بازدید 66389
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

تکذیب خبرسازی‌ها از زبان سردار نوری علیه رئیس‌جمهور/ پشیمانی هادی غفاری از کتک زدن معین‌فر/ روایت سردار نقدی از بی‌تأثیری تحریم‌ها/ آمار استانی حجاب!/ زندگی در زندان گران‌تر از تهران/ بذرپاش هم دبه درآورد

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «عاقبت دلسوزی مازیار ناظمی برای فوتبال فلسطین!»، «نگذارید عملیات تیر 94 لو برود»، «نمونه سؤالات فرم درخواست عضویت در القاعده» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۰۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳ 29 May 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

مثال سردار نقدی درباره بی‌تاثیری تحریم‌ها

سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفان در همایش ایثار و مقاومت در سالن صبای صدا و سیما گفته: اینکه قدرت‌های بزرگ سه سال علیه ما تحریم‌های فلج کننده انجام دادند، اما این تحریم‌ها تاثیری روی زندگی ما نداشته است، همان کسانی که زمان قبل از تحریم‌ها چلوکباب می‌خوردند الان هم چلوکباب می‌خورند و همان کسانی که نان و پنیر می‌خوردند الان هم همان نان و پنیر را می‌خورند، یا اگر به شمال برویم می بینیم با وجود اینکه بنزین گران شده است جاده‌ها پر از ماشین است.

سرمايه اجتماعی روحانيت به شدت کاهش يافته است!

محمدرضا زائری در اولین کرسی آزاداندیشی با موضوع «حجاب اجباری؛ اولویت‌ها و اقتضائات فرهنگی جامعه» با انتقاد از حوزه های علمیه در ایجاد مراکز مطالعات اجتماعی گفته: حوزه علمیه بنابر آماری که دارد 500 مرکز مطالعاتی ایجاد کرده است که تنها 200 مرکز کپی کاری می‌کنند.

به گزارش شفقنا، رئیس مجموعه فرهنگی سرچشمه با اشاره به مطالعات انجام شده در یک سال گذشته مدعی شده: در این مطالعات که یکی از دوستان در سال 93 محرمانه انجام داده بود و نتیجه آن، اوایل امسال مشخص گردید، نشان داده شد که سرمایه اجتماعی روحانیت به شدت کاهش یافته، به گونه ای که اعتماد مردم به پزشکان و اساتید دانشگاه بیشتر از روحانیت است؛ این فاجعه است و حوزه علمیه ما باید دودستی بر سر خود بکوبد.

۱۱ شهرستان بیکاری بیش از ۴۰ درصد دارند

مرتضی میرباقری معاون اجتماعی وزیر کشور گفته که یازده شهرستان در استان های لرستان، کرمانشاه، بخشی از کرمان و سیستان و بلوچستان بیکاری بیش از ۴۰ درصد دارند.

آمارهای استانی حجاب!

محمد آقاسی، رئيس مرکز افکارسنجی دانشجويان ايران‌ گفته که جامعه ايران «به جهت رعايت فضايل اخلاقی وضعيت خوبی ندارد‌». وی با بيان اينکه در رابطه با پوشش و حجاب، چهار پيمايش بين سال‌های ۱۳۵۳ تا ۱۳۹۳ انجام شده، افزوده است: «در سال ۵۳، ۷۵ درصد مردم تمايل به محجبه بودن همسر خود داشتند در حالی که در سال ۷۴، ۳۶ درصد چادر را می‌پسنديدند و ۵۱.۸ درصد عنوان می‌کردند که تمايل به استفاده از مانتو و چادر دارند ... از سال ۸۵ تا ۹۳ نگرش مردم به اين که چادر حجاب است ۱۰ درصد کاهش يافته است».

شفقنا به نقل از آقاسی نوشته: «نگرش مردم در يک دهه اخير اين است که کمترين پوشش خود را چادر و مانتو با مقنعه اعلام کرده و پوشش رايج را مانتو کوتاه و شلوار می‌بينند». « در سال ۱۳۹۳ بيشترين استانی که قائل به احساس بدحجابی بودند به ترتيب تهران، اصفهان و فارس و کمترين احساس بدحجابی مربوط به اردبيل، يزد و خراسان شمالی بوده است‌».

سیگار ایرانی‌ها زیادی ارزان است!

ارسلان شیرزادی مجری برنامه دخانیات مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفته: سیگار در ایران بعد از کشور اردن، ارزان‌ترین قیمت را در سطح جهان دارد. این در حالی است که قیمت سیگار با میزان مصرف آن ارتباط معکوس دارد و هرچه سیگار ارزان‌تر باشد مصرف آن بالاتر می‌رود. در حال حاضر در بسیاری کشورها از جمله کشورهای اروپایی سیگار با قیمت بالا عرضه شده و مالیات سنگینی بر روی آن اعمال می‌شود که همین امر تاثیر بسیاری در کاهش مصرف سیگار در این کشورها داشته و این در حالی است که متأسفانه در کشور ایران نه قیمت و نه مالیات سیگار هیچ کدام افزایش پیدا نمی‌کند.

تکذیب خبرسازی‌ها از زبان سردار نوری در باره رئیس‌جمهور

سپاه ثارالله استان کرمان با انتشار اطلاعیه ای نقل قول های منتسب به سردار روح الله نوری در خصوص مذاکرات هسته ای را تکذیب کرد. به گزارش سایت سپاه ثارالله‌، براساس این اطلاعیه‌، طی روزهای گذشته برخی افراد در شبکه های اجتماعی اینترنتی و اپلیکیشین های موبایلی از سردار نوری فرمانده سپاه ثارالله در دیدار با جانبازان نقل قول هایی منتشر کرده اند که صحت ندارند و بی اساس است.

این اطلاعیه اعلام می کند که ایشان نه در دیدار با جانبازان و نه در جای دیگر مطلقا اظهار نظری درباره خصوص مذاکرات هسته‌ای نکرده‌اند و جای تعجب است که چنین نسبت‌های دروغی را آشکارا به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت می‌دهند. در بخشی دیگر از این اطلاعیه آمده است، بی شک این گونه شیطنت های رسانه ای در جهت القای اختلاف میان مسئولان نظام صورت می گیرد و این گونه اخبار مغایر با شعار سال مبنی بر همدلی و همزبانی دولت و ملت است.

مشاور روحانی: نگذارید عملیات تیر 94 لو برود

حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور در صفحه فیس‌بوک خود با انتشار متنی به مقایسه عملیات کربلای 4 با مذاکرات هسته ای پرداخته و خواستار همراهی همگان برای به نتیجه رسیدن مذاکرات شده است.

به نوشته آشنا: شما را به مظلومیت شهدای کربلای چهار قسم می دهم نگذارید عملیات تیر 94 لو برود. می دانم عده ای از این مقایسه تعجب می کنند ولی بدانید که غواصان ما به خط زده اند و ما نیاز به استتار و اختفا داریم. همه آنچه در سال های 68 تا 84 بر صنعت هسته ای و از 84 تا 92 بر صنعت هسته ای و مذاکرات گذشته است برای مردم بازگو نشده است، اما در سال های 92 به بعد این امر بنا به ضرورت و برای مصالح بسیار بالاتری پذیرفته شد که مسیر هسته ای و مذاکرات تا حدی تعدیل شود تا در برابر مکرهای بسیار شیاطین انس از آینده کشور محافظت شود.

ناخرسندی جریان عربی/عبری قابل پیش بینی بود اما بغض های فروخفته و خودآمریکا پنداری نوسعودی ها در منطقه روی صدامیان را سپید کرده است. آنچه سعودی ها، المدالفارسی، نام نهاده اند پاسخی روان شناختی است به حرکت رو به رشد ایرانیان برای بازپس گیری منزلت این منطقه در جهان، منزلتی که این بار نه با تحقیر همسایگان که با تکریم و همکاری با آنان خلق می شود. این که رییس جمهور می گوید مذاکرات هسته ای آغاز راه است نه پایان راه به همین نکته اشاره دارد. ایران نمی خواهد سعودی ها/صهیونیست ها بتوانند ایران هراسی را بیش از این به جهان بفروشند. رقابت منطقه ای با وجود تحریم مثل این است که در مسابقه دو میدانی پای یک دونده را بسته باشند، ما می توانیم از تله تحریم ها عبور کنیم و فرصت جدیدی برای انقلابمان فراهم کنیم تا در مسابقات جهانی ابتدا مسابقات منطقه ای را فتح کند.

پشیمانی هادی غفاری از کتک زدن معین‌فر

هادی غفاری در گفت‌و‌گو با بهارنیوز گفته: تحمل انديشه مخالف در مجلس اول از ناحيه دو طيف تندرو بسيار ضعيف بود؛ يعنی همه جريان‌ها اعم از نهضت آزادی و روشنفکران و هم معتقدين به امام(ره) و انقلاب درگيری‌های شديدی داشتند. اما الان بسياری از آن‌ها معتقدند که اگر به آن دوره برمی‌گشتند، اين برخوردها را نمی‌کردند. من اگر درک امروز را در آن زمان داشتم و حوادث امروز را پيش‌بينی می‌کردم يقينا آن برخورد‌ها را نمی‌کردم. برخورد را مثلا با تيپ‌هايی که متهم به ليبرالی بودند، نمی‌کردم، ولی متأسفانه اشتباهاتی داريم و بايد به اشتباهاتمان اعتراف و عذرخواهی کنيم.

عاقبت دلسوزی مازیار ناظمی برای فوتبال فلسطین!

رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین که با شکایت از اسرائیلی ها برای رفتارهای غیر انسانی‌شان با بازیکنان فلسطینی‌، شرایط بازی کردن فوتبال را برای آنها دشوار کرده ان‌، اسرائیل را تا آستانه تعلیق از فیفا پیش بردند با گرفتن برخی امتیازها، حاضر شدند از ادامه شکایت شان صرف نظر کنند. اسرائیلی‌ها در چند روز گذشته تعهد داده اند مشکلاتی بر سر راه برگزاری لیگ فوتبال فلسطین‌، تمرینات تیم ملی این کشور ، رفت و آمدهای ملی پوشان و باشگاه های شان به دو بخش غزه و بیت المقدس را بردارند و به احداث مجدد زمین‌های نابود شده فوتبال این کشور بر اثر حملات اسرائیل کمک کنند.

پیش از این مازیار ناظمی گوینده سابق اخبار ورزشی که به روابط عمومی وزارت ورزش رفته، کفاشیان را به حمایت نکردن از فلسطینی‌ها برای تعلیق فوتبال رژیم اسرائیل متهم کرده بود.

ایران هنوز چهارمین بنزین ارزان دنیا را دارد!

با وجود افزایش اخیر قیمت بنزین، ایران همچنان یکی از ارزان ترین بنزین های دنیا را دارد و تنها در سه کشور ونزوئلا، عربستان و کویت مردم بهای کمتری نسبت به ایرانی ها برای خرید بنزین می پردازند. با افزایش ۳۰۰ تومانی قیمت بنزین در ایران بهای هر گالن بنزین در این کشور به ۳۷۸۰ تومان یعنی ۱.۱۴۷ دلار رسیده است که بر این اساس ایران از نظر عرضه بنزین ارزان در جایگاه چهارم جهان قرار گرفته است. به نوشته تسنیم، قیمت هر گالن بنزین در ونزوئلا تنها ۰.۰۴ دلار، در عربستان سعودی ۰.۴۵ دلار و در کویت ۰.۷۹ دلار برآورد شده است.

مزایده سرخابی‌ها فقط برای فراموش کردن قیمت گوشت، مرغ است

دادکان رئیس سابق فدراسیون فوتبال در مورد واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس گفته: همان طور که سال قبل هم گفتم این واگذاری هیچ‌گاه انجام نخواهد شد و همه این مزایده‌ها برای سرگرمی مردم است. کسانی که در فرابورس و سازمان‌های مربوط به این واگذاری کار می‌کنند هم می‌دانند که این کار انجام نخواهد شد و هدف از آن صرفاً سرگرم کردن مردم و فراموش کردن قیمت گوشت، مرغ و حبوبات است.

تحقیق و تفحص از «مجلس» کلید خورد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت، از تهیه طرح تحقیق و تفحص از «مجلس» خبر داد."حسن کامران" نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه بر هزینه‌های مجلس کسی نظارت ندارد، گفت: بنا دارم از« مجلس» تحقیق و تفحص انجام دهم.وی افزود: تابحال از «مجلس شورای اسلامی» تحقیق و تفحص صورت نگرفته و امیدوارم همکاران در این راستا همکاری کنند.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: کسی به ساخت و سازهای مجلس هم نظارت نمی‌کند.وی ادامه داد: هزینه اولیه دیوارکشی اطراف مجلس 7.5 میلیارد تومان اعلام شده بود اما به 11 میلیارد تومان افزایش یافته است!نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: همان شرکت «ثامن عرش» که من تذکر دادم و گفتم چرا خارج از تشریفات دیوارکشی مجلس را به او داده اید، از این پروژه کنار گذاشته شده چرا که مبلغ 7.5 میلیارد تومان کم بوده است.

نمونه سؤالات فرم درخواست عضویت در القاعده

تمام کسانی که قصد عضویت در گروه تروریستی القاعده را داشته‌اند، باید فرمی مشتمل بر سوالات متعدد را تکمیل می‌کردند که در آن از مسایل دنیوی و اخروی تا آرزوهای شخصی افراد مورد سؤال قرار گرفته است.به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در بین اسناد متعددی که در مجتمع مسکونی اسامه بن لادن سرکرده القاعده در پاکستان پیدا شد، فرم درخواست ملحق شدن به گروه تروریستی القاعده به چشم می خورد که مانند هر فرم درخواست شغل دیگری ابتدا با جزییاتی درباره مشخصات فردی آغاز می شود؛ اما آخرین سوال در این بخش درباره تعیین اشخاصی است که در صورت "شهادت" اعضا، باید با آنها تماس برقرار کرد.القدس العربی با انتشار بخشی از این "فرم در خواست عضویت" نوشت: به نظر می رسد که هدف از برخی سؤالات در این فرم، ارزیابی آرا و دیدگاه های دینی درخواست کننده و میزان تمایل وی برای مشارکت در اقدامات تروریستی است؛ در حالی که برخی سؤالات دیگر دامی برای جذب افراد، جهت به کارگیری آن ها در انجام حملات بوده است. در زیر برخی از این پرسشها را می بینید:

- قصد داری تا کی در عرصه اقدامات جهادی باقی بمانی؟

- چه هدفهایی را می خواهی در مسیر جهاد محقق کنی؟

- دوست داری در چه زمینه ای مطالعه کنی؛ علمی یا ادبی؟

- آیا هیچ یک از کارکنان و یا کارشناسان در زمینه شیمی و یا ارتباطات و یا در هر عرصه دیگری را می شناسی؟

- انواع گذرنامه هایی را که در اختیار داری، مشخص کن و آیا در این سفر خود از گذرنامه واقعی و یا جعلی استفاده کرده ای؟

- آیا به انجام عملیات انتحاری تمایل داری؟

هزینه زندگی در زندان بیشتر است یا تهران؟

هفته گذشته، حبیب کاشانی خزانه‌دار شورای شهر تهران در جلسه شورا هزینه زندگی در شهرهای بزرگ را با زندان مقایسه کرد. او گفت ‌قوه قضایی در زندان رجایی شهر ماهی یک میلیون و 950 هزار تومان خرج هر زندانی می کند، در حالی که الان کارگران 712 هزار تومان حقوق می گیرند. این عضو شورای شهر در راستای همین بحث مطرح ‌‌به خبرآنلاین گفت: در بازدیدی که از زندان رجایی شهر کرج داشتم، مسئولان این زندان اعلام کردند هر زندانی روزی 67 هزار تومان خرج روی دست سازمان زندانها می گذارد. یعنی مخارج هر زندانی ماهانه یک میلیون و 950 هزار تومان می شود که به مراتب از میزان دریافتی حداقل کارگران و کارمندان بالاتر است.

در همین رابطه دو سال پیش علی ولی نیا مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان به مهر گفته بود که هزینه نگهداری روزانه هر زندانی قریب به پنجاه هزار تومان است.
صدای اقتصاد هم چندی پیش در گزارشی متوسط هزینه نگهداری هر فرد زندانی در یک سال را 18 میلیون و 250 هزار تومان برآورد کرده ‌و گفته بود، ‌این عدد در مورد یک فرد در خانواده عادی به طور متوسط سالی 8 میلیون تومان است. اگر خانواده را به طور متوسط سه نفره فرض کنیم، با یک حساب سرانگشتی مشخص می شود هر فرد ماهانه نهصد هزار تومان هزینه دارد که این عدد در برابر رقم یک میلیون و نهصد و پنجاه هزارتومان، به شکل قابل توجهی پایین است!

آمریکا گزارش منافقین را نپذیرفت

آمریکا می‌گوید، بعید به نظر می‌رسد که گزارش گروهم منافقین مبنی بر بازدید محرمانه کارشناسان هسته‌ای کره شمالی از سایتی نظامی در ایران بر روند مذاکرات اتمی تأثیر بگذارد. سفارت ایران در فرانسه این خبر را تکذیب کرده است. به دنبال انتشار گزارش گروهک منافقین مبنی بر "همکاری محرمانه هسته‌ای ایران و کره شمالی" جف راتکه، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، بعید به نظر میرسد که این گزارش سیر مذاکرات با ایران را تغییر دهد. او گفت: «ما در حال بررسی این گزارش‌یم، اما در حال حاضر اطلاعاتی در دست نداریم که ما را آن چنان متقاعد سازد که بتواند بر این مذاکرات تأثیر بگذارد‌». راتکه تصریح کرد ‌آمریکا تا به‌حال متقاعد به اعتبار این گزارش نشده است.

ادعای اعدام اسرای ایرانی در پالمیرا

گروهک داعش مدعی شد اسرای ایرانی را همراه یک گروه بیست نفری در پالمیرای سوریه و مقابل چشمان مردم با شلیک گلوله اعدام کرد. این اسرا از کشورهای ایران، افغانستان و افرادی از اعضای ارتش و گروه‌های نظامی حامی دولت سوریه بودند.این خبر هنوز از سوی مراجع مربوطه تأیید نشده است.

ادعای علم الهدی در باره بخشنامه تحریمی دولت

امام جمعه مشهد گفت: مگر مردم در این مملکت مرده‌اند. مگر جریانی که در 8 سال دفاع مقدس جانفشانی کرد در این کشور دفن شده است. مگر احساسات این مردم در مقابل طاغوت از بین رفته است.‌ عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان گرد: آقایان به واحدهای اطراف مملکت بخشنامه داده‌اند که آثار سوء تحریم‌ها را مشخص کرده و طوماری از آن ارایه کنید. آیا آثار سوء تحریم‌ها مهم‌تر است یا جان 250 هزار انسانی که در هشت سال دفاع مقدس بر سرشان آتش بارید و پودر شدند.‌وی گفت: ما نمی‌گوییم تحریم باشد. ما با توافق مخالف نیستیم، اما اینکه به چه قیمت و با چه کیفیتی این توافق حاصل شود، مهم است.‌ علم الهدی به خطاب به تیم مذاکره کننده تأکید کرد: عزیزانی که در مذاکرات زحمت می‌کشند باید به جهاد هشت ساله نیز توجه داشته و در جریان مذاکرات آن قهرمانی هشت ساله را نشان دهند.

واکنش دادستان شیراز به برهنه شدن یک دختر در این شهر

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شیراز، توضیحاتی را پیرامون برهنه شدن یک دختر جوان در شیراز ارائه کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، طهماسب یزدانی بعد‌از‌ظهر پنجشنبه در نشست هفتگی جامعه روحانیت شیراز اظهار کرد: روز ۱۲ فروردین در فضای مجازی دعوتی از سوی جریانات معلوم‌الحال برای کشف حجاب انجام‌ شده بود. وی افزود: در این راستا بنا بود عده‌ای لخت و برهنه وارد خیابان‌ها و معابر شوند که در شهرک گلستان نیز یک مورد اتفاق افتاده بود. این مقام قضایی ادامه داد: در این شهرک خانمی به‌صورت عریان به خیابان آمده بود که پرونده این فرد با توجه به توزیع عکس و فیلم آن در فضای مجازی و حساسیت ایجادشده، با جدیت پیگیری و این خانم مجرد دستگیر شد. دادستان شیراز خاطرنشان کرد: پس از دستگیری مشخص شد که وی از نظر روانی بیمار است و باید در بیمارستان ابن‌سینا بستری شود و پزشکان نیز گفته نزدیکان این خانم مبنی بر جنون ادواری را تایید کردند.

مصباح: تیم هسته‌ای خائن نیست

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عصر روز گذشته در دیدارجمعی از اعضای سپاه الغدیر یزد با تبریک اعیاد شعبانیه و با تأکید بر رعایت شعار سال از سوی مسؤولان و مردم عنوان کرد: همه باید سعی کنند با رعایت همدلی و همزبانی از به وجود آمدن اختلاف در کشور جلوگیری کنند، دشمن در صدد است که دو دستگی را در کشور حاکم کند؛ آرزوی دشمن اختلاف افکنی است.

بذرپاش هم دبه درآورد


بسته جمعه


انصار حزب‌الله گلستان هم به استقبال سید حسن خمینی رفت

برخی سایت‌ها از حاشیه‌های حضور سید حسن خمینی در گلستان نوشتند: آیت الله نورمفیدی و حجج اسلام آشتیانی و یاسر خمینی، نوه امام راحل را در گلزار شهدای گرگان همراهی کردند. گل افشانی توسط اعضای کانون حزب الله گلستان در مسیر به گونه ای انجام شد که حرکت خودروی یادگار امام را متوقف کرد. کانون حزب الله گلستان با بنرهایی حاوی شعار پیرو خط قرآن، خوش آمدی به گرگان در مسیر مصلی به استقبال از یادگار امام آمده بودند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار