بازدید 17248

سرنخ‌هایی از پرونده اسیدپاشی در اصفهان

پس از پیگیری یک ساله برای شناسایی عامل جنایت اسیدپاشی اصفهان،سرنخ‌های متقن و مورد تاییدی از پیدا شدن کلاف سر درگم عامل اسیدپاشی پیدا شده است که حدس‌‌های موجود را به یقین نزدیک کرده است.
کد خبر: ۵۱۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱ 18 June 2015
پس از پیگیری یک ساله برای شناسایی عامل جنایت اسیدپاشی اصفهان،سرنخ‌های متقن و مورد تاییدی از پیدا شدن کلاف سر درگم عامل اسیدپاشی پیدا شده است که حدس‌‌های موجود را به یقین نزدیک کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان،پرونده جنجالی اسیدپاشی در اصفهان یک سالی می‌شود اذهان عمومی مردم به‌خصوص بانوان را به خود مشغول کرده است، پرونده‌ای که تبعات سنگین آن موجب شد که این قضیه به امنیت ملی کشیده شود و تمامی مسئولان رده بالای کشوری تاکید برای پیگیری و دستگیری متهم یا متهمان پرونده از سوی دستگاه قضایی و انتظامی داشته باشند.

پیش از این نیز پرونده‌های اسیدپاشی زیادی در کشور اتفاق افتاده بود که به زعم برخی از مسئولان حادثه اسیدپاشی امری عادی به نظر می‌رسید اما آنچه در پرونده اخیر اسیدپاشی اصفهان بیش از سایر پرونده‌های اسیدپاشی کشور نمود جدید پیدا کرده بود، بی‌‌ارتباط بودن فرد اسیدپاش به قربانیان این حادثه و عدم انگیزه شخصی بود، کما اینکه سایر افرادی که مبادرت به اسیدپاشی می‌کردند،قابل شناسایی و به دلیل غرائض و انگیزه‌های شخصی با قربانیان، اقدام به اسیدپاشی کرده بودند.

در طی 11 ماه گذشته در حاشیه محافل سیاسی، نظامی و انتظامی و قضایی رسانه‌های داخلی و خارجی پیگیر پرونده حادثه اسیدپاشی بوده و در اصفهان نیز دغدغه محافل انتظامی و قضایی همیشه گریزی به دستگیری عامل اسیدپاش و مطالبه احقاق حق قربانیان بی‌گناه این جنایت بوده است.

در صحبت‌های اخیر مسئولان انتظامی استان اصفهان طی یک پرونده سرقت‌های سریالی فردی جانی دستگیر و مضمون به حادثه اسیدپاشی در اصفهان شد که تا حدود زیادی قرائن و شواهد پلیس را به عامل اسیدپاشی نزدیک کرد.

متهمی که اعمال جنایت‌کارانه‌اش کمی خاص‌تر از سایر متهمان و بیشتر به نوعی ضربه‌ زننده به بانوان بوده است.

حسین علیزاده وکیل پرونده اسیدپاشی در اصفهان در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران در پاسخ به آخرین وضعیت و سرنخ‌های کشف شده در مورد پرونده اسید پاشی در اصفهان گفت: بنده وکالت رسمی سه نفر از بانوان آسیب‌دیده جنایت اسیدپاشی را در حال بررسی دارم که نخستین بانویی که مورد اسیدپاشی قرار گرفت،سمیه مسماریان در 15 شهریور ماه، سپس مینا آزاده در پنجم مهر و سهیلا جورکش و مرضیه ابراهیمی در 23 مهر ماه سال گذشته بود که همگی کمتر از یک ماه مورد حجوم وحشیانه یک شخص ناشناس واقع شدند.

وی افزود: پس از این حادثه تمامی دستگاه‌های اجرایی خالصانه وارد عمل شدند، چنانکه تمامی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و به‌ویژه وزارت اطلاعات، پلیس آگاهی  و نیز دستورات اکید و قاطع دادستان و تلاش‌های شبانه‌روزی و بدون چشم‌داشت انجام دادند.

وکیل پرونده اسیدپاشی افزود: بازپرس شعبه 6 اصفهان احمد دهقان اقدامات بسیار خوبی انجام داد که جای تشکر دارد، همچنین اگر حمایت این تیم نبود به این نتایج کنونی نمی‌رسیدیم.

وکیل پرونده اسیدپاشی در اصفهان تصریح کرد: وقایع رخ داده بسیار وحشیانه بود و در واقع می‌توان گفت، خشونتی هولناک علیه جامعه بشری و به‌خصوص زنان بود.

 وی ادامه داد: جای بسی خرسندی است که قوه قضائیه و شورای تامین استان تدابیری را اندیشه و تصمیماتی را گرفتند که مبالغی به‌عنوان کمک به خانواده‌های قربانیان اسیدپاشی پرداخت شود.

 وی ادامه داد: هم‌اکنون نیز پرونده در شورای تامین استان و در حال بررسی است و تمامی مسئولان نیز با حسن نظری که دادند تصمیم گرفتند جدای از مباحث قانونی مبالغی را به عنوان کمک هزینه درمان به این قربانیان اسیدپاشی پرداخت کنند.

علیزاده تصریح کرد: مبلغ پیشنهادی کمک هزینه درمان اعلام شده است اما به نظر می‌رسد شورای تامین استان با نیمی از این هزینه برآورده شده موافقت کند.

وی با اشاره به اینکه تمامی وجه اشتراک‌های این چهار بانو مورد بررسی قرار گرفته است،گفت: با وجود برخی اشتراک‌ها اما مرضیه ابراهیمی همان قربانی اسیدپاشی خیابان مهرداد اصفهان شرایط متفاوتی داشته و نو عروسی است که وضعیت وخیمی دارد و هر روز با هزینه‌های سنگین  و مبالغی هنگفت درمانی مواجه است.

علیزاده بیان کرد: از آغاز بررسی پرونده اقدامات قضایی و پلیسی زیادی انجام و پلیس بسیار حرفه‌ای در این قضیه برخورد و موشکافانه و دقیق چند نفری را که  سابقه‌دار بودند، دستگیر کرد.

وی ادامه داد: چندین متهم اصلی در این قضیه دستگیر شدند که هم‌اکنون در مرحله بازجویی هستند اما یکی از این متهمان که بسیار با مضنون این پرونده نزدیک است،خشونت علیه زنان را بسیار ماهرانه و با لذت‌ انجام می‌داده است، که بازجویی اولیه از وی انجام شده است.

وکیل پرونده اسیدپاشی در پاسخ به این سئوال که آیا این فرد دستگیر شده متهم جنایت اسیدپاشی است، گفت: "نمی‌خواهم بگویم صددرصد است اما ظن قوی بر وی وجود دارد و فعلا در حال بازجویی است".

علیزاده تاکید کرد: این فرد جنایتکار جرائم مختلفی علیه زنان انجام داده و همین جرائم پی در پی وی علیه زنان ظن قوی بیشتر مقامات کشور را به این سمت برده که مضمون اصلی همین شخص باشد.

وکیل پرونده اسیدپاشی در اصفهان اضافه کرد: معتقدم کسی می‌تواند اسیدپاشی کند که قبل از آن جنایت‌های مختلف را به عنوان مقدمه انجام داده باشد و دیگر هیچ چیزی برای ازدست دادن نداشته باشد.

وی بیان کرد: این فرد مظنون که بسیار به مشخصات فرد اسیدپاش نزدیک است، پرونده سنگین خشونت علیه زنان در اصفهان و انواع جنایت‌ها را دارد.

علیزاده اضافه کرد: همت قوه قضاییه ،دادستان و وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) بر شناسایی این فرد دستگیر شده است.

وی بیان کرد: تمام اقدامات صورت گرفته با مشخصات فرد دستگیر شده و عامل جنایت ناجوانمردانه مطابقت داد.

وکیل پرونده اسیدپاشی اصفهان در پاسخ به اینکه اگر فرد دستگیر شده و اعترافات و شواهد و قرائن به فرد اسیدپاش نزدیک است چرا اعلام نمی‌شود،تصریح کرد: موکلان باید شناسایی کنند و البته این قضیه در مرحله مواجهه حضوری است که برخی قربانیان اسیدپاشی وی را دیده و درصدی هم تایید کرد‌ه‌اند.

وی افزود: ابتدای کار متهم‌های زیادی برای روشن شدن این قضیه دستگیر شدند و پلیس یک سال بررسی می‌کرد اما متهم بسیار قسی‌القلب بوده و بسیار در انتقام‌گیری با مهارت عمل کرده بود.

علیزاده گفت: این فرد پس از مدتی تحت نظر بودن بازداشت می‌شود که در جرائم نامبرده حمل بر صحت می‌رود که این فرد همان سارق اخیر سریالی منازل اصفهان باشد.

وی بیان کرد: با اقدامات قوه قضائیه و وزارت اطلاعات این پرونده در حال پیگیری سرخ‌های کلاف سر در گم پرونده اسیدپاشی است، اما سهیلا جورکش یکی از قربانیان حادثه جهت درمان و ساخت قرنیه به خارج کشور و اسپانیا رفته است که حداقل حدود 7 ماه دوره درمان طول وی می‌کشد که باید برای تشخیص هویت

صد درصد شخص مضنون باید اقدام کند که تاکنون محقق نشده است.

وکیل پرونده اسیدپاشی اصفهان اظهار کرد: تمام مشخصات فرد دستگیر شده با عامل جنایت اسیدپاشی تاکنون مطابقت داشته است و تا کنون دو نفر از عاملان اسیدپاشی این فرد مظنون را دیده و وی را تایید کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در این مدت یک سال توسط اتاق فکری که برای این پرونده تشکیل شده است تمامی اقدامات و سرنخ‌های موجود به صورت حرفه‌ای مورد بررسی قرار گرفته است.

علیزاده در پایان بیان کرد: به نظر می‌رسد با مطابقت شواهد موجود فرد دستگیر شده با مشخصات فرد اسیدپاش در آینده‌ای نه‌چندان دور خبرهای خوشی از تایید به چنگ افتادن عامل اسیدپاش از سوی مقامات قضایی و انتظامی اعلام شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان