بازدید 4280
۲

كلاهبرداري ميليوني در پوشش نيكوكار

کد خبر: ۵۱۰۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 22 June 2015
پليس از شهروندان تهراني خواست تا مردي  راكه اقدام به كلاهبرداري از خانواده‌هاي كم بضاعت مي‌كرد  شناسايي كنند.

به گزارش اعتماد، رسيدگي به اين پرونده از چهاردهم اسفند سال گذشته با مراجعه خانمي به دادسراي ناحيه ٢ تهران آغاز شد. در اين روز مالباخته با طرح شكايتي عنوان كرد شخصي به بهانه تهيه وام براي پسرش، بدون اطلاع او اقدام به انتقال سند مالكيت خانه‌اش به حساب يك شركت خصوصي كرده و پس از دريافت مبلغ ٢٧ ميليون تومان متواري شده است.

با ثبت شكايت مالباخته پرونده‌اي مقدماتي با موضوع «كلاهبرداري» تشكيل شد و براي رسيدگي در اختيار پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.  شاكي با حضور در پايگاه دوم درباره شيوه آشنايي با متهم گفت: «مدتي قبل سوار يك دستگاه خودروي مسافركشي شده و به طور اتفاقي با شخصي به نام حميدرضا آشنا شدم. من درباره مشكلات زندگي‌ام با او حرف زدم و او هم خودش را خير معرفي كرد و مدعي شد مي‌تواند به من و فرزندانم كمك كند تا بخشي از مشكلات مالي‌ام حل شود.»

 شاكي ادامه داد: «حميدرضا چندبار به خانه من آمد و حتي چند بار اقلامي مثل برنج، روغن و... را برايم آورد و سرانجام يك روز پيشنهاد دريافت وام با شرايط مناسب به پسرم داد و گفت مي‌توانيم از طريق آن مغازه‌اي اجاره كنيم تا پسرم به خريد و فروش پوشاك مشغول شود. به اين بهانه مرا به يك شركت در منطقه صادقيه برد. حميدرضا آنجا مدعي شد لازم است براي دريافت وام برخي اقدامات اداري انجام شود و به همين بهانه در چندبرگ امضاي مرا گرفت. حتي يك نوبت هم مرا به دفترخانه اسنادرسمي در نزديكي شركت برد و من آنجا برگه‌اي را امضا كردم. من به حميدرضا اعتماد كرده بودم براي همين همه درخواست‌هاي او را انجام مي‌دادم. من مي‌خواستم هرطور شده آن وام را بگيرم و براي پسرم مغازه بزنم تا زندگي‌ام بهتر شود.»

 شاكي درباره نحوه اطلاع از كلاهبرداري متهم نيز به كارآگاهان گفت: «پس از اينكه كارهاي اداري را براي گرفتن وام انجام دادم حميدرضا گفت بايد مدتي صبر كنيم تا وام آماده شود اما پس از ماه‌ها خبري از وام نشد و وقتي من به شركت مراجعه كردم متوجه شدم مبلغ ٢٧ ميليون تومان وام به حميدرضا پرداخت شده اما خبري از او نيست. من بلافاصله با موبايلش تماس گرفتم اما او جواب نداد تا اينكه يك روز اخطاريه دادگاه براي توقيف خانه به نفع شركت به در خانه‌ام آمد. من براي پيگيري به شركت رفتم و آنجا متوجه شدم برگه‌اي كه با اعتماد به حميدرضا در دفترخانه امضا كرده‌ام همان برگه وكالت بلاعزل انتقال سند مالكيت خانه‌ام بوده و حميدرضا آن را براي دريافت پول به شركت تحويل داده است.»

پس از ثبت اظهارات شاكي، كارآگاهان به شركت مورد نظر مراجعه كرده و متوجه شدند كه شركت هيچ مجوزي براي دادن پول در قالب وام به افراد يا هرگونه اقدامات مالي ديگر ندارد اما با اين وجود از طريق انتشار آگهي تبليغاتي در روزنامه‌هاي كثيرالانتشار به اقدامات خلاف خود ادامه مي‌دهد كه پس از هماهنگي با مرجع قضايي، نسبت به پلمب آن اقدام شد.

 در ادامه رسيدگي به پرونده نيز كارآگاهان موفق به شناسايي محل سكونت حميدرضا در منطقه ٢٠ متري افسريه شدند. در تحقيقات ماموران مشخص شد همسر متهم از يك سال پيش به شكل غيابي از او جدا شده و هيچ‌يك از بستگان و دوستانش خبري از او ندارند. 

سرهنگ كارآگاه داوود مرادي، رييس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به انتشار تصوير متهم در رسانه‌ها با دستور قضايي از تمام شهرونداني كه موفق به شناسايي تصوير متهم مي‌شوند و اطلاعاتي از محل سكونت يا تردد او دارند خواست تا اطلاعات خود را از طريق شماره تماس‌هاي ٦٣٩٥٧٧٦١ و ٦٣٩٥٧٧٦٠ در اختيار كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
من این شخص را نمی شناسم ولی خدا ازش نگذره
انشاالله که رابطه فقط در همین حد بوده باشه و از نوع نامشروعش نبوده باشه!!!!!!!خیلی راحت در تاکسی آشنا شده درد دل کرده و حتی به خانه زن هم رفته!!!!!!!!!!!!!عجب اعتماد به نفسی!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی