بازدید 25107

دادگاه، تحت تأثیر سرگذشت زن متهم به شوهرکشی

کد خبر: ۵۰۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹ 27 May 2015
شکنجه، فرار و زندگی اجباری با مردان غریبه، خلاصه سرنوشت تلخ زن جوانی بود که شوهرش را به قتل رساند. این زن دیروز در جایگاه متهم قرار گرفت و داستان زندگی‌اش را شرح داد.

به گزارش شرق، وقتی مینا پشت تریبون قرار گرفت و جزئیاتی از زندگی دردناکش را برای قضات گفت، در پایان جلسه نه‌تنها قضات، بلکه سربازان محافظ و مأمور بدرقه‌اش هم با صحبت‌های‌شان تلاش کردند رضایت مادر مقتول را جلب کنند.

زن ریزنقش ٢٥ساله متهم است شوهرش را اوایل تیر سال ٨٨، به قتل رسانده‌ و سپس متواری شده است، اما وقتی توسط مأموران بازداشت شد، بعد از ٢٠ روز سکوت و متهم‌کردن دیگران، سرانجام واقعیت را فاش کرد و گفت شوهرش را خودش به‌تنهایی به قتل رسانده است چون او را به مردان غریبه اجاره می‌داد و دیگر از این وضعیت خسته‌ شده ‌بود.

هرچند مأموران گفته‌های مینا را باور نکردند و یک‌بار نیز پرونده از دادگاه کیفری به‌دلیل نقص در تحقیقات به دادسرا بازگردانده ‌شد، اما مینا بر قاتل‌بودن خودش اصرار کرد و روز گذشته در جایگاه متهم در شعبه ٧١، قرار گرفت و رنج‌های زندگی ٢٥ساله‌اش را شرح داد.

نماینده دادستان تهران در ابتدای جلسه رسیدگی به پرونده، برای این زن درخواست مجازات کرد و در توضیح کیفرخواست گفت: «مینا مرداد سال ٨٨، هنگامی‌که شوهرش خواب بود، او را با ضربات متعددی، که به سینه و سفید رانش زد، به قتل رساند و سپس متواری شد. مینا ابتدا مدعی‌ شد دو مرد در خانه بودند که شوهرش را به قتل رساندند و فرار کردند. او در تحقیقات نیز این ادعا را مطرح، اما بعد اعتراف کرد در پی اختلاف با همسرش دست به این قتل زده و قصد منحرف‌کردن تحقیقات را داشته‌ است. بنابراین به‌عنوان نماینده دادستان تهران خواستار رسیدگی به این پرونده و صدور کیفرخواست برای متهم هستم».

وقتی مینا پشت تریبون قرار گرفت، درحالی‌که در تمام طول مدت بیان دفاعیاتش گریه می‌کرد، اتهام قتل شوهرش را قبول کرد و گفت: «وقتی ١١ساله‌ بودم، دو برادرم که از من چندین‌سال بزرگ‌تر بودند آزارم دادند، همان موقع موضوع را به پلیس شهرستانی که در آن زندگی می‌کردیم گفتم. خودم به کلانتری رفتم و همه‌چیز را گفتم، اما مأمور باور نکرد و گفت دخترجان با این حرف‌هایی که می‌زنی سنگسارت می‌کنند. برو خانه و این‌طور حرف نزن. بعد که به خانه آمدم، کتک مفصلی خوردم. دیگر نمی‌توانستم در آن خانه زندگی کنم. تصمیم گرفتم فرار کنم. در ١٢سالگی به تهران آمدم و سال‌های سختی را گذراندم، تا اینکه با یوسف آشنا شدم و به‌صورت صیغه‌ای به عقد او در آمدم. آن زمان ١٦ساله بودم. مدتی لواسان بودیم. شش ماه اول زندگی خوب بود؛ با اینکه هیچ‌‌چیز نداشتیم و مجبور بودیم در فقر زندگی کنیم، اما یوسف با من خوش‌رفتار بود، اما بعد کارهای زشت خود را شروع کرد؛ از وقتی به شیشه اعتیاد پیدا کرد، من را مدام اذیت می‌کرد. در هفته سه یا چهار بار مردانی را به خانه می‌آورد و من را به آنها اجاره می‌داد. این‌طور وسایل خانه را می‌خرید و خرجی مادرش را هم می‌داد. از آن به بعد دیگر خودش با من کاری نداشت و از طریق من فقط کسب درآمد می‌کرد. من زن بدی نبودم، نمی‌خواستم این‌طور زندگی کنم. وقتی به تهران آمده بودم، سلامتم را حفظ کرده ‌بودم، اما یوسف از من سوءاستفاده می‌کرد، وقتی شیشه می‌کشید کارهایش دست خودش نبود.

متهم در ادامه گفت: شوهرم از رابطه دیگران با من فیلم‌برداری می‌کرد و چند‌بار هم با آن فیلم‌ها تهدیدم کرده ‌بود و می‌گفت باید سکوت کنیم. شب حادثه دوستانش به خانه ما آمدند. آنها با هم شیشه کشیدند. یوسف به دوستانش پیشنهاد داد با من رابطه داشته باشند. دوستانش ناراحت شدند و گفتند خجالت بکش این حرف‌ها را برای چه می‌زنی؟ خیلی ناراحت بودم انگار هرروز زنده‌‌به‌گور می‌شدم. وقتی دوستان یوسف رفتند او مقداری الکل سفید هم خورد و بعد خوابید. آنقدر ناراحت بودم که چاقو را برداشتم و ضربات را پشت‌ِ سر هم به بدنش زدم، بعد لباس پوشیدم و از خانه بیرون رفتم و به همسایه‌ها و راننده‌ای که مرا به‌سمت خانه مادر یوسف برد، گفتم کسی وارد خانه شده و او را به قتل رسانده ‌است. به‌همین‌دلیل هم ابتدا مأموران فکر می‌کردند من این کار را نکردم. مرتب اعترافات مختلفی می‌کردم و قتل را به گردن کسی می‌انداختم، اما بعد دچار عذاب وجدان می‌شدم و اعترافم را پس می‌گرفتم.

قاضی از متهم پرسید اگر شوهرت تا این حد تو را اذیت می‌کرد، چرا دوباره به شهر خودت و پیش پدر و مادرت برنگشتی؟ متهم گفت: یک‌بار وقتی یوسف می‌خواست مرا وادار کند با کسی رابطه داشته ‌باشم، از خانه فرار کردم و به شهر خودمان رفتم. مادرم من را از خانه بیرون کرد و گفت تو برای ما مرده‌ای و حق نداری وارد خانه شوی. به خانه خاله‌ام رفتم و از او کمک خواستم، او هم گفت من را قاطی این مسائل نکن، مادرت با من بد می‌شود و اذیتم می‌کند. دوباره مجبور شدم پیش یوسف برگردم.

متهم گفت: وقتی وارد زندان شدم، با زنی به‌نام لیلا آشنا شدم که او هم به‎شدت معتاد است. وقتی نام یوسف را شنید، از او پرسید و من هم مشخصات شوهرم را گفتم. بعد گفت همسر قبلی یوسف بوده و توسط یوسف معتاد شده ‌است و یوسف همین کارها را با او نیز انجام می‌داده ‌است. اگر من دروغ می‌گویم، لیلا را بیاورید و از او سؤال کنید.

قضات از مادر مقتول خواستند درباره لیلا توضیح دهد. او حضور لیلا در زندگی پسرش را تأیید کرد و گفت: لیلا باعث شد پسرم دوباره معتاد شود. او را صیغه کرده ‌بود، البته من نمی‌دانم چطور وارد زندگی‌اش شد و چطور خارج شد، اما او دوسال همسر پسرم بود و با هم زندگی می‌کردند، بعد هم یک‌دفعه رفت.

سپس از برادر مینا خواستند تا درباره زندگی خواهرش توضیح دهد؛ او که کوچک‌ترین پسر خانواده‌ است، گفت: زمانی‎که به مینا تعرض شد، من خیلی بچه ‌بودم، اما مینا این مسئله را به مادرم گفت. مادرم خیلی ناراحت شد و او را زد. بعد هم مینا فرار کرد. حالا که خواهرم را پیدا کرده‌ام، حاضر هستم به او کمک کنم. اگر اولیایِ‌‌دم قبول کنند دیه دریافت کنند، خیّری را پیدا کرده‌ام که قول داده است پول دیه را بدهد و من از خواهرم مراقبت می‌کنم. من یک‌سال از مینا بزرگ‌تر هستم، اما قول می‌دهم از او مراقبت کنم.

درحالی‌که مینا به‌شدت گریه می‌کرد و خواستار بخشش از سوی مادر مقتول بود، هیأت قضات نیز از مادر یوسف به‌خاطر اتفاقاتی که در زندگی این زوج افتاده‌ بود، درخواست بخشش کردند. مأمور بدرقه و حاضرانی که در دادگاه بودند هم به سراغ مادر مقتول رفتند و خواستار بخشش و گذشت شدند، اما این زن قبول نکرد و گفت پسرش پسر خوبی بود و مینا او را به بیراهه کشاند و درخواست قصاص دارد.

پس از آن قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند و متهم را با تبرئه از قصاص، به هشت سال حبس و پرداخت دیه محکوم کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۹۸
با تشکر از قضات محترم که اینبار با عدالت رای دادند
پاسخ ها
وکيل دادگستري
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
طبق قوانين اسلام اون مرد مهدورالدم (کسي که ريختن خونش واجب است) است و اين زن هيچ گناهي مرتکب نشده. چون اون مرد زنش را به زناي محسنه وادار مي کرده.
عاموس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
زیاد خوش بین نباش فردا مادره اعتراض میکنه به حکم صادر شده . فکر کردین به این راحتی ول میکنه . ایشالاه هیچکس تو پیچ و خم پرونده های جنایی گیر نکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
خيلي هم تعريفي نيست.
اگه قانون همان روز اولي كه اين دخترك به آن مراجعه كرده بود از او حمايت مي كرد كارش به اين جاها نمي كشيد.
مادر خود دخترك هم همچنين.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
این مردان آشغال باید بدتر از اون سرش میومد و این دختر بهش لطف کرده ، خانواده همچین فرد عوضی که اعلام پاک بودن پسرشون رو میکنن هم دست کمی از پسرشون ندارن
مرمر بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
آقای وکیل دادگستری !!!!!

محسنه غلط است....محصنه صحیح است >
آیا مطمئنی که وکیلی؟؟؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
چرا دوستان عزیز همه اظهارات مینا را قبول کردن؟ایا مطمئنید که یوسف اینکاره بوده؟اظهارات این زن متناقض است. جایی می گوید قبل از اعتیاد با او خوش رفتار بوده جتی دیگر می گوید قبل از من لیلا را هم معتاد کرده بوده؟
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
آقای مرمر بندری. ما ایرانیا یک جز رو میگیریم و کل رو رد میکنیم. ایشون اگر غلط املایی داشتن حداقل از قانونی مطلع بودن که اکثر ما از اون اطلاعی نداشتیم. لطفا درست نگاه کنید و همیشه دنبال زیر سوال بردن بقیه و عالم نشون دادن خودمون نباشیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
آقای ناشناس 15:20 چون قضات اظهارات مینا رو قبول کردند بقیه هم قبول کردند. اونا حتما تحقیقات کاملی کردند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
شما اگر وکیل دادگستری باشی میدونی که زنای محصنه درسته نه محسنه محسن جان. به نظرم باید به این زن جایزه داد نه اینکه ازش دیه گرفت.
احسنت احسنت به اون قضات.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
چی چی اجسنت! یکسال زندانم برای کشتن این کفتار زیاده، درضمن اون برادرای گرگ صفت هم که زندگی این دختر رو در کودکی نابود کردند باید اعدام کنند
ناشناس
| United States |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
یک روز زندان هم برای این زن زیاده باید با افتخار آزادش کنن و از مادر مقتول هزینه عمر بر باد رفته این زن رو بگیرن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
کفتار یکی از اجزائ حیات وحش است و ربطی به این موضوع ندارد او انسان پستی بوده است
چرا وقتی در کودکی برادران بیشرفش او را اذیت کردند کسی حق را به او نداد حتی مادرش حتی کلانتری ؟؟؟؟؟؟
آیا واقعا یوسف آدم بود ؟؟ یک خوک که کثیفترین حیوان است هم چنین بی غیرت نیست . مینا قربانی آدم نماها شد و زندگیش را باخت . خدایا چرا ؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
این خانم تنها پیش قاضی آمده کاش آن مردمقتول زبان میگشود!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
چرا، فقط خوك است كه اين صفت بي غيرتي را دارد و از چند دليل متعدد حرام بودن خوردن گوشت خوك، يكيش همينه (كه نكنه اين صفت بي غيرتي در اثر خوردن گوشت خوك به انسان كه بايد زندگي شريفي را اختيار كند)، نفوذ كند و بي غيرت شود. خدايا ما را پناه بده تا با رعايت دستورات و احكام نورانيت زندگي كريمانه و شريف داشته باشيم و در دنيا و آخرت سعادتمند شويم.
جفری1
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
آقای امیر خان هنوز توقع داری که آن مرد کثیف باید زنده بود واز خودش دفاع میکرد. خیر اینها مرد که نیستند هیچ ننگ جامعه اندوباید زودتر ازینها به جهنم فرستاده میشدند مخصوصا آن مادر کثیفش
afarin be ghozat afarin
زنده باد،آفرین باد،لطف خدای بزرگ بر این قاضی با شرف و آزاد مرد باد،که چنین حکم جوان مردانه و شرافت مندانه صادر کرده،خدا یا بار الهی ها چنین قضات با شرف را اوج عزت و سربلندی هم در این دنیا و هم در آخرت عطا بفرما،آمین.
درود بر این قضات که حکم خوبی برای این زن ریزنقش دادند.
احسنت به قاضی و عدالتش به حق پنج تن همیشه شاد باشه
درود به قضات باشرف و شجاع این دادگاه!
بدبخت اگر مسجد آدینه بسازد
یا سقف فرو آید و یا قبله کج آید
خدایا:کوچکتر از آنیم که علت این درد و رنج و مصیبت را بدانیم اما به این بیچارگان ستمدیده ترحمی فرما
برای خوک دیه !!!!حرامه....
برادرانش باید سنگسار شوند.
پاسخ ها
ابراهیم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
باید اون مأموری که به او این حرف را زده پیدا کرد و به اشد مجازات رسوند.
متأسفانه از این اظهار نظرهای غیر مسئولانه در افرادی که در این جایگاه حساس قرار دارند زیاد دیده ایم اینها همه مصداق تخلف کم کاری و خیانت در مسئولیت هست. مگه مأمور قاضی بوده؟ تازه قاضی هم بدون بررسی نظر نمیده.
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
بعضی از ماموران کلانتری از قاضی هم قاضی تر ستند!
لعنت به همچین مادری که چنین پسری تربیت کرده و بعد ازش دفاع میکنه . اون یکی معتادش کرد این یکی منحرف !!!!!!!
ضمن تشکر از قضات محترم ، به نظر بنده همین هشت سال حبس هم هیچ جنبه مثبتی در بر نداشته و با توجه به شرایط نابسامان زندان قطعا باعث تباهی بیشتر زندگی این زن بی گناه خواهد شد.
پاسخ ها
ابراهیم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
و به نظر بنده اگر جرم مقتول در مورد ناموس خودش ثابت بشه (که ظاهرا قابل اثبات هم هست چون پلیس میتونه از طریق متهم اونا رو پیدا کنه و نیز با فیلمها و ...) قضیه دیه هم شاید که حل بشه. البته من قاضی نیستم!!!
اما ای کاش افرادی مثل این فرد و همه آگاه بشن که باید مشکلشون رو با همه سختیهاش با ثبت شکایت رسمی به مراجع قانونی پیگیری کنن. اونوقت اگه رسیدگی نشد و کار به اینجا کشید قضیه جور دیگه ای میشد.
دم قضات گرم. ایولا
آیادادگاه محترم فرض را بر این بگذاریم که رای به قصاص میداد
چنین رآئی از چه چیزی حمایت میکد وخاصییت چنین افراد کثیفی نظیر همسر خوک صفت این خانم برای این اجتماع جز نکبت وبدبختی چه سودی دارد وسؤال من از مسؤلین محترم اینست که چرا چنین افرادی در اجتماع که قابل اصلاح هم نیستند باید حضور داشته باشند
اینها وجود نکبشان برای هر اجتماعی مثل سم مهلک وکشنده است
وباید این افراد از طریق قانونی بنیادشان از پایه ریشه کن شمد تا کار به اینجا ها نکشد
نکته دوم اینکه مادر این شخص۰۰۰۰۰۰ با چه روئی حاضر شده در دادگاه حضور پیدا کنه که حالا بخواد از ش دفاع هم بکنه واقعأ خیلی شرم آور است
در پایان خواهش میکنم این مطالب را درج فرمائید
با تشکر
واقعا دلم برای زنان این سرزمین میسوزه!
چرا نظرات محترمانه ام را منتشر نمیکنید
این را بار ها شاهد بودم که میگم
بالاخره اخلاق بر قانون غلبه کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
رای صادر شده کاملا قانونی بوده حالا اگر اخلاقا هم رای مطلوبی است دلیلی بر غلبه یکی بر دیگری نیست
در بیغوله های تهران بیرحم هزاران زن و دختر باید با
سرنوشتی شومنر از این زن بیچاره بسازند و بسوزند
سرگذشت تکان دهنده این زن باید وجدان خفته
عده ای را از خواب بیدار کند
زیاد احسن و بارکلا نگویید اگر قانون در همان روز اول که این بچه به آن مراجعه کرده بود (کلانتری محل) دنبال قضیه را می گرفت امروز این اتفاق نمی افتاد شما فکر می کنید آیا این خانم واقعا" بعد از این جریانها می تواندراحت زندگی کندو اعصاب راحتی داشته باشد ای کاش قانون درست شود تا کسی حتی اگر دروغ هم گفته باشدراست و دروغش معلوم شود و بتواند روی قانون حساب کند و بداند حقش را قانون می گیرد نه خودش دست به کار شود
حالا ایشان باید 8 سال تاوان بی قانونی را بدهد
حالا هی شما برای قاضی و دادگاه افرین و غیره بگویید ای دریغ از بی قانونی
پاسخ ها
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
احسنت به نظر خودت.
...
دست من بود لایحه مجازات اعدام برای این جور پلیسا به تصویب میرسوندم.
و احسنت به مأمورانی که در کوچکترین مراجعات هم چنان که انگار اعضای خانواده ی خودشون مراجعه کرده باشن برای انجام وظیفه کوشش میکنن که اینها هم کم نیستن....
دم قضات، گرم . ای ولاه به قضاوتتون . خدا شما را حفظ کند . کاش این مدت زندان را هم دادگاه تجدید نظر، تقلیل کند .
ای کاش افرادی مثل این زن و همه آگاه بشن که باید مشکلشون رو با همه سختیهاش با ثبت شکایت رسمی به مراجع قانونی پیگیری کنن.
بخصوص که این طوری که داستان نشون میده برای اثبات جرم شوهر بدکار پلیس میتونست به نشانه هایی مثل افراد متجاوز و یا فیلمها و غیره دسترسی پیدا کنه.
اونوقت اگه رسیدگی نشد و کار به اینجا کشید قضیه جور دیگه ای میشد.
کوتاهی مأمور کلانتری در مورد قضیه شکایت اول او (که گفته سنگسار میشی) هم جرم بسیار بزرگی است که زمینه ساز این مشکلات و بدبختی و جنایات واقع شده بر سر این زن است.
ای کاش نهضتی اصلاحی در نیروی انتظامی ما آغاز بشه که نیرو از لوث این افراد و کوتاهیها خیانتهای خانمان براندازشون پاک بشه.
دم قضات گرم. ایولا
با اون ماموران و برادران و مادر این زن فلک زده هم باید به شدت برخورد شود و به اشد مجازات برسند
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
درود بر آسیاب ساز نازنین آسیاب ساز تو باید از اعماق تاریخ برون آیی و با ساخت آسیابی دیگر این جنایات را ریشه کن کنی برخیز نازنین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
زینال تو نمی خوای دست از سر این آسیاب ساز برداری؟
جعفر بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
برخیز آسیاب ساز
کوروش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
دوستان این آسیاب ساز کیه که زینال!!! مریدش شده ؟
مرمربندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
کجا برخیزه !! بشین فیروز جان پا نشی ....آسیاب ماسیاب نسازیا !!! همین آسیاب مونده که تو تهران ساخته بشه....هرچی زمین و باغ و باغچه بود شد برج بی ریخت بد قیافه ....دیگه زمین نداریم واسه آسیاب....خواستی بسازی برو بندر....کنار لنج بابای زینو....اینجوری هر چی گندم وارداتی تو گمرک بود آرد میکنی نونت تو روغنه.....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
مرمر آخر کامنتی تو خوشم میآد هی حال زینال رو میگیری خیلی باحاله
حالا به فکر میناهای دیگه هم بودند
جرم این زن ، ارتکاب چندین بار زنی محصنه بر فرض اجبار توسط شوهر است که مجازات آن سنگسار است چون این زن موضوع را به پلیس گزارش نکرده و لذا خودش هم رضایت داشته بنابراین قضات واقعا تحت تاثیر اشکهایم زن قرار گرفته اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
چرا چرت میگی این خانم ی بار برای کار زشت برادرانش شکایت کرده و اعلام نارضایتی کرده اما بهش گفتن تو رو سنگسار میکنن حالا از این خانم با این تجربه ی بد و سن پایین و در ضمن مطمئنا کم سوادی و اطلاعات پایین و اینکه هیچ پشتوانه ی مالی و معنوی نداشته و مدارکی که شوهر نامردش ازش جمع کرده چه انتظاری داری!!!؟؟؟ ای کاش شما هم ی کم عاقلانه به موضوع نگاه میکردی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
نمردیم و معنی رضایت هم فهمیدیم!!!!!!!!!!!
تابش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
در خود قران ذكر شد اگر زني را مجبور به زنا كردند بر او گناهي نيست.
اگر اظهارات متهم صحت داشته باشد نتنها زندان و دیه ندارد بلکه به خاطر صدمات جسمی‌وروحی که داشته باید مورد حمایت قرارگیرد و خسارت دریافت کند این عدالت نیست که قربانی دچار زجر و عذاب شود
به نظر من در جامعه ما سوء استفاده جنسی از کودکان خیلی بیشتر از چیزی هست که ما میبینیم و معمولا تجاوز کنندگان از اقوام و خویشان نزدیک ب کودک هستند که اگر به این امر رسیدگی شود این حوادث کمتر اتفاق می افتد و والدین خود باید راههای جلوگیری از سوء استفاده را به کودکان خود آموزش دهند.
او برای کاری که کرده نباید مجازات شود , ولی همین که قاضی حکم اعدام برایش نداده جای شکر دارد .
این قضات بربالای سراین مردم جا دارند خیلی وقت ها می شنویم خانمی برای حفظ شرافت خود مجبور به قتل مردی شده است ولی درکمال ناباوری به قصاص نفس محکوم میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
عزیزم مگه هر چی رو شنیدی باید باور کنی؟
تجاوز با زنا فرق داره! اگه زنی راضی به رابطه ی نامشروع نباشه ولی بهش تجاوز بشه بی گناهه و باید طرف مقابلش قصاص بشه اگر هم برای دفاع از خودش ناچار بشه به طرف ضربه ای بزنه که منحر به قبل بشه باز هم بی گناهه. منتها اثبات اینکه واقعا ماجرا چی بوده کار من و شما نیست
قضات لطف کنند مادر آن ملعون را زندانی ابد کنند که یک چنین پسری را زاییده که صد در صد این زن خبیثه از کارهای ننگین پسر ملعونش با خبر بوده ومانع کارهای کثیفش نمیشده همانطور که مینا خانم هم میگفته از این راه پول در می آورد وخرج آین نا زن میکرده
بنظر این خانم قابل اصلاح هستند وبجای زندان جا دارد مقدماتی را فراهم کنند تا چنین افرادی که ناخواسته به این راه ها کشیده میشوند مجددأ به آغوش اجتماع باز گردند
این زن جوون بیگناه رو آزاد کنید . دورو برش پر ادم کثیف پر کرده بود لطفا براش اسایش و زندگی درست کنید. خاک تو سر برادری که به خواهرش تجاوز میکنه من دوستی داشتم میگفت برادرم خونه تنها میشم میخواد بهم تجاوز کنه اینا حیوونن .
باز مدافعان حقوق زن پیداشون شد!!!
حالا اگه واقعا زنه مقصر بود میگفتند باید ریشه یابی بشه!!
«وقتی ١١ساله‌ بودم، دو برادرم که از من چندین‌سال بزرگ‌تر بودند آزارم دادند، همان موقع موضوع را به پلیس شهرستانی که در آن زندگی می‌کردیم گفتم. خودم به کلانتری رفتم و همه‌چیز را گفتم، اما مأمور باور نکرد و گفت دخترجان با این حرف‌هایی که می‌زنی سنگسارت می‌کنند. برو خانه و این‌طور حرف نزن. بعد که به خانه آمدم، کتک مفصلی خوردم. دیگر نمی‌توانستم در آن خانه زندگی کنم. تصمیم گرفتم فرار کنم. در ١٢سالگی به تهران آمدم و سال‌های سختی را گذراندم، ....
ریشه اصلی مشکلات این قربانی! قوانین....
مقصر اصلی مادر مینا است . اگر از دخترش حمایت میکرد سرنوست این دختر به این روز نمیفتاد . باید اول مادر مینا محاکمه شه چرا که علیرغم اینکه میدونست پسراش تعرض کردند هیچ اقدامی برای نجات دخترش نکرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
مقصر مردهای حرف مفت زن هستند که جو رو طوری می کنند که یک مادر کم سواد و ضعیف بر خلاف غریزه مادریش جرات حمایت از بچه اش را نداره .فکر می کنی این سالها مادر مینا بهش خوش گذشته؟!!!
من اگر در دادگاه حاضر بودم دست های مینا رو هم می بوسیدم که این کثافت رو از روی زمین محو کرده
...
چه خانواده مزخرفی !! دو تا برادر به خواهر تجاوز کنند ...دیگه بدتر از اینم مگه میشه؟؟ بعد نه مادر حمایت کنه نه پدر نه خاله نه پلیس محله به خودش زحمت داده یه تحقیق جزئی کنه .....!!!! آدم حالش بهم میخوره از این همه بی مسئولیتی.....

چه سرنوشت اسفناکی این دختر بدبخت داشته...
آفرین بر دوستان با غیرت و عفیف یوسف که پیشنهاد ارتباط با مینا را رد کردند هر چند به بیماری اعتیاد مبتلا بودند انشالله خدا کمکشون کنه بتونن اعتیاد را هم رها کنند
اصلا نباید دیه هم بدهد چون حکم دادگاه را اجرا کرده مگرحکم دادگاه در مورد این شخص (مقتول) مفسد به غیر از اعدام است؟
لعنت به مردان جهان سومی ....لعنت.
پاسخ ها
ابراهيم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
چرا جهان سومي؟؟؟
اين چيزا كه از جهان اولي ها و به قول خودشون توسعه يافته ها به ما رسيده. اخبارش رو با يه جستجوي ساده ميتوني پيدا كني.
اینقدر خوش بین نباشید زندان دانشکاه مجرمین است . نوجوانی برای سرقت وارد منزل پیرمردی شد که به ناچار پیر مرد را کشت . و زمان محاکمه بیان کرد که ان مقتول به من تجاوز کرد من هم او را کشتم . حال ان زن را شما تائید می کنید.
تشکر از قضات فهیم
از این آدما کم نیستن، وهمین الان هم هستند، ضمن تشکر از قضات، ریشه یابی فقط و فقط
با اون خاطرات تلخ اگه چند تا مرد هم بدون دلیل میکشت عجیب نبود حالا که دلایل محکم داره متاسفانه در تجاوز محارم موضوع همیشه مسکوت میمونه و متجاوزین راحت و اسوده به زندگی ادامه می دهند و این نهایت ظلم در حق زنان قربانیست
من بیمارانی داشتم که گفتند شوهرانشون اونهارو میفروشند .امیدوارم اونها هم شجاعانه وبا اعتماد به چنین قضاتی به قانون پناه ببرند ونترسند.
پاسخ ها
مه صفا
| United States |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
جدی؟؟؟!!!!

خیلی وحشتناکه....واقع؟ نترسوندیشون که از نظر روحی و جسمی بیماری های خطرناکی ب سراغشون میآد ؟؟؟ اگر من همچین بیمارانی داشتم 4 تا چخان هم به واقعیتها اضافه میکردم تا زهره ترک بشن و ادامه ندن....گور بابای شوهراشون البته شوهر که نه ...واقعا اینا رو چی باید نامید؟؟؟
من نفهمیدم چرا اصلا باید به زندان و دیه محکوم بشه؟
به نظر من به حرف هاش زیاد اعتماد شده در واقع او هم شریک جرم در رفتار شوهرش بوده دادگاه جوگیر!!
دمشون گرم
واقعا دست این قضات رو میبوسم که چنین حکمی دادند
الان اون دو تا برادر بزرگتر مينا كجان ؟ بايد محاكمه بشند ! قانون فقط مينا رو محاكمه ميكنه و حكم به دادن ديه كرده ! اگه عدالت وجود داره اون دو تا برادر رو بايد محاكمه كرد ! واقعا تاسف اوره ! روابط نا مشروع با محارم ! اف به همچين برادرايي !
با سلام
من واسم سوال پیش اومد مگه نه قصاص مجازات قتل و آیه قرآنی ولکم فی القصاص حیاه را داریم و اگر اولیا دم مقتول تقاضای قصاص کردن و دادگاه قتل توسط متهمه را هم پذیرفته پس مبنای قانونی اون چیه که حبس و غرامت را مجازات اون زن در نظر گرفته؟؟؟
لطفا مسولین تابناک و یا دوستانی که متوجه این موضوع شدند پاسخ بدن.
با تشکر
اخر خبر که خوندم از مادر مقتول درخواست بخشش کردند حدس میزدم مادر این جور موجودی رضایت نمیده، مادرشم مثل خودش، این از خصوصیات بعضی زنهاست که اینجور مواقع منطقی نمیتونن فکر کنن و فقط فکر قصاصن
داشتم فکر میکردم عادلانه ش اینه که مادر مقتول جلوی این خانوم زانو بزنه و ازش بخواد پسرش رو بخاطر این همه ظلمی که به این زن کرده ببخشه.
دوستان نظر دهنده محترم لطفآ نظرات بیربط ندهند دو نفر انسان خواهرشان را آزار داده اند یک نفر انسان هم ایشان را وادار به کارهای کثیف کرده است و ماموران هم که انسان هستند به شکایت ایشان رسیدگی نکرده اند حالا همه اینها چه ربطی به کفتار و خوک و پرنده و چرنده دارد چرا ما ایرانیها عادت به زدن حرفهای بیمورد داریم هیچ حیوانی از این کارهای کثیفی که انسانها انجام میدهند نمیکنند
پسرم مرد خوبی بود!!!!! عجیبا غریبا. ادم از شعور زیر صفر بعضیا تعجب میکنه. یه زن میگیره میگه لیلا دوباره معتادش کرد.پس معتاد بوده. بعد یهو میره یه زن دیگه میاد این مادر اون موقع خواب بوده. سلسله ای از بیرحمی ادم ها ونادانی شان.1 اون مامور احمق که به یه بچه که به کلانتری رفته میگه برگرد خونه اعدامت میکنن!!!2 اون مادر بیشعور که به خاطر خبط برادرای این دختر به جای تصمصم عاقلانه دخترررو میزنه 3 برادرای بی غیرت و فامیل بی خاصیت مخصوصا خاله که باز این بیچاره رو میرونه از خودش همه باید جوابگو باشن.
این نامردیه یه عمر تو جهنم زندگی کنی هشت سال دیگه تو زندان :-(((((((
دختری فراری.تجاوزبرادر به خواهر.صیغه نوشته یانانوشته بین دواوباش.تعارف دخترفراری به ظاهرصیغه شده به دیگر دوستان اوباش.قتل معتادی اوباش بدست زنی اوباش باهمکاری دیگری.نپرسیدن چگونگی رابطه افراداوباش اززبان خودشان. وبااین همه حکمی نسبتا منصفانه دادن قضات.جای تعجب داره.
هزاران آفرین بر قضات
شاهدم بایدمیاوردن،دوستای یوسف!!
به حضور همه دوستان عرض شود جرم قتل عمد كه با فرض إثبات وقوع ان توسط متهم مجازات قصاص نفس او را در صورت تقاضاي اوليا دم مقتول در پي دارد در دادگاه كيفري استان (كه از شعب دادگاه تجديد نظر استان است ) با پنج نفر قاضي رسيدگي شده وراي مناسب صادر مي شود اين راي قابل تجديد نظر در ديوان عالي كشور است أما از تاريخ ١/٤/٩٤ با اجراي قانون جديد ايين دادرسي كيفري كه مصوب ٩٢ مي بأشد اين جرائم در دادگاه كيفري يك شهر ستان محل وقوع جرم با سه نفر قاضي رسيدگي مي شودً ًدر پرونده موضوع خبر تابناك اگر دفاعيات مينا با بررسي ها درست تشخيص داده شود كاملا قانوني صادر شده استًً اگر ارتكاب قتل توسط مينا در زمان تعرض رخ مي داد دفاع مشروع تلقي وهيچ مسوليت كيفري نداشت چه مرتكب قتل شوهر ش ميشد كه دوست إنش را تشويق به تعرض زنش ميكرد خواه متعرضين را مي كشت در هر دو حال معاف از مسوليت بود اما جون شو هرش را هنگام خواب كشت ديگر از عنوان دفاع مشروع نمي تواند گمك جويدًً.
چه دادگاه مسخره ی اینجوری که شما اینجا نوشتین ایشون هیچ مدرکی به دادگاه ارائه نکرده که نشان از عمل این مرد داشته باشد با توجه به گفته خودش باید مقدار زیادی فیلم از این مدارک موجود باشد از طرفی اینجوری که شما نوشتین حتی لیلا هم شهادت نداده باید خیلی عجیب باشد که نفر رو بازداشت کنن دقیقا هم سلولی کسی شود که سابق بر این همسر شوهرش بوده ان هم به صورت صیغه که اثباتش کار چندان ساده هم نیست. .کل این پرونده پر از ابهام و اشکال قانونی و مدرکی هست
اميدوارم رأي تأييد بشه و نقض نشه
درود به شرف این قضات عزیز و با وجدان و عادل البته اگر توی تجدید نظر عوضش نکنن.
دورود خدا بر چنین قضاتی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار