توقف کمک به گروه های تروریستی در سینا و توقف قاچاق سلاح اعلام کردند.
کد خبر: ۵۱۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲ 22 June 2015
روزنامه صهیونیستی «جروز الم پست» روز یکشنبه فاش کرد مصر، اسراییل و جنبش حماس را برای موافقت با آتش بس طولانی مدت در غزه تحت فشار قرار می دهد.

این روزنامه عبری زبان ادعا کرد مقامات مصری همچنین آمادگی خود را برای بهبود روابط با جنبش حماس در مقابل شروط مربوط به کنترل مرزهای مصر - فلسطین، توقف کمک به گروه های تروریستی در سینا و توقف قاچاق سلاح اعلام کردند.

در پایگاه اینترنتی «جروز الم پست» به نقل از یک مسئول صهیونیست آمده است: «دستگاه اطلاعات عمومی مصر تلاش زیادی می کند تا دو طرف حماس و اسراییل را به پذیرش آتش بس طولانی مدت بین پنج تا ده سال متقاعد کند. آتش بسی که لغو محاصره غزه ، بازسازی آن و ساخت و ساز تاسیسات زیربنایی در این منطقه را در مقابل توقف اقدامات خصمانه حماس علیه اسراییل تضمین می کند.»

این مسئول صهیونیست گفت: «محور مذاکرات اکنون بر این موضوع که جنبش حماس عملیات نظامی خصمانه علیه تل آویو و شلیک موشک به سوی شهر های اسراییل را در مقابل لغو محاصره تحمیلی بر غزه متوقف کند متمرکز است.»

همچنین قرار است در صورتی که دو طرف در این خصوص به توافق برسند یک فرودگاه کوچک و همچنین یک بندر تحت نظارت بیت المللی در غزه احداث شود تا وسیله ارتباطی بین این منطقه و جهان خارج باشد.

از سوی دیگر این روزنامه عبری زبان افزود مصر آمادگی خود را برای بهبود مشروط روابط با جنبش حماس اعلام کرد. جنبش حماس باید به طرف مصری تضمین هایی درباره روابط با گروه اخوان المسلمین بدهد، کمک به گروه های تروریستی در شبه جزیره سینا را متوقف و با طرف مصری برای کنترل مرزها، بستن تونل ها و توقف قاچاق سلاح و تروریست از طریق آن همکاری کند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما» از قدس اشغالی، یوسی میلمان کارشناس سیاسی روزنامه عبری « جروز الم پست» نیز گفت: «مصر ثابت کرده است که بازیگر فعال و موثری در روند حوادث در غزه است و همچنین تاثیر آشکاری بر فلسطینیان دارد. دستگاه اطلاعات مصر با موسی ابو مرزوق از رهبران جنبش حماس هماهنگی می کند تا حلقه ارتباط بین قاهره و دیگر رهبران این جنبش باشد.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار