بازدید 4110

قاچاقچيان ارزدرمشهد محاکمه مي شوند

کد خبر: ۵۰۵۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵ 02 June 2015
درحالي کيفرخواست پرونده باند 7 نفره قاچاقچيان ارز در مشهد به اتهام اخلال در نظام اقتصادي کشور صادر شد که بررسي هاي قضايي نشان مي داد، متهمان که به زودي پاي ميز محاکمه خواهند نشست، حدود 2هزار و 600ميليارد تومان ارز را به کشورهاي عربي قاچاق کرده اند.

به گزارش خراسان، اواخر مرداد سال گذشته، سربازان گمنام امام زمان (عج) به مدارکي دست يافتند که فعاليت اعضاي يک باند حرفه اي قاچاق ارز از مرزهاي هوايي کشور را نشان مي داد.با گزارش موضوع به دستگاه قضايي و با توجه به اهميت و حساسيت ماجرا، بلافاصله دادستان مشهد دستورات ويژه اي را براي شناسايي عاملان پولشويي و قاچاقچيان ارز صادر کرد و اين پرونده در دادسراي مشهد توسط قاضي حيدري مورد رسيدگي قرار گرفت.

اين گزارش حاکي است: بررسي هاي غيرمحسوس سربازان گمنام امام زمان (عج) از نقش اساسي 2 کارمند بانک در اين ماجرا حکايت داشت، بنابراين تحقيقات قضايي با همکاري حراست و بازرسي سرپرستي يکي از بانک هاي استان سيستان و بلوچستان و ديگر مسئولان ذي ربط ادامه يافت تا اين که مشخص شد اعضاي باند مذکور با اظهار نامه هاي ارزي غيرواقعي، به فعاليت هاي مجرمانه و خلاف قانون خود ادامه مي دهند و مبالغ ارزي را از طريق مرزهاي هوايي در تهران ، زاهدان و زابل منتقل مي کنند. پس از جمع آوري اسناد و مدارک محکمه پسند و با صدور دستوري از سوي مقام قضايي، عمليات دستگيري اعضاي اين باند در نقاط مختلف کشور در حالي آغاز شد که سربازان گمنام امام زمان (عج) اعضاي اصلي باند را زير نظر داشتند و آنان در محاصره اطلاعاتي قرار گرفته بودند.

بنابراين گزارش ، عمليات هماهنگ و گسترده در چند فرودگاه کشور آغاز شد و برخي از اعضاي باند هنگام خارج کردن ارز از کشور در فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) تهران به دام افتادند و ديگر متهمان نيز در مشهد و برخي شهرهاي ديگر کشور دستگير شدند.

در بازرسي از منازل 2 کارمند بانک تصاوير و مدارک افرادي به دست آمد که به شکل صوري براي آن ها اظهارنامه ارزي صادر شده بود در حالي که بررسي ها نشان مي داد اظهارنامه هاي ارزي غيرواقعي در زمان مرخصي متهم از محل کارش صادر شده است.

اين گزارش حاکي است: در ادامه اين عمليات همچنين مهرهاي بانکي، اظهارنامه هاي ارزي سفيد، دفترچه هاي ثبت معاملات ارزي و ... نيز از متهمان اين پرونده کشف شد. برخي از متهمان دستگير شده در اعترافات خود عنوان کردند: در مواردي مبالغ ارزي را با اجيرکردن برخي رانندگان ترانزيتي از افغانستان به ايران وارد کرده اند و سپس اين مبالغ در يکي از بانک هاي شهر مرزي در شرق کشور به کارمند بانک تحويل مي شد تا اظهارنامه هاي غيرواقعي صادر شود.

همچنين يکي از متهمان اعتراف کرد: همه مواردي که قرار بود در صورت دستگيري احتمالي مطرح کنيم به ما آموزش داده شده بود و حتي اگر استعلامي هم از بانک صورت مي گرفت، به خاطر آموزش هاي 2 کارمند بانک مشکلي به وجود نمي آمد.

گزارش خراسان حاکي است: با توجه به گستردگي اقدامات سازمان يافته اعضاي اين باند 7 نفره ، مقام قضايي پس از بررسي هاي دقيق محتويات پرونده و با توجه به اعترافات متهمان، اتهام اخلال در نظام اقتصادي کشور و قاچاق سازمان يافته ارز را در حالي به آنان تفهيم کرد که تحقيقات نشان مي دهد آنان حدود 2هزار و 600ميليارد تومان ارز را به کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس قاچاق کرده اند.

بنابراين گزارش، در پي تکميل تحقيقات قضايي، کيفرخواست اين پرونده توسط نماينده دادستان مشهد صادر شد و 7 عضو اين باند به زودي در دادگاه کيفري استان خراسان رضوي پاي ميز محاکمه خواهند نشست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها