بازدید 6669

فراخوان ۲مقام‌صهیونیستی برای‌‌عدم‌حمله به ایران

رئیس اسبق سازمان جاسوسی «موساد» و رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل تمرد از دستور نخست‌وزیر این رژیم در سال ۲۰۱۰ جهت حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران احتمالاً به پارلمان اسرائیل فراخوانده می‌شوند.
کد خبر: ۵۰۷۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۰ 09 June 2015
رئیس اسبق سازمان جاسوسی «موساد» و رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل تمرد از دستور نخست‌وزیر این رژیم در سال ۲۰۱۰ جهت حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران احتمالاً به پارلمان اسرائیل فراخوانده می‌شوند.

به گزارش فارس، یک نماینده کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) می‌گوید «مئیر داگان»، رئیس اسبق سازمان جاسوسی موساد و «گابی اشکنازی»، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی بایستی درباره اظهاراتی که روز یکشنبه در کنفرانس سالانه روزنامه جروزالم‌پست ابراز کرده‌اند مقابل کنست حاضر شده و توضیح دهند.

روز یکشنبه در این نشست، «کارولین گلیک»، ستون‌نویس جروزالم‌پست این دو مقام پیشین رژیم صهیونیستی را به تمرد از دستور «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۰ متهم کرده بود.

او در این نشست گفت: «گزارش یک برنامه خبری به نام «اودا» در سال ۲۰۱۲ نشان می‌دهد که به دو نفر از سروران حاضر در این جلسه دستور آماده‌سازی ارتش برای حمله فوری به تأسیسات هسته‌ای ایران داده شد اما آنها از اجابت این دستور امتناع کردند.»

داگان در پاسخ به این اظهارات ستون‌نویس جروزالم‌پست گفت: «چون این دستور غیرقانونی بود.»

گلیک گفت: «کاینه امنیتی به شما دستور داده بود.»

داگان گفت: «شما در آنجا نبودید و نمی‌دانید که چه اتفاقی در آنجا افتاده.»

اشکنازی هم گفت که هرگز تصمیمی برای حمله به ایران وجود نداشته و او فکر نمی‌کند که انجام این کار عاقلانه بوده باشد. رئیس اسبق ستاد مشترک رژیم صیهونیستی اتهامات «گلیک» را «احمقانه» خواند و بعداً هم گفت که هدفش از این بیانات «توهین» بوده است.

«یینون مگال»، نماینده حزب «بیت یهود» روز دوشنبه از «رئیس کمیته کنترل کشوری» خواست از داگان و اشکنازی برای حضور در کنست و توضیح درباره تمرد از دستور رئیس‌جمهور برای حمله به ایران دعوت به عمل آورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار