بازدید 4567
۳

بزرگ‌ترين باند كشتار حيات‌وحش كشور‌ متلاشي شد

کد خبر: ۵۰۹۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳ 16 June 2015
بررسي گوشي تلفن‌هاي همراه شكارچيان غيرمجاز، راز شكار بيش از 360 حيوان را برملا كرد.

به گزارش جوان، چند ماه قبل محيط‌بانان استان كرمان در جريان فعاليت‌هاي يك باند حرفه‌اي شكارچيان غيرمجاز قرار گرفتند.

نخستين تحقيقات نشان داد اين باند در استان‌هاي فارس، كرمان و هرمزگان اقدام به كشتار صدها پستاندار و پرنده وحشي نموده و از شكارهاي خود تصويربرداري كرده بودند.

در حالي كه تحقيقات ادامه داشت، محيط‌بانان پارك ملي كرمان از حضور دو نفر از اعضاي باند به منطقه ممنوعه باخبر شده و در محل حاضر شدند. دو شكارچي هنگام رويارويي با محيط بانان دست به اسلحه برده و پس از درگيري مسلحانه با جا گذاشتن خودرو و تلفن همراه خود از محل گريختند.

فرمانده يگان محيط‌زيست استان كرمان گفت: در بازرسي از خودروي به‌جا مانده لاشه سه جبير، ۲ گوشي موبايل و مدارك شناسايي متخلفين كشف شد.  

محمدرضا شهبازي گفت: پس از اين ۲ گوشي تلفن همراه جهت رمزگشايي و بازبيني تصاوير موجود، در اختيار پليس فتا قرار گرفت كه پس از رمزگشايي تصاوير به‌دست آمده كشتار بيش از ۱۶۰ پستاندار وحشي علفخوار و گوشتخوار ازجمله آهو، جبير، كل و قوچ وحشي، كفتار، روباه و شغال و كشتار بيش از ۲۰۰ عدد انواع پرندگان وحشي را نشان داد. 

با كشف اين تصاوير دو متهم بازداشت شدند و در دادگاه به جرم خود اعتراف كردند. دو متهم همچنين دوشكارچي ديگر را كه از اعضاي باندشان بودند به محيط‌بانان معرفي و محيط‌بانان با دستور قضايي همدستان آنها را نيز بازداشت كردند.

هم اكنون ۴ نفر از اعضاي اين باند در بازداشت به‌سر مي‌برند و با تشكيل پرونده ويژه در دادسراي استان كرمان تحقيقات مراجع قضايي، انتظامي و نيروهاي يگان محيط‌زيست در اين خصوص ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳
خدا لعنتشون کنه. محیط زیست و نیروی انتظامی مچکریم
پاینده باشید دلاوران!!!
فقط در استان کرمانشاه شکار غیرمجاز وجود نداره بقیه استنها متاسفانه فرهنگ شکار داره حیات وحش رو تهدید می کنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست