بازدید 46798
دبیرکل حزب‌الله در دیدار شماری از مجروحان مقاومت؛

شرایط به اندازه سال ۱۹۸۲ خطرناک است؛ احتمال اعلام بسیج عمومی

در این جنگ اگر نیمی از ما شهید شوند و نیمی دیگر ‌بمانند و با عزت و کرامت و شرافت زندگی‌ کنند، برای ما بهتر است. حتی اگر در این جنگ، سه چهارم ما شهید شوند و یک چهارم دیگر با شرافت و کرامت بمانند، این بهتر است. ان‌شاءالله این تعداد شهید نخواهند شد اما وضعیت فعلی نیازمند فداکاری‌های بزرگ است زیرا هجمه بزرگ است. اختلاف عربستان و قطر و ترکیه تمام شد، الان همه در جنگ علیه ما متحد شده‌اند.
کد خبر: ۵۰۲۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳ 23 May 2015
دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه دیگر دوران اختلافات عربستان، قطر و ترکیه در خصوص سوریه تمام شده و همه علیه مقاومت متحد شده‌اند، گفت: شرایط به اندازه سال ۱۹۸۲ خطرناک است و احتمال اعلام بسیج عمومی وجود دارد.

به گزارش «تابناک»، «سید حسن نصرالله» در دیدار با شماری از مجروحان مقاومت، اعلام کرد، ‌شرایط لبنان به خطرناکی شرایط سال ۱۹۸۲ است و احتمال اعلام بسیج عمومی وجود دارد.

در این دیدار که به مناسبت روز ملی مجروحان برگزار شد، دبیر کل حزب‌الله لبنان مختصات مرحله آینده مبارزه با تروریسم را ترسیم کرد و هشدار داد ‌«خطری که اکنون ما (و مردم، مقاومت و منطقه) را تهدید می‌کند، خطری موجودیتی و شبیه خطر مرحله سال ۱۹۸۲ است».

جنگ‌ را باید تا جنگ صفین ادامه داد


به نوشته الاخبار، نصرالله تصریح کرد که احتمال اعلام بسیج عمومی وجود دارد و در مرحله آینده جایی برای ناامیدی نیست و «مرحله‌ای است که همه توان و قدرت و امکاناتمان را برای مقابله با تکفیری‌ها به کار خواهیم گرفت... و در هر مکان و به صورت نامحدود و بدون اینکه از کسی شرم کنیم و با چشمانی باز مبارزه خواهیم کرد. هر کس از این گزینه ما خوشش نمی‌آیند، کاری که مناسب می‌داند انجام بدهد».

نصرالله با ذکر اینکه «باید روحیه ما بالا و قوی باشد... دیگر به کسانی که پیروزی‌های ما را کم جلوه می‌دهند یا آن را انکار می‌کنند توجه نمی‌کنیم»، گفت: حتی اگر همه شهر‌ها سقوط کنند، عزم ما سست نمی‌شود... خدا این جنگ را بر ما واجب کرده، همان طور که قبل از ما بر کسانی که در جنگ «بدر» با رسول‌الله و در دیگر جنگ‌ها تا جنگ خیبر بودند واجب کرد... باید راه را تا (جنگ) صفین ادامه دهیم و هر کس ثابت‌قدم بماند، شاید (به مقصد) رسیده باشد».

اگر در حلب و دمشق و حمص نمی‌جنگیدیم الان در بعلبک باید می‌جنگیدیم


دبیر کل‌ حزب‌الله در پاسخ ضمنی به منتقدان و مغرضانی که گفته و می‌گویند، چرا حزب‌الله در سوریه با تکفیری‌ها مبارزه می‌کند گفت: اگر در حلب، حمص و دمشق نمی‌جنگیدیم، باید در بعلبک، هرمل، غازیه و غیر آن (از شهرهای لبنان) می‌جنگیدیم.

نصرالله: اختلافات عربستان، ترکیه و قطر تمام شد و علیه ما متحد شده‌اند


نصرالله از پایان اختلافات عربستان، ترکیه و قطر در خصوص جنگ سوریه خبر داد و گفت: سه گزینه پیش روی داریم. ۱ـ اینکه بیشتر از چهار سال گذشته مبارزه کنیم. ۲ـ یا تن به تسلیم و ذبح و اسارت زنان و دخترانمان بدهیم ۳ـ یا اینکه ذلت را بپذیریم و از فاجعه‌ (اشغال فلسطین) به فاجعه دیگر برسیم.. در این جنگ اگر نیمی از ما شهید شوند و نیمی دیگر ‌بمانند و با عزت و کرامت و شرافت زندگی‌ کنند، برای ما بهتر است. حتی اگر در این جنگ، سه چهارم ما شهید شوند و یک چهارم دیگر با شرافت و کرامت بمانند، این بهتر است. (البته) ان‌شاء‌الله این تعداد شهید نخواهند شد اما وضعیت فعلی نیازمند فداکاری‌های بزرگ است زیرا هجمه بزرگ است. دیگر اختلاف عربستان و قطر و ترکیه تمام شد، الان همه در جنگ علیه ما متحد شده‌اند.

شیعیان سفارت آمریکا خائن و احمق هستند


نصرالله شیعیان سفارت آمریکا را خائن و مزدور دانست و ادامه داد: اگر همت کنیم و مسئولیت خود را بر دوش بگیریم، استخوان‌هایشان را خُرد خواهیم کرد. هر کس هم دیگران را دلسرد کند و حرفی غیر از این بزند، احمق، کور و خائن است. شیعیان سفارت آمریکا، خائن، مزدور و کودن هستند و هیچ کس نمی‌تواند باور ما را تغییر دهد.

دیگر ملاحظه کسی را نمی‌کنیم؛ احتمال اعلام بسیج عمومی مردم هست


دبیر کل حزب‌الله هشدار داد: از امروز دیگر سکوت نمی‌کنیم و با کسی مدارا نمی‌کنیم. این، جنگ موجودیت (ما و مقاومت) است.‌ جنگ، جنگ آبرو و دین است. ما در مقابل این تکفیری‌ها دینی نداریم.

سید حسن نصراالله در پایان سخنان خود از بسیج عمومی علیه تکفیری‌ها سخن گفت و افزود: الان زمان بسیج (عمومی) است. همه می‌توانند شرکت کنند، حتی با زبانشان. هر کس نزد مردم اعتباری دارد باید به این بسیج (عمومی) کمک کند. علماء باید حرف بزنند و هر کس جوانی شهید داده، باید حرف بزند. در مرحله آینده احتمال دارد برای همه مردم اعلام بسیج عمومی کنیم. می‌گویم که ممکن است در هر مکانی مبارزه کنیم. از امروز دیگر مقابل کسی سکوت نمی‌کنیم و هر کس مقابل ما (بایستد و) با ما حرف بزند (و کارشکنی کند) در چشمانش خیره می‌شویم و می‌گوییم تو خائنی. چه بزرگ باشد چه کوچک.

سخنان دبیر کل حزب‌الله لبنان پس از آن اعلام شد که ترکیه، قطر و عربستان با کنار گذاشتن مقعطی اختلافات، هزاران فرد مسلح را در عملیاتی علیه استان ادلب سوریه حمایت کردند و مرکز این استان و چندین شهر دیگر آن مانند جسرالشغور به اشغال افراد مسلح در آمد و در مقابل حزب‌الله و ارتش سوریه مناطق مهمی از منطقه راهبردی قلمون را آزاد کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر