بازدید 17179

بالاخره راه‌آهن اصفهان – شيراز افتتاح شد

اين گزارش حاكي است طول مسير راه آهن اصفهان - شيراز، 506 كيلومتر و عرض مسير هفت متر است كه به صورت راه‌آهن يك خطه اجرا شده است‌.
کد خبر: ۵۰۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۷ 03 June 2009
راه آهن اصفهان – شيراز به طول 506 كيلومتر صبح امروز با حضور معاون اول رئيس جمهور، وزير راه و ترابري و تعدادي ديگر از وزرا افتتاح شد.

به گزارش فارس، همزمان با بيستمين سالگرد ارتحال ملكوتي حضرت امام خميني(ره)، راه‌آهن اصفهان - شيراز صبح امروز با حضور معاون اول رييس جمهور، وزير راه و ترابري، وزير نفت، وزير كار و امور اجتماعي و استاندار فارس و جمعي ديگر از مسئولان محلي افتتاح شد.
اين گزارش حاكي است در مراسم افتتاحيه اين مسير ريلي تني چند از خانواده معظم شهدا نيز حضور داشتند.
به گزارش فارس نخستين قطار شيراز - تهران و بالعكس‌، امروز چهارشنبه 13 خرداد‌ماه ساعت 9:30 از شهرستان شيراز حركت كرد و مراجعت آن از تهران پنجشنبه 14 خرداد ساعت 21:40 خواهد بود.
سازمان اين قطار، درجه يك و دو پارسي با ظرفيت 720 نفر بوده كه 630 نفر از خانواده‌هاي معظم شهدا، ايثارگران و روحانيون شهرهاي شيراز‌، مرودشت‌، سعادت شهر و صفا شهر در قالب يك كاروان با همكاري سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و بنياد شهيد ناحيه استان فارس براي مراسم ارتحال حضرت امام خميني (ره)به تهران اعزام مي‌شوند.
اين گزارش حاكي است طول مسير راه آهن اصفهان - شيراز، 506 كيلومتر و عرض مسير هفت متر است كه به صورت راه‌آهن يك خطه اجرا شده است‌.
همچنين جهت رفاه حال گردشگران براي استفاده از جاذبه‌هاي گردشگري مختلف در شهرستان شيراز و تخت جمشيد، مسير شيراز تا تخت جمشيد به صورت دوخطه طراحي و اجرا شده است كه يك خط آن جهت قطارهايي كه بين شيراز - تخت جمشيد سير مي‌كنند، استفاده مي‌شود و خط ديگر جهت سير قطارهاي سراسري است.

به گزارش فارس، اين مسير از اصفهان تا ايستگاه راه‌آهن ديزيچه از مسير موجود عبور مي‌كند و سپس به صورت انشعابي و با طول 506 كيلومتر با عبور از شهرهاي شهرضا، آباده، اقليد، سعادت‌شهر و مرودشت به شهر شيراز متصل مي‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
سلام به عنوان یک استان فارسی از افتتاح راه آهن بسیار خوشحال شدم ولی خدا کند که با این کیفیت کار شده مسافرین به سلامت برسند.
با سلام
من هم به عنوان یک شیرازی خوشحالم
اما میشه از مسئولین بپرسین وقتی هنوز ساختمان ایستگاه در شیراز ساخته نشده مسافران رو کجا میخوان پیاده کنند؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار