بازدید 16472
شمارش معکوس برای رونمایی از سایت دولتی همسرگزینی؛

نگاه یک‌در‌میان به مشکلات پیش روی «ازدواج» با مادربزرگ‌های آنلاین!

آیا جای شگفتی ندارد که ببینیم مشکل نخست پیش روی جوانان که به گفته معاون وزیر، «مشکلات معیشتی» است ندید گرفته شده و برای حل رفع ترس از ازدواج که مشکل دوم نامیده شده، سایتی ابداع شده و حل مشکلات دیگر که ضرورت فرهنگ سازی و مقابله با رسوم نادرست را فریاد می‌زند هم ندید گرفته شده است؟
کد خبر: ۵۰۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۲ 14 June 2015
اگر قرار باشد از بین همه مشکلاتی که سد راه ازدواج جوانان می‌شوند، چندتای اول را نام ببریم، تا بیکاری، مشکل مسکن، هزینه های سرسام آور مراسم جشن و امثال آنها هستند، مشکلات دیگر کوچک به نظر می‌رسند؛ اما مسئولان این گونه فکر نمی‌کنند!

به گزارش «تابناک»، تقریبا از زمانی که سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی به همدیگر پیوند خوردند و وزارت ورزش و جوانان متولد شد، هیچ یک از مشکلات حوزه جوانان ولو در حد شعار و حرف های امیدوار کننده مورد توجه مسئولان این وزارت خانه قرار نگرفت تا جایی که طرح انشقاق دو حوزه جوانان و ورزش از یکدیگر مطرح شد و حتی زمزمه های اجرای آن در مجلس به گوش رسید.

بزرگترین دلیلی که برای این موضوع بیان می‌شود هم چیزی نیست، جز بی توجهی مسئولان وزارت ورزش به مقوله جوانان و مشکلات این قشر؛ مشکلاتی که بزرگ‌ترین هایشان خود را در آمار و ارقام مربوط به اشتغال و ازدواج نشان می‌دهند که هیچ یک اوضاع و احوال خوبی ندارند و به دنبال بیمار بودن این دو فاکتور مهم، مشکلات فراوان دیگری از راه می‌رسند؛ از اعتیاد و فساد اخلاقی گرفته تا آمار بزه‌های مختلف.

بدین ترتیب جا دارد که تلاش مسئولان برای توجه به یکی از مشکلات بنیادین جوانان را به فال نیک گرفته و از اینکه می‌بینیم بالاخره رخوت وزارت خانه در مقابل پدیده های شومی چون کاهش نرخ ازدواج، افزایش نرخ طلاق، بالا رفتن سن ازدواج، افزایش خطر تجرد قطعی و... شکسته شده، ابراز خرسندی کنیم.

سخنمان به راه اندازی سایت رسمی و دولتی همسرگزینی باز می‌گردد که به گفته معاون ساماندهی امور جوانان مراحل نهایی خود را پی می‌گیرد و قرار است در 25 خردادماه یعنی چهار پنج روز دیگر رونمایی شود؛ سایتی که قرار است به کمک همسریابی بیاید ولی مسئولان مدعی هستند با سایت های همسریابی که تا کنون دیده‌ایم تفاوت اساسی دارد.

این تفاوت نیز چیزی نیست جز اینکه در سایت هایی که تا کنون برای ‌همسریابی تأسیس شده اند، افراد با پر کردن فرم مشخصات با افرادی مشابه خود آشنا می‌شدند؛ اما قرار است در سایت ابتکاری همسرگزینی، این امر به بزرگترها واگذار شود, یعنی بزرگترها برای جوانان افراد مشابه را بیابند و ایشان را به هم معرفی نمایند؛ چیزی شبیه آنچه در نشست های همسایگان با هم در دهه های پیشتر رخ می‌داد و حالا منسوخ شده است.

اینکه این ایده تا چه اندازه خوب است و چه اشکالاتی می‌تواند‌ داشته باشد، موضوع مهمی است؛ اما بهتر است از آن صرف نظر کنیم، چون تجربه استفاده از مادرها و مادربزرگ‌ها در دنیای مجازی برای امری به اهمیت ازدواج تاکنون وجود نداشته و چه مسئولان در دفاع از طرحشان و چه منتقدان در اشکال وارد کردن به این طرح تلاش کنند ـ چون این هندوانه دربسته است ـ کار بیهوده‌ای به نظر می‌رسد.

اما فارغ از شکل اجرای این کار، بسیار جالب توجه است که می‌بینیم بزرگترین مشکلی که نظر دولتمردان را به خود جلب کرده و موجب شده برای حلش دست به کار شوند، فراهم آوردن راه آشنایی جوانان با هم است؛ اشکالی که وجود دارد اما نه سطح آن آنقدر وسیع است که ایده ملی برایش تدارک ببینیم و نه نخستین مشکل است که پیش از هر چیز برای رفع آن اقدام کنیم!

عجیب تر اینکه خود طراحان و ایده پردازان سایت همسرگزینی نیز به این موضوع اذعان دارند. آنجا که می‌بینیم محمود گلزاری، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان چندی پیش در این باره گفته:

«هم اکنون 11 میلیون و 240 هزار مجرد داریم که این مسأله 3 علت بزرگ دارد که مسأله اول مشکلات معیشتی است و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته 40 درصد علت گرایش به تجرد جوانان مشکلات معیشتی است و عمده‌ترین آنها نیز اشتغال  است. مسأله دوم موضوع فرهنگی و روانی است که از جمله آنها ترس از ازدواج، بی‌اعتمادی به طرف مقابل و گریز از مسئولیت است چرا که شیوه فرزندپروری ما باعث شده است پسران تا 30 سالگی هنوز بچه باشند و توانایی پذیرفتن مسئولیت یک خانواده را ندارند. روش‌های سنتی خواستگاری و ازدواج ایرادی ندارد اما دیگر پاسخگو نیستند و علاوه بر آن باید به این نکته نیز اشاره کرد که متأسفانه برخی از قوانین ما ازدواج را سخت و طلاق را آسان کرده است که باید این قوانین احصا و اصلاح شود‌».

بدین ترتیب آیا جای شگفتی ندارد که ببینیم مشکل نخست پیش روی جوانان که به گفته معاون وزیر، «مشکلات معیشتی» است ندید گرفته و برای حل رفع ترس از ازدواج که مشکل دوم نامیده شده، سایتی ابداع شده و حل مشکلات دیگر که ضرورت فرهنگ سازی و مقابله با رسوم نادرست را فریاد می‌زند هم ندید گرفته شده است؟

آیا این نگاه یک در میان به مشکلات می‌تواند گره‌گشای انبوه مشکلات جوانان در مسیر ازدواج و رهاوردهای شوم کاهش نرخ ازدواج و افزایش سن ازدواج باشد؟ اگر رفع مجموعه مشکلات معیشتی از مسکن گرفته تا اشتغال به این سادگی ممکن نیست و وزارت ورزش و جوانان نمی‌تواند به تنهایی در این زمینه توفیقی به دست آورد، آیا مقابله با آداب و رسوم مشکل آفرین نیز ممکن نیست و حتی برای کاهش هزینه های مراسم ازدواج نیز نمی‌توان کاری کرد؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۸۲
انتشار یافته: ۶۰
حیف از عمرم خدایا مرگ ما رو برسونی خیلی ممنون میشم
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
آخ که گل گفتی. ای کاش وقتی میخوابم دیگه زنده بلند نشم. حلم از بیکاری بهم میخوره. دیوونه شدیم به خدا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
من فکر میکردم فقط خودم به این نتیجه رسیدم. با این مشکلات اقتصادی افسرده و بی انگیزه. ظاهراً همدرد زیاد دارم. آخه این زندگیه ما داریم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
ناامیدی سمه برو زندگیتو تغییر بده آرزو مرگ هم نکن حتی تغییر کوچک شروع خوبیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
من با حقوق کارگری در سال 90 و فوق لیسانس بدون هیچ پس اندازی ازدواج کردم. خوب اولش سخت بود ولی الان هم حقوقم زیادتر شده و هم زندگیم بهتر. طی این سالها مدیر شدم و دیدم که متاسفانه نسل گذشته ما فرزندانی تن پرور و زیرکار درو تربیت کرده اند. چهل تا کارمند داشتم که از انها تنها سه نفر بودند که درست کار می کردند و مابقی از کارشون می دزدیدند و متاسفانه اخراج شدند.
همه منتظرند که یا کارمند دولت بشن و یا حقوق بگیر در یک کار راحت. ولی به نظر من در اولین مرحله تنها باید شروع کرد اصلا مهم نیست که چقدر بهت پول میدن و چکاری باید انجام بدی، اگر لایق باشی زمان تو رو به جایگاهت می رسونه.
من برای اولبن بار یک کاری برای یک شرکت انجام دادم طرف پولشو به من نداد و گفت تو باید 2 سال حمالی کنی تا ببینم اصلا عرضه داری یانه و با کارشناسی ارشددر ماه اول کاریم یک سوم حقوق کارگری رو دریافت می کردم و پس از 5 سال اوضاع کاملا متفاوت شده، فقط شروع کنید از هر کاری که شده و تمامی تلاشتون رو بکنید وکم نگذارید بقیشو بسپارید به زمان
میثم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
منم اضافه کنید!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
سال به سال زندگیمون بدتر میشه امید به زندگی آینده نداریم کم کم دارم قید بچه دار شدن رو میزنم، از ازدواج کردن هم پشیمون هستم، سنت ها و خرج های اول زندگی کم شکنه، خودم رو هم نمیتونم راحت کنم چون خلافه شرعه و گناهی است بزرگ، باید بسوزم و بسازم و چون مرده ای متحرک حرکت کنم و منتظر مرگم باشم که بببینم کی فرا میرسه
هوشنگ
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
دوستان کارهای سختی هم هست که هیچ کی حاضر نیست بره دنبالش..چین یا هر کشوری اگه پیشرفت میکنه سخت کوشی کارگراش هم خیلی موثره..متاسفانه تولید و عمران تو افق دید هیچ کدوم از ما نیست..بنایی و چاه کنی و معدی هم باید بالاخره بچرخه..پشت سیستم بشینی و آیه یاس بخونی خدارو خوش نمیاد..بسم الله..تنو به کار بده...فقط دلالی و پشت میز نشینی که کار نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
نه این که دخترا تو 15-16 سالگی شدن کدبانو!!!!؟؟؟
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
منم هستم
سلام
مسئولان نه تنها فکر ازدواج جوانان نیستند بلکه به فکر مجرد گیزینی هستند. سند میخواین برید بخشنامه حق عائله مندی به بانوان مجرد را بخونید.آخرین ارگانی که این قانون را اجرا کرده نهاد کتابخانه های عمومی کشور است
::این مسئله 3 علت بزرگ دارد ::
: مسئله اول مشکلات معیشتی :
:مسئله دوم موضوع فرهنگی و روانی:
پس سومی چی شد؟!!!
1- اشتغال
2-اجاره سنگين منزل
3- تاخير وام ازدواج
4- سختگيري و چشم و هم چشمي والدين و بعضي جوانان
5- مخارج سنگين يك زندگي مشترك و كم بودن درآمدها نسبت به تورم لمسي مردم
6- ...
همه اينها يعني تاخير در ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج . مشكلات اصلي حل شوند جوانان خودشان مي توانند براي خودشان شريك زندگي پيدا كنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
دلیل اصلی اختلاس و خارج شدن پول از مملکته
این طرح های رنگین منگین و گذرا فقط به جهت پر کردن جیب طراحان این سایت که 100 درصد هم از آشنایان یکی از این مسئولین بزرگوار میباشند میباشد
پاسخ ها
میثم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
اخ که گل گفتی
من از بهر حسین در اضطرابم تو از عباس می گویی در جوابم ،دقت کنید هر طرحی، که در جامعه ارایه ،میشه چون پشتوانه ، محکمی نداره ، پس از صرف هزینه های بی شمار مالی ، انسانی به سرعت کنار گذاشته می شود،آخر سر هم مشخص است «من نبودم دستم بود تقصیر استینم بود
من الان بالای 30 سال سن دارم هیچ برنامه ای برای ازدواج ندارم بخاطر وضعیت کاری بنظر من مرگ از این زندگی بدتر / خیلی ها هم این میخوان که جوانها همیشه انتظار حداقل ها راداشته باشند .
پاسخ ها
س ن ز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
عزیزم اینقدرناامیدنباشید.......باورکنید امثال ماهم وقتی ازدانشگاه اومدیم بیرون سالهای پایانی دوره سازندگی بود وتورم 49درصدی را مملکت داشت می گذروند ولی سختی هارا تحمل کردیم ووارد بازار کارشدیم....الان به عنوان یک مدیرعرض می کنم برای افراد لایق- پرتلاش وباتجربه همیشه کارهست....
میثم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
س ن ز حرفت ادمو خنده می ندازه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
اخه لیاقتمون هم شک درش هست، در همین متن نوشته که ما پسرها رو طوری بار اوردن که تا سن سی سالگی هم خیلی هامون بچه هستیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
برو از مجردیت کیف کن
این سایت ها برای همسریابی نیست چون همسر خوب اگر یافت هم بشود شرایط ازدواجش نیست...
وقتی آمارمجردان بالا میرود حتما از آموزه های دینی فاصله گرفته ایم . این بدین معنی نیست که مشکل ازدواج فرهنگی است یا اقتصادی نیست بلکه بدین معنی است که در تمام مسائل اعم از تربیتی برنامه ریزی اقتصادی سیاسی و اجتماعی طوری عمل کرد ه ایم که نتیجه اش این وضعیت شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
خیلی پر معنی بود چرا این همه منفی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
والله درست گفتی
اما از منفی دهندگان پیداست که مشکل دقیقا همان حلقه مفقوده یعنی تدین است
کاملا با تو موافقم محمد
به جای سایت خونه بسازین
من الان 4 ساله که ازدواج کردم با داشتن یک بچه به شدت پشیمونم که ازدواج کردم تازه خونه و ماشین و مغازه و ... خیلی چیزهای دیگه دارم ولی باید تو چند تا جبهه بجنگم 1- خرج خانه که با ماهی 3 میلیون بازم لنگ میزنه 2- دخالت خانواده ها(هم از طرف خانواده مرد هم زن ) 3-عدم رضایت همسر از همه چیز (چون هرچقدر هم که پیشرفت کنی بازهم از تو بالاتر هست) 4- مسئولیت سنگین اداره زندگی تو این شرایط
آیا واقعا ارزشش رو داره ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
ممنون که گفتی ، کلاً بیخیال شدم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
..دیگه مرگ اخرش هست جوش نزن، اخر الزمانه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
مشکل اصلی تو گزینه 3 هست، اصلا هدف ازدواج ساخت یه زندگی با همسرته نه اینکه یه زندگی بسازی که همسرت راضی باشه و نظاره گر
تا دو نسل دیگه جمعیت نصف میشه وتا 5 نسل منقرض
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
بهتر! نیست نسل فعلی از خوشی دارن می میرن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
ناشناس و فرهاد درود
اینا رو ول کن حق عضویت چند!؟
پاسخ ها
میثم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
یعنی زدی تو خال
یک زوجی که تازه ازدواج کردن فقط برای زنده ماندن و یک تغذیه خیلی خیلی ساده در ماه یک میلیون تومان هزینه دارند. به این هزینه ها اجاره خانه+قبوض هم اضافه کنید. در ضمن میوه دوست ندارند و مریض هم نمیشن و جای هم نمیرن تا هزینه ایاب و ذهاب بدند. سالی یکبار بیشتر لباس و پوشاک نمی خرن.
"متأسفانه برخی از قوانین ما ازدواج را سخت و طلاق را آسان کرده است" - کدام قوانین ازدواج را سخت میکنه و طلاق را آسان ؟؟ برعکس هستند زنانی که حتی موفق به طلاق از دست مردان معتاد نمیشوند و همین سبب ترس بقیه اطرافیانشان و تن ندادن به ازدواج میشود. یک فکری برای حق طلاق زنان هم بکنید. در ضمن هیچ رابطه ای را نمیشه به زور نگه داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
مهریه ی لعنتی رو چرا اشاره نمیکنید که باعث ترس من از ازدواج همیشه بود و خواهد بود، به توقعات غیر منطقی همسر هم نمیشه اعتراض کرد که گیوتین مهریه بالای سرمونه
به نظرم دولت یک فکری به حال ازدواج دختران بالای 30 سال کند. من خیلی از دوستام رو میشناسم که واقعا پاک و شایسته هستن ولی فرد مناسب برای ازدواج پیدا نمی کنند.دخترانی که در دوران تحصیل از جنگ در دوران کنکور از رقابت شدید ضربه خوردن و الان هم که مساله کار و ازدواج.البته من معتقدم این دختران شاید جزء آخرین نسل از دختران واقعا نجیب و پاکدامن و صبور باشن. یکی از دوستان میگفت اگر فرد مناسب پیدا نشه عروس خاک میشه واین تعبیر خیلی دردناک و تامل برانگيز.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
موقعی که خاستگار دارن ناز و افاده دارن و رد میکنن و شرایط سخت پیش پاش میگذارن بعد دیگه کسی نمیره خاستگاریشون و اون موقع است که پشیمون اند و فایده ای نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
یکی از دوستان میگفت اگر فرد مناسب پیدا نشه عروس خاک میشه واین تعبیر خیلی دردناک و تامل برانگيز.

یعنی چی؟؟!!!
ورزش بخشی از نیاز افراد جامعه مابخصوص جوانان میباشد فلذا درادغام دو سازمان جوانان و ورزش میبایست به گونه ای عمل میکردند که موضوع جوانان اصل قرار گرفته شود و ورزش به عنوان شاخه ای از این تشکیلات مثل دیگر مسایل مورد نیاز جوانان همچون اشتغال - ازدواج - مسکن - تحصیلات و . . دیده شودو درنامگذاری سازمانهای ادغام شده نام وزارت جوانان و ورزش را بر میگزیدند ولی نه تنها به این مهم توجه نشده بلکه به تنها چیزی که نمی پردازند مسایل و مشکلات جوانان است و همه چیز شده ورزش و ورزش ما هم تقریبا شده فوتبال . کارنامه فوتبالمان هم که روشن است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
تازه ورزش هم به قهرمانی اش پرداخته اند نه همگانی اش چون چقدر الان افراد بی تحرکن؟ چقدر بیماری از لحاظ بی تحرکی افراد رو تهدید میکنه؟ چرا برنامه های منسجم در پارک ها با حضور متخصصان تربیت بدنی سازماندهی نمیشه؟ چرا ادارات تربیت بدنی رو در پارک ها مستقر نمیکنیم؟
چه بامزه بود مگه مامان بزرگ کوچولو میتونه انلاین بشه و عروس پیدا کنه؟؟ اینکه خیلی نمکدونه
عدم اعتماد والدین به حوانان بخصوص به پسرها. اونایی هم که شحاعت به خرج می دهند با سد والدین دختر خانوم ها مواجه میشن( البته ازدواج از راه درست)
ادم عاقل برای یه عمر زندگی مشترک حتی اگه همه چیز محیا باشه تو سایت نباید دنبال همسر باشه این راه کاملا غلطه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
منفی دادم چون خیلی از دخترا دیگه براشون خاستگار مناسب نمیاد و این طوری بیشتر شانس خواستگار های مناسب براشون هست
"مادربزرگ"های مجازی الانش هم وجود دارنداگرکمی دقت کنید..که برای جوون های بی پناه نسخه می پیچند
من سی و یک سالمه و فوق لیسانس هستم. هنوز نه کاری و نه درآمد دارم. شما جوانی مرا تباه کردید ا... در ضمن یه آقا مدیر بالا نوشته که واسه آدم پر تلاش کار هست. بله تو فکر کردی من چه جوری فوق خوندم با کارگری روزی دو هزار تومان.تو فکر کردی تو فقط کار کردی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
زمون اون مدیر متولدین بی رویه ی دهه ی شصت به بازار کار نیومده بودن و کار خیلی راحت تر از الان بود الان افتضاح شده
با چه امیدی بریم ازدواج کنیم
تا18 سالگی دیپلم
تا 22 سالگی کارشناسی
تا 24 سال ارشد
26 سالگی اتمام سربازی
همه اینا در صورتی هستش که اصلا گیر نکرده باشی
حالا یه سال هم دنبال کار بگرد!!! شد 27. الان آه در بساط نداری و میخوای ازدواج بکنی.
درآمد ماهیانه اولیه بترکونی میشه 1500000. خب الان من با این حقوق اونم تو تهران با این کرایه های سرسام آور خرج خودم در نمیاد چه برسه به اینکه برم ازدواج کنم و یه بدبختی دیگه بیاد رو بد بختیام. حالا اینایی که گفتم برای قشر تحصیل کرده هستش. الباقی بماند.
23سال سنم هست.لیسانس دارم .الان هم باید برم سربازی کی به سرباز که ماهی 100هزار تومن حقوق میگیره زن میده؟
آقایون مسئولین جواب بدین؟
ناراحت نباشيد عوضش انرژي هسته اي داريم و آقازاده هاي شكم گنده اي كه پشت ميزها دارن پول جمع مي كنن....
این سایت
به قول قدیمی ها
"اگه واسه ما جوونا آب نداشته باشه واسه بعضی ها نون داره"
اغلب متاهلا از ازدواج پشیمونن

وقتی ثبات اقتصادی نباشه انسان گارد میگیره پسرا فکر آینده خودشون هستن و جرات ندارن با یکی دیکه همسفر بشن. مشکل کاهش نرخ ازدواج فقط پول نیست.
منه دانشجو فقط دارم سیگار میکشم شیره میکشم.....نفرین نکنین از خوشیم نیس از بیکاریه از افسردگیه از وضع جامعمه.........منی که رنگ میورو نمیبینم...یبار میخاستم برم استخر گرون بود اومدم نعشه کردم....جوونیم از بین رفت وای خارجیارو میبینم میگم من چیم؟
نگران نباشید 6000 هزار میلیلردی که برای فرهنگ خرج شده بزودی جواب میده
اگر دردم یکی بودی چه بودی....
این موضوع سه علت مهم داره: علت اول, علت دوم و مهمتر از همه علت سوم!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل