بازدید 5302

هند از رژیم صهیونیستی موشک‌ می‌خرد

دولت هند در آستانه خرید سیستم موشکی بسیار جدید از رژیم صهیونیستی به ارزش حدود 67 / 1 میلیارد دلار است.
کد خبر: ۵۰۲۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳ 23 May 2015
دولت هند در آستانه خرید سیستم موشکی بسیار جدید از رژیم صهیونیستی به ارزش حدود 67 / 1 میلیارد دلار است.

به گزارش ایسنا، تایمز آوایندیا به نقل از مقام‌های ناشناس اعلام کرد، هند و رژیم صهیونیستی در آستانه امضای معاهده دفاعی جدید "چشمگیر" هستند که شامل کمک این رژیم به دهلی نو برای توسعه سیستم موشکی جدید متحرک است. مقام‌های وزارت دفاع هند اعلام کردند هند و اسرائیل هم اکنون عملا توسعه مشترک سیستم موشکی میان برد زمین به هوا را برای ارتش هند امضا کرده‌اند. اولین بخش این قرارداد به ارزش 67 / 1 میلیارد دلار خواهد بود و مقام‌های مطلع می‌گویند که هند احتمالا با گذشت زمان موشک‌های بیشتری از اسرائیل بخرد.

یکی از مقام‌های وزارت دفاع هند گفت: از آنجایی که ظرفیت‌های دفاع هوایی ارتش هند ناکافی است، ممکن است سفارشات خرید بیشتری انجام شود. پیش از این یکی از مقام‌های ارتش هند گفته بود که دهلی نو احتمالا بیش از شش میلیارد دلار موشک میان برد زمین به هوا و سیستم‌های مرتبط از اسرائیل خریداری می‌کند.

سیستم موشکی میان برد زمین به هوا بر روی پرتابه‌های متحرک مستقر می‌شود و جایگزین سیستم‌های روسی می شود که هند در دهه 1970 و 1980 خریداری کرده بود.

پایگاه تحلیلی دینفنس نیوز اوایل امسال گزارش داد، هند سال‌هاست که در بازار آزاد به دنبال سیستم‌های جدید است و پیش از این پیشنهادات را رد کرده است چرا که فاقد فناوری مورد نیاز بوده‌اند. این قرارداد میان سازمان توسعه تحقیقات دفاعی (شاخه تحقیقات فناوری دفاعی هند) و صنایع هوا فضای اسرائیل منعقد می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل