بازدید 3229

ابهام در برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش

کد خبر: ۵۰۵۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸ 01 June 2015
زمان برگزاری آزمون استخدامی در آموزش و پرورش همچنان نامعلوم و بلاتکلیف است.

به گزارش مهر، مجوز استخدام نیرو در آموزش و پرورش در اردیبهشت ماه دریافت شد و زمان برگزاری آزمون مرداد ماه اعلام شد اما وزیر آموزش و پرورش اذعان دارد زمان استخدام جدید آموزش و پرورش ماه آینده اعلام می‌شود، آنچه که تاکنون در خصوص ثبت‌نام استخدام نیروی جدید در آموزش و پرورش بیان ‌شده است، صحت ندارد.

طبق ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان، تأمین بخشی از نیازهای خاص آموزش و پرورش در رشته‌هایی كه امكان توسعه آن ازطریق «دانشگاه» وجود ندارد، مطابق ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش از میان دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی كشور و حوزه‌های علمیه، مشروط به گذراندن دوره یكساله مهارت‌آموزی در «دانشگاه» بلامانع است.

ماه ها طول کشید تا وزیر آموزش و پرورش برای  اجرایی شدن این ماده قانونی  از سازمان مدیریت و برنامه ریزی مجوز دریافت کند و در هشتم اردیبهشت بود که علی اصغر فانی در گردهمایی فرهنگیان شهرستان رزن استان همدان گفت: پس از پیگیری‌های ۶ ماهه این وزارتخانه، روز گذشته (۷ اردیبهشت) مجوز استخدام پنج هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی به صورت کتبی اعلام شد.

همچنین در ۱۳ اردیبهشت ماه علی اصغر فانی در حاشیه مراسم سپاس معلم در خصوص برگزاری آزمون استخدامی گفت: امیدواریم حداکثر اواسط خرداد ماه دستورالعمل آزمون را صادر کنیم و امیدواریم آزمون در مرداد ماه برگزار شود.

بطحائی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش نیز در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران در این ارتباط گفت: در حال بررسی منابع آزمون استخدامی هستیم.جدول سهمیه ها، رشته ها و منابع را آماده کرده ایم و تا هفته آینده به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه هدفمان این است تا زمان برگزاری آزمون استخدامی پیش از ماه مهر برگزار شود بیان کرد: اما طبق  یکی از آئین نامه های سازمان مدیریت آزمون های استخدامی باید به صورت سراسری و هر شش ماه برگزار شود و معتقدند آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید در آبان برگزار شود اما  تلاشی داریم تا آزمون پیش از شهریور برگزار شود تا داوطلبان بتوانند در مهرماه تحت آموزش دانشگاه فرهنگیان قرار گیرند.

بطحائی ادامه داد: سهمیه های استخدامی مطابق با نیازهای مورد نیاز در مناطق مختلف کشور است و هر منطقه بر اساس نیازهایی است که جذب نیرو سهمیه اختصاص می یابد.

اما مشکل اصلی در اینجا است که وزارت آموزش و پرورش همانند ماجرای برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی که هر دفعه یک تاریخ را برای برگزاری آزمون اعلام  می کرد و در نهایت هیچ آزمونی برگزار نشد و مربیان در بلاتکلیفی باقی ماندند گویا این بار نوبت برگزاری آزمون ۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش  است تا متقاضیان چشم به راه جزییات آزمون بمانند اکنون که در خرداد ماه قرار داریم خبری نه تنها از جزییات نیست بلکه وزیر آموزش و پرورش اذعان دارد آنچه در خصوص ثبت‌نام استخدام نیروی جدید در آموزش و پرورش بیان ‌شده است، صحت ندارد.

وزارت آموزش و پرورش هنوز شرایط استخدامی ۵ هزار نیرو در این وزارت خانه را اعلام نکرده است و همین مسئله موجب شده است تا برخی از سود جویان در سایت های مختلف از طریق فروش نمونه سئوالات دوره های گذشته استخدامی آموزش و پرورش و وعده دادن قبولی تضمینی با خرید این نمونه سوالات مشتری جذب کنند و بسیاری از متقاضیان  که اغلب مربیان پیش دبستانی و حق التدریس ها هستند هر روز در سایت های مختلف سرگردان به دنبال روزنه ای از امید برای پیدا کردن جزییات آزمون هستند.

و در آخرین اظهار نظر وزیر آموزش و پرورش در ۸ خرداد ماه سال جاری در حاشیه سفر به خوزستان گفته است که زمان استخدام جدید آموزش و پرورش ماه آینده اعلام می‌شود، آنچه که تاکنون در خصوص ثبت‌نام استخدام نیروی جدید در آموزش و پرورش بیان ‌شده است، صحت ندارد.

شواهد امر نشان می دهد که برگزاری آزمون استخدامی ۵ هزار نیرو در وزارت آموزش و پرورش، تکلیفش روشن نیست و هر بار خبری متناقض از سوی مسئولان مربوطه منتشر می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل