بازدید 59813
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

توصیه‌های حسنی مبارک به احمدی‌نژاد/ نظر جدید سلحشور درباره آنجلینا جولی/ هشدار ظریف به اهل سنت عربستان/ هاشمی همیشه پسته همراه دارد/ ادعای مشاور رئیس جمهور درباره بهترین ارتش دنیا/ بالاخره حداد با یک نماینده دعوا کرد!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند«وزرا و معاونان احمدی‌نژاد حزب تشکیل می‌دهند؟»،«به جای نفت به ایران آب نمک دادند!»،«تصویر شعاری که تغییر کرد»،«فرق جلیلی و ظریف از دیدگاه موسویان» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۰۶۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶ 07 June 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

چگونه نیروی انتظامی نفت می فروخت؟


سردار سعيد منتظرالمهدي سخنگوي نيروي انتظامي در اولين نشست خبري خود بعنوان سخنگوي ناجا، با اشاره به موضوع فروش نفت توسط نيروي انتظامي اظهار داشت: در سال 92 در جلسه‌اي که با حضور معاون اول رئيس‌جمهوري، وزير نفت،‌ رئيس خزانه‌داري و رئيس بانک مرکزي و همچنين دکتر نوبخت و چند تن از فرماندهان ناجا برگزار شد، اين موضوع پذيرفته شد که نيروي انتظامي به عنوان کسري حقوق و بودجه خود يک محموله نفتي را به فروش رسانده و در نيروي انتظامي هزينه کرده است. سخنگوي ناجا افزود: در ادامه اين جلسه، مقرر شد آقاي نوبخت موضوع را بررسي کرده و با روشي مناسب تمهيدات بازگرداندن اين پول به خزانه دولت را بينديشد. منتظرالمهدي با بيان اينکه روش بررسي موضوع بسيار ساده است، افزود: با روش دخلي و خرجي که جزو ساده‌ترين روش‌هاي حسابداري است، مي‌توان اين پول را که جزو ديون نيروي انتظامي بوده است، تحت عنوان حواله‌اي صادر کرده و مجددا آن را به خزانه دولت بازگرداند. وي با تأکيد بر اينکه در بازگرداندن اين پول به خزانه دولت هيچ پولي از هيچ جايي منتقل نخواهد شد، درباره مبلغ اين محموله خاطرنشان کرد: پول اين محموله نفتي با احتساب دلار آن زمان، 400 ميليارد تومان بود که البته اين روش بازگرداندن پول به روش خزانه دولت نيز در دهه پيشين و در ماجراي خريد بنزهاي نيروي انتظامي نيز انجام شده بود

بالاخره حداد با یک نماینده دعوا کرد

نماينده مردم اردستان در مجلس در جريان جلسه علني امروز مجلس با رئيس فراکسيون اصولگرايان در گيري لفظي پيدا کرد. به گزارش خبرآنلاين، احمد بخشايش اردستاني، نماينده مردم اردستان در مجلس در جريان جلسه امروز در بخشي از نطق ميان دستور خود با انتقاد از وضعيت اقتصاد و فساد مالي در کشور و همچنين گراني بنزين به بودجه هاي فرهنگي اشاره کرد و گفت: چرا بايد به بنيادهاي سعدي، حافظ، مولانا و دعبل خزاعي در کشور بودجه هاي ملياردي اختصاص داده شود حال آنکه مردم با مشکلات اقتصادي دسته و پنجه نرم مي کنند. پس از پايان نطق بخشايش که با استقبال برخي نمايندگان نيز مواجه شد وي در مسير بازگشت به صندلي خود با غلامعلي حدادعادل که رياست بنياد سعدي را بر عهده دارد نيز درگيري لفظي پيدا کرد که با پادرمياني نمايندگان آن دو از يک ديگر دور شده و موضوع ختم به خير شد.

هاشمی همیشه پسته همراه دارد!

جت‌الاسلام حسین اشرفی اصفهانی در گفت‌وگو با فارس در مورد آقای هاشمی رفسنجانی گفت: البته آقای هاشمی رفسنجانی چون آن زمان‌ها هم در کار تجارت و کسب و کار بودند خیلی نمی‌توانستند دقیق در بحث‌ها حضور پیدا کنند. آن زمان‌ها هم پسته همیشه همراه داشتند و یادم هست که چند سال پیش به عیادت من آمدند و برای من حدود ده کیلو پسته آوردند. من معتقد هستم به قدری ایشان وضع مالی شان خوب است که ظرف این حدود 80 سال که از عمر ایشان می گذرد، یک ریال وجوهات شرعی در جیبشان نرفته است. این را اعتقاد دارم. به بسیاری از طلبه‌ها پول قرض می‌دادند و حمایت مالی می‌کردند از طلبه‌ها. فلذا خیلی فرصت حضور در مباحثات علمی نداشتد. ایشان حتی به خارج از کشور هم پسته صادر می‌کردند و ملک و املاک زیادی هم داشتند. وضع مالی ایشان خیلی خوب بود و کمک خیلی خوبی از درآمد پسته‌شان به طلبه‌ها می‌کردند.

علت حجاب نامناسب نماینده زن پارلمان اروپایی


حسین شیخ الاسلام مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با فارس، درباره حجاب نامناسب نماینده پارلمان اروپایی در دیدار با رئیس مجلس کشورمان گفت: حجاب نامناسب این نماینده میهمان عامدانه و از سر شیطنت نبود و کوتاهی مسئولان امر در تفهیم موضوع رعایت حجاب کامل در دیدارها، باعث شد تا این مسأله اتفاق بیفتد. وی ادامه داد: این نماینده پارلمان اروپایی فکر می‌کرد که رعایت حجاب محدود به داشتن یک روسری برای سر است و اقدام وی را نمی‌توان عمدی دانست، زیرا اگر اینگونه بود می توانست به هنگام عکس گرفتن نزدیک رئیس مجلس کشورمان بایستد، اما او از دور با رئیس مجلس سلام کرد.

نشان دادن بانوان بدحجاب در روزهای نزدیکِ انتخابات هدفمند است


محمدامین قانعی‌راد رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران و عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در پاسخ به اینکه باتوجه به نزدیکی انتخابات مجلس، نگاه جانبدارانه رسانه ملی از گروهی خاص که پرچم جبهه پایداری در دستشان است و جامعه آنها را با نام دلواپس می‌شناسد؛ چه مفهومی دارد؛ بیان کرد: معمولاً در ماه‌هایی که به انتخاب نزدیک می‌شویم، رسانه ملی یک موضع جانبدارانه از یک جریان و یک کاندیدای خاص دارد. وی به ایلنا گفت اما در روزهای نزدیک به انتخابات این رسانه سعی می‌کند در مردم شور ایجاد کند و حتی از برخی خط قرمزهای خود هم عبور می‌کند. مثل نشان دادن بانوان بدحجابی که پرچم حزب و گروه خاصی را در دست دارند. صداوسیما با انجام این می‌خواهد شور و شوق ایجاد کند اما بعد از رأی‌گیری، باز مردم و کاندیدای منتخب مردم را تنها می‌گذارد و حتی ممکن است مردم را هم متهم کند. این همان اتفاقی است که در انتخابات سال 92 شاهدش بودیم. بعد از انتخاب آقای روحانی به‌عنوان رییس‌جمهور، این رسانه شخص رییس‌جمهور و مردمی که به او رأی داده بودند را تنها گذاشت. درست به همین دلیل از برنامه‌ها و خواسته‌های مردم در این رسانه حمایت نمی‌شود.

ادعای مشاور رئیس جمهور درباره بهترین ارتش دنیا


علی یونسی مشاور رئیس جمهور در امور اقلیت ها در گفت‌و‌گو با جماران گفت: در اوایل انقلاب برخی از بزرگان انقلاب اظهار نظر می کردند برای رسیدن به استقلال اقتصادی، 20 سال زمان لازم است و در حال حاضر گفته می شود این زمان کم است. در صحبت های حضرت امام هم هست که عده ای وعده چند ساله می دادند و می گفتند دو سه ساله مشکل بیکاری را حل می کنیم، اما امام فرمودند اینطوری نیست مشکلات اقتصادی سالها طول می کشد، امروز فهمیدیم رسیدن به استقلال اقتصادی و فرهنگی و نظامی بیش از 20 سال هم طول می کشد. در ابعاد مختلف ما پیشرفت های بسیار شگرفی داشتیم و پیروزی هایی که ما در دهه اول داشتیم به ذهنمان هم خطور نمی کرد. هر چند در شرایط کنونی راضی نیستیم و احساس می کنیم خیلی کمبود داریم ولی در آن زمان فکر نمی کردیم که به طور مثال در سی و ششمین سال انقلاب بهترین موشک های منطقه را بسازیم و بهترین ارتش دنیا و منطقه را داشته باشیم. از نظر نظامی ما به یک موقعیت رسیده باشیم که نه به ذهن رژیم شاه و نه هیچ کدام از رقبا ما می رسید.

هواپیمای 6 نفره ایرانی رونمایی می شود!


منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری درباره فعالیت‌های بومی‌سازی در حوزه صنعت هوایی کشور، گفت: رشد صنایع هوایی کشور در سه دهه اخیر بسیار خوب بوده و به کمک توانمندی متخصصان داخلی، صنعت ساخت هواپیماهای دو، چهار و 6 نفره بومی‌سازی شده است. وی افزود: هواپیماهای 6 نفره تا پایان امسال بهره‌برداری و عرضه خواهد شد تا در حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه رشد ایران در صنعت هوایی سرعت زیادی دارد، افزود: با توجه به اینکه متخصصان توانمندی در این حوزه داریم باید از آنها استفاده کنیم و صنعت هوایی را به نقطه قابل قبول برسانیم.

فرق جلیلی و ظریف از دیدگاه موسویان

سید حسین موسویان در مصاحبه ای با «تهران تایمز» در پاسخ به اینکه تفاوت اصلی تیم فعلی مذاکره کننده با تیم سابق در چیست و ویژگی‌ها مذاکره کنندگان باید چگونه باشد، گفت: روحانی و احمدی نژاد دو گونه درک متفاوت از همه موضوعات سیاسی، اقتصادی فرهنگی و امنیتی دارند در نتیجه تیم هسته ای آنها نیز متفاوت است. در حالی که هم ظریف و هم جلیلی در تلاش برای دسترسی به اهداف منافع ملی ایران مشترک هستند اما ابزارهای آنها با هم متفاوت است. روش و طریقه عمل چیزی بیش از ویژگی‌های شخصیتی است. وی همچنین در این مصاحبه گفته است که احتمال تمدید یک یا دو ماهه مذاکرات وجود دارد.

داعشی ها! خود را آپدیت کنید!

گروه موسوم به دولت اسلامی(داعش)، در ویدئویی تازه مسلمانان بالکان را به وفاداری به خود فرا خوانده و آنها را به جهاد در منطقه بالکان تشویق کرده است. داعش در این ویدئو گفت: ‌روزهای دشواری در انتظار کافران در بالکان است. ‌روزنامه الحیات در گزارشی که بر اساس این ویدئو منتشر کرده، به چند نکته در این ویدئو پرداخته که مهم ترین آنها به شرح زیر است. داعش در این ویدئو از تصاویر افراد مصلوب استفاده کرده و با یاد‌آوری قتل عام سربرینکا در سال 1995 به مردم بالکان هشدار می دهد که ممکن است این اتفاق بار دیگر برای مسلمانان این منطقه اتفاق بیفتد. این گروه از طرفداران و اعضای خود می خواهد تا نوع کشتار خود را به روز رسانی کنند. به عنوان مثال در ویدئو منتشر شده توسط داعش، ابزار سم برای کشتار گروهی نوعی ابراز مناسب برای اقدام جهادی معرفی شده است.

سلحشور: آنجلینا جولی آدم نمی شود


هفته نامه تماشاگران نوشت: سلحشور درباره اینکه آیا به نظر او هم آنجلینا جولی در رویه زندگی و کاری اش تغییری داده، گفت: «نه! آنجلینا جولی یک صهیونیست است و تمام کره زمین هم گناه آلود بودن و فساد این زن را هم می دانند و هم دیده اند؛ آن وقت به نظر شما این فرد می تواند آدم شود؟» کارگردان سریال یوسف پیامبر در ادامه گفت: «حرف هایی که آقای الماسی گفتند، نظر ایشان است؛ شاید برای اینکه اصلا فکر نمی کنند در سینما فساد وجود دارد اما تفکر من این نیست‌». او همچنین در پایان پاسخ به اینکه آیا به نظر شما اصلا حرف هایتان به گوش خانم جولی رسیده، گفت: «نه اصلا! ایشان چطور می تواند حرف های من را خوانده باشد و برایش مهم بوده باشد یا اصلا حرف های من چنددرصد از شخصیت ایشان را شامل می شود که بخواهند جواب بدهند؟ آن نامه‌ای که به نام ایشان در پاسخ به من منتشر شد را چند نفر از بازیگران سینمای خودمان نوشته بودند و اصلا از طرف ایشان نبود

ایران در اردن حسینیه نمی سازد

به گزارش عصرایران به نقل از مطبوعات اردن، وزیر اوقاف و مقدسات اسلامی اردن گفت که کشورش درخواست رسمی از ایران برای ایجاد حسینیه در اردن دریافت نکرده است. هایل داوود ادامه داد: شرایط و حوادث جاری در منطقه اجازه گشودن درهای گردشگری دینی در اردن را برای برادران ایرانی نمی دهد. سی ان ان آمریکا قبل از این نوشته بود ایران سه درخواست جداگانه برای آغاز سفر گردشگران مذهبی به اردن ارائه کرده بود اما دولت اردن با این درخواست ها مخالفت کرده است. سی ان ان به نقل از وزیر اوقاف اردن نوشته بود که حداقل سه درخواست از سوی مقامات ایرانی رسمی در مدت یک سال اخیر ارائه شده بود تا این نوع از گردشگری در اردن شکل بگیرد اما این درخواست ها با مخالفت روبه رو شدند. این وزیر اردنی اضافه کرد: اردن هیچ درخواست رسمی مکتوب از سوی مقامات ایرانی دریافت نکرده بود و این مسأله تنها‌ شفاهی در چند مناسب مطرح شد. همچنین تعدادی از مقامات ایرانی تمایل خود را برای چنین گردشگری اعلام کرده بودند.

طرحی برای انتشار اسناد نقش عربستان در ۱۱ سپتامبر


رند پال سناتور جمهوریخواه و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶، با ارائه طرحی به کنگره خواستار علنی شدن ۲۸ صفحه محرمانه از گزارش کنگره درباره حملات تروریستی یازده سپتامبر شده است. به گفته حامیان این طرح ـ که دو سناتور دموکرات را هم شامل می‌شود ـ در این اسناد به نقش عربستان سعودی در توطئه حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ اشاره و از تکرار حملات مشابه جلوگیری می‌کند. صفحات مذکور توسط دولت جورج بوش رئیس جمهوری وقت آمریکا به دلایل امنیت ملی محرمانه اعلام شده بود. تنظیم کنندگان این طرح می‌گویند افشای محتوای این اسناد، می‌تواند موجب تجدید نظر دولت آمریکا در ماهیت روابط خود با عربستان شود.

بررسی تخریب بلندترین سد خاکی کشور

به گفته رئیس سازمان حفظ محیط زیست ایران،‌ تخریب سد گتوند که یکی از بزرگ‌ترین و پرهزینه‌ترین سدهای ایران است، در انتظار تأیید نهایی و ارزیابی کامل زیست‌محیطی است. این سد بر روی رود کارون واقع شده است. معصومه ابتکار در نشست خبری که به مناسبت هفته محیط زیست در محل خبرگزاری ایسنا برگزار شد،‌ درباره اینکه آیا دولت برای تخریب سد گتوند برنامه‌ای دارد، گفته: «کارگروه خاصی با مسئولیت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تشکیل شده و مشغول بررسی موضوع است؛ از نظر ما آب‌گیری این سد به صلاح نبود و اگر قرار باشد هر گونه دخل و تصرفی صورت بگیرد باید تاییدیه سازمان دریافت شده باشد‌».

بازداشت تعدادی از اخلال‌گران مراسم حرم امام

محمد صالح جوکار، عضو کميسيون امنيت ملي از بازداشت جمعي از اخلال گران مراسم حرم امام خميني (ره) خبر داد. وي در گفت و گو با خبرنگار پارلماني آريا تاکيد کرد: قطعا موضوع بر هم زدن مراسم سخنراني مسئولان و شخصيت هاي سياسي کشور بايد مورد بررسي قرار گيرد. لذا با توجه به اينکه امسال هم در حرم مطهر امام شاهد اين اتفاقات بوديم و تعدادي هم در اين راستا بازداشت شده اند بايد موضوع با دقت بررسي شود که چه کساني مي خواستند مراسم را بر هم بزنند. بازجويي از اين افراد در حال انجام است تا مشخص شود پشت صحنه چه کساني بوده اند. شواهد و قرائني که در دست داريم نشان مي دهد به اين افراد از سوي برخي جريانات توصيه شده که نظم مراسم را بر هم بزنند.

توصیه‌های حسنی مبارک به احمدی‌نژاد


یکی از اسناد محرمانه منتشرشده توسط ویکی لیکس، از دیدار مبارک، دیکتاتور سابق مصری را با یکی از نماینده های کنگره آمریکا، استیو اسرائیل در سال ۲۰۰۸ پرده برمی دارد. در این دیدار مبارک، داستان ملاقات خود را با رؤسای جمهور ایران برای سیاستمدار آمریکایی تعریف می کند. در این سند محرمانه آمده است: «در ۶ ژانویه مبارک در ملاقات با استیو اسرائیل می گوید که رییس جمهور ایران، محمود احمدی نژاد، یک «افراطی» است، فردی است که منطقی فکر نمی کند اما با این حال دوباره رییس جمهور خواهد شد. به گزارش افکارنیوز در بخشی از این سند آمده: مبارک گفت که به احمدی نژاد توصیه کرده است تا متلک انداختن به آمریکایی ها را متوقف کند. او همچنین به رئیس دولت اصلاحات نیز هشدارهایی در این زمینه داده ‌و در پاسخ شنیده بود: «آمریکایی ها هیچوقت به ایران مانند عراق حمله نخواهند کرد‌».

مبارک گفته بود که به رییس دولت اصلاحات، هشدار داده که نیازی برای حمله آمریکا نبود.‌.‌. تنها چیزیکه آنها باید انجام می دادند تخریب نیروی دفاع هوایی ایران و سپس بمباران سایت های هسته ای بود: «آمریکایی ها می توانند آنچه را که می خواهند در مدت یک هفته و بدون پیاده کردن نیروهای خود در ایران، به دست آورند‌». مبارک سپس به رئیس دولت های هفتم و هشتم تاکید کرده بود: «بنابراین به احمدی نژاد بگو دست از متلک پرانی به آمریکایی ها بردارد‌».

به جای نفت به ایران آب نمک دادند!


سالاری قائم‌مقام سابق شرکت ملی پالایش در‌باره چرایی شکست پروژه سواپ نفت به فارس گفته: اول اینکه طرح معاوضه نفت خام را به شرکت نیکو سپردند و این شرکت نیروی تخصصی برای این فعالیت نداشت و در همان ابتدا نفت خام‌هایی را وارد کرد که اصلاً نفت خام نبود و هرچیز سیاه را فکر می‌کردند، نفت خام است. مثلا نفت خامی را وارد کردند که 5 درصد آب نمک داشت به طور شفاف بگویم که آب نمک می‌خریدیم و به ازای آن نفت خام سبک ایران را تحویل می‌دادیم.

نامه‌های مذاکره کنندگان دولت قبل سرشار از غلط‌های املایی و حقوقی بود


خرازی سفیر سابق ایران در فرانسه به ایرنا گفته: در دولت قبل به دلیل ناآگاهی برخی از مذاکره کنندگان نامه هایی که می نوشتند که سرشار از غلط های املایی و حقوقی بود و اگر بخواهند آقایان ادعایی داشته باشند این نامه ها به لحاظ حقوقی می تواند مستندی باشد که بر اساس آن و مناسبات حقوق بین الملل یقه ما را بگیرند. اینها چطور فراموش می کند که افراد غیر حرفه ای بر مسئولیت های حرفه ای نشسته بودند و امروز که افراد حرفه ای در این مسئولیت ها قرار گرفته اند اینها را مورد ضرب و شتم کلامی قرار می دهند.

هشدار ظریف به اهل سنت عربستان


وزیر خارجه در دیدار یان کوبیش، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق با بیان اینکه معضل داعش تنها مربوط به عراق نیست بلکه کل منطقه را مورد تهدید قرار داده، به حملات آنها در عربستان اشاره کرد و افزود : اگر داعش جای پای محکم‌تری پیدا کند دیگر نه به شیعیان و نه سنی ها در عربستان هم رحم نخواهد کرد و امنیت آن کشور را نیز با تهدید جدی مواجه می کند.

وزرا و معاونان احمدی‌نژاد حزب تشکیل می‌دهند؟


جماران به نقل از منبعی آگاه مدعی شده ‌که جمعی از وزیران و معاونان رئیس جمهور در دولت نهم و دهم تصمیم گرفته اند، ‌یک مجموعه ای را تحت عنوان "جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی" که مخفف "یکتا" است تأسیس کنند. البته برای تأسیس این مجموعه هیچ نوع استمزاج و نظرخواهی از احمدی نژاد صورت نگرفته است و این موضوع اصولا به آقای احمدی نژاد یا نزدیکان وی ارتباطی ندارد؛ در واقع این موضوع ابتکاری است که از طرف وزیران و معاون رئیس جمهور دولت قبل صورت گرفته است. این مجموعه از 17 عضو سابق دولت شده است که ریاست این شورا به عهده مصطفی محمد نجار وزیر کشور دولت دهم است. جدای از محمد نجار، دوستان دیگری مثل آقایان طریقت منفرد، فریدون عباسی، مسعود زریبافان، حمیدرضا حاجی بابایی، کامران دانشجو، کامران باقری لنکرانی و... در این مجموعه حضور دارند. این موضوع را تأکید کنم، افرادی که در این مجموعه هستند اصلا با محمود احمدی نژاد در ارتباط نیستند و اقای زیبافان هم در مصاحبه ای که اخیرا انجام داده حرفهای تندی درباره اقای احمدی نژاد زده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار