بازدید 50449

ناهمخواني 12 آمار احمدي نژاد با آمارهاي رسمي

کد خبر: ۵۰۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۵ 07 June 2009
رئيس جمهوري در نشست ويژه خبري جمعه شب خود آمارهاي مختلفي درباره اقتصاد کشور طي چهار سال گذشته و مقايسه آن با دولت‌هاي پيشين ارايه کرد. اين در حالي است که قريب به اتفاق اين آمار، با ارقام ارائه شده از سوي مراجع رسمي بانک مرکزي و مرکز آمار همخواني ندارد.

به نوشته «سرمايه»، اين ارقام که در جدول يک آمده نشانگر آن است که باز هم اطرافيان وي آمارهاي نادرست در اختيار وي قرار دادند. آمارهاي ارائه شده از سوي محمود احمدي نژاد در جمعه شب، بيش از 10 مورد بود.

ضريب جيني 87 اعلام نشد
رئيس جمهوري با نشان دادن نموداري که روي يک برگه به چاپ رسيده بود، اعلام کرد ضريب جيني سال 87، پايين ترين ضريب جيني طي سال‌هاي پس از انقلاب بوده است. در اين نمودار که دوربين روي آن متمرکز شد اما رقم دقيق معلوم نبود، ضريب جيني سال 87 معادل 381/0 عنوان شده بود. در حالي که هنوز مراجع رسمي (بانک مرکزي و مرکز آمار) اقدام به انتشار ضريب جيني سال 87 نکرده‌اند. ظريب جيني سال 86 نيز معادل 4045/0 است. که در مقايسه با سال پاياني تصدي گري دولت اصلاحات (سال 83) با 46 درصد رشد از 3996 به 4045 افزايش يافته و نشان دهنده نامناسب تر شدن توزيع ثروت در جامعه است. در همين حال سهم 10 درصد ثروتمندترين به 10 درصد فقيرترين نيز، در دولت نهم افزايش يافته و از 6/14 در سال 83 به 2/15 درصد در سال 86 افزايش يافته است.

درآمد نفت و گاز بالغ بر 310 ميليارد دلار محمود احمدي نژاد در حالي درآمد حاصل از فروش نفت خام را 211 ميليارد دلار اعلام کرد که آمارهاي نماگرهاي اقتصادي بانک مرکزي نشان مي‌دهد، دولت از محل صادرات نفت و گاز بالغ بر 280 هزار ميليارد دلار درآمد کسب کرده است و اگر درآمد حاصل از صادرات 18 ميليارد دلاري محصولات پتروشيمي را که مراکز توليد آن عموماً دولتي هستند را به اين رقم اضافه کنيم مجموع درآمدهاي دولت از محل نفت، گاز و فرآورده‌هاي نفت و گاز حدود 300 ميليارد دلار خواهد شد که اگر به اين رقم 10 ميليارد دلاري که در حساب ذخيره موجود بود اضافه کنيم درآمد نفتي دولت نهم به 310 ميليارد دلار مي‌رسد.

از سوي ديگر، آمار صادرات نفت طي چهار ساله اول دولت موسوي نشان مي‌دهد اين دولت از اين محل 2/63 ميليارد دلار درآمد داشته است در حالي که احمدي نژاد در نشست ويژه خبري اين ميزان را 70 ميليارد دلار ذکر کرد.دولت موسوي طي سال‌هاي 60 تا 63 به ترتيب 5/8، 7/18، 3/20 و 7/15 ميليارد دلار درآمد داشته، ولي در دوره دوم نخست وزير درآمد 7/36 ميليارد دلاري از محل فروش نفت داشت است.بر اين اساس مجموع درآمدهاي دولت موسوي از محل درآمدهاي نفت و گاز 100 ميليارد دلار است.محمود احمدي نژاد در يک شکنجه عجيب اعداد، 70 ميليارد دلار درآمد نفتي دولت موسوي را به 246 دلار رساند و به استناد اينکه ارزش قيمت دلار سه تا 100 برابر کاهش يافته و سه برابرمربوط به دلار اوپک است.

اما، از آنجا که دولت ايران درآمد خود را تبديل به ريال مي‌کند، مبناي تورم داخلي را بايد محاسبه کرد. براساس نظر کارشناسان، آنچه بايد درخصوص مقايسه درآمد نفتي در ادوار مختلف مورد مقايسه قرار گيرد ما به ازاي ريالي اين درآمدهاست به عبارت ديگر، ابتدا بايد بررسي شود که درآمد کسب شده در هر دوره چه مقدار منابع ريالي در اختيار دولت قرار داده و در مرحله بعد نيز ارزش اسمي اين درآمدهاي ريالي با توجه به تورم داخلي تبديل به ارزش روز شود بنابراين بايد نرخ ارز و نرخ تورم مورد توجه قرار گيرد. بر اين اساس نرخ ارز در چهار ساله اول دولت ميرحسين 11 تومان و در دولت نهم 924 است. بر اين اساس ارزش دلار بالغ بر 84 برابر رشد کرده است.

در همين حال سطح عمومي قيمت‌ها 61 برابر رشد کرده است. به عبارتي اگر کالايي يک تومان بوده است اکنون به 61 تومان رسيده در حالي که درآمد دولت از محل فروش يک دلار، 84 برابر شده است که نشان مي‌دهد توان خريد ريالي يک دلار در دولت موسوي نسبت به خريد ريال دولت فعلي 37 درصد کمتر بوده است. به تعبير ديگر، دولت موسوي در چهار ساله اول خود به قيمت امروز، از محل فروش دلارهاي نفتي در داخل 42 هزار ميليارد تومان درآمد داشته در حالي که دولت نهم از محل فروش 63 ميليارد دلار در شرايط فعلي، 59 هزار ميليارد تومان درآمد کسب مي‌کند.

عملکرد عمراني ارقام بانک مرکزي و همچنين گزارش پيش بيني عملکرد بودجه سال 87 نشان مي‌دهد مجموع عملکرد پرداخت‌هاي عمراني دولت نهم طي سال‌هاي 84 تا 87 به ترتيب برابر 7/11، 8/13 ، 2/14 و 19 هزار ميليارد و در مجموع 8/48 هزار ميليارد تومان است. اين در حالي است که رئيس جمهوري اين مبلغ را 75 هزار ميليارد تومان اعلام کرده است. به نظر مي‌رسد احمدي نژاد ارقام اعتبارات عمراني در کتاب‌هاي بودجه را به جاي عملکرد تملک دارايي‌هاي سرمايه‌اي (عمراني) اعلام کرده است. تنها در يک صورت يعني وقتي آنها تحريم کردند؛ ما نامه‌اي خدمت مقام معظم رهبري نوشتيم که اينها مي‌خواهند با تحريم روحيه صنعت نفت را تضعيف کنند، شما اجازه دهيد مقداري از ذخيره ارزي را در صنعت نفت براي فعال کردن پروژه‌ها استفاده کنيم که آنها بيايند. همين اتفاق افتاد و ايشان هم اجازه دادند و با فعال شدن پروژه‌ها شرکت‌ها هجوم آوردند و الان 70 ميليارد دلار قرارداد داريم و 66 ميليارد دلار کار انجام شده داريم که ابتکار خيلي خوبي بود و البته اين هم به صورت قرض داده شده که وزارت نفت بر مي‌گرداند.

برداشت دولت نهم از حساب ذخيره ارزي حدود چهار برابر دولت هشتم است. يعني کل برداشت بودجه‌اي دولت هشتم حدود 20 ميليارد دلار بوده در حالي که کل برداشت دولت نهم (رد ديون و بودجه اي) حدود 7/80 ميليارد دلار بوده است. برداشت 66ميليارد دلاري باعث شد تا استفاده از درآمدهاي نفتي طي چهار سال گذشته در غالب مصارف بودجه‌اي و تسهيلات به بخش خصوصي از مرز 256دلار فراتر رفت. اين ميزان درآمد با گفته رئيس‌جمهوري مبني بر درآمد 211ميليارد دلاري از محل صادرات نفت مغايرت دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پس تورم چی؟ احمدی نژاد میگه 14 درصد در حالیکه بانک مرکزی میگه 25 درصد.
کاش کروبی به جای حاشیه سازی اطلاعات کافی برای اعتراض به این آمارها را داشت. امیدوارم رضایی مبنای مناظره خود را بررسی صحت آمارهای اقتصادی احمدی نژاد قرار دهد. آخرین مناظره خیلی تاثیر گذار است.
از ساختگی بودن تورم ارایه شده هم بگویید.
در دوره احمدی نژاد بانک مرکزی تورم بخش مسکن را محاسبه ننموده در صورتی که در دوره سایر کاندیداها تورم بخش مسکن در تورم کل لحاظ شده است. بنده امروز شخصا خودم در آمارهای بانک مرکزی بررسی داشته ام. و کارشناس محاسبه تورم بوده ام.
باعث تاسف است که برخي کاشناسان دست به اقدامات مبتدي مي زنند که به نظر ميرسد نشاندهنده عدم پختگي آنهاست که سبب تضعيف کانديداي مورد حمايتشان مي شود زيرا بجاي ارائه آمارهاي مذکور در زمان مناظره که تمامي مردم بيننده آن هستند اين آمار را در سايتها يا روزنامه ها ذکر مي کنند و آنهم درست بعد از آثار مناظره بر جامعه ضمن اينکه غالب مردم مناظره را بيش از خواندن سايت و روزنامه توجه مي کنند يکي از دلايل محو شدن آقاي کروبي در همين مسئله بود زيرا ستاد ايشان بجاي ارائه آماري که آقاي احمدي نژاد اتفاقاً آنرا شب قبل نشان داد و مي توانستند حداقل براي سالهاي قبل از 87 به چالش بکشند ابتکار عمل را دو دستي تقديم آقاي رييس جمهور کردند و انصافاً ايشان بخوبي از آن بهره بردند . اما اگر واقعاً آمارهاي ايشان اشکال دارند بايستي در همان جلسه مناظره بر ملا شود نه چند روز بعد از آن و اتفاقاً اين امر به انصاف هم نزديکتر است . البته آقاي احمدي نژاد خيلي خوب توانسته موضوعات را در ذهن خويش بازفرآوري کند و اين نشان ميدهد که ايشان خيلي خوب روي مسايل دقت مي کنند . البته تمامي اين مطالب گفته شد نه به خاطر اينکه بنده به ايشان وفا دارم که اگر تمام آمار ايشان هم درست و دقيق و نشاندهنده وفقيت ايشان باشد بنده به ايشان راي نمي دهم ولي رقباي ايشان ضرورت دارد که به تکنيکها و ترفندهاي ايشان توجه کنند و در عين تيز هوشي اجارزه ندهند که ابتکار عمل مناظره بدست بگير چه ايشان در برجسته کردن کمبود طرف مقابل بسيار استاد است حتي اگر نادرست باشد . اما آقاي رضايي اگر مي خواهد در مقابل ايشان آراء خاموش يا آراء سرگردان اصولگرايان را بدست آورد مي بايست به نکات بالا توجه نموده و بطرق زير ايشان را به چالش بکشد
1- موفقيت ايشان در صورت پذيرش آمارهايشان بيش از بيش نشات گرفته از درآمد سرشار نفتي ايشان است که سبب بالا رفتن نمودار طرحهاي سرمايه اي شده اما چقدر از اينها به ثمر رسيده يا چقدر در دوره هاي قبل در حال بهره برداري بوده و به ايشان رسيده خيلي مهم است .
عدم قانونمند بودن ايشان از جمله در اجراي قانون مديريت خدمات کشوري عليرغم تاکيد مجلس براي آبان سال 86
3 - بي توجه به راي ديوان عدالت در افزايش حقوق افراد به ميزان تورم مندرج در قانون برنامه چهارم توسعه
4- جداي از اعتقاد يا بي اعتقادي آقاي رضايي به ادامه کار شوراها بي اعتنايي آقاي احمدي نژاد به مصوبه مجلس و مجمع تشخيص در احياي دوباره شوراها
5- داشتن پاسخ مکفي و قاطع در خصوص مسافرت فرزند خود به خارج
6- توجه جدي به موضوع مثلث نمي توانيم براي پايان جنگ
7- پيش کشيدن مبحث بنگاههاي زودبازده و انحراف در پرداخت تسهيلات آنها
8- به چالش کشيدن طرح مسکن مهر که به مشاورين املاک واگذار گردد.
9 - اضافه برداشتهاي بانکها از بانک مرکزي و آمار مقايسه اي
10- بي اعتقادي تيم ايشان در ابتدا به رابطه تورم و نقدينگي که سبب تورم نيمه گسيخته در اقتصاد گرديد و عدم باور ايشان به آراء کارشناسان اقتصادي در اين خصوص
11- يک ميليارد دلار موضوع ديوان محاسبات و عدم تسويه آن با خزانه تاکنون
در مورد نسبت واردات به درامد ارزی نگاه دوباره به فیلم بیاندازید. احمدی نژاد اعلام کرد که این نسبت برای همه دولتها بجز دولت نهم بالای صد در صد است در صورتیکه نموداری که در دست وی بود نشان میداد که فقط نسبت دولت اول اقای هاشمی بالای 100 بوده است.
واقعا اگر اين مملكت قانون داشت بايد افراد را بابت ارايه آمار كذب و دروغ جهت فريب افكار عمومي محاكمه ميكرد. در حاليكه در اين چند ساله بارها صدها اقتصاد دان كه تخصص آنها افتصاد است ، سياستهاي اقتصادي دولت را اشتباه عنوان كرده اند و ما اينهمه تعطيلي كارخانجات مختلف را مي بينيم و اعتراضهاي كارگري را در شهرهاي مختلف ودر ميدان پاستور تهران ، انوقت با كمال .... دم از كاهش بيكاري و افزايش رشد اقتصادي ميزنند . واقعا" در هيچ جاي قوانين ما راهي براي حسابكشي از دولتمردان وجود ندارد كه با اين همه پول بيت المال چه كرده اند . وبا اجازه چه كسي بذل و بخشش به ... و جاهاي ديگر كرد ه اند . ؟
امید است در دوشنبه شب اقای رضایی این مغایرت هارا باطلاع اقای رییس جمهور برساند اما اگر ایشان قبول کنند ونگویند من از متخصصان متخصص ترم
با سلام
مطلبي در مورد نحوه تحصيل خانم... در دوره دكتري دانشگاه پيام نور آمده. خواهشمندم به آقاي رضايي بفرماييد در مناظره فردا شب خود با احمدي نژاد اين قضيه را مطرح كنند. ضمناً اميدوارم تمام آماري را كه در اين خبر آورده ايد فردا شب آقا رضايي در مناظره با احمدي نژاد بازگو كنند تا چشم 50ميليون بيننده باز شود. هرچند در صورت اعلام اين‌امار از سوي آقاي رضايي احمدي نژاد ميگه: آقاي رضايي من واقعاً براي شما متاسفم كه آمار رو به شما غلط دادن.
شما آخه به ضریب جینی و کم یا زیاد شدن رشد بیکاری و ترم چیکار دارید؟

اون 3 میلیون که از آقای فلانی گرفتید و چیکار کردین؟ خانم فلانی چرا 2 تا مدرک گرفته؟ به چه حقی کار خبری می کنید مگه چیکاره مملکت هستین؟!

مملکت داری که به آمار تورم و بیکاری و تحریم نیست. شما باید کارشناس آمار گیری از مشت ابراهیم و خاله کبری باشین تا متوجه عرض بنده بشید...
این آمار و ارقام و حساب و کتاب را اطرافیان کاندیداها نمی‌دونن یا اینکه اینها هم فقط ارائه عدد و رقم بدون هیچ مدرک وسندی است؟
حاج محسن چشم همه ايران به توست . يكبار ديگر حماسه ساز شو دلاور.خدا پشت و پناهت دلاور.
آقا محسن! جون بچه ات
اينبار هم انگار كن كه خرمشهر رو ميخواي آزاد كني
خرمشهري به وسعت تمام ايران
چشم اميدومون فقط به توست
يا علي
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی